Temel Bilgi Teknolojileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
SOSYAL MEDYA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Hayat boyu öğrenme programı
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
MEDYA NEDİR?. Medya Her çeşit bilgiyi bireye ve topluluklara aktaran; eğlendirme, bilgilendirme ve eğitme gibi üç temel ve diğer sorumluluklara sahip.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Temel Bilgi Teknolojileri
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Temel Bilgi Teknolojileri Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan

SOSYAL MEDYA Artık herkes bir yayıncı. Küreselleşme ve Bilgi Toplumu kendini gerçekleştiriyor. Ulaşım ve İletişim teknolojilerinde muazzam hızlanma ve yayılma. Küresel bir köyde yaşıyoruz. İletişim Teknolojileri; demokratikleşme, iletişim özgürlüğü, katılım ve etkileşim Etkileşim: Alıcı ve kaynak yaklaşmakta ve yer değiştirebilmektedir. İnternet ve sosyal medya bu etkileşimin ana kaynağıdır. Herkese açık bir medya ve etkin kullanıcılar.

YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, İNTERNET VE KÜLTÜR Sosyal medya dijitalleşme ve internetin sonucudur. Dijital teknolojiler hayatı aşağıdaki şekilde etkilemiştir. Kültürün standartlaştırılması ve farklılaşması Kültürün parçalı yapılara bölünmesi Kültürel kolaj Kültürün hızsal yaygınlaşması Kültürün görselleşmesi Yüksek miktarda kültür

YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE İNTERNET İnternetin yol açtığı gelişmeler Bilgi üretildiği yerden, zaman farkı olmaksızın küresel ölçekte yayılabilir. Bilginin üretilip, tüketilmesi arasındaki zamanın kısalması ve dağıtımın ucuzlaması Küresel iletişimin anlık hızı İnteraktivite ve çeşitli haberleşme teknikleri Metin, ses ve görüntünün paralel iletilmesi Mekanı aşmaya eğilimli ileti. Geribildirim anlık olarak toplanabilir. Kişiye özel içerik ve reklam sunumu İçerik ve reklamlara anında geri bildirim olanağı veren interaktif uygulamalar Habercilik 24 saat işleyen bir sürece dönüşmüştür

İNTERNETTEKİ BİLGİLERE GÜVENMELİ MİYİZ? İnternet gün geçtikçe enformasyon yığınına dönmektedir. Güven için dikkat edilmesi gerek hususlar. Sahiplik Siteyi kim hazırladı Siteyi kim destekliyor Sitenin sahibi doğrulatılabiliyor mu? Telif hakları kime ait Doğruluk Kaynak açıkça belirtilmiş mi Bilgini asıl kaynağına link var mı Güvenilir bir site mi Bilgi başka yerden doğrulatılabiliyor mu?

İNTERNETTEKİ BİLGİLERE GÜVENMELİ MİYİZ? Güven için dikkat edilmesi gerek hususlar. Yönelim Kişi ya da kurumun yönelimi belirgin mi İçerik olaylara mı yorumlara mı dayalı Güncellik İçeriğe ilişkin güncellemeler yapılıyor mu İçeriğin güncel olduğu belli mi

SADECE OKUMUYOR, PAYLAŞIYORUZ WEB 2.0 teknolojileri kullanıcıları yazar haline getirmiştir. Daha fazla katılım Daha fazla etkileşim Demokrasinin güçlenmesi Küresel iletişim

SOSYAL AĞLAR İnsanların oluşturduğu ağlar tarih kadar eskidir. Sosyal medya ise internet aracılığı ile insanların oluşturduğu ağlardır. Bilgi ve içerik klasik medyaya oranla daha paylaşılabilir hale gelmiştir Bilgi tarihsel ve etikete dayalı olarak arşivlenmektedir. Bilgi daha bireysel ve gündelik hale gelmiştir. Bilgi bir kimlik üretim aracına dönüşmüştür Her türlü bilgi küresel ulaşıma açık hale gelmiştir Bilgi daha bireysel dolayısıyla daha duygusal olabilmektedir. Bilgi paylaşımı bir topluluk üretme potansiyeli taşımaktadır.

SOSYAL AĞLAR Sosyal ağlar, kullanıcı ve çevre ilişkisine odaklanır. Sosyal ağların üyeleri arasında zayıf ikincil ilişkiler oluşur. Sosyal ağlar üyerlerin birçok gruba dahil olma izni verir. Sosyal ağlar etkinlik paylaşımı için uygun Sosyal ağlar çevreci ya da sanatsal eylemleri örgütlemek için daha az etkilidir. Sosyal ağlar kullanıcılarına topluluk kurma şansı verir.

SOSYAL AĞLARI NEDEN KULLANIYORUZ? Bilgi edinme Forumlar, bloglar ve değerlendirme siteleri önemli bilgi kaynaklarıdır. Sosyal amaçlar Duygusal destek, dışavurum, tartışma grupları v.b. Arkadaşlık Yeni arkadaşlar, etkinlik gruplarına dahil olmak

SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ Dijital bilgi paylaşımı ve yeni bakış açılarına ulaşmak Gazete, bilgisayar ve tv yayınları bir araya geldi AVANTAJLAR Geniş ölçekli ve erişilebilir teknolojilere dayanmaktadır İnsanların küresel olarak iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. Toplumun belli konulara etki edebilmesini sağlamaktadır.

SOSYAL MEDYANIN TÜRLERİ İletişim Merkezli Sosyal Medya Web günlükleri (Bloglar) Mikrobloglar (Twitter) Sosyal ağ siteleri ve grupları (Facebook, Youtube) İşbirliği ve bilgi merkezli sosyal medya Wiki siteleri (wikipedia) Sosyal İşaretleme siteleri (Foursquare, booking) Zengin medya içeriğini hedef alan Sosyal Medya Flickr, Youtube, DeviantArt, Sanal gerçeklik uygulamaları

SOSYAL MEDYAYI DEĞERLENDİRMEK Küreselleşme gerçekleşmiştir. Pazarlama ve reklam faaliyetleri değişmiştir Kamusal Alan etkilenmiştir. Bireysel yaşamlar dijital içeriklerle dolmuş ve buna uygun hale gelmiştir. Kültür, dijital ekranlara aktarılmaktadır. Hız ve anındalık kültüre yerleşmektedir. Her şey, şimdi ve burada olmalı Politik olaylar sosyal medyadan etkilenmekte ve etkilemektedir. Kişisel yayımcılar içerikten sorumlu olmadıkları için kolayca yalan içerik üretebilmektedir.

GÖRÜŞMEK ÜZERE