AB YAPISAL FONLARI 2014-2020 Dönemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Avrupa Birliği.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB 2020 HEDEFLERİ EU 2020 TARGETS.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
1 AB’nin Üye ve Aday Ülkelere Etkileri. 2 AB’nin etkisi uploading ABÜye ülkeler downloading ABAday ülkeler downloading.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
AVRUPA BİRLİĞİ VE KAMU SAĞLIĞI. YASAL ÇERÇEVE Roma Antlaşması’nın 3. ve 152. maddelerine göre kamu sağlığı politikalarının genel amacı: Roma Antlaşması’nın.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ BÖLGESEL KALKINMA VE SINIRÖTESİ İŞBİRLİĞİ DERSİ MAKALE ÇEVİRİSİ ÖDEVİ.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Avrupa Birliği Bakanlığı
Eğitime Erişimin Geliştirilmesi Agnes Roman Eğitim Politikası Koordinatörü ETUCE.
Avrupa Birliği Ülkeleri
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
Bilgilendirme Toplantısı
Özlem Keçim.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
Temel Bilgi Teknolojileri
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
Avrupa Birliği ve Türkiye Tarımı
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Sunum transkripti:

AB YAPISAL FONLARI 2014-2020 Dönemi

Avrupa 2020 Hedefleri AB için birbirini destekleyen üç öncelik belirtilmektedir: I. Akıllı Büyüme: Bilgi ve Yeniliğe dayalı bir ekonomi II. Sürdürülebilir Büyüme: Daha verimli kaynak kullanan, yeşil ve rekabet edebilir bir ekonomi III. Kapsayıcı Büyüme: Ekonomik, sosyal ve sınırsal anlamda bütünleşmeyi sağlayan yüksek istihdam ekonomisi

Avrupa 2020 Hedefleri Bu üç öncelik kapsamında, 2020 yılı için AB ekonomik hedefleri sıralanmaktadır: 20-64 yaş arası nüfusun istihdam oranının %69 seviyesinden %75’e çıkarılması, GYİH’nin %3’ünün Ar-Ge’ye ayrılması hedefinin gerçekleştirilmesi; özel sektörün Ar-Ge’ye yatırım yapması için koşulların iyileştirilmesi ve yenilikçilik takibi için yeni bir gösterge oluşturulması, Sera gazı salımının 1990 yılına kıyasla en az %20, şartlar elverişli ise %30 oranında azaltılması, AB’nin enerji tüketiminde yenilenebilir enerjinin payının %20’ye yükseltilmesi ve %20 oranında enerji verimliliği sağlanması, Okulu erken bırakanların oranının %15’ten %10 seviyesine düşürülmesi, 30-34 yaş arası yüksek öğrenim mezunu nüfus oranının %31 seviyesinden en az %40 seviyesine yükseltilmesi, 20 milyon insanın yoksulluktan kurtarılarak, ulusal yoksulluk sınırı altında yaşayan AB vatandaşlarının sayısının %25 azaltılması.

Horizon 2020 AB 6. Çerçeve Programı 2002-2006 yılları arasında devam etmiş olup, yerini 2007- 2013 yılarını kapsayan AB 7. Çerçeve Programı’na bırakmıştır. 8. Çerçeve Programı diyebileceğimiz HORİZON 2020 ise Ocak 2014’te başlamıştır. 80 milyar Avro’luk bütçesiyle, 2014-2020 yılları arasında yürürlükte olacak Avrupa Birliği’nin (AB) yeni araştırma ve yenilik programıdır

Horizon 2020 Bu program sayesinde, Avrupa’da yeni büyüme ve istihdam olanaklarının yaratılması hedeflenmektedir. HORİZON 2020 Programı, Bilimsel Mükemmeliyet, Endüstriyel Liderlik ve Toplumsal Sorunlara Çözümler olmak üzere üç öncelik alanı altında yapılandırılmıştır.

Bölgelerarası dengesizliklerin giderilmesi Sosyal içerme

2014-2020 DÖNEMİ UYUM POLİTİKASI Uyum Politikası, 2014-2020 dönemi için büyümeyi destekleyen 11 tematik hedef belirlemiştir. Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu yatırımları tüm bu 11 hedefi destekleyecektir, fakat temel olarak 1-4 hedefleri yatırımın önceliği olacaktır Avrupa Sosyal Fonunun temel önceliği 8-11 hedefleridir, bu fon ayrıca 1-4 hedeflerini de destekler Uyum fonu, 4-7 hedeflerini ve hedef 11’i destekler

1. Araştırma, teknolojik gelişme ve inovasyonun güçlendirilmesi 2 1.Araştırma, teknolojik gelişme ve inovasyonun güçlendirilmesi 2. Bilgi ve iletişim teknolojilerine girişin, bunların kullanımının ve kalitesinin geliştirilmesi    3. KOBİ'lerin rekabet gücünün artırılması    4. Düşük karbon ekonomisine geçişin desteklenmesi    5. İklim değişikliğine uyumun, risk önleme ve yönetiminin teşviki 6. Çevrenin korunması ve kaynak verimliliğinin teşviki    7. Sürdürülebilir ulaşımın teşviki ve ağ altyapılarının geliştirilmesi    8. sürdürülebilir ve kaliteli istihdamın teşvik edilmesi ve işgücü hareketliliğinin desteklenmesi    9. Sosyal içermenin teşviki, yoksullukla mücadele ve her türlü ayrımcılığın önlenmesi,    10.Eğitim, öğretim ve hayat boyu öğrenmeye yatırım yapılması    11. Kamu yönetiminin verimliliğinin geliştirilmesi

Uyum politikası AB'de her bölgeyi kapsar. Fakat bu fonların çoğu en çok ihtiyaç olan yerleri hedef alır, bu yerler kişi başına düşen milli geliri, AB ortalamasının %75 inin altında kalan bölgelerdir. Bölgesel ve uyum politikası için ayrılan fon miktarı 2014-2020 arasında 351,8 milyar eurodur.

AVRUPA BÖLGESEL KALKINMA FONU (ERDF) 2014-2020 Dönemi Bütçe: 185,374 milyar euro (bölgesel yakınsama)

AVRUPA BÖLGESEL KALKINMA FONU ERDF bölgeler arasındaki dengesizlikleri düzelterek, Avrupa Birliği'nde ekonomik ve sosyal uyumun güçlendirilmesi amaçlar. ERDF genel olarak Ar-Ge ve inovasyon; İklim değişikliği ve çevre; KOBİ'lere iş desteği; ortak ekonomik çıkar hizmetleri; telekomünikasyon, enerji ve ulaşım altyapıları; sağlık, eğitim ve sosyal altyapıları; ve sürdürülebilir kentsel gelişme gibi alanlarda finansal destek sağlayarak bölgesel ve yerel kalkınmayı destekler.

AVRUPA BÖLGESEL KALKINMA FONUNUN HEDEFLERİ ERDF; ekonomik, sosyal ve bölgesel uyumu güçlendirmeyi amaçlayan finansal desteği sağlayacak, geri kalmış sanayi bölgelerini de içerecek şekilde bölgesel ekonomilerin geliştirilmesine, yapısal uyumun sağlanmasına ve bölgesel dengesizliklerin giderilmesine katkıda bulunacaktır. ERDF, Avrupa 2020 stratejisine katkıda bulunmalı, böylelikle Birliğin önceliklerini desteklemeyi garantilemelidir. Desteklenen bölgelerin kategorisine göre, ERDF'den sağlanan destek araştırma ve yeniliğe, küçük ve orta ölçekli işletmelere ve iklim değişikliğinin azaltılmasına odaklanmalıdır Bölgenin gelişmişlik düzeyinin yanı sıra, 2007-2013 dönemi için kişi başına düşen gayrisafi yurt içi hasılası AB-25 ülkelerinin ortalama GSYİH'nın % 75'inden az olan bölgelerin özel ihtiyaçları dikkate alınmalıdır.

ERDF birkaç önemli öncelik alanları üzerinde yatırımlarını odaklar ERDF birkaç önemli öncelik alanları üzerinde yatırımlarını odaklar. Bu “tematik odaklanma" olarak geçer Yenilik ve araştırma; Dijital gündem; Küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ) destek; Düşük karbon ekonomisi

Bu önceliklere ayrılan ERDF kaynakları bölgenin kategorisine bağlıdır. Daha gelişmiş bölgelerde fonların en az% 80'i bu önceliklerden en az ikisine odaklanmalıdır: 1- Geçiş bölgelerinde, bu odaklanma fonların% 60'ını 2- Daha az gelişmiş bölgelerde ise % 50'sini oluşturur.

Üstelik bazı ERDF kaynakları, düşük karbon ekonomisi projelerine yönelik olarak harcanmalıdır. Bu oranlar; Daha gelişmiş bölgeler için : % 20 Geçiş bölgeleri için : 15% Az gelişmiş bölgeler için : % 12 dir

ERDF ayrıca belirli bölgesel özelliklere daha çok önem verir ERDF ayrıca belirli bölgesel özelliklere daha çok önem verir. ERDF eylemi sürdürülebilir kentsel gelişme üzerine daha çok odaklanarak kentsel alanlarda ekonomik, çevresel ve sosyal sorunları azaltmak için tasarlanmıştır. ERDF kaynaklarının en az% 5 'i şehirlerle yönetilen "entegre eylemler' için bir kenara ayrılır. Coğrafi açıdan dezavantajlı bölgeler (uzak, dağlık ve seyrek nüfuslu alanlar) özel bir uygulamaya maruz kalmaktadırlar. Son olarak, dış alanlar uzaklık nedeniyle görülen dezavantajların giderilmesi için ERDF yardımından yararlanırlar

AVRUPA SOSYAL FONU (ESF) 2014-2020 Dönemi Bütçe: Minimum 74 Milyar Euro ESF yatırımları, AB genelinde istihdam ve eğitim imkanlarının geliştirilmesine odaklanılarak beşeri faaliyetler üzerine yapılmaktadır. Aynı zamanda ESF, yoksulluk riskiyle karşı karşıya kalan en savunmasız insanların durumunu da iyileştirmeyi amaçlamaktadır

ESF yatırımları tüm AB bölgeleri kapsamaktadır ESF yatırımları tüm AB bölgeleri kapsamaktadır. Toplamda 80 MİLYAR eurodan daha fazla olan bu yatırımlar, 2014 ve 2020 arasında üye devletlerde beşeri sermaye için tahsis edilmiş, ekstra olarak ise 3.2 milyar euro gençlerin istihdamı için ayrılmıştır. 2014-2020 dönemi için, ESF, uyum politikasının tematik hedeflerinden 4 tanesine odaklanacaktır: istihdamın artırılması ve işgücü hareketliliğinin desteklenmesi sosyal içermenin teşviki ve yoksullukla mücadele eğitim, beceri ve yaşam boyu öğrenme için yatırım kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve etkin bir kamu yönetiminin ortaya çıkması Buna ek olarak, ESF yatırımların% 20'si sosyal içermenin iyileştirilmesi ve yoksullukla mücadele için ayrılacaktır. Bu durum "tematik odaklanma" olarak geçer.

Üye Devletler aşağıdaki usullere göre tematik odaklanmayı takip edecektir: Üye Devletler, daha gelişmiş bölgeler için Madde 3'te belirtilen yatırım önceliklerinden 5 taneye kadar her operasyonel program için ESF kaynaklarından en az% 80'ini ayıracaktır. Üye Devletler, geçiş bölgeleri için Madde 3'te belirtilen yatırım önceliklerinden 5 taneye kadar her operasyonel program için ESF kaynaklarından en az% 70'ini ayıracaktır. Üye Devletler, az gelişmiş bölgeler için Madde 3'te belirtilen yatırım önceliklerinden 5 taneye kadar her operasyonel program için ESF kaynaklarından en az% 60'ini ayıracaktır.

UYUM FONU 2014-2020 Dönemi. Bütçe: € 74 928,36 million ( cari fiyatlar) Uyum fonu, Gayri Safi Milli Geliri (GSMH) kişi başına AB ortalamasının % 90'ından az olan Üye Devletleri hedeflemektedir. Fon, ekonomik ve sosyal eşitsizlikleri azaltmayı ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. 2014-2020 dönemi için Uyum Fonunun içerdiği ülkeler: Bulgaristan, Hırvatistan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Yunanistan, Macaristan, Letonya, Litvanya, Malta, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya ve Slovenya

UYUM FONU Uyum fonu, hayat standartları yüksek AB üyesi ülkelerinin, diğer üye devletlere yardımcı olmaları ve onların ekonomilerini ve sürdürülebilir kalkınmalarını destekleyerek istikrara kavuşturmayı amaçlayan ve bu anlamda geliştirilen yapısal bir araçtır. Bu fon; ulaşım, enerji ve çevre koruma alanlarındaki ana projeleri finanse etmektedir

Uyum fonu, bir yandan uygun dengeyi sağlayıp, yatırım ve altyapı gereksinimlerini karşılarken öte yanda da aşağıdaki alanları destekler: Sürdürülebilir kalkınma ve enerjiyle ilgili olan alanları içeren çevresel yatırımlar, Ulaştırma altyapısının alanında Trans-Avrupa ağları; Teknik yardım

UYUM FONU Uyum fonu neleri desteklemez? Nükleer santrallerin devreden çıkarılması veya inşası 2003/87 / EC sayılı Yönergenin Ek I'inde sıralanan faaliyetlerden sera gazı emisyonlarının azaltılmasının sağlanması enerji verimliliği veya yenilenebilir enerji kullanımının teşvik edilmesi gerekmedikçe konut yatırımı yapılması Tütün ürünlerinin üretimi, işletilmesi ve pazarlanması Birlik Devletleri yardım kuralları çerçevesinde tanımlanan projeler Çevre koruma ile ilgili olarak olumsuz çevresel etkileri azaltmak için havaalanı altyapısı yatırımları

AVRUPA BÖLGESEL İŞBİRLİĞİ Avrupa Bölgesel İşbirliği uyum politikasının amaçlarından biridir ve farklı üye devletlerdeki ulusal, bölgesel ve yerel aktörler arasında ortak eylem ve politika değişimi uygulanması için bir çerçeve sunmaktadır.

2014-2020 DÖNEMİ İNTERREG -V Interreg programları farklı düzeylerde Avrupa Birliği'nin topraklarının uyumlu gelişimini desteklemek için Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu tarafından finanse edilmektedir. Interreg programlarının üç çeşidi vardır: Sınırötesi, uluslarüstü ve bölgelerarası 5.interreg programlama dönemi 100'den fazla işbirliği programları içinde bölgesel, sosyal ve ekonomik partnerler arasında 10,1 milyar Euroluk bir bütçeye sahiptir. Bu bütçe, aynı zamanda diğer araçlar tarafından desteklenen AB dışındaki sınırlarda işbirliği programlarına katılmak için Üye Devletlere kaynak aktarır.

38 iç AB sınırları boyunca 60 Sınır ötesi - Interreg V-A, 38 iç AB sınırları boyunca 60 Sınır ötesi - Interreg V-A, . ERDF katkısı: 6,6 milyar Euro. 12 IPA Sınır Ötesi: Katılım Öncesi ve Avrupa Komşuluk Aracı 16 ENI Sınır Ötesi: Uluslararası İşbirliği ve Kalkınma 15 Sınıraşan - I Baltık Denizi, Alpler ve Akdeniz bölgeler gibi daha büyük işbirliği alanları kapsayan Interreg V-B. ERDF katkısı: 2,1 milyar Euro. Bölgelerarası işbirliği programı (INTERREG VC) ve 3 ağ programı (URBACT III, Interact III ve ESPON) 28 AB Üyesi Devleti kapsamaktadır. Bu programlar farklı ülkelerdeki bölgesel ve yerel kurumlar arasındaki deneyim alışverişi için bir çerçeve sunmaktadır. ERDF Katkısı : 500 milyar euro

Katılım Öncesi Yardımlar Ocak 2007 tarihinden itibaren, Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA), aday ülkeler ve potansiyel aday ülkeler için PHARE, PHARE CBC, ISPA, SAPARD, CARDS gibi bir dizi AB programı ve finansal yardım hazırlamış, bu finansal yardımlardan Türkiye de yararlanmıştır

2007-2013 Dönemi IPA Fonları

Katılım Öncesi Yardımlar 2014-2020 Dönemi Bütçesi 11.698 milyon euro Katılım Öncesi Yardım Aracı II, hem Aday ve Potansiyel Aday Ülkeleri aynı çatı altında birleştirmek için tasarlanmıştır, böylece başka bir konumdan diğerine transferi kolaylaştıracaktır, AB Konseyi; İzlanda, Karadağ, Makedonya, Türkiye ve Sırbistan'a aday ülke statüsü vermiştir. EK I Ülkeleri: Arnavutluk, Bosna Hersek, İzlanda, Kosova, Karadağ, Sırbistan, Türkiye, Makedonya

Katılım Öncesi Yardım Aracı 2014 ile 2020 arası dönemi için Katılım Öncesi Yardım Aracı Ek 1 de belirtilen ülkeleri bu ülkelerde gerekli siyasi, kurumsal, yasal,idari, toplumsal ve ekonomik reformları yerine getirerek destekleyecek, bu ülkeleri birliğin değerleri, kuralları, politikaları ve uygulamalarına uyumlu hale getirmeye çalışacaktır. Böyle bir destek ile, IPA II Ek-I'de sıralanan ülkelerin istikrar, güvenlik ve refahına katkıda bulunacaktır.

IPA 2 BELİRLİ HEDEFLERİ Siyasi reformlar için destek akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir büyüme ile birlikte ekonomik, sosyal ve bölgesel kalkınmaya destek Birlik Yapısal Fonlarının, uyum fonlarının ve Avrupa Tarımsal fonlarının yönetimi için hazırlık aşaması da dahil olmak üzere ilerici uyumu destekleyerek Birlik üyeliğinden doğan yükümlülüklerini yerine getirmek için Ek 1'de listelenen ülkelerin yeteneğin güçlendirilmesi . Ek 1'deki ülkeleri ve Avrupa Parlementosu ve Konseyinin 232/2014 sayılı yönetmeliği çerçevesindeki 3.ülkeleri de kapsayacak şekilde üye devletlerin arasındaki bölgesel entegrasyon ve bölgesel işbirliğin güçlendirilmesi

IPA 2 POLİTİKA ALANLARI Bu Yönetmelik kapsamında yardımlar, esas olarak aşağıdaki politika alanlarını ele alacaktır: Birlik üyeliği ve ilgili kurum ve kapasite inşası için reform hazırlıkları; Sosyo-ekonomik ve bölgesel kalkınma; İstihdam, sosyal politikalar, eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliğinin teşvik edilmesi ve insan kaynaklarının geliştirilmesi; Tarım ve kırsal kalkınma; Bölgesel işbirliği.