DAHA GÜVENLİ TİCARET ANKARA - ÇİN
%80 %25 25 %80 TİCARİ RİSK NEDİR? Dünya ticaretinin % 80’i vadeli ve açık hesap İflasların nedeni tahsil edilemeyen alacaklar 25 %80 1 tahsil edilemeyen alacak 25 yeni satış gerektiriyor Şirketlerin %80’i ödeme zorluğu ile karşı karşıya kalıyor
COFACE TÜRKİYE 2016 Pazar Payı: %42 2008 yılından buyana ödenen hasar: 238 MTL Tazminat ödenen poliçeli: 390 Tazminata konu olan alıcı: 1577 Türkiye’de taşıdığı risk: 4,8 Milyar € Database: 98 bin Alıcı sayısı: 46 bin
TİCARİ ALACAK SİGORTASI Ticari alacak sigortası sizi yurt içindeki ve yurt dışındaki ödenmeyen faturalara karşı korur: Şirketlerin ödeme geçmişleri ile ilgili bilgiler / tavsiyeler Ödenmeyen faturalarınızın tahsilatı ve Tahsilatın gerçekleşememesi halinde tazminat Prim Oranı: Sigortalanabilir cironun %1’inin altındadır Prim oranını etkileyen faktörler: Sektör Ciro Hasar geçmişi Cironun gerçekleştiği ülkeler
ALICILARINIZIN TAKİBİ Saha ziyaretleri Mali Analiz / İstihbarat Raporları Piyasa istihbaratı Banka / piyasa ödeme performanslarının periyodik takibi Skorlama ve eş zamanlı olarak bilgilendirme Sigorta yaptırmasanız bile alıcılarınızın ödeme güçlerini öğrenebilirsiniz!
Tahsİlat Ticari alacak sigortasının bir parçası olarak tahsilat hizmeti Poliçe yaptırmasalar bile ihracatçı firmalar tahsilat hizmetinden faydalanmalı Tahsilat süreci: Sulh Yoluyla Çözüm Hukuk yoluyla tahsilat
FİNANSMAN İhracatçı firmalara kaynak yaratmak Ticareti büyütmek için uygun şartlarla doğru finansman Ticari alacak sigortası poliçesinin teminat özelliği ve banka ilişkisi
ÇİN Ülke Notu : B İş ortamı notu : B Nüfus : 1 373,490 Milyar Büyüme Oranı: 2016: % 6,7 2017: % 6,5 (tahmini) Türkiye ile Çin arasında hızla gelişen ilişkiler; 2010 yılında stratejik işbirliği Yaklaşık 28 milyar dolar ticaret hacmi “Tek Kuşak-Tek Yol” (Modern İpekyolu) projesi ile Çin ile Türkiye arasındaki sevkiyat süresi 30 günden 10 güne düşecek (Karayolu mesafesinde 3 bin kilometrelik azalma) Proje, 65 ülkeyi ve 21 trilyon dolarlık bir ticaret döngüsünü etkiliyor Asya'daki birçok ülke bu ağa entegre olmak için önemli yatırımlara imza attı. Geçiş noktasında en stratejik konuma sahip olan Türkiye'deki yatırımlar da önemli oranda tamamlandı. Türkiye'nin şu ana kadar gerçekleştirdiği Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Bakü-Tiflis- Kars ve Edirne- Kars demiryolu projeleri de Modern İpek Yolu'nun orta koridorunu oluşturuyor Türkiye Çin’e en çok mermer, kıymetli metaller, maden cevheri, demir-çelikten ürünler, gıda ve plastik ürünler satarken Çin’den en çok elektronik cihazlar, tekstil ürünleri, elektrikli teçhizatlar, motorlu taşıtlar için aksam, parça ve aksesuarlar, demir ve çelikten yarı mamül gibi ürünler satın alıyor
ÇİN
Teşekkür Ederiz