FRANSA OCAK 2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2015 Ağustos Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Eylül 2015 Akçakoca.
Advertisements

Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
OLAĞANDIŞI DURUMLARIN EPİDEMİYOLOJİK ÖZELLİKLERİ.
OKYANUSLAR. Okyanuslar kıtaları birbirinden ayıran engin, ve açık denizlerdir. Yeryüzünün yaklaşık üçte ikisini (%70) kaplarlar ve bu alanın yaklaşık.
TÜRKİYENİN İKLİMİ Türkiye'de gerek matematik konumun gerekse özel konumun etkisiyle birden fazla iklim görülür. Ülkemizde dört mevsim belirgin olarak görülür.
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
TÜRKİYEDE İKLİM Türkiye'de çok çeşitli iklimler görülür. İklim çeşitlili­ğine sebep olan faktörler şunlardır: Üç tarafının denizlerle çevrili olması Yükseltisinin.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
EGE BÖLGES İ Ege Bölgesi, Türkiye'nin yedi co ğ rafi bölgesinden biridir. İ smini kıyısında oldu ğ u Ege Denizi'nden alır. Kıyı Ege.
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
COĞRAFİ KONUM COĞ®AFYA NOTLA®I COĞRAFYA FİZİKİ coğrafya -Doğa olaylarını konu alır. -Klimatoloji-Jeomorfoloji-Biocoğrafya -Matematik coğr. GENEL COĞRAFYA.
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
İKLİM NEDİR Türkiye,iklim kuşaklarından ılıman kuşak ile subtropikal kuşak arasında yer alır. Türkiye’nin coğrafik konumu ve yeryüzünün aldığı şekiller.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
Gökmen ÖZER/Coğrafya Öğretmeni İnsan etkinlikleri neticesinde oluşan iklim değişikliği riskleri değerlendirmeleriyle sorumlu devletler arası bilimsel.
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
ARNAVUTLUK.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Slovakya Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Cumhuriyet Başkenti:Bratislava Önemli şehirleri :Kösice, Zilina Dili:Slovakça Dini:Hıristiyanlık.
Turizm Çoğrafyası Hazırlayan: Kunduz Mustapaeva. Hollanda Konu Tanımı Tarihi İklimi Tabii Kaynakları Ekonomi Turizmi Gezilecek Yerler İlginçler...
UKRAYNA ŞUBAT 2017.
KAZAKİSTAN MART 2017.
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
RUSYA FEDERASYONU ŞUBAT 2017.
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
RUSYA FEDERASYONU AĞUSTOS 2016.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
UKRAYNA EYLÜL 2016.
1- SERACILIĞA GENEL BAKIŞ
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
COĞRAFİ KONUM.
FRANSA EYLÜL 2016.
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
TARİHTE EUROVISION NUR GÜLER
ADI :Kuzey Eftal SESLİOKUYUCU
HALİM GÜNEŞ.
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
Yayla Turizmi.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
2009 Nisanında Hırvatistan ve Arnavutluk da NATO üyesi oldu.
ADR KONVANSİYONU
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
İNGİLTERE TEMMUZ 2016.
İLAÇ VE BAHARAT BİTKİLER
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım
Avrupa Coğrafyasının Temel Özellikleri
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

FRANSA OCAK 2017

COĞRAFİ KONUM Fransa 543.945 km² yüzölçümü ile gerek Batı Avrupa’da gerekse Avrupa Birliği içerisindeki en büyük alana sahip ülkedir. Kara sınırları Avrupa ana kara ve İber Yarımadası’na bitişiktir.  Kara suları ise Akdeniz’e, Atlas Okyanusu’na, Manş denizine ve Kuzey denizine dayanır. Sınırları 2.889 km uzunluğundadır. Fransa altı ülke ile komşu olup, kuzeyde Belçika ve Lüksemburg, doğuda Almanya ve İsviçre, güney doğuda İtalya, güney batısında ise İspanya bulunmaktadır. Fransa’nın 3427 km uzunluğundaki sahil şeridi, Akdeniz, Manş Denizi, Atlas Okyanusu ve Kuzey Denizi kıyılarından geçmektedir. 

İKLİM ÖZELLİKLERİ Akdeniz, okyanus ve karasal iklim özelliklerinin buluştuğu Fransa'da genelde ılıman bir iklim görülür. Atlas Okyanusundan esen rüzgarlar ülkenin büyük bölümünü etkiler. Ülkenin kuzeybatısında okyanus iklimi hüküm sürer. Bu bölgede ortalama sıcaklık 6 °C, temmuzda 16 °C'dir. Okyanus ve kara iklimleri arasında bir geçiş bölgesi olan Paris Havzasında yıllık sıcaklık ortalaması 12 °C'dir; yaz aylarında sıcaklık 33 °C'ye kadar çıkar.

GENEL BİLGİLER Başkent : Paris Resmi Dil : Fransızca Yüzölçümü : 640.679 km2 Nüfus ( 2016 ) : 64.569.000 Avrupa'da Almanya'dan sonra en çok nüfusa sahip olan ülkedir. Nüfusun %77,4 ü kentlerde yaşamakta olup ülkenin en büyük kentsel yerleşim merkezi toplam ülke nüfusunun %16’sını barındıran Paris’tir.  Paris’ten sonra en kalabalık kentler Marsilya, Lyon ve Nice’tir.

EKONOMİK BİLGİLER Para Birimi : Euro GSYİH : 2.488.378 ( Milyon $ ) Kişi başı GSYİH : 38.537 ( $ ) Büyüme Oranı : 1,23 % İşsizlik Oranı : 10 %

DIŞ TİCARET VERİLERİ Fransa dünya ticaretinde ihracatta 5.  ithalatta ise  4. sıradaki ülkedir. Fransa dünyanın en büyük ekonomileri arasında yer almakta olup 2015 yılı GSYİH (Gayrisafi Yurtiçi Hasıla) sıralamasında ABD, Çin, Japonya ve Almanya ve Birleşik Krallık'ın ardından 6.konumdadır.  Gerek AB gerekse  dünya ticaret politikalarının  belirlenmesinde aktif ve etkin bir  role sahiptir. 2015 yılı verilerine göre Fransa 573 milyar dolar değerindeki ihracat ile Çin, ABD ve Almanya’nın ardından gelmektedir.

Ülkenin Dış Ticareti ( Milyar Dolar ) 2013 2014 2015 İhracat 568 567 573 İthalat 671 660 651 Dış Ticaret Hacmi 1.239 1.227 1.225 Dış Ticaret Dengesi - 103 - 93 - 78 Kaynak: Trademap

FRANSA’nın İHRACATININ ÜLKELERE GÖRE DAĞILIMI ( Milyar Dolar ) 2014 2015 Değişim 2014-2015 ( % ) Pay 2015 ( % ) 1.ALMANYA 93,8 79,6 - 15,2 13,9 2.A.B.D 36,4 48,0 31,8 8,4 3.İSPANYA 40,2 - 9,6 6,3 4.BİRLEŞİK KRALLIK 35,6 - 11,5 6,2 5.İTALYA 40,9 35,5 13,2 TOPLAM 566,7 573,1 1,1 11.TÜRKİYE 8,0 8,9 11,3 1,5 Kaynak : Trademap

BAŞLICA ÜRÜNLER İTİBARİYLE FRANSA’nın İHRACATI (Milyar Dolar) 2013 2014 2015 Diğer hava taşıtları, uzay araçları 48,8 49,8 46,9 Tedavide/korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar 27,8 25,7 22,7 Otomobil, steyşın vagonlar, yarış arabaları 18,7 19,2 17,8 Kara taşıtları için aksam,parçaları 17,4 16,8 14,4 Turbo jetler, turbo-propeller,diğer gaz türbinleri 11.6 12,4 10,8 Kaynak : Trademap

FRANSA’nın İTHALATININ ÜLKELERE GÖRE DAĞILIMI ( Milyar Dolar ) 2014 2015 Değişim 2014-2015 ( % ) Pay 2015 ( % ) 1.ALMANYA 113,0 111,2 - 1,6 17,1 2.BELÇİKA 52,9 61,4 16,1 9,4 3.İTALYA 48,1 43,8 - 8,9 6,7 4.HOLLANDA 28,5 42,8 50,5 6,6 5.İSPANYA 39,3 39,0 - 0,8 6,0 TOPLAM 659,9 651,5 - 1,3 16.TÜRKİYE 8,2 6,3 - 22,5 1,0 Kaynak : Trademap

BAŞLICA ÜRÜNLER İTİBARİYLE FRANSA’nın İTHALATI (Milyar Dolar) 2013 2014 2015 Otomobil, steyşın vagonlar, yarış arabaları 29,7 30,9 29,1 Ham petrol (petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar) 45,6 38,9 22,9 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde dilen yağlar 35,2 32,5 20,0 Balon, hava gemisi, planör vb. Diğer hava taşıtlarının aksam ve parçaları 15,8 16,6 19,0 Tedavide/korumada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar (dozlandırılmış) 18,3 14,8 Kaynak : Trademap

FRANSA’nın HAZIRGİYİM İTHALATI ( Milyar Dolar ) 2013 2014 2015 Değişim 2014-2015 ( % ) Pay 2015 ( % ) 1.ÇİN 8,0 8,4 7,7 - 8,8 32,3 2.BANGLADEŞ 2,0 2,1 2,2 5,5 9,4 3.İTALYA 1,8 - 13,0 4.TÜRKİYE 1,7 1,4 - 12,5 6,1 5.HİNDİSTAN 1,2 1,3 - 11,2 5,3 TOPLAM 24,5 25,9 23,8 - 8,1 Kaynak : Trademap

FRANSA’nın TEKSTİL İTHALATI ( Milyon Dolar ) 2013 2014 2015 Değişim 2014-2015 ( % ) Pay 2015 ( % ) 1.İTALYA 941 942 783 - 17,0 19,4 2.ALMANYA 611 606 524 - 13,6 13,0 3.ÇİN 393 392 370 - 5,6 9,2 4.BELÇİKA 377 368 309 - 16,0 7,7 5.İSPANYA 322 245 - 20,8 6,1 TOPLAM 4.807 4.749 4.023 - 15,3 7.TÜRKİYE 161 163 143 - 12,1 3,6 Kaynak : Trademap

TÜRKİYE – FRANSA TİCARETİNİN SEYRİ ( Milyar Dolar ) 2014 2015 2016 ( Ocak – Kasım ) 2015-2016 (Ocak – Kasım) Değişim ( % ) Türkiye İhracatı 6.5 5.8 5,5 3,1 Türkiye İthalatı 8.2 7.6 6,5 - 7,9 Dış Ticaret Hacmi 14.6 13.4 11,9 - 3,2 Dış Ticaret Dengesi - 1.7 - 1,0 - 41,4 Kaynak : Ekonomi Bakanlığı

FRANSA’ya İHRACATIMIZDA BAŞLICA ÜRÜNLER ( Ocak-Kasım 2016 )

FRANSA’dan İTHALATIMIZDA BAŞLICA ÜRÜNLER (Ocak-Kasım 2016 )

TÜRKİYE-FRANSA HAZIRGİYİM DIŞ TİCARETİ ( Milyon Dolar ) 2014 2015 2014-2015 DEĞİŞİM ( % ) 2016 ( Ocak – Kasım) 2015-2016 ( Ocak – Kasım) Değişim ( % ) Fransa’ya İhracat 1.112 871 - 21,7 761 - 3,7 Toplam İhracat 18.484 16.742 - 9,4 15.419 0,3 Fransa’nın Payı ( % ) 6,0 5,2 4,9 Fransa’dan İthalat 18 14 - 25,2 13 6,5 Toplam İthalatı 3.063 2.847 - 7,0 2.526 - 4,6 Fransa’nın Payı ( % ) 0,6 0,5 Kaynak : Ekonomi Bakanlığı

TÜRKİYE-FRANSA TEKSTİL DIŞ TİCARETİ ( Milyon Dolar ) 2014 2015 2014-2015 DEĞİŞİM ( % ) 2016 ( Ocak – Kasım) 2015-2016 ( Ocak – Kasım) Değişim ( % ) Fransa’ya İhracat 146 130 - 11,4 113 - 5,4 Toplam İhracatı 8.536 7.588 - 11,1 6.953 - 0,6 Fransa’nın Payı ( % ) 1,7 1,6 Fransa’dan İthalat 62 58 - 6,5 44 - 17,7 Toplam İthalatı 9.713 8.270 - 14,9 7.582 0,7 0,6 Kaynak : Ekonomi Bakanlığı

FRANSA HAZIRGİYİM İHRACATIMIZDA BELLİ BAŞLI ÜRÜNLER ( Milyon Dolar ) GTIP Dörtlü Kodu GTIP Dörtlü Adı 2014 2015 2014-2015 Değişim (%) 2016 ( Ocak – Kasım ) 2015-2016 ( Ocak – Kasım) Değişim ( % ) 6109 TİŞÖRTLER, FANİLALAR, ATLETLER, KAŞKORSELER VE DİĞER İÇ GİYİM EŞYASI (ÖRME) 218 172 -21,1 142 - 9,9 6115 KÜLOTLU ÇORAPLAR,TAYTLAR, KISA VE UZUN KONÇLU ÇORAPLAR, SOKETLER (VARİS ÇORAPLARI DAHİL) VE PATİK ÇO 127 100 -21,3 99 11,6 6302 YATAK ÇARŞAFI, MASA ÖRTÜLERİ, TUVALET VE MUTFAK BEZLERİ 120 98 -18,3 84 - 4,6 6204 KADINLAR VE KIZ ÇOCUK İÇİN TAKIM ELBİSE, TAKIM, CEKET, BLAZER, ELBİSE, ETEK, PANTOLON ETEK, VB.(YÜZM 113 89 -21,2 80 0,8 6110 KAZAK, SÜVETER, HIRKA, YELEK VB. EŞYA (ÖRME) 107 87 -18,7 64 - 18,4 6203 ERKEKLER VE ERKEK ÇOCUK İÇİN TAKIM ELBİSE, TAKIM, CEKET, BLAZER, PANTOLON, TULUM VE ŞORT (YÜZME KIY 76 62 -18,4 55 - 2,6 6205 ERKEKLER VE ERKEK ÇOCUKLAR İÇİN GÖMLEKLER 60 48 - 11,5 6305 EŞYA AMBALAJINDA KULLANILAN TORBA VE ÇUVAL 40 33 -17,5 28 - 6,3 6104 KADIN VE KIZ ÇOCUK İÇİN TAKIM ELBİSE, TAKIM, CEKET, BLAZER, ETEK, PANTOLON, TULUM VE ŞORT (ÖRME)(YÜZ 46 -39,1 26 0,3 6206 KADINLAR VE KIZ ÇOCUKLAR İÇİN BLUZLAR, GÖMLEKLER VE GÖMLEK-BLUZLAR 23 16 -30,4 14 - 3,0 Genel Toplam   1.113 871 -21,7 640 Kaynak : Ekonomi Bakanlığı

FRANSA PAZARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR-I Fransa’da ticari ilişkiler uzun vadeli plan ve programlar hedef alınarak kurulmaktadır. Fransızlar iş ilişkilerini uzun zamana yaymaktadırlar. Fransız firmalarla temasa geçmek için uzun süre önceden randevu almak gerekmekte olup planlı hareket edilmesi iş ilişkisinde güven sağlamaktadır. Fransızlar ticari ilişkilerde olduğu gibi iş akış sürecinde ve iş yerlerinde iyi organize edilmiş ve planlanmış şekilde çalışmayı tercih etmektedirler. Fransa’daki iş adamları ticari ilişkilerinde risk almak istememektedirler. Yapılan araştırmalar Fransız iş adamlarının belirsizlikten kaçınma eğilimi içinde olduklarını göstermektedir. Fransızlar işbirliği içerisine girecekleri iş ortaklarını tanıyıp güvenmeleri için zamana ihtiyaç duyarlar. İş birliğine girmeyi planladıkları muhtemel ortaklarının çalışma ortamını ve koşullarını yerinde görüp izlemek ise güven kazanılması ve pekiştirilmesinde ayrıca önemli bir rol oynamaktadır.

FRANSA PAZARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR-II Firmalar / müşteriler ile yakın ilişki ve temas içerisinde olunması Fransızların tercih ettiği bir davranıştır. Fransızlar ölçülü olmak kaydıyla samimiyete değer vermektedir. Ancak, iş görüşmeleri analitik, eleştirel ve mantıklı konuşma ve fikirler paralelinde geçmektedir. Uygulanması planlanan bir proje tüm ayrıntıları ile birlikte incelenmektedir. Fransız iş kültüründe ticari ilişkiler ancak otoriteye sahip en yüksek mevkideki kişilerin onay vermesi halinde başlayabilmektedir. İş görüşmelerinin aracı kimseler ile yapılmadığının bilinmesi ticari ilişkilerin gerçekleşmesi açısından önemlidir. Fransa’da fuarlara devamlı katılım da gerek yeni iş bağlantılarını yapılması gerekse mevcut ilişkilerin pekiştirilmesinde verimli sonuçlar vermektedir. Buna ek olarak, Fransa'nın Afrika bağlantılarının da, özellikle fuarlar aracılığıyla firmalarımıza fırsatlar sunduğu gözlenmektedir.

FRANSA RESMİ TATİLLER Fransa’da çalışma saatleri sabah 08:30 – 09:00 saatleri arasında başlamaktadır. Mesai bitiş saati ise 18:30 – 19:00 saatleridir. Yeni Yıl : 1 Ocak Paskalya : 28 Mart İşçi Bayramı : 1 Mayıs Ascension : 5 Mayıs  II.Dünya Savaşı Zafer Günü: 8 Mayıs  Pentecote :  16 Mayıs Fransız Milli Bayramı : 14 Temmuz Assomption : 15 Ağustos  Toussaint : 1 Kasım I.Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü : 11 Kasım Noel Tatili : 25 Aralık

YARARLI ADRESLER T.C. Paris Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği Tel: 00 33 1 45 25 29 63 Fax: 00 33 1 45 24 27 14 Web: www.musavirlikler.gov.tr E-mail:  paris@ekonomi.gov.tr   Fransa Ankara Büyükelçiliği Ticaret Ataşeliği Tel: (312) 468 24 39 Web: http://www.missioneco.org/turquie/ İstanbul Fransa Başkonsolosluğu Tel: (212) 334 87 30 Web: http://www.consulfrance-istanbul.org/ Türk-Fransız Ticaret Derneği (İstanbul) Tel: (212) 249 29 55 Fax: (212) 252 51 75 Union Française des Industries de l'Habillement – UFIH (Fransa Konfeksiyon ve Hazırgiyim Birliği) Tel: 00 33 1 44 55 66 60 Fax: 00 33 144 55 66 66 E-mail: secretariatufih@lamodefrancaise.org Web: http://www.lamodefrancaise.org

KAYNAKÇA T.C. Ekonomi Bakanlığı İstatistik Bilgi Sistemi T.C Ekonomi Bakanlığı Web Portalı Trademap www.trademap.org/

İTKİB GENEL SEKRETERLİĞİ HAZIRGİYİM ve KONFEKSİYON AR-GE ŞUBESİ OCAK 2017