GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON 26. Kemal Özceyhan Semineri
Kar mı(?) Sosyal fayda mı(?) Ticari girişimci Sosyal girişimci
Ticari girişimci Kar odaklı olma. Pazarı analiz etme ve ihtiyaçlara yönelik davranma. İnovasyonel çözümlerle ihtiyaç oluşturma.
Ticari girişimci devamı… Üretim araçlarını etkin kullanma. Teknoloji geliştirme. Risk alabilme.
Ticari girişimciliğin süreçleri Fikir geliştirme Planlama. Organizasyonel yapılanma Kaynak sağlama Üretim faktörlerini biraraya getirme Üretime geçme
Neden girişimci olmak Kendini gerçekleştirme Maddi ve manevi tatmine ulaşma Yeni bir ürün veya hizmet geliştirme isteği Kendi işini kurma isteği
Girişimciliğin çevresel faydaları Yeni ürün ve hizmetlerin gelişimi İşsizlik oranının azalması Ekonomik faaliyetlerin güçlenmesi
Girişimci olarak biz İşin hem patronu, hem de çalışanıdır Doğru fikrin, yeterli sermayenin sahibidir Önce işinin sürekliliğini, sonra gelirini düşünür Kamu ve özel teşebbüslerle ilişkiye girer Risk alan kişidir
Sosyal Girişimcilik ve Sosyal İnovasyon
Kavram olarak sosyal girişimci Sosyal faydayı maksimize eder. Tek bir bireye değil, toplumun geniline yöneliktir.
Sosyal girişimci kimdir? Kitlesel sosyal fayda sağlamayı amaçlayan, Birincil amacı gelir elde etmekten çok elde ettiği geliri toplumsal fayda için kullanan, Sosyal soruna yönelik ihtiyacı iyi analiz eden ve inovasyonel çözümler geliştiren kişi.
S.G. Aşamaları-Çıraklık Tecrübe kazanma Sosyal sorunun saptanması Yeni fikirlerin araştırılması ve tanıtımı
S.G. Aşamaları-1.Basamak Zaman ve enerjinin yeni fikre aktarılması Programın modeli ve temellerinin kurulması Çevresel desteğin kazanılması
S.G. Aşamaları-2.Basamak Fikrin bölgesel ve ulusal çapta yayılması Kurum ve kaynakların biraraya getirilmesi Fikrin taktir seviyesinde olgunluk kazanması
S.G. Aşamaları-3.Basamak Geliştirilen fikir ve uygulamaların topluma uyarlanması Toplumda geleneksel alışkanlıkların değişimine yol açması Yeni projelerin oluşturulmasına devam edilmesi
S.G. Nereden nereye Florence Nightingale 1800’lerde sağlık alanında bir devrim gerçekleştirmişti. 1980 Yılında ASHOKA Sosyal Girişimciliği hareketini William Drayten ile başlattı.
S.G. Alanları Bağımlılar Çevre sorunları Dezavantajlı gruplar Eğitim İşsizlik Yoksulluk
Sosyal inovasyon Toplumsal, ekonomik, kültürel ve çevresel sorunlara yenilikçi çözümler geliştirmek ve sürdürebilir kılmak.
Sosyal inovasyonun özellikleri Yenilikçi çözüm niteliği Toplumsal bir ihtiyaca yönelik olması Sürdürülebilir olması Etik değerlere uygun olması
Proje Döngüsü Yönetimi Fikirden uygulamaya giden yolculuk
Proje genel süreçleri Proje fikrini belirleme Proje fikrinin analizi Ön değerlendirme Finansman Uygulama Değerlendirme
Proje fikrini belirleme Sonuç odaklı ve ihtiyaca yönelik Yenilikçi Sürdürülebilir Etik değerlere uygun
Proje fikrinin analizi Sayısal verilerle sorunu ifade etme Doğru hedef kitleyi belirleme Doğru paydaşları belirleme Uygun üretim araçlarını belirleme Genel maliyeti ve riskleri belirleme Proje süresini belirleme
Proje ön değerlendirme Proje yazılı teklif haline getirilmeden önce tüm verilerin paydaşlarla değerlendirilmesi.
Proje finansmanı Üretim maliyetlerinin belirlenmesi Tanıtım maliyetlerinin belirlenmesi İnsan kaynağına yönelik maliyetlerinin belirlenmesi
Uygulama aşaması Paydaşlarla ve proje bütçesiyle, öngörülen zaman için projeyi hayata geçirme
Değerlendirme aşaması Proje çıktılarının geribildirim anketleriyle veya birebir görüşmelerle değerlendirme
Teşekkürler… Engelsiz Erişim Derneği/Sarper Arıkan