MİKROPLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
OYUN ve OYUNCAK.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
HIGH SCOPE.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bugün neler öğreneceğiz?
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Bugün neler öğreneceğiz?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Eğitsel Rehberlik.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Nitel Araştırmalar.
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Proje başlığı Adınız | Öğretmeninizin adı | Okulunuz
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

MİKROPLAR

MİKROP

MİKROPLAR NASIL BULAŞIR?

Mikroplardan korunma yolları

BAĞIŞIKLIK

VİRÜSLER

VİRÜSÜN YAPISI

Grip kuduz su çiçeği

BAKTERİLER

Bakterilerin yapısı

MANTARLAR

Maya mantarı

Küf mantarı

Şapkalı mantarlar

Enfeksiyon mantarı

PARAZİTLER

Okul öncesinde mikrop etkinlikleri

Okul öncesinde mikrop etkinlikleri

ETKİNLİK  ADI: mikrop deneyi ETKİNLİK TÜRÜ: Bütünleştirilmiş  Türkçe ve Fen  Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük  Grup Etkinliği) KAZANIM VE GÖSTERGELER BİLİŞSEL GELİŞİM: Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)  Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler) Önerilen Kazanım: Gözle görülmeyen bir canlıyı görülebilir halde bulma ve bilgi edinme imkanı bulur. DİL GELİŞİMİ: Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)  MOTOR GELİŞİMİ: Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. Kazanım 2: Verilen yönergelere uygun olarak hareket eder. ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Göstergeleri: Saçını tarar, dişini fırçalar, elini, yüzünü yıkar, tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.) Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. (Göstergeleri: Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanır. Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır. Çevre temizliği ile ilgili araç ve gereçleri kullanır.) MATERYALLER leğen, karabiber, sıvı sabun, SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR kirli-temiz ÖĞRENME SÜRECİ Çocuklarla mikrop deneyi yapılır. Yarısı su dolu bir leğene karabiber dökülür ve çocuklara bunların birer mikrop olduğu söylenir. Ellerine sıvı sabun dökülen çocuklar ellerini suya batırır ve karabiberin dağıldığı görülür.    ‘Ellerim Tombik Tombik’ şarkısı öğretilir. ‘Ellerim tombik tombik          Hele dişler hele dişler  Kirlenince çok komik             Uzayınca tırnaklar  Kirli eller sevilmez                 Kirlenince kulaklar  Güzelliği görülmez                 Bize pis derler pis derler           Saçlarım bakım ister               Bizi sevmezler sevmezler       •    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR Yapılan fen etkinliğinde her çocuğun elini suya batırması istenir ve karabiberin nasıl dağıldığına özellikle dikkat etmeleri istenir. DEĞERLENDİRME Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir; Yaptığımız deneyde mikroplar neden kaçtılar? Ellerimizi güzelce yıkamazsak ellerimiz nasıl olur? Şarkıyı sevdiniz mi? AİLE KATILIMI  Ailelerden kirli temiz ile ilgili çocuklarının yapabileceği şekilde temizlik etkinliği yaptırmaları istenir.(örneğin; odan çok kirli. Odanı toplayabilir misin temiz olursa daha da güzel görünür vb…)

Küf Nasıl OLUŞUR? Dersin Adı: Okul öncesinde fen öğretimi Etkinliğin Amacı: Küf oluşumunda hangi ortamların etkili olduğunu kavrayabilme Kullanılan araç-gereç: Taze ve kuru dilim ekmek, çamaşır suyu, tabak, şeffaf naylon Kazanımlar: BİLİŞSEL KAZANIM Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler. DİL GELİŞİMİ Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar   Etkinliğin Yapılışı: Her tabağa bir dilim ekmek koyalım Taze ekmek dilimlerinden birini suyla ıslatalım İkinci ekmek dilimini çamaşır suyuyla ıslatalım Kuru ekmek dilimlerine hiçbir şey yapmayalım Bu tabakları naylon torbalar içine koyalım ağızlarını bağlayalım Bir hafta bekleyelim önce hangisinde küf oluştuğunu bekleyelim Değerlendirme Hangi ortamlarda küf mantarı oluşur Hangi küflü besinleri tüketmek zararlıdır Hangi besinler daha çabuk küflenir