Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Advertisements

PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
KORUYUCU AİLE NEDİR?.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ÇOCUK HAKLARI.
REHBERLİK.
MEHMET TUNGA EĞİTİM MÜFETTİŞİ NLP UZMANI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
KONU:okul öncesi eğitim
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitimin ve Toplum.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
UŞAK ÇOCUKLARINA KORUYUCU AİLE OLUYOR
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Okul Öncesi Eğitim.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM Okul öncesi eğitim, doğumdan, zorunlu eğitim yaşına kadar, çocukların gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alınarak, çocukların sağlıklı bir biçimde fiziksel, duygusal, sosyal ve zihinsel yönden gelişimlerini sağlayıcı, olumlu kişilik temellerinin atıldığı, yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarıldığı, çocukların kendilerine güven duymalarının sağlandığı, ebeveyn ve eğitimcilerin etkin olduğu sistemli bir eğitimdir. Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitimin Önemi 17 yaşına kadar olan zihinsel gelişimin yüzde 50'sinin 4 yaşına kadar, yüzde 30'unun 4 yaşından 8 yaşına kadar, yüzde 20'sinin ise 8-17 yaşlarında elde edildiğini düşünürsek, okul öncesi yılların, çocuğun gelişiminin hızla yönlendiği yıllar diyebiliriz. Bu yıllarda temeli atılan beden sağlığının ve kişilik yapısının ileri yaşlarda aynı yönde gelişme şansı çok yüksektir. Dr. Burcu ÇABUK

Bu yüzden çocuğun sağlıklı bir birey olması açısından okul öncesi eğitime önem verilmelidir. Ayrıca çocuğun okul öncesi yıllarda aldığı eğitim ve kazandığı deneyimlerin, ileriki yaşlarındaki öğrenme yeteneği ve akademik başarısıyla ilişkisi olduğu gözlenmiştir. Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Günümüzde özellikle büyük kentlerde annenin çalışması, oyun bahçelerinin azlığı gibi nedenlerle küçük çocuğun bakımı, beslenmesi, eğitimi bilgisi yeterli olmayan kişilerle ya da anneanne ve babaanne tarafından apartman dairelerinde yürütülmeye çalışılmaktadır. Dr. Burcu ÇABUK

Çocuklar evde bu kişiler tarafından ne kadar iyi bakılırsa bakılsın, ne kadar çok sevilirse sevilsin; sosyal gelişimini gerçekleştirebileceği arkadaşlara ve oyun ortamına, evde kendisine sağlanamayan eğitim imkanlarına ulaşmaya ve düzenli bir eğitim programına katılabilmesi için ailenin dışında eğitimcilere ihtiyacı vardır. Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İlkeleri Çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil yönünden yeteneklerine göre gelişmelerini sağlayacak eğitim ortamını sağlamak, Dilin gelişmesine ve doğru kullanılmasına imkanlar sağlamak, Özbakım becerileri (temizlik, giyinme vb.) kazandırmak, Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İlkeleri (devamı) Bedensel becerilerini geliştirmek, Kendi ayaklarının üzerinde durabilen, bağımsız bir birey olabilmesi için destek olmak, Yaratıcı yönlerini ve ilgi alanlarını ortaya çıkarmak, Oyun oynama ve arkadaşlık ihtiyacını gidermek, Zorunlu eğitime hazırlamak. (Bu ilke kesinlikle okuma-yazma öğretimini kapsamamalıdır.) Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitim, çocuğun bireysel özelliklerine uygun olarak; » Tüm gelişimlerini, toplumun kültürel değerleri doğrultusunda yönlendiren, » Duygularının gelişimini ve algılama gücünü artırarak akıl yürütme sürecinde ona yardımcı olan ve yaratıcılığını pekiştiren, » Onların; milli, manevi, ahlaki, kültürel ve insani değerlere bağlılığını geliştiren, » Kendini ifade etmesine, öz denetimlerini sağlayabilmesine ve bağımsızlığını kazanmasına olanak sağlayan sistemli bir eğitim sürecidir. Dr. Burcu ÇABUK

* Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü 1992 yılında kurulmuştur. » Aynı zamanda, okul öncesi eğitim kurumları, çocuklara Türkçe’nin doğru ve güzel kullanımını sağlar, onları ilkokula hazırlar ve toplum tabanlı aile ve çocuk eğitimi yapar. Bu nedenle, eğitim sistemimizin ilk basamağını oluşturan okul öncesi eğitim, çocuğun daha sonraki yıllarına yön veren bir süreçtir. * Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü 1992 yılında kurulmuştur. Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü’nün Görevleri » Zorunlu ilkokul çağına girmemiş çocukların eğitimine yönelik okul ve kurumlarının eğitim ve yönetimi ile ilgili bütün görev ve hizmetleri yürütmek. » Okul ile kurumların eğitim programlarını ve eğitim araç ve gereçlerini hazırlamak. * 2014 yılında İlköğretim Genel Müdürlüğü ile Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü birleştirilerek Temel Eğitim Genel Müdürlüğü kurulmuştur. Dr. Burcu ÇABUK

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Okul öncesi eğitim kurumları; toplumun temel yapısını oluşturan » Saygı, sevgi, » Paylaşma, iş bölümü, » Sorumluluk, » Sosyal çevre oluşturma açısından çocuğu geleceğe hazırlayan güvenli bir ortamdır. Dr. Burcu ÇABUK

Bu kurumlar hizmet verdikleri yaş gruplarına uygun olarak; » 0-36 aylık çocuklara bakım ve eğitim vermek üzere KREŞLER, » 36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan ANAOKULLARI, » 60-72 aylık çocuklarının eğitimini amaçlayan örgün eğitim kurumları bünyesinde açılan ANASINIFLARI ve » 36-72 aylık çocuklarının eğitimi amacıyla açılan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı diğer öğretim kurumları bünyesindeki okul öncesi eğitim sınıfı, UYGULAMA SINIFLARI’dır. Dr. Burcu ÇABUK

Okul öncesi eğitim hizmetlerinin %90′ı Milli Eğitim Bakanlığı’nca, %10′u SHÇEK ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 191. maddesine göre açılan kurum ve kuruluşlarca verilmektedir. Dr. Burcu ÇABUK

Erken Çocukluk Eğitimi EÇE; bazı yayınlara göre 0-8 bazı yayınlara göre ise 0-9 yaş dönemini kapsar. “Yaşama”, “büyüme”, “gelişim” ve “bakım” gibi farklı süreçleri içermektedir. Dolayısıyla EÇE programlarının amacı çocukları yaşatmak, büyütmek, geliştirmek ve bakımlarını sağlamak olmalıdır. Ancak çocuk önce hayatta kalıp, sonra büyüyüp gelişmez. Bu süreçler ardışık ve eşzamanlı olarak zaman içinde meydana gelmektedir. Bu nedenle yukarıda belirtilen dört farklı sürecin EÇE programları tarafından gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu da birleştirilmiş tanımların ve programların (“yaşama”, “büyüme”, “gelişim”, “bakım”) önemini ve gereğini yansıtmaktadır. Dr. Burcu ÇABUK

Yaşamanın tanımı, çocuğun ölmemesi demek değildir; yaşamak çocuğun doğumdan itibaren sağlıklı olmasıdır. Sağlıklı olmak fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olmak demektir; hasta olmamak anlamına gelmemektedir. Sağlığın tanımında beslenme, sağlık ve psikososyal iyilik arasındaki karşılıklı ilişkiye dikkat çekilmektedir. Beslenme sağlığı, sağlık beslenmeyi etkilemekte her ikisi de psikososyal sağlığı etkilemekte, psikososyal sağlık da sağlık ve beslenmeyi etkilemektedir. Dr. Burcu ÇABUK

İyi beslenen bir çocuk sağlıklı olacak, sağlıklı bir çocuk iyi beslenecektir. İyi beslenen ve sağlıklı bir çocuğun psikososyal sağlığı daha iyi olacak, psikososyal sağlığı iyi olan bir çocuk daha iyi beslenecek ve daha sağlıklı olacaktır. Psikososyal iyilik hali sosyal ve psikolojik olarak çocuğun ne ölçüde geliştiği ve hem kendisinin hem de kendine bakan kişinin stresten ne kadar uzak olduğu ile ilgilidir. Burada çocuğun içinde bulunduğu durum kadar anne ya da ona bakan temel kişinin ruh hali de önem kazanmaktadır. Dolayısıyla EÇE’de sağlık, beslenme ve psikososyal iyiliği sağlamak önemlidir. Dr. Burcu ÇABUK