KURULUŞ  Trakya Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 124 sayılı kanun hükmünde kararnamenin 34. maddesi uyarınca 1989 Yılında kurulmuştur.  Bilgi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
İTÜ Merkez Laboratuvarı 2006 Faaliyetleri Üniversite Yönetim Kurulu 14 Eylül bölüm.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLAN ÖRNEKLEMESİ.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı İç Kontrol İş Akış Süreçleri.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI TARİHÇESİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
AĞ DONANIMLARI BARIŞ BAYRAM :
Kaynak Gösterme Teknikleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Komutanlığı
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Farabi Değişim Programı
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Bilişim Güvenliği: Güvenli Hesaplama
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
Sunum transkripti:

KURULUŞ  Trakya Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 124 sayılı kanun hükmünde kararnamenin 34. maddesi uyarınca 1989 Yılında kurulmuştur.  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesinde TUZEM ile aynı binanın 1. katında hizmet vermektedir.

Üniversitemizin Kuruluşundan Günümüze Kadar Görev Yapan Daire Başkanları  Prof. Dr. Abdüssamed MARŞOĞLU  Yrd. Doç. Dr. Cavit TEZCAN (Vekaleten)  Yrd. Doç. Dr. Ercan BULUŞ (Vekaleten)  Yrd. Doç. Dr. Erdem UÇAR (Vekaleten)  Yrd. Doç. Dr. Deniz TAŞKIN (Vekaleten)  Doç. Dr. Gürkan TUNA …. (Vekaleten)

1989’dan bu yana Bilişim Teknolojisi Alt Yapı Çalışmaları, Yaşanan Değişimler ve Gelişmeler  Her birime internet erişiminin verilmesi.  Akademik ve idari tüm kullanıcılara internet erişiminin verilmesi.  Tüm birimlerde bina içinde kablosuz erişim olanağının sağlanması.  Birçok birimde Metro Ethernet bağlantısının yanında kablosuz bağlantı ile internet erişiminde yedekli çalışma olanağının sağlanması.

 Üniversite’nin tüm birimlerine, personeline ve Doktora–Yüksek Lisans Öğrencileri’ne kişisel/kurumsal web sayfası yer alanının tahsis edilmesi.  Öğrenci İşleri’nin thin-client hizmeti şeklinde sunulması, verilerin veri tabanında tutulması.  Her birimde gerekli donanım yapısının halihazırda bulunması. (pc, yazıcı, modem, router, switch vs.)

Tamamlanmış Projeler ve Faaliyetler  Birçok Fakülte ve Yüksekokul 2005 ve 2006 Eğitim-Öğretim Bahar Yarıyılı’nda öğrencilere internetten ders kaydını başlatmıştır. Ayrıca, danışman Öğretim Üyeleri’ne ve bu birimlerdeki öğrencilerimize, haberleşebilmeleri için e-posta hesabı açılmıştır.  20 adet thin-client Terminal ve 1 adet thin-client Sunucu alınarak Bilgisayar Mühendisliği öğrenci laboratuvarlarında performanslı bir biçimde kullanılmaya başlanmıştır.  Web Sayfası yenilenerek, Haber ve Duyuru Arşivi MySQL veri tabanına aktarılarak gelişmiş arama olanakları sağlanmıştır.

 Senato ve Yönetim Kurulu Kararları 2004 yılından itibaren düzenli olarak veri tabanına aktarılmaktadır.  Wireless erişim bağlantısı birçok birimde uygulanmış, kullanıcıların her yerden kablosuz bir biçimde internet bağlantısı gerçekleştirebilmeleri sağlanmıştır.

 Üniversite’nin tüm birimlerine, personeline ve Doktora–Yüksek Lisans Öğrencileri ’ne e-posta ve kütüphane veri tabanlarına erişim hesapları tanımlanmakta, Personel Daire Başkanlığı tarafından bildirilen personel hareketleri ve Enstitülerden alınan Doktora– Yüksek Lisans Öğrenci hareketleri doğrultusunda ilgili hesaplar güncellenmektedir.  Üniversite’nin tüm birimlerine, personeline ve Doktora–Yüksek Lisans Öğrencileri ’ne kişisel/kurumsal web sayfası oluşturabilmeleri için ilgili sunucu üzerinde alan adı ve yer tahsisi yapılmaktadır.

 Tüm akademik ve idari personele internet bağlantısı verilebilmektedir.  Balkan Yerleşkesinde bulunan personel lojmanları kablosuz anten ile internete bağlanmıştır.  2 Mbps GSHDSL internet bağlantı hızına sahip olan merkez ve ilçelerdeki okullarımızın (Havsa MYO, Uzunköprü MYO, Keşan MYO, İpsala MYO ve Harbiye Yerleşkesi, Sarayiçi Yerleşkesi) hızları 5 Mbps Metro Ethernet’e geçirilmiştir.

 Keşan Yusuf Çapraz Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nun 5 Mbps hızında Metro Ethernet bağlantısının yapılması sağlanmıştır.  İsmail Hakkı Tonguç Yerleşkesi ’ne 5 Mbps hızında Metro Ethernet bağlantısı sağlanmıştır.  2011 yılı içerisinde Keşan Yusuf Çapraz UBYO, Keşan MYO, İsmail Hakkı Tonguç Yerleşkesi ve Sarayiçi Yerleşkesi internet hızları 10 Mbps’e yükseltilmiştir.

 Eğitim Fakültesi yeni binasının kablolu ve kablosuz internet altyapısının kurulması sağlanmıştır.  Yedekli Omurga ve Kenar Anahtarlar alınarak internetin kesintisiz çalışması sağlanmıştır.  Balkan Kongre Merkezi’nde kablolu ve kablosuz internet altyapısı kurulmuştur.  Yeni Rektörlük ve Trakya Oteli’nin kablolu ve kablosuz internet altyapısı kurulmuştur.

 Genel internet çıkış hızı 150 Mbps’e yükseltilmiştir.  Sanallaştırma ve Harici Veri Depolama Sistemleri satın alınarak kurulmuştur.  EDUROAM Bağlantısı yapılmıştır.  Yeni Öğrenci İşleri Programı satın alınarak sistem yeni 2 sunucu üzerine taşınmıştır.  Tüm fiziki sunucular Sanallaştırma projesi kapsamında sanallaştırılmıştır.

 Ahmet Karadeniz Yerleşkesinde Felaket Kurtarma Merkezi kurularak, çalışan sanal sunucuların replikasyonlarının alınması sağlanmıştır.  Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemi kurularak işletimi sağlanmıştır.  İdari Personel Performans Sistemi, Yabancı Uyruklu Öğrenci Yerleştirme Sistemi ve E-anket Sistemi ile İç kontrol Standartları’na yönelik olarak yazılımlar geliştirilmiştir. Ayrıca idari birimler arası Personel Daire Başkanlığı ve Strateji Daire Başkanlığı’na yönelik bilgi servislerinin oluşturulması sağlanmıştır.

T.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Organizasyon Şeması

SİSTEM YÖNETİMİ  Üniversitenin ihtiyaç duyduğu iletişim ve ağ alt yapısını yasal prosedürler doğrultusunda kurmak ve işlemesini sağlamak.  Network güvenliğini yasal prosedürler doğrultusunda sağlamak ve kontrol etmek.  İlgili Antivirüs yazılımlarının yönetim ve denetimini sağlamak.  Üniversitenin hizmetlerini etkileyecek dış faktörleri incelemek.  Yeni hizmet fırsatlarını yasal prosedürler doğrultusunda belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere karşı tedbirler almak.

SİSTEM YÖNETİMİ  Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiği ile yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.  Oluşacak yeni koşullara göre proaktif davranarak yasal prosedürler doğrultusunda hizmet sunmak, bu hizmetlerin kalitesinde iyileştirme sağlamak.  Başkanlığın görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yasal prosedürler doğrultusunda kurallara uygun yürütmek.  Başkanlığın faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.  Üniversitenin ürettiği verilerin saklanması, güvenliği ve yedeklenmesini yasal prosedürler doğrultusunda sağlamak.

YAZILIM GELİŞTİRME  Üniversitenin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda, idarenin veri erişim ihtiyaçlarına uygun yazılım uygulamalarını yasal prosedürler doğrultusunda geliştirmek.  Bu uygulamalara destek vermek.  Bu uygulamalarla oluşacak verilerin erişim yetkilerini planlamak.  Bu uygulamalarla ilgili rapor ve analizler üretmek.

DONANIM SİSTEMLERİ  Üniversite bünyesinde kullanılan ve kuruma ait; bilgisayar, yazıcı, ağ anahtarı ve tüm çevresel donanımlara yasal prosedürler doğrultusunda destek hizmeti vererek sağlıklı ve güvenli çalışmalarını sağlamak.  Bu cihazlarla ilgili, gerekirse ilgili kuruluşlardan yasal prosedürler doğrultusunda servis hizmeti talep etmek.  Donanım destek ve servis hizmetleriyle ilgili İstatistikî kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.  Üniversite birimlerinde yasal prosedürler doğrultusunda ihtiyaç oluşacak tüm bilişim teknolojilerine ait gereksinimleri belirleyici fizibilite çalışmalarında bulunmak, ilgili teknik şartnameleri hazırlamak ve ilgili birim/birimlere iletmek.

KAYNAK bidb.trakya.edu.tr