EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Ders 14 Matematik becerileri
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Özel Eğitim Sınıfı Nedir?
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
EĞİTSEL OYUNLAR.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
ÖĞRENME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP

Eğitici Oyuncak Eğitici oyuncaklar, çocuklara erken yaşta kazandırılmak istenilen kavramları (eşleştirme, farklı olanı bulma, parçaları birleştirme, gruplama, sıralama, ilişki kurma vb.) hem eğlendirici hem de eğitici yöntemlerle çocuğa öğretmeye yardımcı olan oyun materyalleridir.

Eğitici oyuncaklar, çocukların gelişim seviyelerine göre farklılık gösterir. Örneğin; 0-3 yaşına kadar olan dönemde işitme, dokunma, görme duyularını uyaran mobiller, oyun battaniyeleri vb. oyuncaklar hazırlanabilir. Daha büyük yaşlardaki çocuklar için ise tek başına ya da grupla oynayabilecekleri tombalalar, dominolar, eşleştirme kartları, yapbozlar parça-bütün oyunları uygun olur.

Bebeğin yatağına asılabilir. Bilişsel gelişimi destekler. Dil kartları ile hikaye oluşturma Grup oyunları sosyal-duygusal gelişimi destekler.

Eğitici Oyuncak Çeşitleri

Kavramların Geliştirilmesine Yardım Eden Oyuncaklar Şekil Kavramı (Büyük-Orta-Küçük, Yuvarlak, Kare, Üçgen, Dikdörtgen, Bütün-Yarım, Düz-Eğri, Kenar-Köşe vb.)

Zaman Kavramı (Dün-Bugün-Yarın, Gece-Gündüz, Sabah-Öğle-Akşam vb.)

Mekân Kavramı (Uzak-Yakın, İç-Dış, Ön-Arka, İçeri-Dışarı, Alt-Üst-Orta, Altında-Üstünde, Sağında-Solunda, İleri-Geri vb.)

Sayı Kavramı (1-20 Arası Sayılar, Basit Toplama, Çıkarma İşlemleri)

Renk Kavramı (Ana Renkler, Ara Renkler)

Nicelik (Miktar) Kavramı (Az-Çok, Hiç-Hepsi-Çoğu-Birçoğu-Hiçbiri-Birkaçı-Yarısı vb.)

Boyut Kavramı (Büyük-Küçük, Uzun-Kısa, Geniş-Dar, Yüksek-Alçak, Kalın-İnce vb.)

Gözlem Becerisinin Gelişmesini Sağlayan Oyuncaklar

Bellek Geliştirici Oyuncaklar Belleği çalıştıran, problem çözme becerisini geliştiren oyun materyalleri; yapboz, takmalı ve sökmeli oyuncaklar, ip ve boncuk, halka, anahtar, kilit, ayna, büyüteç, mıknatıs, boncuklu hesap tahtası ve kitaplardır.

Problem Çözme Becerilerinin Gelişmesine Yardım Eden Oyuncaklar Çocuklar aletlerin nasıl çalıştığını düşünerek bulma, yeni kelimeler ve fikirleri öğrenme, güçlü kaslar oluşturma ve bunları kontrol edebilmeyi öğrenme, hayal gücünü geliştirme, problem çözme ve iş birliği yapabilme gibi pek çok beceriyi oyun oynarken öğrenir. Çıngıraklar, basınca öten oyuncaklar, toplar, yapbozlar, boncuklar ve kart oyunları çocukların el-göz koordinasyonunu geliştirirken problem çözme ve iş birliğini teşvik eder.

Tangram; problem çözme, nesneleri tanıma konusunda çocukları çok geliştirdiği bilinen bir oyuncaktır.

Kaynaklar Anonim (2013). Eğitici oyuncaklar. Ankara: MEB Aral, N., Gürsoy, F. ve Köksal, A. (2001). Okul öncesi eğitimde oyun. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset. Kandır, A. ve Tezel-Şahin, F. (2011). Eğitici oyuncaklar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Maden-Ellialtıoğlu, F. (2005). Okul öncesi dönemde oyun ve oyun örnekleri. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul öncesi eğitimde oyun. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları. Tuğrul, B. (2014). Oyunun gücü. Oyun. (Ed: A.B. Aksoy), (3-24), Ankara: Hedef Yayıncılık.