Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
BERAT GECESİ Hazırlayan:Ertan
HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
4. Sınıf 1. Ünite 1.2. Allah’a Şükür
HAZIRLAYAN: Kenan SEZER.
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
ALLAH BİZE YETER Sahip olduklarınızın sizin olduğunu düşünüyorsanız muhtaçsınız demektir. Varlık içinde yokluğu görmemişseniz, yoksulsunuz demektir.
AHİRET İNANCI.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Temel Eğitici Nitelikleri
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
4. SINIF II. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
KAZA VE KADERE İMAN.
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
ALLAH TEVEKKÜL EDENLERİ SEVER
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
ÖĞRENME ALANI:İNANÇ 11.SINIF I.ÜNİTE: KAZA ve KADER
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
BİLGİ YARIŞMASI.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
TOPLUMSAL DAYANIŞMA İBADETİ OLARAK SADAKA
RABBENA DUALARI YAZILIŞI ANLAMI FAZİLETİ HAZIRLAYAN: RESUL ŞAHİNER
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
DEĞERLER EĞİTİMİ MAYIS-HAZİRAN
Sorumluluk Bilinci.
Peygamber Efendimiz bu geceyi ibadetle geçirmiş ve Allah’a şöyle dua etmiştir: “ Azabından affına, gazabından rızana sığınır, senden yine sana iltica ederim.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. Nimete Şükür (Besmele ve Hamd)
TEVEKKÜL NEDİR? ‘Tevekkül’ kavramı Sözlükte: Allah'a teslim olmak, güvenmek, dayanmak, bağlanmak ve sığınmak anlamlarına gelmektedir.
İslam’da Bilginin Kaynakları
Şeytanın kötülüğünden korunma konusunda Kur'an'ın öğütleri
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ALLAH’A GÜVENMEK (TEVEKKÜL)
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
MELEKLERE İMAN.
Bugün neler öğreneceğiz?
MADANOĞLU ORTAOKULU 1.DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PERFORMANS ÖDEVİ Konu:İbadet nedir?,niçin ve kim için yapılır,yaraları nelerdir sorular Öğretmen.
İNSAN NİÇİN YARATILDI?.
AHİRET GÜNÜNE (HAŞRE) İMAN
Öldükten sonra tekrar dirilme ve Âhiret hayatı niçin vardır?
Bugün neler öğreneceğiz?
KAZA VE KADER.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Bugün neler öğreneceğiz?
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
ALLAH İNANCI 5. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi Konu:Yanlış Tevekkül Öğrencinin Adı-Soyadı: Aleyna Albayrak Sınıfı: 8/E Numarası:74

Yanlış tevekkül Tevekkül, bir işte aciz kaldığını kabul edip onu başkasına bırakmaktır. Allah’a tevekkül ise, bir işte yapabileceği her şeyi yapıp gerisini Allah’a bırakmak olur. Fakat tevekkül zamanla, “kendini yormadan işi Allah’a bırakma” şeklinde anlaşılmıştır. Bazı âyetler de buna göre yorumlanınca tembelliğe açık ama gelişmelere kapalı ve sorumluluğu Allah’a yükleyen bir davranış biçimi ortaya çıkmıştır. Halbuki Allah Teâlâ şöyle buyurur: “İnsanın çalışmasından başkası kendinin değildir.” (Necm 53/39)

“İnsanlardan kimi der ki: “Rabbimiz! Bize ne vereceksen, bu dünyada ver!” Onun Ahirette alacağı bir şey kalmaz. Onlardan kimi de şöyle der: “Rabbimiz! Bize bu dünyada güzellik ver, Ahirette de güzellik ver. Bizi o ateşin azabından koru! Onlardan her birine kazandıklarından bir pay vardır. Allah hesabı çabuk görür.” (Bakara 2/200-202)

Demek ki, dünyayı isteyen çalışmak zorundadır Demek ki, dünyayı isteyen çalışmak zorundadır. Hem dünyayı hem ahireti isteyen de çalışmak zorundadır. Çalışmayana bir şey yoktur. Başarının iki şartı vardır; biri istemek, diğeri gerekli güce sahip olmaktır. Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Senin Rabbin rızkı, isteyen ve gücü yeten için yayar. O, kullarının içini bilir ve onları görür.” (İsra 17/30)

Yeryüzünde ekmek, peynir, et vs. hazır vaziyette yoktur Yeryüzünde ekmek, peynir, et vs. hazır vaziyette yoktur. Ama Allah, onları elde etme imkanlarını yaratmıştır. Bu imkanları kullanmayanlar, o nimetlere ulaşamazlar. O, şöyle buyurur: “Allah yeryüzündeki yiyecekleri, dört günde belirlemiştir. Bunlar araştıranlar için eşit uzaklıktadır.” (Fussilet 41/10) Kim gerekli çalışmayı yaparsa o nimetlere ulaşabilir. Bulunduğumuz bölgede Allah, hangi nimet ve imkanları yaratmışsa ancak onları bulabiliriz. Allah kendine şöyle seslenmemizi istemiştir: “… Dilediğine hesapsız rızık verirsin.” (Al-i İmran 3/27)

İmkanlar bol olsa ama gerekli güce sahip olmazsak veya gücümüz olduğu halde çalışmazsak elimize bir şey geçmez. Bu sebeple gerekli gücü elde etmeli ve başarı için elden geleni yapmalıdır. Kuraklık, aşırı yağmur ve deprem gibi afetlere karşı gücümüz olmadığından o gibi konularda da bütün tedbirleri aldıktan sonra Allah’a tevekkül etmeliyiz.

Tefsir ve meallerde bazı ayetlere farklı anlam verilerek, yanlış tevekkül anlayışı körüklenmiştir. Mesela önceki slaytlarda mealini verdiğimiz İsra 17/30. âyetine şöyle meal verilmiştir: “Senin Rabbin dilediğine rızkı genişletir ve daraltır. O, kullarının içini bilir ve onları görür.”

Farklı anlamın sebebi, ayetteki “ister” ve “gücü yeter” fiillerinin faili olan “o” zamirinin neyi gösterdiği ile ilgili tercihtir. Arapça’da zamir en yakınını gösterir, uzak için karine gerekir. Böyle bir karine olmadığından burada zamir, kim’i gösterir. Ama tefsir ve meallerde zamirin, uzakta bulunanلله lafzını gösterdiği kabul edilmiştir. Buna bir örnek de Sebe’ suresinin 39. âyetidir. Elimizdeki mealler şu şekildedir: “De ki: “Doğrusu Rabbim, kullarından dilediğine rızkı bol verir, dilediğine de kısar” Arapça bakımından doğru anlam şöyle olur: De ki: “Rabbim, kullarından istekli olan ve gücü yeten herkes için rızkı yayar.”

hadisler

7230 - Halid'in oğulları Habbe ve Sev(r. a 7230 - Halid'in oğulları Habbe ve Sev(r.a.) anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm bir şey tamir etmekte iken yanına girdik. O işte kendisine yardım ettik. "Başlarınız kımıldadığı müddetçe rızık hususunda yeise düşmeyin. Zira insanı annesi kıpkızıl, üzerinde hiçbir şey olmadığı halde doğurur, sonra aziz ve celil olan Allah onu her çeşit rızıkla rızıklandırır" buyurdular." 7231 - Amr İbnu'l-As (r.a.)anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Şüphesiz, her derede, âdemoğlunun kalbinden bir parça bulunur (yani kalp her şeye karşı bir ilgi duyar). Öyleyse kimin kalbi bütün parçalara ilgi duyarsa, Allah onun hangi vadide helak olacağına hiç aldırmaz. Kim de Allah'a tevekkül ederse, kalbinin her şeye (ilgi kurarak dağılmasını önlemek için) Allah ona yeter."

Allâh'ın güzel isimlerinden biri de “işlerini usûlüne göre kendisine havâle edenlerin işini düzeltip, onların yapabileceğinden daha iyi yapan, kendisine güvenilip dayanılan, her şeyi idâre ve hâkimiyeti altında bulunduran” mânâsındaki “el-Vekîl” dir. Kendisine güvenilecek merciin ölümsüz, ebedî ve Kâdir- i Mutlak olması gerekmektedir. Güçlü olduğu zannedilen fânî ve zayıf varlıklara, mala ve mülke dayanmak, netîcesi pişmanlık olan göz boyayıcı heveslerdir. Bu yola girerek aldananları Allâh Teâlâ güvendikleri ile baş başa bırakır.

"Birşey istediğin zaman yalnız Allah'tan iste Yardım dilediğin zaman Allah'tan dile Şunu iyi bil ki bütün yaratılmışlar elbirliği ile sana bir menfaat bahşetmek isteseler, Allah'ın sana yazdığından daha fazlasını bağışlayamazlar Yine yaratılmışların tümü elbirliği ile sana bir zarar vermek isteseler, Allah'ın sana takdir ettiğinden fazlasını yapamazlar"

Resimler

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

KAYNAKÇA www.kutubusitte.com www.mumsema.com www.sorularlaislamiyet.com Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 40 Hadis-i Şerif, Halil İbrahim Kutlay, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2006.