Alana Yönelik Teknoloji Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Halit Yıldırım
Advertisements

Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
WEB 2.0 RAHİME ÖZDEMİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Eğitimde Web 2.0 Araçları İSMAİL KEPEK Akdeniz Üniversitesi
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitim
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Hayat boyu öğrenme programı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
 Bu sunumda, “web 2.0 nedir, eğitimde nasıl kullanılabilir?” Sorularına yanıt bulacağız.  Ayrıca 5 tane web 2.0 aracını tanıtacağız.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EBAv2.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
TEKNOLOJİNİN TANIMI VE ÖNEMİ
İsmail KILINÇ-Eğitim Görevlisi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Alana Yönelik Teknoloji Eğitimi Bircan Keleş Sınıf Öğretmeni bnhsk01@hotmail.com bircankeles.weebly.com

https://answergarden.ch/533348 Teknoloji Nedir? https://answergarden.ch/533348

Teknoloji Nedir? 1. isim Bir sanayi dalı ile ilgili yapım yöntemlerini, kullanılan araç, gereç ve aletleri, bunların kullanım biçimlerini kapsayan uygulama bilgisi, uygulayım bilimi 2. İnsanın maddi çevresini denetlemek ve değiştirmek amacıyla geliştirdiği araç gereçlerle bunlara ilişkin bilgilerin tümü (TDK)

Ne Öğreneceğiz? Dijital Vatandaşlık Eğitim Web 2.0 Araçları Kullanımı Kodlama Eğitimi eTwinning Dijital Okuryazarlık Eğitimi Dijital Etik Eğitimi Dijital Güvenlik Eğitimi

“Öğretmen mi teknolojiyi kullanıyor yoksa teknoloji mi öğretmeni?

Eğitimde teknolojinin kullanılıp kullanılmayacağı değil; nasıl kullanılacağı, sağlanacağı, dağıtılacağı sorunu üzerinde durulmalıdır.(Aksoy, 2003) “Eğitimde Teknoloji Kullanımında çözüm, yalnızca okulları teknoloji ile donatmak olamaz” Caner CERECİ Eğt.Yön.VeTeft.

Dijital Vatandaşlık

Dijital Okuryazarlık Nedir? Dijital okuryazarlık; akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve masaüstü bilgisayarlar gibi ağ cihazları aracılığı ile bilgiyi bulma, anlama, analiz etme, üretme ve paylaşabilme becerilerini ifade eder. Dijital okuryazarlık, bilgisayar okur yazarlığı veya dijital becerilerden farklıdır.

Dijital okuryazarlık, bireylerin ne zaman ve nasıl kullanacağını bilerek teknolojiyi kullanma yeteneğidir. (Yrd. Doç.Dr. Özlem Canan Güngören)

Dijital Okuryazarlık Hazırlayan:Hatice Demir

Dijital Etik Hazırlayan: Kerem Çubuk

Dijital Güvenlik Keşf@ Projesi

Web 2.0 Araçları Animasyon-video araçları İşbirlikçi araçlar Poster-Logo araçları Anket araçları Kelime bulutları Depolama ve paylaşım araçları E-yayın araçları Vs. İşbirlikçi araçlar Değerlendirme araçları Çevrimiçi toplantı araçları Zihin haritaları Sanal gerçeklik araçları İnteraktif sunum araçları

Teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlemesi beraberinde bir çok sorunu da getirmektedir. Öğrencilerin öğrenme hızları artmakta, ancak öğrenme yöntemleri değişmektedir.

Öğrenciler teknolojiyi; iletişim kurmak, video izlemek veya oyun oynamak amacıyla kullanmakta, eğitim amaçlı kullanmayı bilmemektedir. Geleneksel yöntemlerle işlenen dersler öğrencileri eskisi kadar etkilememekte, onlara öğrenme zevki aşılamamaktadır

Değişen yaklaşımlarla, artık öğrenci öğrenmenin merkezindedir ve kendi ulaştığı bilgi daha kalıcı olmaktadır. Öğrenme sürecinde öğretmen rehber konumundadır. Web 2.0 araçları ile bunu kolaylıkla yapabilecekken , neden derslerimize teknolojiyi entegre etmiyoruz sorusu ortaya çıkmaktadır.

Web 2.0 bilişim endüstrisinde ortaya çıkan bir devrimdir diyen Tim O'Reilly, ikinci nesil internet hizmeti, yani internet kullanıcılarının ortaklaşa ve paylaşarak oluşturdukları sistem olarak tanımlamıştır (2005).

En basit haliyle web 2.0 bir kişinin internette kolaylıkla içerik oluşturabilmesi ve varolan içeriğe katkıda bulunabilmesidir. Web 2.0 'nin en temel özelliği, araçların kullanım kolaylığı ile işbirliği ve sosyal etkileşimin kendiliğinden meydana gelmesidir (Atıcı,B.,Yıldırım,S.2010)

Web 2.0 ile beraber gelen yeni teknolojilerin eğitim alanında kullanımı, geleneksel sınıf içi öğrenme ortamlarına alternatif öğrenme ortamları sunmaktadır (Genç,Z.,2010)

Ayrıca bu uygulamaların; öğrenmeyi desteklediği, grup çalışmaları için uygun bir ortam oluşturduğu ve üst düzey düşünme becerisini geliştirmeye yardımcı oldukları saptanmıştır . (Karaman,S.,Yıldırım,S., Kaban,A.2008)

Web 2.0 uygulamalarının eğitim ortamlarına katkıları şu şekilde sıralanmıştır; • Grup çalışması alışkanlığı • Etkili öğrenme • Üst düzey düşünme becerileri • Bilgi okur-yazarlığı • Yapılandırmacı problem çözme • Öğrenciye uygunluk (ilgi çekme) • Bireysel gelişim • Sorumluluk alma (Mert,O.,2011)

Web 2.0 araçları ile öğrenciler içerikleri kendi hazırlamakta veya daha önce hazırlanmış içeriklere ulaşabilmektedir. Onların teknolojiye yatkınlıkları değerlendirilerek web 2.0 araçları ile işlenen dersler daha eğlenceli olmakta ve öğrenci öğrenme sürecine bilfiil dahil olmaktadır.

Uygulama Zamanı

Dijital Pano Aracı https://padlet.com/

Kelime Bulutu Aracı https://wordart.com/

Poster Aracı https://www.postermywall.com/

Web Sitesi Yapma https://www.weebly.com/

Puzzle Aracı http://www.jigsawplanet.com/

Değerlendirme Aracı

Kaynaklar Demir, Hatice : Dijital Okuryazarlık Nedir? [https://www.youtube.com/watch?v=064l5-za3Cw] Erişim Tarihi: 01-09/2017 Çubuk, K. : Dijital Vatandaşlık-Dijital Etik [https://www.youtube.com/watch?v=ku5RIKWZOws] Erişim Tarihi 01/09/2017 Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi, http://www.kesfetprojesi.org/kesfet/ Siber Tuzaklar [https://www.youtube.com/watch?v=P7FpIDStljw] Erişim Tarihi 01/09/2017 Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi, http://www.kesfetprojesi.org/kesfet/ Dijital Yurttaşlık [https://www.youtube.com/watch?v=5ew2Nxb-b98] Erişim Tarihi 01/09/2017 O'Reilly,T. : 2005, What Is Web 2.0?. [http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html] Erişim tarihi: 10 Eylül 2016 Atıcı, B.,Yıldırım,S. : 2010, Web 2.0 Uygulamalarının E-Öğrenmeye Etkisi. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, [http://ab.org.tr/ab10/kitap/atici_yildirim_AB10.pdf] Erişim Tarihi: 12 Eylül 2016 Genç, Z.: 2010 Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı:Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri [http://ab.org.tr/ab10/kitap/genc_AB10.pdf] Erişim Tarihi : 12 Eylül 2016 Karaman, S., Yıldırım, S., Kaban, A.: 2008 Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. III. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri [http://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/karaman_yildirim_inet08.pdf] Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016 Mert, O. : 2011, Web 2.o Araçlarının Eğitimde Kullanımı [https://prezi.com/gbng8m6ht3_y/web-20-araclarnn-egitim-amacl-kullanm/] Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016 Hekim, H. : 2015 Bilgisayar Okuryazarlığında Ne Durumdayız? [http://globalpse.org/bilgisayar-okuryazarliginda-ne-durumdayiz/] Erişim Tarihi : 20 Eylül 2016 http://www.egitimdebilisimteknolojileri.com/21-yuzyil-ogretmenleri-icin-web-2-0-araclari.html / Erişim Tarihi 01/09/2017 Code.org

Teşekkürler…