KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU 2016-2017 YILI STAJ TAKVİMİ HAZIRLAYAN Şef AHMET CAN
STAJ HAKKINDA GENEL BİLGİLER Stajlar, Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 12. maddesinde belirtilen öğrenim süreleri içinde yapılır. Staj içerikleri, aynı programı yürüten diğer Meslek Yüksekokulları ile uyumlu olacak şekilde Meslek Yüksekokul Kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir. Staj amirlerinin kendi meslek alanlarında en az lisans diplomasına veya yeterli meslek deneyimine sahip olmaları şartı aranır.
STAJ SÜRESİ ve DÖNEMLERİ Meslek Yüksekokulumuzda staj süresi, 40 tam iş günüdür. (Birim Yönetim Kurulu Kararı ile 20’şer günlük olarak 2 dönemde de staj yapılabilir.) Meslek Yüksekokulumuzda Staj Takvimi 3 Dönemdir. Yaz Dönemi (Haziran-Temmuz-Ağustos) : Bu dönemde staj yapan öğrencilerimiz İlgili ayın 15’inde başlamak üzere stajlarını yapabilirler. İlgili ayın 15. günü hafta ortası, hafta sonu, resmi tatil gününe denk gelirse, staj başlama tarihi ondan sonraki ilk Pazartesi günü olacaktır. 15 Haziran Perşembe gününe geldiği için Haziran ayı stajı 19 Haziran Pazartesi günü başlayacaktır. 15 Temmuz Cumartesi gününe geldiği için Temmuz ayı stajı 17 Temmuz Pazartesi günü başlayacaktır. 15 Ağustos Salı gününe denk geldiği için Ağustos ayı stajı 21 Ağustos Pazartesi günü başlayacaktır. Güz Dönemi (Ekim) : Bu dönemde tüm derslerini tamamlamış ya da güz dönemine ders kaydı yapmayan öğrencilerimiz Ekim ayının 16’sınde başlamak şartı ile stajlarını yapabilirler. Bahar Dönemi (Mart) : Bu dönemde tüm derslerini tamamlamış ya da bahar dönemi için ders kaydı yapmayan öğrencilerimiz Mart ayının 20’sinde başlamak şartı ile stajlarını yapabilirler. NOT: Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Bölümü STAJ YAZILIMI (http://havacilikstaj.anadolu.edu.tr/) ÜZERİNDEN YERLEŞEN Öğrenciler İçin Yaz Dönemi Staj Takvimi Ayrı Olarak Belirlenecektir. Bu Öğrenciler Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Bölümü Yaz Dönemi Staj Takvimine Tabi Olacaklardır. STAJ YAZILIMI (http://havacilikstaj.anadolu.edu.tr/) ÜZERİNDEN YERLEŞEMEYEN Öğrenciler İse Tüm Bölümler İçin Yaz Dönemi Staj Takvimine Tabi Olacaklardır. NOT: Gümrük Ve Ticaret Bakanlığında Staj Yapacak Dış Ticaret Bölümü Öğrencileri Gümrük Ve Ticaret Bakanlığının Belirlediği Staj Takvimine Bağlı Kalacaktır.
YAZ DÖNEMİ STAJ TAKVİMİ TÜM BÖLÜMLER İÇİN GÜN STAJ DÖNEMLERİ HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS Başlama Tarihi Bitiş Defter Teslim Değerlendirme Tarihi Değerlendirme 20 (Cumartesi Çalışanlar) 19.06.2017 13.07.2017 14.07.2017- 28.07.2017 28.08.2017 17.07.2017 08.08.2017 09.08.2017- 24.08.2017 24.09.2017 21.08.2017 16.09.2017 18.09.2017- 02.10.2017 02.11.2017 (Cumartesi Çalışmayanlar) 18.07.2017 19.07.2017- 02.08.2017 02.09.2017 11.08.2017 14.08.2017- 28.09.2017 20.09.2017 21.09.2017- 05.10.2017 05.11.2017 40 05.08.2017 07.08.2017- 22.08.2017 22.09.2017 05.09.2017 06.09.2017- 21.09.2017 21.10.2017 10.10.2017 11.10.2017- 25.10.2017 25.11.2017 ( Cumartesi Çalışmayanlar) 15.08.2017 16.08.2017- 31.08.2017 30.09.2017 13.09.2017 14.09.2017- 28.10.2017 18.10.2017 19.10.2017- 02.12.2017
GÜZ DÖNEMİ STAJ TAKVİMİ TÜM BÖLÜMLER İÇİN GÜN STAJ DÖNEMİ EKİM Başlama Tarihi Bitiş Tarihi Defter Teslim Tarihi Değerlendirme Tarihi 20 (Cumartesi çalışanlar) 16.10.2017 07.11.2017 08.11.2017- 22.11.2017 22.12.2017 (Cumartesi çalışmayanlar) 10.11.2017 13.11.2017- 27.11.2017 27.12.2017 40 30.11.2017 01.12.2017- 15.12.2017 15.01.2018 ( Cumartesi çalışmayanlar) 08.12.2017 11.12.2017- 25.12.2017 25.01.2018
BAHAR DÖNEMİ STAJ TAKVİMİ TÜM BÖLÜMLER İÇİN GÜN STAJ DÖNEMİ MART Başlama Tarihi Bitiş Tarihi Defter Teslim Tarihi Değerlendirme Tarihi 20 (Cumartesi çalışanlar) 20.03.2017 11.04.2017 12.04.2017- 26.04.2017 26.05.2017 (Cumartesi çalışmayanlar) 14.04.2017 17.04.2017- 02.05.2017 02.06.2017 40 05.05.2017 08.05.2017- 22.05.2017 22.06.2017 40 ( Cumartesi çalışmayanlar) 15.05.2017 16.05.2017- 30.05.2017 30.06.2017
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Bölümü Yaz Dönemi Staj Takvimi HAVACILIK STAJ YAZILIMI tarafından staj tarihleri açıklandığında staj takvimi eklenecektir!
STAJ BAŞVURU İŞLEMİ STAJ BAŞVURUSU : Öğrenci staj yerini kendisi bulmak zorundadır. Meslek Yüksekokulu Yönetimi staj yeri bulmakla yükümlü değildir. (Staj ve Eğitim Uygulama Kurulunca kabul edilebilecek bir mazereti olmadan ve Kurula bilgi vermeden staj yerini değiştiremez.) Staj yapacak öğrencilerin staja başlamadan en az 15 gün önce aşağıda belirtilen belgeleri öğrenci işleri bürosuna teslim etmesi gerekmektedir. Teslim süreleri içerisinde staj başlama evraklarını teslim etmeyen öğrenciler, bir sonraki ilgili ayda staj yapacaktır. GEREKLİ BELGELER: Staj Başvuru Formu (Öğrenci İşleri Önündeki Bankodan veya Web Sayfamızdan Temin Edilecek) 2 adet vesikalık fotoğraf ( Kılık kıyafet yönetmeliğine uygun ) Sağlık Yardımı Bildirim Formu (Öğrenci İşleri Önündeki Bankodan veya Web Sayfamızdan Temin Edilecek)
STAJIN UYGULANMASI Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu tarafından düzenlenen staj çalışma programlarının birer örneği, Meslek Yüksekokul Müdürlüğü tarafından öğrencinin staj dosyasına konulur. Öğrenci, staj boyunca kendisine verilen programa göre yürüttüğü çalışmaları, günü gününe not eder ve staj dosyasına geçirir. Günlük formlar staj amirince imzalanır. Staj bitiminde staj amiri, tüm çalışmaları kontrol eder ve onaylar. Onaylanmamış staj dosyası kabul edilmez. Öğrenciler staj yaptıkları kuruluşun bağlı olduğu işyeri yönetmeliklerine, kuruluşun iç düzenine, disiplin ve iş güvenliği ile ilgili kurallara uymak ve çevreye iyi örnek olmak zorundadır. Staj çalışma programı kapsamında verilen görevleri yapmayan ve kurallara uymayan öğrencilerin durumu, staj yapılan kurum amiri tarafından Meslek Yüksekokul Müdürlüğüne bir yazı ile bildirilir. Staja gönderilen öğrencilerin çalışma durumları ile tutum ve davranışları, gerektiğinde Meslek Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir öğretim elemanına veya öğretim elemanlarından oluşan bir komisyona veya öğrencinin staj yaptığı yerde bulunan bir Yükseköğretim Kurumuna denetlettirilerek hazırlanan rapor Meslek Yüksekokul Müdürlüğü’ne bildirilir.
DEVAM ZORUNLULUĞU ve MAZERETLER Staj süresi 40 tam iş günüdür. (Birim Yönetim Kurulu Kararı ile 20’şer günlük olarak 2 dönemde de staj yapılabilir.). Ancak ; Öğrencinin staja devam edemeyeceğine dair Üniversite Hastaneleri, Devlet Hastaneleri ya da Sağlık Ocaklarından alınmış rapor ile belgelendirilmiş hastalık halleri (her staj dönemi için ayrı hesaplanır.); doğal afetler, ailevi ve diğer nedenler ile staj amirinin yazılı izin verdiği 3 iş gününü aşmayan devamsızlıklarda (her staj dönemi için ayrı hesaplanır) öğrenciler mazeretli sayılırlar ve Yüksekokul Staj, Eğitim ve Uygulama Kurulu’na bilgi vermeleri gerekir. Söz konusu mazeretler dışındaki nedenlerle devamsızlıkları, staj dönemindeki staj süresinin %10`undan az olan öğrencilerin stajlarını eksik kabul edip etmemeye ilgili Meslek Yüksekokul Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu karar verir ve bu sınırı aşan mazeretsiz devamsızlıklarda staj reddedilir.
STAJ DOSYASININ TESLİMİ Staj dosyasının, en geç staj bitiminden itibaren 2 hafta içinde Meslek Yüksekokul Müdürlüğü`ne elden veya posta / kargo ile teslim edilmesi / gönderilmesi gerekir. (Posta ve kargodaki gecikmelerden ve kaybolmalardan Meslek Yüksekokulumuz sorumlu değildir.) Bu süre içinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci stajını yapmamış sayılır. (Staj dosyasını elden teslim edecek öğrencilerimizin, staj defterleri için Meslek Yüksekokulumuzdan evrak kayıt sayısı aldıktan sonra staj danışmanına teslim etmeleri gerekmektedir.) Staja başlarken öğrencinin staj yapacağı kuruluş veya iş yerine vermiş olduğu GİZLİ damgalı staj başarı formunun, staj bitiminde yetkili amir veya amirler tarafından onaylandıktan sonra gizlilik kuralları içerisinde GİZLİ kaydı ile iadeli taahhütlü olarak posta ile Meslek Yüksekokul Müdürlüğü`ne en geç staj bitimini takiben 1 hafta içinde gönderilir.
STAJIN DEĞERLENDİRİLMESİ Staj dosyası, ‘’Gizli Staj Başarı Formu’’ ve varsa kontrol ve değerlendirme raporları, Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü tarafından ilgili Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu’na sevk edilir. Öğrencinin staj dosyası, içerdiği bilgiler, yazılışı ve iş yerinden gelen staj başarı formu da göz önüne alınarak söz konusu kurulca incelenir. Stajın değerlendirilmesi Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu tarafından staj değerlendirme formunun doldurulup onaylanması ile sonuçlanır. Başarılı bulunan stajın değerlendirme formu Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu üyeleri tarafından doldurulup imzalanarak onaylanır. Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu tarafından uygun görülmeyen stajlar gün sayısı ve staj konusu belirtilerek kısmen veya tamamen reddedilebilir. Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğüne “Gizli Staj Başarı Formu” gelmeyen öğrencilerin stajı kabul edilmez. Staj başarı formunun postadaki kaybolmalarından ve gecikmeden Meslek Yüksekokulumuz sorumlu değildir.
STAJIN DEĞERLENDİRİLMESİ Staj dosyalarında eksiklik tespit edilen öğrencilere düzeltme için 2 hafta ek süre verilir. Staj sonuçları, staj bitimini takiben en geç 2 ay içinde resmi internet sayfasında ve Öğrenci Bilgi Sistemi’nde yer alan Staj Bilgileri alanında ilan edilir.
STAJ BÖLÜM DANIŞMANLARI PROGRAM DANIŞMAN İŞLETME YÖNETİMİ I (N.Ö.) Öğr. Gör. Burçin AYDOĞDU İŞLETME YÖNETİMİ II ( N.Ö.) Öğr. Gör. Yasin MERCAN İŞLETME YÖNETİMİ I-II (İ.Ö.) Öğr. Gör. Şükran MORGÜL DIŞ TİCARET I (N.Ö ) Öğr. Gör. Sinem KALENDER DIŞ TİCARET II (N.Ö ) Öğr. Gör. Ahmet Oğuz AKGÜNEŞ DIŞ TİCARET I ( İ.Ö.) Öğr. Gör. İbrahim ŞEVİK DIŞ TİCARET II ( İ.Ö.) Öğr. Gör. Yasemin BİLİR MUHASEBE ve VERGİ UYG. I (N.Ö. ) Öğr. Gör. Yakup AKPINAR MUHASEBE ve VERGİ UYG. II (N.Ö. ) Öğr. Gör. Fettah KABA
STAJ BÖLÜM DANIŞMANLARI PROGRAM DANIŞMAN SİVİL HAVACILIK ve KABİN HİZM. I-II (N.Ö. ) Öğr. Gör. Hakan GÖKGÖZ SİVİL HAVACILIK ve KABİN HİZM. I-II ( İ.Ö) Öğr. Gör. Ferit DEMİRBAY RADYO ve TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI I-II (N.Ö.) Öğr. Gör. Yusuf ASLAN RADYO ve TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI I-II (İ.Ö.) Öğr. Gör. Fatih SÖĞÜT MALİYE I (N.Ö.) Öğr. Gör. Adalet CANLI AKBAŞ MALİYE II (N.Ö.) Öğr. Gör. Kader AKDAĞ SARI MALİYE I (İ.Ö.) Öğr. Gör. Bilal AKYOL MALİYE II (İ.Ö.) Öğr. Gör. Tarkan PERAN
OKUL STAJ KOORDİNATÖRÜ ve STAJ BÖLÜM DANIŞMANLARI PROGRAM DANIŞMAN LOJİSTİK I (N.Ö.) Öğr. Gör. Esra KATI BASIM ve YAYIN TEKNOLOJİLERİ I (N.Ö.) Öğr. Gör. Kürşad ERKAL OKUL SANAYİ KOORDİNATÖRÜ Öğr. Gör. Yasin MERCAN ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜRO PERSONELİ Şef Ahmet CAN