STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center İŞ ODAKLI EĞİTİM KURS ÇEVRE DUYARLILIĞI ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Kimya Ekoloji Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Epitome müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Yönetim İktisat ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ9 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ10 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel Yönetim İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ9 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ10 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ9: Çevre bilinci: geri dönüşüm, yeniden kullanım ve atık yönetimi ÖÇ 9 çağımızın en önemli dünya sorunlarından birisi olan atık minimizasyonuna ve acilen çözülmesi gereken sorunların atık yönetimi hiyerarşisinin en üstüne yerleşmiş olmasına odaklanmaktadır. Öğrenme çıktıları, malzemelere artı bir ekonomik değer kaynağı olarak geri dönüşüm ve yeniden kullanım endüstrisi, bu endüstrinin ekonomik, çevresel, sosyal ve ekolojik avantajları ve iş gücünü arttırma mekanizması olarak bu endüstrinin işlevleri ile ilgili temel bilgiler sunmaktadır. Avrupa Paketleme ve Geridönüşüm Oraganizasyonunda ("Packaging Recovery Organisation Europe’’ PRO EUROPE) refah stratejisi ışığında, atıkların geri dönüşümüne ve atık geri dönüşümünün teşvikine yönelik araçlar ele alınır. Geri dönüşümün, atık önlemeye olan etkisine ve çevre koruma ve ekonomiye olan katkısı özelikle vurgulanır. Geri dönüşümün, enerji ve doğal kaynak tasarrufundaki ve kirlilik risklerinin azaltılmasındaki potansiyelinden bahsedilir. Sunulan öğrenme malzemeleri, atıkları azaltmayı, yeniden kullanmayı ve geri dönüşümü içeren işletme atık eylemlerini ortaya koymakta ve atık üretim ortamı ile ilgili işletmelerin aktif duruşuna ve geri dönüşüm ve yeniden kullanım faaliyetlerinin risk değerlendirmesine vurgu yapmaktadır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ10: Atık yönetiminde çevresel risk değerlendirmesi ÖÇ 10 çevreye karşı yapılan veya çevreden gelen bir tehlike kaynağını değerlendirmek için bu yaklaşımın ana uygulamaları hakkında bilgi sunmaktadır. Eksiksiz bir toplumsal katı atık programı oluşturma ve uygulama yaklaşımları ele alınmaktadır. Atık Yönetimi Kanununun ihlalinde endüstriyel atıkları tasfiye eden işletmeler üzerine olan etkiler, işletme idaresi riski olarak atık yönetimi/geri dönüşüm, geri dönüşümün yararları (çevresel, sosyal, ekonomik) ve atıkların kaynağa dönüştürülmesine olan katkıları üzerinde durularak değerlendirilmektedir. Öğrenme malzemeleri, çevresel eğitim programının ve yerel düzeyde iyi bir katı atık yönetimi (KAY) uygulaması için destekleyici politika ortamının geliştirilmesinin temel adımları üzerine odaklanmaktadır. Katı atıkların toplanması ve bertarafı için uygun teknolojilerin nasıl seçileceği konusunda bilgi verilmektedir. Son olarak da, geri dönüşüm işletmeleri tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere bazı örnekler verilmektedir. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645