Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,"— Sunum transkripti:

1 Paydaş Yönetimi

2 Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar, kolaylaştırıcılar, faydalanıcılar ya da rakipler olarak) “paydaşlar” olarak tanımlanır.

3 Paydaş analizindeki asıl aşamalar şunlardır: 1.Değinilen/düşünülen genel gelişim problemini veya imkanını tanımla 2.Proje üzerinde belirli bir ilgisi olan bütün grupları tanımla 3.Katılmak için paydaşların kendi rollerini, farklı ilgilerini, göreceli güçlerini ve kapasitelerini araştır 4.Paydaşlar arasındaki işbirliğinin ve çatışmanın boyutunu tanımla 5.Analizin çıktılarını yorumla ve ilgili bilgiyi proje tasarımına dahil ederek

4 Karşı Destekleyici yüksek düşük GÜÇ -+

5

6

7 İlişkiler KuruluşKurumİdareİlişki şirketlerpiyasafiyatlar, sözleşmeler rekabet hükümetdevletyetkikoordinasyon sivil toplum örgütü sivil toplumişbirliği

8 İlişkiler KuruluşKurumİdareİlişki şirketlerpiyasafiyatlar, sözleşmeler rekabet hükümetdevletyetkikoordinasyon sivil toplum örgütü sivil toplumgüvenişbirliği

9 Örnek Paydaş Analizi PaydaşProjedeki PayıProjedeki Potansiyel Etki Derecesi Projenin paydaştan beklentileri? Paydaşların gözlemlenen tutumları/ riskler Paydaş Yönetim Stratejisi Görevi Fakülte Dekanı Kurumun idari politikasını ve prosedürleri belirleyen politika ve süreç yöneticisi YüksekDeneyimli personelin kullanıcı grubuna ve kullanıcı kabul testine katılımı Tercih edilen yaklaşımın yeterince açık olmaması Proje ekibinin fazlasıyla teknik olması Proje yürütme kuruluna katılmak ve proje lideri ile düzenli toplantılar yapmak Proje Müdürü Okul Yöneticileri Yerel düzeyde yeni sistemi işletecek okul idari personelinin ve verileri kullanacak olan öğretmenlerin yönetilmesi OrtaDeğişikliklerin uygulanmasını sağlamak Projeye gösterilen ilginin az olması Okulda yapılan üç aylık bilgilendirme toplantılarına katılım Proje sponsoru İdari Personel Yeni sistemin işletilmesiYüksekSisteme katkıda bulunmak, sürecin planlanması ve test etme. Artan iş yükü ile ilgili sıkıntılar. Alacakları eğitime ilişkin kaygılar Kullanıcı gruplarına katılım Proje Ekibi

10


"Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları