EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
EQUIZSHOW.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
BELLEK.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI Hazırlayan: Mesut ÇETİN

GİRİŞ Öğretici ya da öğretmen, eğitimini yapacağı konunun hedeflerine ulaşmış yani o konuyla ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıkları daha önceden kazanmış olan kişidir. İYİ BİR ÖĞRETİM YAPILABİLMESİ İÇİN, ÖĞRETİCİNİN BU BİLGİ, BECERİ VE ALIŞ-KANLIKLARINI İLETİŞİM YOLUYLA ÖĞREN- CİLERİNE AKTARABİLMESİ GEREKİR

Biliyor muydunuz ??? Yapılan bir araştırmaya göre öğrenciler; *Okuduklarının 10% unu; *İşittiklerinin 26% sını; *Gördüklerinin 30% unu; *Görüp işittiklerinin %50 sini; *Söylediklerinin 70% ini; *Yaptıkları şey konusunda söylediklerinin 90% ını akıllarında…………….

İletişim sürecinde öğretici eğitimini yapacağı konuyla ilgili bilgi beceri ve alışkanlıkları önce ya gerçek eşya ve olaylar ya da bunların yerini tutan model, hareket, ses, resim, yazı ve işaretler gibi sembollerden yapılmış mesaj haline getirir.

Sonra da bunları bir takım iletici araç ve yöntemlerden oluşmuş bir kanalla öğrencilerine göndererek onların konuyla ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanmasını sağlar. Seçeceği yöntem ve kullanacağı araçlar ne kadar çok duyu organla hitap eder ve konuya uygun olursa iletişim ve öğrenme o derece güçlü ve kalıcı, olacaktır.

ETKİLİ ÖĞRENME "Galiba sınavdan kötü not alacağım, ben niye başarısız oluyorum?" Her gün binlerce çocuğun kafasını kurcalayan bu soru belki de etkili öğrenme yöntemleriyle çözülebilecek basit bir sorundan öte olmayabiliyor. Son yollarda uzmanların üzerine basa basa tekrarladıkları bir bulgu var: Öğrenme tipleri bireyden bireye farklılaşıyor ve her öğrenme tipine ilişkin etkili öğretme biçimleri de buna paralel olarak değişim gösteriyor.

ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ İŞLEME TERCİHİNE GÖRE ÇEŞİTLERİ

AKTİF ÖĞRENCİ Bilgiyi, fikirlerini diğerleriyle paylaşıp tartışmalara katılarak ya da uygulamalar yaparak öğreniyor. Grup çalışmalarına yatkın. Not alarak ders dinlemeyi sevmiyor

DÜŞÜNSEL ÖĞRENCİ Öncelikle bilgi üzerine tek başına sessizce düşünmeyi tercih ediyor. Yalnız çalışmayı tercih ediyor. Aktif öğrencilere nazaran daha iyi not tutuyor.

DUYUMSAL ÖĞRENCİ Kanıtlanmış gerçeklikleri öğrenme eğiliminde oluyor. Soruları iyi çalışan yöntemler üzerinden çözmeyi seviyor ve beklenmedik sorulardan hoşlanmıyor. Ayrıntılar konusunda sabırlı ve laboratuar çalışmalarını seviyor. Uygulama yapma eğiliminde ve dikkatli. Gerçek dünyayla ilişkili olmayan derslerden hoşlanmıyor.

SEZGİSEL ÖĞRENCİ Farklı olasılık ya da ilişkileri keşfetme eğiliminde oluyor. Tekrarları sevmiyor, yeni şeylerin peşinden gidiyor. Sınıfta tartışılmamış materyaller üzerinden test edilmekten çekinmiyor. Yeni kavramları kapmakta başarılı ve matematiksel formüllerle sıkıntı yaşamıyor. Hızlı çalışmayı seviyor Fazla ezber ve alışıldık hesaplar gerektiren derslerden hoşlanmıyor.

GÖRSEL ÖĞRENCİ Resim, diyagram, grafik ve ifadeleri tercih ediyor.

SÖZEL ÖĞRENCİ Yazılı ve sözlü tanımlamalar ila gösteri sunumlarını tercih ediyor.

EĞİTİM ARAÇLARI 1-Gerçek Araçlar İNSAN 2- MODEL VEYA MAKETLER 3- Yazılı Araçlar *Kitap, dergi, mecmua *Teknik resimler *Ögretim yaprakları *Ögretim levhaları

EĞİTİM ARAÇLARI 4- Projeksiyon araçları, 5-Kulağa hitap eden eğitim araçları (sesli cihazlar) 6-Göze hitap eden eğitim araçları (televizyon,video,vcd….) 7- Diğer eğitim araçları (tahtalar,afiş, şema,grafik…..) Hazırlayan: Mesut ÇETİN