Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
WEBQUEST (WEB MACERASI)
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çevribilim Açısından Metin Türü Metin türlerini kendi aralarında toplumsal iletişim işlevlerine göre bölümlemek, çevirinin hem öğretimi hem de uygulaması.
Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler
Sunum transkripti:

Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014 AKADEMİK TÜRKÇE Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014

Akademik Amaçlı Türkçe (AAT) Nedir? Öğrenim görme veya araştırma yapma hedefiyle Türkçe öğrenenlere, ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik Türkçe eğitimidir. Üç farklı Yadot eğitimi: Mesleki amaçlı, genel amaçlı ve akademik amaçlı. Genel amaçlı Türkçe, konuşma ve dinleme gibi dilin sosyal yönlerini vurgularken AAT, okuma ve yazma gibi formal ve akademik yönünü önceler. Mesleki amaçlı Türkçe, Türkçenin belli bir disiplinle doğrudan ilgili olan sözcük bilgisi, dilbilgisi yapıları, kullanım kalıpları, metin türleri, konular, söylem ve iletişim türlerine odaklanırken AAT, aynı başlıklarda hem çok farklı disiplinlere uygulanabilecek bir içerik sunar, hem de daha genel eğitimsel ve sosyal amaçlara hizmet eder.

Akademik hayata katılım alanları Sınıf içi: Tartışmalar, sunumlar, öğretmen soru-cevap ve geribildirimleri, grup çalışmaları, ders dinleme, not alma İdari: Derslerle ve okuldaki eğitimle ilgili belgeler, bilgiler, yazışmalar Araştırma: Proje hazırlama, kütüphaneyi kullanma, mülakat yapma, belge tarama, nitelikli okuma Yazma: Ödev, tez, sınav, rapor

Akademik Türkçe, yalnızca bir öğretim metodu değil, uygulamalı dilbiliminin de bir koludur. AAT eğitimi, şunları içerir: Öğrenci grubunun akademik dil ihtiyaçlarının analizi (kimler, neden öğreniyorlar, nasıl öğreniyorlar, ne biliyorlar) Etkili öğretim yöntemleri ile ölçme-değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi Akademisyenlerin metinsel pratik ve üretimlerinin tanınması (makale, tez, ders sunusu, araştırma, rapor, tartışma..) Akademik metin türlerinin yapısal analizi: 1) dilbilimsel (cümle yapıları, sözcük grupları, örn: sözlü korpus MICASE) 2) söylemsel (metin ile yazarı/okuyucusu/ dinleyicisi arasındaki ilişki, örn: yazım tarzı, Chang and Swales) Yazılı, sözlü ve görsel metinleri anlamaya yönelik Akademik Sözcük Derlemi

Korpus / Derlem Korpus, dilbilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere toplanmış doğal metinler bütünüdür. Sözlü veya yazılı genel korpuslar ve kapsamı ve içeriği özel korpuslar vardır. Bunlardan yola çıkılarak sözcük listeleri oluşturulabilir. Yazılı Türkçenin Sözcük Sıklığı Sözlüğü (Göz, 2003), Türkçe Ulusal Derlemi (TUD), Türkçe Kurgusal Metinler Derlemi, Türkçe Süreli Yayınlar Derlemi, Türkçe Ders Kitapları Derlemi. Akademik Sözcük Derlemi, farklı disiplinlere ait akademik metinler taranarak kullanım sıklığına göre sınıflandırılmış akademik sözcük listesidir. Bu tür metinlerin yüzde onunu oluşturur. Örnek, Coxhead. http://www.victoria.ac.nz/lals/resources/academicwordlist/sublists/sublist01 Bu sözcükleri hedefleyen çalışmalar (ayrı kitap, ders kitabında bölüm veya çalışma kağıtları şeklinde) akademik dil becerilerinin kazandırıldığı orta yüksek-ileri düzey dil dersine entegre edilmelidir. Derste hedef dilden hedef dile bir sözlük kullanılmalıdır. Yeni sözcükler not edilmeli, farklı örnek cümleler türetilmeli ve bu sözcükler aktif olarak yazı ödevlerinde kullanılmalı. (bak, Porter)

Akademik Türkçede Hedefler Akademik Sözcük bilgisi Eleştirel Okuma: Farklı metin türlerinin özelliklerini öğrenme, teori ile önerme arasındaki farkı seçme, seçici okuma ve not alma stratejileri geliştirme, yan fikirleri ve satır aralarını yakalama, tasvirleri algılama, anlatıcının ve yazarın pozisyonunu kavrama, şekil ve içerikte tutarsızlıkları bulma Konuşma, Tartışma: Hitabet, diksiyon, münazara (karşıt görüş geliştirme), sunum becerileri Akademik Yazı: Kurgusal ve kurgusal olmayan farklı metin türlerinde uygun dilde yazabilme (hikaye, resmi yazışma..), bilgilendirici, tartışmacı, araştırmacı anlatımla yazı pratikleri (rapor, makale, haber..), kaynak gösterme, paragraf ve metin özetleme, değerlendirme, eleştirme Genel Akademik Beceriler: Kütüphane kullanımını geliştirme, araştırma yürütme (anket, mülakat, video, laboratuar), düşünceyi geliştirme ve organize etme yollarını öğrenme, güncel kültür ve Türk kültürü bilgisi