Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Restaurant Yönetim Sistemi
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMADA İNOVASYON
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hızlı Tüketim Ürünleri
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama İletişimi.
GİRİŞİMCİ.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin.
WAL-MART.
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Hazırlayan – Nur Ecem VARDAR N.Ö /
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
Muhammed YAYLA
TCHİBO Ağahan köse
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. 1972 yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya girdi. Asıl büyüme 1987 yılında Hypermarket adını verdiği, ilkinden 100 kat daha büyük olan dev süpermarkete taşınmasıyla başladı.1991 yılında ilk şubesini Meksika'da açtı. Perakende satış yapan mağazalar konusunda ekonomiye hakim oldu.Walmart'ın şirket parolası "Always Low Prices" yani Her zaman düşük fiyatlardır.

Düşük fiyatları nasıl sağlıyorlar Düşük fiyatları nasıl sağlıyorlar. Walmart şirketi bir yere girip dükkan açtığında elinden geleni ardına koymadan tüm rakiplerini yok eder. Sadece son 10 yılda 25 süper market zincirini yok etti. En ucuz market olması etrafında kendisinden ucuz fiyat verebilecek herhangi bir şirketi ayakta bırakmamasından dolayıdır. İkinci olarak girdiği ülkedeki toptancıların hepsini ele geçirir. Çek senetle çalışmaya alışmış toptancı ve üreticiler bir anda kendilerine nakit olarak, zamanında verilen büyük çaptaki siparişleri görünce hepside Walmartla çalışmaya başlar ama bu bir tuzaktır. Bu tavırlar rakiplerini yok edene kadar veya rekabet edemez duruma gelene kadar sürer. Sonraki aşamada toptancıların istediği ürünleri kendisine istediği zaman ve istediği fiyattan vermezse sözleşmesini fesh etmekle korkutur. Eski müşterilerini kaybettikleri için kabul ederler.

1990' lar şirketin uluslararası pazarlara açılma dönemi oldu. 2000 yılında ise şirket Amerika'daki tüketicilere internetten alışveriş yapma imkanı sundu. 2002 yılında Fortune 500 sıralamasında 1. Sıraya yükselerek Amerika'nın en büyük şirketi ünvanını aldı. 2007 yılında online tarafa da yatırım yapmaya başladı kullanıcılarına internetten ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alabilecekleri bir hizmet sunmaya başladı. 2009 da Şili'de 400 milyar doların üzerinde satış yaparak bir rekor kırdı. 2012 yılında şirket 27 ülkede haftada 200 milyon kullanıcıya ulaşıyordu.

WALMART'IN PERAKENDE SEKTÖRÜNE GETİRDİĞİ YENİLİKLER İlk kez arada satış temsilcisi olmadan mallarını raflara dizilmesi ve tüketicilerin self servis olarak kendilerinin alışveriş yapması İlk kez herkesin her gün alacağı ürünleri en düşük fiyatla satarak büyüyen ölçekten gelir yaratma modeli İlk kez ürünleri birer birer kutulamadan doğrudan satma İlk kez organize perakende mağazaları içerisinde manav bölümünün büyük hacimde yer alması

Walmart'ın en çok sattığı ürün muzdur. Dünyanın en büyük özel teşebbüs işverenidir. 2 milyondan fazla çalışlanı vardır. Walmart Ceo'su bir saatte çalışanının bir yılda kazandığından daha fazla kazanıyor. Walmart'a günde ortalama 13 dava açılıyor. En çok dava açılan şirket ünvanını kazanmıştır. Amerika'da dava sayısı ile Walmart'ı geçebilen tek şey Amerika'nın kendisi yani Amerikan hükümetidir. Amerika'daki en fazla hayır işi yapan şirketlerden biridir. Çalışanlarını tam bir köle mantığıyla çalıştırır.Daha ucuz olması için kaçak işçilerle çalışmayı bir alışkanlık haline getirmiştir.

Walmart'ın iş stratejisi En ucuz satış noktası olmak En verimli süreçlere sahip olmak En üretken iş gücüne sahip olmak En inovatif perakende şirketi olmak Bilişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanmak En düşük maliyetlere sahip olmak

Satış ve pazarlama stratejisi Araba ile rahatlıkla ulaşılabilir olmak Her ürünün civardaki en ucuz noktası olmak Kulaktan kulağa mağaza promosyonları Herkesten önce satın alma hakkı ile genişleme Fiyatlarda yoğun baskı için global satın alma Sadık müşteriler oluşturmak Gazete ilanları ve afişler yoluyla tanıtım Sosyal sorumluluk projeleri