MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) SİSTEMİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Psikolojik Danışman Zehra AKÇA.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI YALOVA 05 EYLÜL 2017.
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR? Müfredat (öğretim programı) en genel tanımıyla öğretmen rehberliğinde öğrencilerin edinmesi hedeflenen temel bilgi ve beceriler çerçevesidir. Sosyokültürel hayat, bilim ve teknolojideki hızlı değişim ve gelişmeler, toplumun ve ferdin ihtiyaç duyduğu vasıfların da farklılaşmasına sebep olmaktadır. Bu farklılaşma ise tabii olarak çağın gerekliliklerini karşılayabilecek fertlerin yetiştirilmesini sağlayacak olan müfredatların yenilenmesi ve güncellenmesi ihtiyacını doğurmaktadır.

Toplumların teknoloji çağından bilgi çağına doğru geçmesiyle; son yıllarda meydana gelen bilimsel, teknolojik, sosyal değişim ve gelişmeler toplumun gelecek nesillerden beklentilerini de farklılaşmıştır. Bu gelişme ve ilerlemeler öğrencilere temel bilgi ve becerilerin yanı sıra eleştirel düşünme, özgün düşünme, araştırma yapma, sorun çözme gibi bilişsel; toplumsal ve kültürel katılım, girişimcilik, iletişim kurma, empati kurma gibi sosyal; öz denetim, öz güven, kararlılık, liderlik gibi kişisel yeterlilik ve becerilerin kazandırılmasını zorunlu kılmaktadır.

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi; Öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde; kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları yeterlilik ve beceriler ile bunlara ilişkin tanımlamalar çeşitli belgelerde ifade edilmiştir. Bu bağlamda dikkate alınan şu belgeler zikredilebilir: Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından 2008 yılında kabul edilen Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi; Millî Eğitim Bakanlığınca öğrenci, öğretmen, okul, ilçe ve il gelişim seviyelerinin ülke genelinde yıllık olarak izlenmesi, değerlendirilmesi amacıyla hazırlanan Millî Eğitim Kalite Çerçevesi; Millî Eğitim Bakanlığı ve Yüksek Öğretim Kurulu başta olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları, işçi ve işveren sendikaları, meslek örgütleri ve ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içerisinde ulusal ve uluslararası konu uzmanlarının katkılarıyla hazırlanan, 02/01/2016 tarih ve 29581 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi.

Müfredatlarla kazandırılması hedeflenen yeterlilik ve beceriler ile bunlara ilişkin tanımlamaların belirlenmesinde yukarıda atıfta bulunulan çalışmaların yanı sıra 21. Yüzyıl Becerileri olarak anılan yeterlilik ve beceriler ile bunlara ilişkin açıklamalar da dikkate alınmıştır.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan; ilk, orta ve yükseköğretim dâhil, meslekî, genel ve akademik eğitim ve öğretim programları ve diğer öğrenme yollarıyla kazanılan tüm yeterlilik esaslarını gösteren ulusal yeterlilikler çerçevesidir

ANAHTAR YETKİNLİKLER VE TYÇ Anahtar yetkinlikler, hayat boyu öğrenme kapsamında her bireyin kazanması beklenen, tanımlanmış sekiz yetkinliktir. (MEB’ in ana amaçları) Ana dilde iletişim Yabancı dillerde iletişim Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik Dijital yetkinlik Öğrenmeyi öğrenme Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik İnisiyatif alma ve girişimcilik Kültürel farkındalık ve ifade

Öğretim Programı’nda yer alması gereken temel beceriler, yukarıda bahsedilen anahtar yetkinlikler bağlamında ayrı bir başlık olarak değil, kazanımların içinde örtük bir şekilde ve ayrıca kazanımların altındaki açıklamalarla desteklenecek mahiyette verilmiştir. Kazanımlar, anahtar yetkinliklerin biri veya birkaçıyla birlikte mutlaka ilişkilidir. Bütün yetkinlikler Öğretim Programı’nda ele alınmış olup öğrencilerin gelişimleri, öğretmenlerin sınıf içinde yapacağı eğitim ve öğretim yöntem, strateji ve tekniklerinin çeşitlendirilmesiyle mümkün olabilecektir.

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ KAZANIM ÖRNEKLERİ   YETKİNLİK ADI ÖRNEK KAZANIM 1 Ana dilde iletişim TT. 7. B. 2. 3. Tasarım fikrini açıklamak için çoklu ortam sunusu hazırlar. 2 Yabancı dillerde iletişim TT. 7. C. 1. 5. Yaşamak istediği konutu farklı coğrafî alan ve şartlara uygun olarak tasarlar. 3 Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik TT. 8. B. 1. 2. Taslak çizimlerini bilgisayar yardımıyla üç boyutlu görsellere dönüştürür. 4 Dijital yetkinlik TT. 7. A. 1.5. Teknoloji ve tasarım arasındaki ilişkiyi fark eder. 5 Öğrenmeyi öğrenme TT. 7. D. 1. 2. Tasarım probleminin çözümüne yönelik araştırma basamaklarını uygular. 6 Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik TT. 7. Ç. 2. 3.Özel gereksinimli bireyler için yaşam kolaylığı sağlayarak bir ürün çizerek tasarlar. 7 İnisiyatif alma ve girişimcilik TT. 8. D. 1. 6. Tasarladığı ürünün (model veya prototip) uygunluğunu akranları ile tartışır. 8 Kültürel farkındalık ve ifade TT. 7. C. 1. 3. Mimari yapılarla yaşam biçimi arasındaki ilişkiyi açıklar.

ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL (ANAHT AR YETKİNLİKLER) AÇISINDAN) DEĞERLENDİRİLMESİ

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Fen Bilimleri Görsel Sanatlar   Beden Eğitimi Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Fen Bilimleri Görsel Sanatlar Hayat Bilgisi İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Matematik Müzik Oyun ve Fiziki Etkinlikler Sosyal Bilgiler Teknoloji ve Tasarım Trafik Güvenliği Türkçe Ana dilde iletişim 30 14 18 20 56 6 113 22 168 33 35 11 498 Yabancı dillerde iletişim 1 4 5 2 Matematiksel yeterlilik, fen ve teknolojiye yönelik yeterlilik 148 131 26 125 51 141 21 84 16 9 Dijital yeterlilik 3 45 13 36 25 Öğrenmeyi öğrenme 132 27 12 47 19 114 82 Sosyal vatandaşlıkla ilgili yetelilik 134 94 8 31 140 68 34 İnsiyatif alma ve girişimcilik 135 17 49 39 216 72 Kültürel Farkındalık ve ifade 29 41 10 50 TOPLAM 429

BUNDAN SONRA NELER YAPILACAK? Ocak 2018’e kadar programlarla ilgili     olarak sahadaki uygulamalarımız üzerinden izleme ve değerlendirme çalışmaları yapılacaktır.  Haziran 2018’e kadar değiştirilen müfredatların eğitim araç gereçlerini, ölçme araçlarını bir taraftan Millî Eğitim Bakanlığı diğer taraftan özel sektör hazırlayıp üretecektir.  2017-2018 eğitim öğretim yılı boyunca öğretmenlerimizin kendi branşlarına dair programları incelemeleri ve uygulamaya yönelik dokümanlar üretmeleri için atölyeler yapılacaktır.  2017-2018 eğitim öğretim yılı sonunda ve 2018-2019 eğitim öğretim yılı başında öğrencilerimizin yeni programa geçişte eksikliklerini telafi edecek telafi/oryantasyon eğitimleri yapılacaktır. Bu hazırlıklarımızla 2018-2019 eğitim öğretim yılına tüm sınıflarda ve tüm derslerde yeni müfredat ile eğitim öğretim sürecimize istikrarlı ve çok daha güçlü, yeni ve yenilikçi bir şekilde devam edilecektir.