ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
PERSONEL GELİŞTİRME 1.HİZMET İÇİ EĞİTİM KAVRAMI VE GELİŞİMİ 2.HİZMET İÇİ EĞİTİMİN AMACI 3.HİZMET İÇİ EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ 4. HİZMET İÇİ EĞİTİMin YARARLARI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ

Senden hiç birşey olmaz Muhammed Ali

“Umutsuz vaka” Beethoven

ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİM MODELLERİ

Eğitim Modelleri 1. Özel Yeteneklilerin Tespiti: Özel yetenekli çocukları arayıp, tarayarak bulmak gerekmektedir. Çünkü bu çocukların çoğu kendiliğinden ortaya çıkmazlar. Belirlenmezlerse ne olur? (İdil BİRET)

Eğitim Modelleri 2. Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Taranıp bulunan Özel yetenekli çocukların, özel eğitim önlemleriyle en iyi biçimde gelişmelerini sağlamak gerekmektedir.

Eğitim Modelleri 3. Özel Yeteneklilerin Sosyal Uyumu: Özel yetenekli çocukların kısa sürede hayata hazırlanmalarını sağlamak gerekmektedir.

Özel yetenekli çocuklara yönelik uygulanan EĞİTİM MODELLERİ: AYRI EĞİTİM ve BİRLİKTE EĞİTİM olmak üzere iki ana gruba ayrılmaktadır:

Eğitim Modelleri AYRI EĞİTİM: Özel yetenekli çocuklar için, * özel olarak düzenlenmiş eğitim ortamlarında, * özel olarak yetiştirilmiş öğretmenlerle, * özel olarak geliştirilmiş eğitim programlarıyla yapılan eğitimdir.

Eğitim Modelleri BİRLİKTE EĞİTİM: Özel yetenekli çocukları akran gruplarından ayırmadan aynı eğitim ortamında destek hizmetlerinin ve programların sunulduğu eğitim ortamlarıdır.

ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN AYRI EĞİTİM MODELİ

Ayrı Eğitim ÖZEL OKUL Özel yetenekli çocukların belirli özel amaçlı okullarda toplanıp eğitilmesine verilen addır. Türkiye’de; Fen Liseleri, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, TEVİTÖL(Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Özel Lisesi) Tarihsel gelişim açısından ilk örnek ise Osmanlı’da Enderun Mektebi’dir.

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ÖZEL OKUL PROGRAMLARININ YARARLARI

Tek başına olma duygusunu azaltır. ÖZEL OKUL YARARLARI Tek başına olma duygusunu azaltır. Eğitsel gereksinmelerini karşılayacak, özel geliştirilmiş programlar kullanılır.

Çocukların yetenekleri yönünde ve düzeyinde gelişmelere yer verilir. ÖZEL OKUL YARARLARI Çocukların yetenekleri yönünde ve düzeyinde gelişmelere yer verilir. Kırsal bölgelerde olanlar için daha iyi eğitim ortamı sağlanabilir.

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ÖZEL OKUL PROGRAMLARININ SAKINCALARI

Toplumla bütünleşeyemeyebilirler,ve bencil olmalarına neden olur. ÖZEL OKUL SAKINCALARI Toplumla bütünleşeyemeyebilirler,ve bencil olmalarına neden olur. Liderlik özelliklerinin gelişimini engeller.

Tüm önlemler içerisinde en pahalı olanıdır. ÖZEL OKUL SAKINCALARI Çocukların erken yaşta uzmanlık alanlarına yönlendirilmesi ,diğer birçok üstün özelliklerinin toplum için işlevsel hale gelmesini engelleyebilir. Tüm önlemler içerisinde en pahalı olanıdır.

ÖZEL OKUL SAKINCALARI Burada belirtilen ve belirtilmeyen bir çok sakıncaları nedeniyle özel okullarda özel yeteneklilerin eğitimi artık bazı gelişmiş ülkelerde öğrenci deha düzeyinde olmadığı takdirde tercih edilip edilmemesi tartışılmaktadır.

ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN BİRLİKTE EĞİTİM MODELİ

Hızlandırma ve Zenginleştirmedir. Birlikte Eğitim Başlıca uygulama biçimleri: Hızlandırma ve Zenginleştirmedir.

HIZLANDIRMA

Belli bir dalda üst gruba katılma Hızlandırma Okula erken başlama, Sınıf atlama Belli bir dalda üst gruba katılma

Hızlandırma Yöntemleri 1. OKULA ERKEN BAŞLATMA Özel yetenekli olduğu erken yaşlarda ortaya çıkan çocukların takvim yaşına bakılmaksızın okula başlama yaşından bir ya da iki yıl erken başlatılması biçimindeki uygulamadır. Bir çok ülkede bu uygulama yapılmaktadır.

Türkiye’de ilköğretim kademesinde ilgili yönetmeliğin 41 Türkiye’de ilköğretim kademesinde ilgili yönetmeliğin 41. maddesi erken başlama uygulamasına olanak tanımaktadır.

Hızlandırma Yöntemleri 2. SINIF ATLATMA Çocuk okula başladıktan sonra, öğrenim ve zekâ düzeylerine uygun bir ya da iki üst sınıfa atlatılarak yapılan bir uygulamadır.

İlköğretim kurumlarında sınıf yükseltme MADDE 32 – (1) İlkokul 1, 2 ve 3 üncü sınıf öğrencilerinden bilgi ve beceri bakımından sınıf düzeyinin üstünde olanlar velisinin yazılı talebi, sınıf öğretmeninin önerisi ile eğitim ve öğretim yılının ilk ayı içinde sınıf yükseltme sınavına alınırlar. Başarılı olanlar bir üst sınıfa yükseltilir. c) Sınıf yükseltme sınavına değişik sınıflarda olmak üzere bir defadan fazla da girilebilir. Ancak sınıf yükseltme aynı öğrenci için bir kez yapılır.

3. Belli Bir Alanda/Alanlarda Üst Sınıfa Katılma Bir üst sınıftan dersler alabilmekteler. Olumlu tarafları fazla olan bir yöntemdir.

ZENGİNLEŞTİRME

Zenginleştirme Günümüzde, gelişmiş her ülkede en yaygın biçimde uygulanan program modeli zenginleştirmedir.

Öğretmenlerin bu alanda yetiştirilmemiş olması, Zenginleştirme Öğretmenlerin bu alanda yetiştirilmemiş olması, sınıf sayılarının kalabalık olması, uygulama olanağını kısıtlamaktadır.

Zenginleştirme Uygulaması İçin Öneriler Müfredata derinlemesine ve genişliğine eklemeler yapma. İlgi ve gereksinimlere göre materyalleri çeşitlendirme. Bireyin gereksinimine göre programı ilerletme, aşamalarını değiştirme Yaratıcılık ve eleştirisel düşünmeyi, problem çözme, iletişim ve toplumsal becerileri geliştirme.

ZENGİNLEŞTİRME FAALİYETLERİNİN YARARLARI

Çocukların daha uyumlu ve esnek olmalarını olanaklı kılar. Zenginleştirme Faaliyetlerinin Yararları Çocukların daha uyumlu ve esnek olmalarını olanaklı kılar. Tüm çocuklar bir arada eğitildiği için ebeveynlerce daha fazla destek görür.

ZENGİNLEŞTİRME FAALİYETLERİNİN AMAÇLARI

Yetileri tümüyle kullanabilmek, Bilgi bazını genişletmek, Zenginleştirme Faaliyetlerinin Amaçları Yetileri tümüyle kullanabilmek, Bilgi bazını genişletmek, Algılamayı derinleştirmek, Yeti düzeylerini yükseltmek,

Öğrenme motivasyonu sağlamak, Zenginleştirme Faaliyetlerinin Amaçları Öğrenme motivasyonu sağlamak, Arzu edilecek eğitim, düşünme ve paylaşma yöntemlerini aşılamak, Sorumluluğunu yükseltmek, Yaratıcılığa şans vermektir.

ZENGİNLEŞTİRME FAALİYETLERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Zenginleştirmede Dikkat Edilecek Hususlar Çok çeşitli konulardan oluşmalı, İçerik öğrenci seçimini ortaya çıkarıcı olmalıdır Karmaşıklık düzeyi ileri konular seçilmeli,

Zenginleştirmede Dikkat Edilecek Hususlar Temel yeteneklerde yüksek başarıyı sağlayıcı olmalı, Yaratıcı düşünme ve problem çözmeyi geliştirici olmalı, Motivasyonu artırıcı olmalıdır.

Bu bölümde, Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi konusunu değerlendirdik Bu bölümde, Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi konusunu değerlendirdik. Dinlediğiniz İçin Teşekkürler… 