STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
EKO-OKULLAR.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ÇEVREYİ KORUMADA YEŞİL KİMYA EĞİTİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Probleme Dayalı Öğrenme
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Multi-purpose center for adult education in clean environment
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
Dünyadan Bir Örnek: KUZEY NORVEÇ BİLİM MERKEZİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
Endüstri mühendisliği.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
REHBERLİK DERSİ III.
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME   KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center İŞ ODAKLI EĞİTİM KURS ÇEVRE DUYARLILIĞI ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Kimya Ekoloji Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Epitome müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Yönetim İktisat ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler   Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ9 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ10 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel  Yönetim İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ9 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ10 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ 9 çağımızın en önemli dünya sorunlarından birisi olan atık minimizasyonuna ve acilen çözülmesi gereken sorunların atık yönetimi hiyerarşisinin en üstüne yerleşmiş olmasına odaklanmaktadır. Öğrenme çıktıları, malzemelere artı bir ekonomik değer kaynağı olarak geri dönüşüm ve yeniden kullanım endüstrisi, bu endüstrinin ekonomik, çevresel, sosyal ve ekolojik avantajları ve iş gücünü arttırma mekanizması olarak bu endüstrinin işlevleri ile ilgili temel bilgiler sunmaktadır. Avrupa Paketleme ve Geridönüşüm Oraganizasyonunda ("Packaging Recovery Organisation Europe’’ PRO EUROPE) refah stratejisi ışığında, atıkların geri dönüşümüne ve atık geri dönüşümünün teşvikine yönelik araçlar ele alınır. Geri dönüşümün, atık önlemeye olan etkisine ve çevre koruma ve ekonomiye olan katkısı özelikle vurgulanır. Geri dönüşümün, enerji ve doğal kaynak tasarrufundaki ve kirlilik risklerinin azaltılmasındaki potansiyelinden bahsedilir. Sunulan öğrenme malzemeleri, atıkları azaltmayı, yeniden kullanmayı ve geri dönüşümü içeren işletme atık eylemlerini ortaya koymakta ve atık üretim ortamı ile ilgili işletmelerin aktif duruşuna ve geri dönüşüm ve yeniden kullanım faaliyetlerinin risk değerlendirmesine vurgu yapmaktadır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi ÖÇ 10 çevreye karşı yapılan veya çevreden gelen bir tehlike kaynağını değerlendirmek için bu yaklaşımın ana uygulamaları hakkında bilgi sunmaktadır. Eksiksiz bir toplumsal katı atık programı oluşturma ve uygulama yaklaşımları ele alınmaktadır. Atık Yönetimi Kanununun ihlalinde endüstriyel atıkları tasfiye eden işletmeler üzerine olan etkiler, işletme idaresi riski olarak atık yönetimi/geri dönüşüm, geri dönüşümün yararları (çevresel, sosyal, ekonomik) ve atıkların kaynağa dönüştürülmesine olan katkıları üzerinde durularak değerlendirilmektedir. Öğrenme malzemeleri, çevresel eğitim programının ve yerel düzeyde iyi bir katı atık yönetimi (KAY) uygulaması için destekleyici politika ortamının geliştirilmesinin temel adımları üzerine odaklanmaktadır. Katı atıkların toplanması ve bertarafı için uygun teknolojilerin nasıl seçileceği konusunda bilgi verilmektedir. Son olarak da, geri dönüşüm işletmeleri tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere bazı örnekler verilmektedir. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645