Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
Advertisements

Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Program Tasarım Modelleri
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE DRAMA.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAZA VE KADER.
Metinlerin Sınıflandırması
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bugün neler öğreneceğiz?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
KAVRAM HARİTALARI.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
ÖĞRENME.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi Küçük Grup Oluşturma Örnek Olay İncelemesi Fotoğraf ve Resimlerin Analiz Edilmesi (Fotoğraf/Resim Okuma) Gözlem Gezisi Yöntemi

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Problem Çözme Görüş Geliştirme Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler Drama Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Problem Çözme Görüş Geliştirme Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı Din Öğretiminde Ayetlerin Kullanımı Din Dili Çalışmaları 2

Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı Din öğretiminde kullanılan veriyi öğrenciye sunarken, en iyi biçimde sunmak ve sonuçta anlamlı bir öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak için eğitim bilimlerinin ortaya koyduğu yöntem ve araçlar kullanılır. Kullanılan bu yöntem ve araçlardan biri de kavram haritalarıdır. Kavram haritaları, daha çok soyut kavramlardan oluşan bir içeriğe sahip olan din öğretiminde işe koşulabilir bir yaklaşımdır. Bu içeriği somutlaştırma ve anlamlı bir hâle getirmede kavram haritaları kullanılabilir.

Aşağıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili bazı kavram haritası türleri

NAMAZ HÜKÜMLERİNE GÖRE ÖRÜMCEK HARİTA VAKİTLERİ TÜRLERİ HAZIRLIK ŞARTLARI HÜKÜMLERİNE GÖRE NAMAZ SABAH ÖĞLE İKİNDİ AKŞAM YATSI GÜNLÜK NAMAZLAR CUMA NAMAZI KÂBE’YE YÖNELMEK NİYET TEMİZLİK GİYİNİK OLMAK ABDEST VAKİT KAZA ÖRÜMCEK HARİTA BAYRAM NAMAZI TERAVİH NAMAZI CENAZE NAMAZI NAFİLE SÜNNET VACİP FARZ

OLAYLAR ZİNCİRİ HARİTASI

İnsanın anlam ve arayışına cevaptır. Bilimi teşvik eder. İnsanı özgürleştirir. İnsanın anlam ve arayışına cevaptır. Akla ve kalbe hitab eder. Evren ve varlıklar üzerine düşünülmesini ister. Düşüncenin ürünüdür. İnsanı aydınlatır. Evrenin sırlarını ortaya çıkarır. İnsanın kendine güvenini sağlar. DİN AKIL BİLİM Ufkumuzu açar. Yaşamımızı kolaylaştırır. Dinî sorumluluğun ön şartıdır. En büyük nimetlerden biridir. İnsanı diğer canlılardan ayıran en temel özelliktir. _ Din- akıl-bilim kavramlarının özelliklerini gösteren kavram haritası EK-3

İslâm Dini Bilgisizce taklide karşıdır. Bilimi teşvik eder. İnsanın özgürleşmesine katkıda bulunur. Akıl ve bilgi dinidir. Okumayı, düşünmeyi ve öğrenmeyi öğütler. İnsanların barış, huzur ve kardeşlik içerisinde yaşamalarını ister. İnsanın aklına hitab eder. İnsanın kalbine hitab eder. Düşünmeyi ve düşündüğünü ifade etmeyi teşvik eder. Aklın kullanılmasını ister. İnsanın niçin yaratıldığını ve neyi niçin yaptığını bilmesini ister. Delil ve belgelere dayanarak konuşmayı ve doğruyu yanlıştan ayırmayı ister. Düşünmeyi, araştırmayı öğütler. İnsanın iç dünyasını, duygu dünyasını zenginleştirir. İslâm Dini

Aklın önemini ortaya koyan kavram haritası DÜŞÜNME YARGILAMA AKIL ARAŞTIRMA KAVRAMA KEŞFETME -nın, -nin ön şartıdır. Aklın önemini ortaya koyan kavram haritası

Allah’ın yaratmasındaki ölçüye ilişkin kavram haritası UYUM DÜZEN KURALLAR YARATMA ALLAH HERŞEYİ BİR ÖLÇÜYE GÖRE YARATMIŞTIR (54. Kamer, 49) Dünya – Güneş arasındaki uzaklık Atmosfer tabakasının kalınlığı Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığı Dünya’nın kendi etrafındaki dönüş hızı Gece gündüzün oluşması Gel–git olayı Her cismin yörüngesinde hareket etmesi Mevsimlerin sürekliliği Gece – gündüzün birbirini takip etmesi Tabiat olaylarını yaratmıştır. Canlı varlıkları yaratmıştır. Allah’ın yaratmasındaki ölçüye ilişkin kavram haritası Mevsimlerin oluşması Yer çekiminin olması Cansız varlıkları yaratmıştır. 12

Evrendeki yasaları gösteren kavram haritası BİYOLOJİK YASALAR Canlıların oluşumu Gelişimi Canlılık özellikleriyle ilgili yasalardır Her canlı farklı biyolojiye sahiptir. Bilimsel olarak ortaya konulmuştur. TOPLUMSAL YASALAR Sosyolojinin alanıdır. Yaşam ve insan ilişkileri konu edinir. İnsanlar tarafından oluşturulur. Neden – sonuç ilişkisi vardır. FİZİKSEL YASALARI Maddenin ve enerjinin değişimi Değişimi Yapısı Hareketi incelenir. Maddeler arası ilişkilerle ilgilidir. Deney – gözlem ve araştır- malarla ortaya konulmuştur. Evrenseldir. Evrendeki yasaları gösteren kavram haritası Sonuçlar test edilebilir.

İNSANIN KADERİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR Kişinin annesi babası Yaşayacağı ömrü Başına gelecek olaylar Boyu, ten rengi Yaşadığı coğrafya EYLEMLER İnsan özgür bir varlıktır. İnsana akıl verilmiştir. İnsana düşünme yeteneği verilmiştir. İyiyi kötüyü ayırt edebilecek özelliktedir. Vahiyle doğru yol gösterilmiştir. İnsan kaderini etkileyen bazı özellikleri gösteren kavram haritası İnsan eylemlerinden sorumludur.

İnsan hürriyeti ve eylemlerine ilişkin kavram haritası Baskı ve zorlama Cüz-i iradeyle Eylemleri Seçimlerinde özgürdür. -nden sorumludur. İnsan hürriyeti ve eylemlerine ilişkin kavram haritası şekillenir. yoktur.

Dindeki Anlayış farklılıkları İLGİLİ KURUMLAR Mezhepler Tarikatlar Cemaatler Dindeki anlayış farklılıklarının sebepleri, sonuçları ve ilgili kurumlar Düşünce zenginliği Dinî canlılık Farklı seçenekler Ekonomi Siyaset Ortam ve kültür SEBEPLERİ SONUÇLARI İnsanın yapısı