Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Proje Oluşturma ve Yönetimi
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008

Odak nokta: Konuların seçiminde kesin sınırlayıcı net bir çizgi yoktur (broşür hazırlama, gezi planı tasarlama, gazete çıkarma, inceleme yazısı yazma gibi). Olayın felsefesi (çalışmanın hangi amaçla yapıldığı içselleştirilmelidir). Seçilen konu her zaman araçtır. Önemli olan konunun hangi amaca hizmet edeceğinin netleştirilmesidir.

BAŞLANGIÇ NOKTASI: Çalışmada “konu ne olmalıdır değil, çalışmanın amacı ne olacaktır” olmalıdır.

PROJE AMAÇLAR/ÖNCELİKLER 1. Yapılacak çalışma ürünü bir sorun ya da problemi çözmeye hizmet etmelidir. 2. Amaç ortaya konur (Yapılacak araştırma ve ürün olan broşürün hani amaca hizmet edeceği saptanır: “Bu çalışmanın sonucu ile ….. alanına çözüm getirmek ya da sorunun giderilmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.) 3. Ürün insanlığa sorun olarak görülen bir konuda çözüm olmayı amaçlamalıdır 4. Alan bilimine küçük çaplı yeni bir katkı sağlamalıdır. 5. Bilimsel süreç basamaklarına uygun adımlar izlenir (sorun belirleme, hipotez kurma, araştırma yapma, veri toplama, elde edilen verileri hipotezi destekleyeceğine karar verme, sınama, sonuca ulaşma gibi). 6. Araştırma, eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, analiz, sentez gibi becerileri kullanmalarını gerektirmelidir. 7. Ürün özgün fikirlerin sonucu oluşmalıdır.

PERFORMANS GÖREVİ AMAÇLAR/ÖNCELİKLER Amaç herhangi bir alanda(beceride/kazanımda) performansı ortaya çıkarmak ve geliştirmektedir (konuşma, sunum yapma, karar verme, problem çözme, eleştirel düşünmeye yönelik performanslar gibi). Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini kullanmalarını ve geliştirmelerini ve sergilemelerini amaçlar (eleştirel düşünme, karar verme vs). Araştırma yapma, verileri yorumlama, verileri toparlama ve analiz etme, verileri sentez ederek, değerlendirerek yeniden yapılandırma gereklidir Özgün bir ürün ortaya çıkarma (görsel, basılı materyal ya da sunum).

ARALARINDAKİ FARK! Çalışma için yapılan araştırma verileri analiz edilir ve özgün bir şekilde yorumlanılıp ürün oluşturulursa bu performansa görevine hizmet eder. Projelerde ise; özgün olarak yapılan bu yorumlar yani elde edilen sonucun işe vurukluğu yapılır ve araştırmalardan varılan sonuç bir çözüme hizmet eder.

Proje İçin Örnekler Fen ve Teknolojiye yönelik bilinç ve duyarlığı geliştirmek adına Fen ve Teknoloji müzesi tasarımı yapma. Fen ve teknolojinin konusu olan bir gerçekliğini diğer insanlara açıklamak için materyal geliştirme (tez da da antitez) Tarihi bir teknolojik ürünü korunması ya da günümüze uyarlanması için çalışmalarda bulunma ve proje geliştirme. Fen ya da teknolojiye yönelik becerilerin kullanımını gerektiren bir maket yapma ve bunu bir amaç adına (sorunun çözümü için) kullanmayı tasarlama.

Proje İçin Örnekler Fen ve teknonojiyi kavratıcı ve bilinci geliştirici gazete çıkarma, basılı materyal geliştirme. Teknolojik ve yinelenir bir soruna kendi bakış açısıyla bir çözüm geliştirme. Bir soruna açıklık getirmek, çözüm bulmak duyarlık kazandırmak ya da bilime katkıda bulunmak için araştırma yapma ve sonuçları üründe toplama. Üründe bir sonuca varma.

Proje İçin Örnekler Tarihi bilinç ve duyarlığı geliştirmek adına müze tasarımı yapma. Tarih hakkında bir konunun gerçekliğini diğer insanlara açıklamak için materyal geliştirme (tez da da antitez) Yakın çevredeki ören yerlerini araştırma, önemini bulma, gibi tarihi yerlere gezi planı yapma ve bu gezinin amacını ortaya koyma. İlin tarihi yerlerini insanlara tanıtıcı çalışmaları planlama. Tarihi eserlerin korunması adına çalışmalarda bulunma ve proje geliştirme. Belirlenen tarihi eserlerin önemini anlatmak için çeşitli araçlar geliştirme.

Proje İçin Örnekler Tarihi yerlerin maketini yapma ve bunu bir amaç adına (sorunun çözümü için) kullanmayı tasarlama. Tarihi bilincin ve değerlerin korunması adına çalışmalarda bulunma. Tarihin önemini kavratıcı ve tarihi bilinci geliştirici gazete çıkarma, basılı materyal geliştirme. Tarihi ve yinelenir bir soruna kendi bakış açısıyla bir çözüm geliştirme. Bir amaç için materyal olarak kullanılmak üzere tarih şeridi hazırlama. Bir soruna açıklık getirmek, çözüm bulmak duyarlık kazandırmak ya da bilime katkıda bulunmak için araştırma yapma ve sonuçları üründe toplama. Üründe bir sonuca varma.

Performans Görevi İçin Örnekler Aynı grafikleri farklı ölçülerde çizme, Bir tarzdaki grafiği başka tarza dönüştürme, Bir yolculuk için verilen zaman ve bütçe sınırlamalarıyla bir yolcu rehberi geliştirme, Bilimsel gözlemlerini tablo oluşturarak belirtme, Bilimsel bir olayı sözel ve görsel olarak betimleme, Bir konuyla ilgili afiş, poster, broşür vb. hazırlama Tarih şeridi hazırlama.

Performans Görevi İçin Örnekler Araştırma yaparak veri toplama ve bunlardan ürün oluşturma (yazılı, görsel ya da sözlü sunum). Tarihi iki olayın analizini yapma sonuçları hakkında yordamlarda bulunma (yordamalar sonuç olarak kalır ve projelerde olduğu gibi işe vurukluğu yapılmaz). Broşür hazırlama. İldeki tarihi yerler hakkında bilgi toplayarak buraya gezi planı yapma. Belli bir tarihsel kesite/döneme ait olan süredeki olayları neden ve sonuçları açısından inceleme ve yordamlarda bulunma.

Performans Görevi İçin Örnekler Bir oyun, piyes vb. yazma ve sergileme Herhangi bir şey için bir sınıflama şeması geliştirme, kategorileri açıklama ve doğruluğunu savunma Bir ev planı çizme Olayları kronolojik sırada analiz etme. Sergi oluşturma,

Performans Görevi İçin Örnekler Aynı grafikleri farklı ölçülerde çizme, Bir tarzdaki grafiği başka tarza dönüştürme, Bir yolculuk için verilen zaman ve bütçe sınırlamalarıyla bir yolcu rehberi geliştirme, Bilimsel gözlemlerini tablo oluşturarak belirtme, Bilimsel bir olayı sözel ve görsel olarak betimleme, Bir konuyla ilgili afiş, poster, broşür vb. hazırlama, Bir oyun, piyes vb. yazma ve sergileme Herhangi bir şey için bir sınıflama şeması geliştirme, kategorileri açıklama ve doğruluğunu savunma, Araştırma yaparak veri toplama ve bunlardan ürün oluşturma (yazılı, görsel ya da sözlü sunum).

Performans Görevi İçin Örnekler Fen ve teknolojinin konusu olan iki olayın analizini yapma sonuçları hakkında yordamlarda bulunma (yordamalar sonuç olarak kalır ve projelerde olduğu gibi işe vurukluğu yapılmaz). Broşür hazırlama. Teknoloji müzeleri hakkında bilgi toplayarak buraya gezi planı yapma. Belli bir tarihsel kesite/döneme ait olan teknolojik buluşları neden ve sonuçları açısından inceleme ve yordamlarda bulunma. Bir oyun, piyes vb. yazma ve sergileme Herhangi bir şey için bir sınıflama şeması geliştirme, kategorileri açıklama ve doğruluğunu savunma Olayları kronolojik sırada analiz etme. Sergi oluşturma,

Özet: En başa dönülürse… Konuların seçiminde kesin sınırlayıcı net bir çizgi yoktur (broşür hazırlama, gezi planı tasarlama, gazete çıkarma, inceleme yazısı yazma gibi). Olayın felsefesi (çalışmanın hangi amaçla yapıldığı içselleştirilmelidir). Seçilen konu her zaman araçtır. Önemli olan konunun hangi amaca hizmet edeceğinin netleştirilmesidir.