PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Olgu Yönetimi Standartları
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ

Proje Nedir? Belli bir sürede gerçekleşen, benzersiz bir ürün ya da hizmet ortaya koymak için yapılan işler. Belirli bir zaman ve bütçe çerçevesinde, belirli bir amaca ulaşmayı sağlayacak sonuçları üretmek üzere sosyal ve fiziksel kaynakların bir araya getirilmesi.

Proje Döngüsü

Proje Öğeleri Proje Amacı Çalışma Planı Zaman Planı Proje Bütçesi Paydaşlar Proje Faaliyetleri Proje Sonuçları ve Çıktıları

Proje Yönetimi Proje amacına ulaşmak için gerekli olan faaliyetleri planlama, zamanlama ve kontrol etmedir. Amaç Süreç

Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? PROJE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİN EĞİTİM AMAÇLI KULLANILMASI İlgi ve motivasyonu arttırır. Üst düzey eğitimsel kazanımlara ulaşmayı sağlar. Birden fazla beceri/bilgi/yöntem kullanmayı gerektirir. Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirir. Aktif rol çocuklarındır. Çocuk katılımı ve tercihleri esastır. Bilgi ve becerilerin uygulanmasına odaklanır. İçsel motivasyonu arttırır. Bireysel farklılıklara duyarlıdır. Öğretimin odağı değişir. Gerçek yaşamla bağlantılıdır

Proje Çalışmasının Aşamaları 1. Aşama: Hazırlık ve Planlama 2. Aşama: Uygulama ve İzleme 3. Aşama: Sonuç ve Değerlendirme

1. Aşama: Hazırlık ve Planlama Konu ve problemi taslak olarak belirleme Proje amacının belirlenmesi Amacın neden seçildiğinin belirlenmesi Projenin odaklanacağı konu veya sorunun belirlenmesi Çalışma planının oluşturulması Proje Özetinin Oluşturulması

2. Aşama: Uygulama ve İzleme Planların uygulamaya geçirilmesi İhtiyaç duyulan bilgileri belirleme Bilgi kaynaklarını belirleme Araştırma yapma Veri toplama araçlarını uygulama Bilgileri düzenleme ve raporlaştırma Proje aktivitesini planlama ve gerçekleştirme Proje ürünlerini oluşturma Grup sürecinin kaydedilmesi

3. Aşama: Sonuç ve Değerlendirme Sonuçların ve Ürünlerin Paylaşılması Ürünlerin tamamlanması ve sunuma hazır hale getirilmesi Sunum yönteminin belirlenmesi Sunum/paylaşım yapılması Proje sürecinin değerlendirilmesi

Grup Süreci Öğeleri Geribildirim Yansıtma Hedef belirleme Kutlama

PROJE DÖNGÜSÜ DÜŞÜN CANLANDIR SOR PLANLA HEDEF GELİŞTİR YAP OLUŞTUR

SOR AYŞE ÇOK ÜZGÜN NEDEN?

DÜŞÜN CANLANDIR

PLANLAMA KRİTERLER KISITLAMALAR Gruplar halinde çalışma yapılacak Köprünün uzunluğu EN AZ 50 cm olmalıdır. Köprünün yerden yüksekliği EN AZ 15 cm olmalıdır. Köprü 10 sn boyunca verilen ağırlığı taşımalıdır. Masanın üzerine inşa edilmelidir. KISITLAMALAR   Köprüyü inşa etmek için 25 dakikalık süre verilecektir. Her gruba 100 adet pipet, 100 adet karıştırma çubuğu verilecektir. Makas ve cetvel yapım malzemesi olarak kullanılmaz. 10 kez silikon tabancası kullanma hakkınız var. Her gruba 50 cm lik bant parçası verilecektir. Gruplar belirlenen ağırlığı kısa bir süre için ellerinde tutarak fikir sahibi olurlar fakat yapım aşamasında ağırlığı test edemezler. Malzemeler tamamen ikiye ayrılarak parçalanamaz.