Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
PAZARLAMADA İNOVASYON
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
E- Ticaret Altyapısı.
Omni Kanal daki Adımları
Tedarikçi Firma Sunumu
İNOVASYON.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
GİRİŞİMCİ.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Dyo Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş yılında Durmuş Yaşar tarafından İzmir'de küçük bir mağaza olarak kurulmuştur yılında ilk boya imalatını.
Logo.
ABDULLAH ONUR DURUK
Fahriye OBUT.
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
MELODİ TAŞDEMİR
Ayşegül ARSLAN.
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu.
Hazırlayan: Hasan ACAR
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ
Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
Betül GÜLER
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
TCHİBO MUHAMMED YAYLA.
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Büşra BARDAK Tchibo Sunumu
SAP Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Hazırlayan: Hasan ACAR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ
Damla AYDIN TCHİBO SUNUMU
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Diana Tours-3.
Diana Tour.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
HAKKIMIZDA Cepkask İleri Teknoloji Ürünleri San. Tic. A.Ş, 60 yıllık sigortacılık tecrübesi ile 2003 yılında Türkiye’de ilk defa Cepkask Cep Telefonu Hizmet.
Sunum transkripti:

Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK

Tık Tık; Bir Kahveniz Vardı … 1949’da öğütülmüş kahveyi postayla gönderme fikriyle ortaya çıkan Max Herz ve Carl Tchilling – Hiryan, bugünkü Tchibo şirketler topluluğunun temelini de atmış oldular. TCHIBO firması, başlangıç günlerinde kaliteli ve taze kahveyi posta yoluyla müşterilerine gönderirken, bugün çok uluslu dev bir şirkete dönüştü. ** Firmaya ismini veren Tchibo kelimesi, Tchilling isminin ilk hecesinin, almanca çekirdek anlamındaki “Bohnen”  kelimesinin ilk hecesiyle birleşiminden yaratıldı.

Tchibo’da Neler Oldu ? 1952-Tchibo aylık dergisini yayınlamaya başladı. 1954-Dokuz farklı kahveden oluşan Gold Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi. 1955-Hamburg’da kahve tadım mağazası açtılar. 1958- Tchibo’nun mağaza sayısı 77’ye yükseldi. 1964– Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurdu.  1972- Tchibo Kahve Servisi kuruldu.

1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti,kahve dışı ürünleri de satmaya başladı. 1975- Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. 1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başladı. 1985- Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi. 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.

 1991- Tchibo Macaristan ve Slovakya pazarına girdi. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu. 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti. 1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. 1994- Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açtı. 1996- Tchibo Direct GmbH kuruldu. Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. 1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı. İlk dağıtım şirketlerinden biri olan Tchibo bu yıldan itibaren yeni bir yöntem izlemeye başladı:Tüketim malları ve kahve artık internet üzerinden sipariş edilebiliyordu.

1997- Tchibo, seyahat sektörüne girdi. 2007 yılında, 225 1997- Tchibo, seyahat sektörüne girdi. 2007 yılında, 225.000’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi.  2000- Londra’da ilk Tchibo mağazası açıldı. 2001-İlk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu. 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı.

2002-Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. 2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. 2003-Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil  paketler  sunan ilk sağlayıcı oldu.

2005- Cirosu 4 milyar Euro’ya ulaştı. 2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti. 2008 yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. 2008- ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüştü. 2009- Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşti. Şuan 60 ülkede 1300 mağazası ve 120.000 satış noktasıyla hizmet vermekte.

Tchibo nasıl Tchibo Oldu ? Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli farklardan biri müşterilerini misafir gözüyle görmesi.Onlara bir aile ortamı sunarak alışverişlerini kolaylaştırıyor, onları sanki evinde ağırlıyormuş havası ile hizmet veriyor. Tchibo’nun kullandığı stratejilerden birisi de deneyim mağazacılığı olarak karşımıza çıkıyor. Deneyim mağazacılığı kısaca “müşterinin mağazada 5 duyu organına aynı anda ve birlikte seslenen bir mağazacılık anlayışı kurgulanmasıdır. Böylelikle müşteri bu ortamdan ve sahneden etkilenir. Müşteri için bu an “unutulmaz bir andır” ve duygulara kodlanır. Sonuç olarak mağazadan, markadan ve hizmet tasarımından hoşlanır hale gelir.

Online alışveriş sitesinde, ziyaretçisini yormadan aradığını bulabilmesini sağlaması ve o haftaki temasına uygun kataloglar gibi avantajları takipçileri tarafından oldukça seviliyor. Bahçe Keyfi, Haydi Spora, Kahvaltı Keyfi, Yaratıcı Fikirler, Bu Hafta Ailece Dışarı Çıkıyoruz! Kahve ve benzer tatlarının yanı sıra gıda dışı ürünlerde temalar her hafta değişiyor. Böylelikle de pazarlama anlayışını canlı tutmayı başarıyor. Hız ve deneyimin yanı sıra “müşterinin merak duygusunun sürekli gıdıklanması” da var. Müşteri Tchibo ile olan alışveriş süreci içinde şöyle düşünüyor:“-Acaba bir sonraki mağaza yenilenmesinde Tchibo bana hangi farklı ürün sunumuyla gelecek, ben mağazada kahvemi de yudumlarken bana ne tür ilginç ürünler ve  fırsatlar sunacak?”  bu merak duygusu müşterinin alışveriş tutkusunu sürekli “diri” tutmayı başarıyor. 

Kalite de Tchibo’da … İyi Kalite ve Optimum Hizmeti Garanti Eden 6 Kural 1. EŞSİZLİK Tüm ürünlerimiz sadece müşterilerimiz için üretilir. Tchibo tarafından belirlenen en yüksek kalite standartlarını karşılar. 2. GÜVENLİK Her bir Tchibo ürünü, güvenlik ve/veya zararlı maddelere karşın en az bir bağımsız test kurumu tarafından incelenir ve test edilir. 3. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) Dünyanın dört bir yanında Tchibo ürünlerinin üretiminde sosyal ve çevresel açıdan sorumlu üretim koşullarını talep ediyor ve destekliyoruz.

4. DAYANIKLILIK Tüm teknik ürünlerde ve her fermuarda 3 yıl tam garanti* veriyoruz. 5. DAHA HIZLI HİZMET Bir ürünün defolu olması halinde, bu ürün 14 gün içerisinde tamir edilecek, yenisiyle değiştirilecek veya kasa fişinin gösterilmesi halinde tüm mağazalarda parası tamamen geri ödenecektir.* 6. ESNEKLİK Tchibo Türkiye ürün iade ve değiştirme işlemlerini, satış belgesi üzerinde bulunan tarih itibariyle en geç 3 ay içerisinde, ürünlerin hiçbir sekilde kullanılmamış, tam, eksiksiz ve ambalajlarının bozulmamış olması şartıyla, satış fişinin ibrazı ile kabul eder. * Herhangi bir Tchibo mağazasında satış fişinin gösterilmesi halinde

Türkiye’de Tchibo 2005 yılında Türkiye pazarına giren Tchibo’nun Eskişehir,İstanbul,Ankara,İzmit,Bursa,Antalya,Mersin,Adana,Denizli Tekirdağ ve İzmir olmak üzere 52 mağazası bulunuyor. Bulunduğu hemen her ülkede çekirdek kahve alanında pazar lideri konumunda olan Tchibo,Türkiye’de genel olarak haftalık temaları ve gıda dışı ürünleri ile ön plana çıkmış durumda. Diğer ülkelerde mağaza cirosunun yaklaşık %30’u kahve satışlarından oluşmaktayken Türkiye’de bu oran henüz %10.

Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK