Pazarlama Alanındaki Sosyal Medya Konulu Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi Esra Doğan (esra.dogan@ieu.edu.tr)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAYIN TARAMA VE VERI TABANLARI Tacettin İnandı. Kapsam Veri tabanı Sınıflandırmalar İndeksler Atıflar.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Pazarlama İlkeleri.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
Ürün veya Hizmet Satışı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Pazarlama 3. Sınırlandırma Sorunu İnsan Kaynakları Reklam
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
connect to the virtual world
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Türkiye Atıf Dizini nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gülmüş BÖRÜHAN1 , I. Özge YUMURTACI HÜSEYİNOĞLU2, Pervin ERSOY3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırma Süreci
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Pazarlama Alanındaki Sosyal Medya Konulu Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi Esra Doğan (esra.dogan@ieu.edu.tr) Lena Çavuşoğlu (lena.cavusoglu@std.ieu.edu.tr) Tuğba Tuğrul Örten (tugba.tugrul@ieu.edu.tr)

Verilerle Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı (Digital in 2016) Toplam Nüfus Aktif İnternet Kullanıcıları Aktif SM Kullanıcıları Mobil Bağlantı Aktif Mobil Sosyal Kullan. 79,14 Milyon 46,18 Milyon 71,03 Milyon Türkiye’nin nüfusu 79 milyonun biraz üzerinde. Notlar ekle 42 Milyon 36 Milyon Kentleşme %74 Penetrasyon %58 Penetrasyon %53 Nüfusun %90’ı Penetrasyon %45 Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Verilerle Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı (Digital in 2015) . Mobilden Erişimi Olan Hesapların Nüfusa Oranı Toplam Aktif SM Hesabı Aktif Hesapların Nüfusa Oranı Mobilden Erişimi Olan Aktif Hesaplar Notlar ekle karşılaştırmalarla ilgili Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Ülkelere Göre İnternet Kullanımı (19) Dünya geneli internet penetrasyonlarına bakıldığında Türkiye’nin %58’lik penetrasyon oranı ile global ortalamanın (%46) üzerinde ve 19.sırada olduğu görülüyor. Bu sıralamada Türkiye geçtiğimiz sene 21. sırada yer alıyordu. %90’ın üzerindeki internet penetrasyonları ile ilk 3 sırada Birleşik Arap Emirlikleri, Amerika ve Kanada yer alıyor. Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Ülkelere Göre Sosyal Medya Kullanımı (12) Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Ülkelere Göre İnternette Geçirilen Zaman TR günde (4,2+2,6) 6,8 saati internette geçiriyor. 16. sırada Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Ülkelere Göre Sosyal Medyada Geçirilen Zaman (11) Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Aktif e-Ticaret Müşterilerinin Nüfusa Oranı (18) Kaynak: We Are Social, Digital in 2016

Çalışmanın Amacı Sosyal medya pazarlaması en hızlı artış gösteren alanlardan Bütüncül bir bakış açısına ihtiyaç duyuluyor İlk 20 pazarlama dergisinde yayınlanan SM konulu makaleler hangi konularda yoğunlaşıyor ve hangi konu ve kavramlar ileriki çalışmalar için fırsat sunuyor Araştırma tasarımı ve yöntem eğilimleri Altı çizili kısım böyle kalsın mı?

Sosyal Medyanın Doğuşu ve Gelişimi HTML tabanlı tek yönlü iletişimden, Web 2.0 ile hızlı ve çift yönlü iletişime… Web 2.0 Sosyal medya aracılığıyla etkileşimlerin önem ve etkinlik kazanması Sosyal medyanın literatürde önem kazanması Literatüre baktığımızda, sosyal medyanın doğuşunun web 2.0’a bağlandığını görüyoruz. İnternet ilk çıktığında HTML tabanlı ve tek yönlü iletişime olanak tanıyan bir yapıdayken, Web 2,0 ile hem hızlandı hem de çift yönlü iletişime olanak tanır hale geldi. Bu şekilde kullanıcılar da, internet için içerik yaratma imkanına erişti.

Sosyal Medya Tanımları Web 2.0’ın ideolojik ve teknolojik temelleri doğrultusunda, kullanıcıların oluşturduğu içeriğin yaratılmasına ve değiştirilmesine olanak sağlayan internet tabanlı bir grup uygulama (Kaplan ve Haenlien, 2010) Kullanıcılara enformasyon, düşünce, ilgi ve bilgi paylaşım imkânı tanıyan ve karşılıklı etkileşim yaratan çevrimiçi araçlar ile web siteleri (Sayımer, 2008) Kullanıcıların ürünler, markalar, kişiler ve konular hakkındaki düşünce ve deneyimlerini diğer kullanıcılarla paylaşmak amacıyla yarattığı, dağıttığı ve kullandığı çevrimiçi bilgi kaynaklarıdır. (Mangold ve Faulds, 2009) Örn: Bloglar, vbloglar, forumlar, sosyal ağlar, podcastler, wikiler…

Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Platformlar .

Sosyal Medyanın Sunduğu Avantajlar Sosyal medyanın tüketiciler için avantajları Eş zamanlı ve doğrudan iletişim olanağı sağlaması, İletişim sürecini hızlandırması ve, Kullanıcılarına diledikleri zaman iletişimi başlatma ve sonlandırma fırsatı tanıması Sosyal medyanın işletmeler için avantajları İletişim sürecini hızlandırması ve şikayet yönetimi için etkin bir araç olması Farklı demografik özelliklerdeki geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşma olanağı Pazarlama iletişimi faaliyetlerinde maliyet avantajı

Riskler Tüketiciler marka hakkında olumsuz her türlü görüş ve bilgiyi işletmelerin kontrolü dışında paylaşıp yaygınlaştırabilir. Etkin yürütülmeyen pazarlama iletişimi faaliyetlerinin yıkıcı etkisi Manipülasyona açık hale gelmek

Bütüncül Bir Bakış Açısı Neden Önemli? Pazarlama yazınındaki yayınların değerlendirilmesine yönelik olarak yapılan çalışmalar, pazarlama disiplinin bilimsel gelişme sürecinin anlaşılmasında önemli rol oynamaktadır (Şakar ve Cerit, 2012). Pazarlama alanında gelecek çalışmalara zengin ve kullanışlı bir bilgi birikimi sağlaması ve rehberlik edilmesi açısından literatür taramalarına ihtiyaç duyulmaktadır (Tektaş, 2010). Referans verelim diye konuşmuştuk, bu şekilde okuyayım mı?

TASARIM ve YÖNTEM Anakütle Kaynak Anahtar Kelimeler myspace, facebook, social media, twitter, youtube, flicker, social network, social networking, instagram, wikipedia, blog, user-generated, pinterest, linkedin, blogger, social media marketing (Mangold ve Faulds, 2009) Tarama Yöntemi (9 Mayıs 2016) Başlık, özet, anahtar kelimeler ve ana metin İçerik Analizi ve Kodlama

İçerik Analizi ve Kodlama Makale sosyal medya konulu ve pazarlama veya tüketici davranışları üzerine mi? Araştırma konusu ve ileriki çalışmalar için öneriler bölümleri: Verilerden çıkarılan kavramlara göre kodlandı. Çalışmanın türü ve araştırmanın tasarımı: Önceden belirlenen kavramlara göre kodlandı. (Tür: Uygulamalı-Kavramsal), (Tasarım: Nitel, nicel, karma) Güvenilirlik

İncelenen Makalelerin Araştırma Konusuna Göre Dağılımı Toplam makale sayısı: 224 Araştırma Konusu Makale Sayısı Yüzde (%) Sosyal medya içerikli olmayan 109 48.7 Sosyal medya içerikli fakat ana araştırma konusu sosyal medya pazarlaması veya tüketici davranışları olmayan 36 16.1 Sosyal medya pazarlaması konulu 38 16.9 Tüketici davranışları konulu 41 18.3 Toplam 224 100 224 makale öncelikle araştırma konularına göre sınıflandırıldı.

İncelenen Makalelerin Alt Konu Başlıklarına Göre Dağılımları   Makale Sayısı Yüzde (%) Tüketici Davranışları Online tüketici yorumları 15 36.6 Sanal ağlar 9 21.9 Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler 5 12.2 Dijital kişilik, kimlik ve markalama 3 7.3 Diğer (örn, sosyal etkileşim eğilimi, tüketici bağlılığı, üreten tüketim) Toplam 41 100 Sosyal Medya Pazarlaması Stratejik pazarlama yönetimi 19 50 Sosyal medya kullanımı 6 15.8 Sosyal medya platformları ve geleneksel medya karşılaştırması 13.2 Sosyal ticaret 7.9 Diğer (örn.,metin madenciliği, pazarlama araştırması, sosyal medya metrikleri) 38

İncelenen Makalelerin Çalışma Türüne ve Araştırma Tasarımına Göre Dağılımları   Makale Sayısı Yüzde (%) Çalışmanın Türü Kavramsal 13 16.5 Uygulamalı 66 83.5 Toplam 79 100 Araştırma Tasarımı Nitel 4 6.1 Nicel 59 89.4 Karma 3 4.5

İleriki Çalışmalar için Önemli Fırsatlar Sunduğu Gözlenen Başlıklar Tüketici davranışlarının çeşitli sosyal medya platformları bakımından farklılıklarının ve bu farklılıkların firmanın pazarlama performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesi Sosyal medya kanallarındaki tüketici davranışlarının boylamsal araştırmalarla incelenmesi (müşteri-müşteri etkileşimi) Sosyal medyada kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerin sebeplerinin araştırılması ve bunların pazarlama karması kararları ve pazarlama çıktıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi Sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin marka algısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi

KISITLAR 2015 listesi henüz yayınlanmamıştı İlk 20 dergiyle sınırlı tarama Ulusal yazın için de benzer bir çalışma faydalı olacak ve karşılaştırma olanağı sağlayacaktır

SONUÇLAR En çok çalışılan konular: online tüketici yorumları ve önerileri, müşteri hassasiyeti, müşteri-müşteri etkileşimi, kurumsal /örgütsel sosyal medya kullanımı, müşteri ilişkileri yönetimi ve marka yönetimi Nicel yöntem baskın B2B işletmeler ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar yeterince ele alınmamış