İKİNCİ KAYNAKLAR VE BİRİNCİL NİTEL KAYNAKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Pazarlama İlkeleri.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRNEKLEME.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Biyoinformatik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
BİRİNCİL NİCEL KAYNAKLAR
KARMA YÖNTEM.
Tezin Olası Bölümleri.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

İKİNCİ KAYNAKLAR VE BİRİNCİL NİTEL KAYNAKLAR

PAZAR ARAŞTIRMASININ İKİNCİL KAYNAKLARI İkincil kaynaklar, mevcut problemimiz ortaya çıkmadan önce birilerinin o konuda araştırıp yayınladığı veri ve bilgilerdir.

İkinci Kaynakların Sınıflandırması İkincil Veriler Kurumİçi Kullanıma Hazır İşlem Gerektiren Kurum Dışı Yayınlanmış Bilgisayarlı Veritabanı Şirketleşmiş

İkincil Verilerin Üstünlükleri Çabuk elde edilebilir. Kolay erişilebilir. Daha ucuzdur. Bazen kaçınılmazdır. Birincil verilere destek olabilir. Zaman serili olabilir.

İkincil Verilerin Sakıncaları Verilerin uygunluğu. Ölçme birimleri Veri aralıklarının tanımlanması Yayınların güncelliği Verilerin doğruluğu Yayımlayan merci. Yayının amacı. Yayının kalitesi

PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ BİRİNCİL KAYNAKLAR İkincil kaynaklardan elde edemediğimiz ya da eksik elde ettiğimiz verileri bulmak ve tamamlamak için birincil kaynaklara başvurulur.

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması

Nitel Araştırma Sürecinin Sınıflandırılması

Nitel Araştırma Türleri Odak Grup: Odak grup, uzman bir kişinin başkanlığında, cevaplayıcıların pazarlama problemiyle ilgili, önceden hazırlanmış belirli bir konuyu tartıştığı resmî olmayan toplantıdır. Amaç Fikir üretmek. Tüketicilerin düşüncelerini anlamak. Tüketicilerin ihtiyaçlarını, güdülerini ve tutumlarını belirlemek. Nicel araştırmaların bulgularını anlamak.

Nitel Araştırma Türleri Derin Görüşme: Derin görüşme, doğrudan bir nitel veri toplama yöntemidir. Odak grup toplantısından en önemli farkı, derin görüşmede görüşmecinin cevaplayıcılarla teke tek mülâkat yapmasıdır

Odak Grup ve Derin Görüşme Yöntemlerinin Karşılaştırması Karşılaştırma Konuları Odak Grup Derin Görüşme Grup etkileşimi Yüksek Yok Grup baskısı Var Cevaplayıcılar arası rekabet Cevaplayıcının hassasiyeti Az Görüşmecinin yorulma durumu Elde edilen bilgi miktarı Çok Orta Maliyet Daha yüksek Teşvik unsurları Limitli Doyurucu Görüşme programı düzenleme Zor Kolay Toplantıyı yürütme

Gösterim (Projeksiyon) Yöntemleri Kelime Çağrışım Testi Cümle Tamamlama Testi Öykü Tamamlama Testi Temel Algılama (Resim) Testi Karikatür (Balon) Testi Rol Oynama (Üçüncü Kişi) Testi

Nitel Yöntemler ve Teknolojik Gelişmeler Video Konferanslar Sosyal Ağlar İnteraktif Medya ve Çevrimiçi Odak Gruplar

VERİ KAYNAKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

İkincil Kaynakların Türleri Kurum içi kaynaklar Kurum dışı kaynaklar

Kurum İçi Kaynaklar Muhasebe kayıtları Bayi kayıtları Personel kayıtları Halkla ilişkiler Reklâm bilgileri

Kurum Dışı Kaynaklar Dış Kaynaklar Bilgisayara Dayalı Veri Tabanı Yayınlanmış Kaynaklar Şirketleşmiş Veri Kaynakları

Bilgisayara Dayalı Veri Tabanları Kurum İçi Veri Tabanları Kurum Dışı Veri Tabanları Çevrimiçi Çevrimdışı Bibliyografik Veri Tabanları Sayısal Veri Tabanları Tam Metin Veri Tabanları Rehber Veri Tabanları

Hânehalkı/ Tüketiciler Ölçekleme Birimi Elektronik Tarayıcı Servisleri Gözatımlar Peraken-deciler Satın Alma Günlük Paneller Endüstriyel Firmalar Toptancılar Hânehalkı/ Tüketiciler Kurumlar Medya

İKİNCİL VERİLERİN ÜSTÜNLÜKLERİ  Çabuk elde edilebilir.  Kolay erişilebilir.  Daha ucuzdur.  Bazen kaçınılmazdır.  Birincil verilere destek olabilir.  Zaman serili olabilir.

İKİNCİL VERİLERİN SAKINCALARI Verilerin uygunluğu Verilerin doğruluğu Yayımlayan kurum kimdir ve ne kadar güvenilir? (Varsa) yazar(lar) kim(ler)dir? Örnekleme plânı nasıl hazırlanmıştır? Veri toplama sürecinasıl oluşturulmuştur? Araştırma yürütenlerin, eğitimi ve uzmanlıkları ne düzeydedir? Uygulanan araştırma yöntemi hangisidir? Veriler nasıl ve hangi teknikle analiz edilmiştir?

PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ BİRİNCİL NİTEL KAYNAKLARI

BİRİNCİL KAYNAKLARIN TASNİFİ - Nitel (kalitatif, keyfî) araştırmalar. - Nicel (kantitatif, kemmî) araştırmalar. - Karma (pluralistic) araştırmalar.

Pazarlama Araştırması Verileri İkincil Veriler Birincil Veriler Nicel Veriler Nitel Veriler Tanımlayıcı Gözatım Verileri Deneysel Veriler Gözlem Verileri Nedensel

Nitel Araştırma Süreci Yapılandırma Teknikleri Etkileyici Teknikler İzdüşel Teknikler Odak Gruplar Derin Görüşme Dolaylı Araştırmalar Doğrudan Araştırmalar Birlik Analizleri Tamamlama Analizleri

NİTEL ARAŞTIRMALAR

Odak Grupları Tanım Nitel araştırmaların doğrudan bir yöntemi olan odak grup, uzman bir kişinin başkanlığında, cevaplayıcıların pazarlama problemiyle ilgili, önceden hazırlanmış belli bir konuyu tartıştığı resmî olmayan toplantıdır. Amaç Pazarlama ile ilgili bir problemi kullanıcılarla enine-boyuna tartışarak, önemli ipuçları yakalamaktır. Bu tür toplantılar düzenlemek dört amaca hizmet eder

Odak Grupların Kullanıldığı Alanlar - Fikir üretmek. -Tüketicilerin düşüncelerine yaklaşmak. -Tüketicilerin ihtiyaçlarını, güdülerini ve tutumlarını belirlemek. - Nicel araştırmaların bulgularını anlamak.

Odak Gruplarının Planlanması ve Yürütülmesi Amaçları belirle ve problemleri tanımla Bulguları özetle ve öneriler getir Verileri gözden geçir ve analiz et Odak grup görüşmelerini yürüt Başkan için konu taslağı hazırla Nitel araştırmanın amaçlarını belirle Odak grupların cevaplandıracağı soruları hazırla Tartışma rehberi hazırla

Bir Odak Grubunun Toplanabileceğini Mekanın Tasarımı Odak Grup Odası Ofis Gözlem Odası İkram Odası Kabul Bölümü

Üç ayrı alanda odak grup toplantısının başarılı olduğu görülmüştür[. O Tüketicileri anlamak. O Yeni ürün planlamak. O Reklâm.

ODAK GRUP SINIFLANDIRMASI Keşfedici Odak Grupları Klinik Odak Grupları Deneysel Odak Grupları

DERİN GÖRÜŞME

Derin görüşmenin üç ayrı yöntemi vardır:  Basamaklı yöntem  Saklıyı sorgulama yöntemi  Simgesel yöntem

GÖSTERİM (PROJEKSİYON) YÖNTEMLERİ Cevaplayıcıların araştırma konusundaki şuuraltı güdülerini, inançlarını, tutumlarını ve duygularını yansıtmak için düzenlenmiş dolaylı sorgulama yöntemidir.

Gösterim (Projeksiyon) Türleri ▲ Kelime Çağrışım Testi ▲ Cümle Tamamlama Testi ▲ Öykü Tamamlama Testi ▲ Temel Algılama (Resim) Testi

Kelime Çağrıştırma Uyarıcılar Bayan A Bayan B Çamaşır günü Her gün Ütüleme Zindelik Ve tatlı Temizlik Saf (pür) Hava Kirlenme Fırçalama Koca işi Pislik Komşum Kirlilik Sabun kabarcığı Banyo Sabun, su Aile Çekişme Çocuklar Havlu Kir Yıkama

CÜMLE TAMAMLAMA  Beğendik’ten alışveriş yapanlar genelde .... dır.  Beğendik’in en çok sevdiğim tarafı.................dır.  Beğendik’in en çok sevmediğim tarafı................... dır.  Beğendik’in en çok uğradığım departmanı ........... dır.  Beğendik’ten en çok beklediğim husus................ dır.

ÖYKÜ TAMAMLAMA TESTİ Hülya ve Hakan yeni evlenmiş bir çifttir. İkisi de öğretmen olup, tayinleri yeni Konya’ya çıkmıştır. Okullarına yakın bir yerden ev kiralarlar. Komşuları Fatma Hanım, orta yaşlı, çok tatlı, aynı zamanda pazar kurdu denecek kadar tecrübeli bir kadındır. Hülya ona sorar: - Fatma Abla, Konya’da bir kaç büyük market varmış? Acaba hangisinden alışveriş yapsak bilemiyoruz, nerede ne ucuzdur, nerede ne kalitelidir bize öğüt verir misiniz? Fatma Hanım acaba bu çifte ne tavsiyede bulundu? ............................................................

TEMEL ALGILAMA Burada cevaplayıcıya, önceden uzmanlarca hazırlanmış bir dizi fotoğraf ve/veya resim sırayla gösterilir. Cevaplayıcının görüş ve kanaatlerini söylemesi ya da bir kâğıda yazması istenir

KARİKATÜR (BALON) TESTİ Karıcığım, bugün alışverişimizi Migros’tan yapalım, ne dersin? .................

ROL OYNAMA (ÜÇÜNCÜ KİŞİ) Cevaplayıcının görüşlerine dolaylı bir şekilde ulaşma amacı güden diğer bir test şeklidir.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ BİRİNCİL TANIMLAYICI KAYNAKLARI

GÖZLEM Her hangi bir soru yöneltme söz konusu olmadan insanları, nesneleri ve olayları sistematik bir şekilde gözleyerek teşhis ve not etme sürecidir.

GÖZLEM TÜRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI  Doğal-Yapay Gözlem Türleri  Tertiplenmiş-Tertiplenmemiş Gözlem Türleri  Doğrudan-Dolaylı Gözlem  Beşerî-Mekanik Gözlem

BEŞERİ GÖZLEM TÜRLERİ  Gizli Alışverişçi.  Tek Taraflı Ayna.  Alışverişçi Şablonları  İçerik Analizi  Dalma (Hümanistik) Araştırma  A.C. Nielsen Perakende Dizini (Endeksi)

ELEKTRONİK GÖZLEM YÖNTEMLERİ  Trafik Sayaçları  Odimetre  Psikolojik Ölçme

GÖZATIM (SURVEY) Önceden test edilerek hazırlanan ve birtakım sorulardan oluşan bir anketin görüşmeciler tarafından cevaplayıcılara uygulanarak bilgi toplanmasıdır.

Bilgisayar Destekle Telefonla Gözatım Yöntemleri Yüzyüze Telefonla Posta Ofiste Alışveriş Merkezinde Ev İçinde Mektupla Posta Paneli E. posta ve Internet Otomatik Telefonla Geleneksel Telefonla Bilgisayar Destekle Telefonla