Mersin icra Daireleri ile ilgili Uygulama Sorunlarına ilişkin Tespit ve Çözüm Önerileri. Av. Alpay ANTMEN Mersin Barosu Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Mersin icra Daireleri ile ilgili Uygulama Sorunlarına ilişkin Tespit ve Çözüm Önerileri. Av. Alpay ANTMEN Mersin Barosu Başkanı.
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
Prof.Dr. Tankut Centel Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
Yaşlılık Aylığının Bağlanması İçin Nereye ve Nasıl Başvurulur?
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
İCRA TAKİBİNİN ESASLARI
İLAMSIZ İCRA Prof. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
UYGUN AVUKATLIK BÜROSU ŞUBAT 2011 BİLGİ NOTU I Temel Kanunlar Değişti; Henüz Yürürlüğe Girmedi.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SOSYAL GÜVENLİK REFORMU İŞVEREN İŞLEMLERİ SELAMİ GÖZ ŞUBAT/ 2013.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
MARMARİS TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
Ekranın en alt kısmında girilen borçlar liste şeklinde görüntülenecektir.
Bilgi Güvenliği Şubesi
Kartal Belediyesi KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ.
İCRA İŞLEMLERİ Osman DEĞERMENCİ Ankara İcra Müdürü
HİZMET İŞLEMLERİ Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
Tüm TM fonksiyonlarında aşamalar geçilerek Vergi/Harç aşamasına gelindiğinde elde edilen harç makbuzları yenilenmiş olup bu makbuzlar üzerinde şekilde.
ÖZ GELİR YARATMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ KONUSUNDA ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ OLARAK YÜRÜTTÜĞÜMÜZ ÇALIŞMALAR VE ALTERNATİF ÖNERİLERİMİZ.
Şebnem ULUSOY Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Özel Emeklilik Dairesi Şube Müdürü I. GELENEKSEL SİGORTACILIK KONFERANSI 12 Haziran 2002.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
 GVK 94 üncü maddesi GENEL TEVKİFAT uygulaması olmakla birlikte 2006 yılı başından itibaren uygulamaya giren GVK Geçici 67’inci maddesi de SPESİFİK-KISMİ-
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Sunumu
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1. SINAV İTİRAZLARI. 2 MEB Merkezi Sistem Sınav Yönergesinin Sınav itirazları konulu 20. maddesi; Başvurusu/sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen,
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
İLAN VE REKLAM VERGİSİ MUHASEBE 1 DERSİ BELEDİYE İŞLEMLERİ MODÜLÜ İLAN VE REKLAM VERGİSİ İLE İLGİLİ DERS NOTLARI.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ
GAZİANTEP ECZACI ODASI
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
İCRA GİDERLERİ, TEBLİGAT, TATİL VE TALİKLER
İCRA TAKİBİ TARAFLARI VE TAKİP YOLU DEĞİŞİKLİĞİ
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
Recep Alperen KAVAK Tapu ve Kadastro Uzmanı
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
İHRACAT İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ II
KONUT SATIŞ SÖZLEŞMESİ. Tüketicinin konut amaçlı bir taşınmazın satış bedelini önceden peşin veya taksitle ödemeyi, satıcının da bedelin tamamen veya.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
Bilgi Teknolojileri Denetimi Bilgi Teknolojileri (BT) denetimi ve denetim sürecinin oluşturulması; Bilgi Teknolojileri ile ilgili unsurların güvenlik altında.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SİGORTA PRİMLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL SAĞLIK SİGORTASI TESCİL ve PRİM DAİRE BAŞKANLIĞI.
EVRAK KAYIT SERVİSİ RESMÎ YAZIŞMALARDA UYGULANACAK ESAS VE USULLER HAKKINDA YÖNETMELİK Bakanlar Kurulu Kararı :18/10/ /8125 Resmi gazete.
Temel Bilgi Teknolojileri
VARLIKLARIN İZLENMESİ Dönem Ayırıcı Hesaplar Diğer Dönen Varlıklar
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
6102 SAYILI TTK’YA GÖRE ORTAKLARIN KİŞİSEL ALACAKLILARININ DURUMU. Yrd
İCRA ve İFLAS İŞLEMLERİ-1
BANKA MUHASEBESİ Muhasebe Fişleri ve Defterler
Hukuk Partner İle Neler Yapabilirsiniz İCRA YÖNETİMİ İdari Takip Uygulaması Büronuza ilişkin ilamlı ilamsız her tür icra takibinizi.
Halıcıoğlu Yazılım ve Danışmanlık Ltd. Şti.
Sadece ihale usulü ile yapılan alımlarda SGK borcu sorgulanır.
6736 Sayılı Bazı Alacakların Yapılandırılması Kanunu
PARAYA ÇEVİRME. KESİN HACİZ KESİNLEŞME PARAYA ÇEVİRME İstinabe (m. 360) (1)İcra Giderleri (2)Alacak Tutarı GEÇİCİ HACİZ İHTİYATİ HACİZ TALEP (m. 106 ve.
ÜCRET GARANTİ FONU UYGULAMASI
Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası
Sunum transkripti:

Mersin icra Daireleri ile ilgili Uygulama Sorunlarına ilişkin Tespit ve Çözüm Önerileri. Av. Alpay ANTMEN Mersin Barosu Başkanı

5 Temmuz 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan ve yürürlük tarihi 5 Ocak 2013 olan 2004 sayılı İİK nun uygulanması birçok sorunu beraberinde getirmiştir.

1- Yapılan mevcut Yasal düzenlemenin yürürlük tarihi belli olmasına rağmen 6 ay içinde uygulamanın alt yapısının oluşturulmaması ve hazırlıklar tamamlanmadan uygulamaya konulması nedeniyle tüm Türkiye’de icra dairelerini ve avukatları iş yapamaz hale getirmiştir.

Halen internet ve UYAP alt yapısındaki sorunlar nedeni ile sık sık kesintiler yaşanmakta olup,öncelikle icra daireleri ve mahkemelerdeki internet ağının sınırsız ve kesintisiz hale getirilmesi gerekmektedir. Halen internet ve UYAP alt yapısındaki sorunlar nedeni ile sık sık kesintiler yaşanmakta olup,öncelikle icra daireleri ve mahkemelerdeki internet ağının sınırsız ve kesintisiz hale getirilmesi gerekmektedir.

2- Uygulamaya konulan yasa ile kuruluş amacı tahsile yönelik olan İcra dairelerinin tahsile yönelik para ile ilişiğinin kesilmesi gibi olumsuz bir durum ortaya çıkmaktadır. Yapılan uygulamanın sadece Reddiyat kısmi için kabul edilebilir olması yanında tümü ile tahsilat,tahsil harcı,yolluk vs.harçların icra dairelerince yapılamayacak olması beraberinde uygulamada bir çok zorluğu beraberinde getirmiştir. İcra dairesine borcunu ödemeye giden borçlu bankaya yönlendirildiğinde kesinlikle banka şubesine gitmemekte ve alacaklı alacağına kavuşamamaktadır.Uygulama nedeni ile burada adeta alacaklılar cezalandırılmaktadır.

Aynı zamanda açılacak takip nedeni ile veya açılmış bulunan bir takipte işlem yapılmak istendiğinde banka şubelerine gidilerek masraf veya harç yatırılması büyük bir zaman kaybına yol açmakta olup,gereksiz zaman israfına ve de acil durumlarda gecikmelerle hak kayıplarına neden olmaktadır. Bunun önüne geçilebilmesi için icra dairelerinin bankaların yanı sıra tahsilat,harç ve diğer masrafları tahsil yetkilerinin devam etmesi,ancak reddiyatların elektronik ortamda banka aracılığı ile ödenmesi daha uygun olacaktır. Ayrıca icra dairelerine konulacak değişik bankalara ait post makineleri ile tahsilatın daha etkin ve hızlı yapılması sağlanabilir.

3- Diğer yandan, avukat tarafından dosyalarda yapılacak her türlü harç vb. masrafların icra müdürlüklerinin POS cihazından kartın geçirilmesi suretiyle yapılması uygulaması getirilmiştir. Bu POS cihazlarında sadece anlaşmalı Vakıfbank şubesinin verdiği nakit DEBİT/ATM kartı ile işlem yapılacaktır. Bunun için de her avukatın Vakıfbank’da hesap açtırması ve kart sahibi olması zorunlu hale getirilmiştir. Başka bankalar ile de anlaşılarak sistemin yaygınlaştırılması ve Vakıfbank ile Rekabet yasasına aykırı olan tek anlaşmalı banka olması uygulamasından vazgeçilmesi ayrıca adliyelere işlem yetkisi bulunan banka şubelerinin acil olarak açılması sağlanmalıdır.

4- İcra dairelerine konulan POS cihazından sadece TAHSİL Harcı tahsil edilebilmekte diğer ödemeler için ise yine banka şubesine gitmek zorunda kalınmaktadır. Avukatlar harç ödemek ve tahsilatı almak için sürekli bankaya gidip sıra beklemektedir. POS Cihazları icra dairelerine konulmasına rağmen halen hiçbir icra müdürü cihazın nasıl kullanılacağını bilememektedir.

5- POS cihazı dışında her türlü masrafın yatırılması, ancak bir Vakıfbank şubesinden icra müdürlüğünün Vakıfbank hesabına havale yapılması ya da başka bir bankanın şubesinden icra müdürlüğünün Vakıfbank hesabına EFT yapılması ile mümkün olacaktır. Bukez de yapılan tahsilatlarda Havale ve EFT ücreti kesintilerine ilişkin sorun gündeme gelecektir.

6- Avukatın Vakıfbank ya da başka bir bankadaki hesabına tahsilatın aktarılması durumunda, avukatın vergi, SGK borcu nedeniyle e-haciz uygulaması sonucunda, müvekkilin alacağının avukatın borcundan dolayı kendisine ödenememesi gibi bir sonuç meydana gelecektir. Bu da avukat – müvekkil arasındaki güven ilişkisini olumuz şekilde etkileyecek, müvekkil nezdinde avukatın mesleki itibarını ciddi biçimde zedeleyecektir. Avukatlar adına açılmış ve sadece icra dairesi işlemleri için kullanılan bu aracı hesap tüm haciz işlemlerinden muaf tutulmalıdır.

7- Yeni düzenlemede “Takip talebi icra dairesine yazılı veya sözlü olarak ya da elektronik ortamda yapılır.” hükmü yer aldığı halde Mersin adliyesindeki bazı icra müdürlükleri yazılı takipleri kabul etmemekte ve takiplerin UYAP üzerinden açılmasını zorunlu kılmaktadır. Yasaya aykırı bu uygulama keyfi bir uygulama olup, avukatlar elektronik imza almaya zorlanmaktadır. Oysa ki, kurulduğu günden beri UYAP sisteminde sürekli sorun yaratmaktadır. Sistem altyapısı, icra takiplerinin elektronik ortamda açılmasını da gündeme geldiğinde sorunların katlanacağı açıktır. Uygulamanın yaygınlaşmadığı şu günlerde dahi UYAP sistemine girişlerde zorluk yaşanmaktadır. Altyapı yetersizliğine rağmen icra takiplerinin elektronik ortamda açılmasının yaygınlaşması sıkıntıyı arttıracak ve özellikle süreli işlerde avukatlar çok zor durumda kalacaklardır.

8- Belirtilen sorunların çözülebilmesi için uygulamada yaşanan sorunların ve getirilen eleştirilerin dikkate alındığı yeni bir yasal düzenlemenin zorunlu olduğu açıktır. Yasakoyucu tarafından yeni düzenleme yapılıncaya dek değişikliklerin yürürlülüğünün ertelenmesi acil bir önlem olarak düşünülebilir. Uygulamada karışıklığa yol açacağı çok açık olmakla beraber, yeni düzenleme ile eski uygulamanın yasa değişikliği yapılıncaya kadar birlikte yürütülmesi de gündeme gelebilir.

9- Yeni düzenlemeden bağımsız olarak yaşanan en büyük sorunlardan biri de, UYAP’tan yapılan araç ve tapu sicili kayıtları sorgulamalarının AVUKATLARA ücretli olmasıdır. UYAP aracılığıyla yapılan sorgulamaların avukatlara ücretsiz hale getirilmesi durumunda personelin iş yükü hafifleyecek, işlemler hızlanacak ve işgücü ve verimlilikte olumlu bir kazanç ve artış sağlanacaktır.

Takip açılımlarında ve tahsilatlarda alınan harçlarla adli sistemin teknolojik olarak geliştirilmesi amaçlanıp uygulanmakta iken,aynı zamanda getirilen yeniliklerden avukatların ayrıca ücret mukabilinde yararlanmalarını söylemek savunmayı adeta cezalandırmak gibidir.Adalet sisteminin olmazsa olmaz ayağı olan savunma hakkı bu uygulama ile kısıtlanmakta,engellenmektedir. Aynı uygulamadan yararlanan diğer kamu kurumları ve kamu mensupları ücretsiz yararlanırken adaletin en önemli unsurlarından biri olana savunma bu haktan mahrum bırakılmaktadır.Bununla birlikte alacaklılar olan vatandaşlarda cezalandırılmaktadır.

10- UYAP’ın E-imza kısmı geliştirilmeli uygulama kolaylığı ve pratikliği getirilmelidir. 11- Bazı icra daireleri Adalet Bakanı Müsteşarı Birol Erdem tarafından Cumhuriyet Başsavcılıklarına gönderilen tarihli yazıya istinaden fiziki evrağı taramadan Kabul etmemektedir.halbuki halen adliyelerde tarama merkezleri oluşturulmamış olup fiziken bu işlemi yapacak bir birim buluunmaktadır.Yasaya aykırı olarak tarayıcı bulunmamasına ragmen evrak alınmamakta işlemler yapılmamaktadır.

12- UYAP’ ta takip atımlarında daha önceden vekil otomatik olarak kaydedilmekte iken 2013 yılı güncelleştirmeleri sonrasında vekil kaydı yapılması manuel hale getirilmiş olup,e- imza ile takiplerin UYAP üzerinden görünmesinin önüne geçilmiştir. UYAP da yapılan her düzenleme ve güncelleme diğer bir uygulamayı engellemekte veya bozmaktadır. 13-UYAP’ a alacaklı vekili (AVUKAT) IBAN’ı eklenmelidir.

14- İnternet üzerinden yapılacak satışlarda ihale katılımcılarının satış anında da ihaleye katılabilmeleri ve satışın daha geniş bir kesimce daha çok katılımcı ile yapılabilmesi için icra müdürlüklerine bilgisayar verilerek satışın internet üzerinden sonuçlandırılması sağlanmadır. 15- Araç haciz ve yakalama taleplerinde İcra müdürlüklerince 1,200-TL.gibi astronomik avanslar talep edilmektedir.1,000-TL.civarında alacak için yapılan takiplerde bu miktarda avansların talebi alacağın tahsilinde engel olmaktadır.

16- İcra dairelerindeki personel sayıca ve tecrübe yönünden yetersiz olup, personelin sürekli değişmesi yetkin ve tecrübeli personelin başka dairelerde görevlendirilmesi işlerin aksamasına, eksik ve yanlış yapılmasına bunun neticesinde Avukatlarla personel arasında gereksiz tartışmaların yaşanmasına neden olmaktadır. 17- İcra İflas yasasında yapılan değişiklikler kötü niyetli borçlularca suistimal edilmektedir. Adeta dürüst ve basiretli tacirler,alacaklılar cezalandırılmaktadır. Tahsilatın engellenmesi nedeni ile Avukatların gelir kapıları engellenmiştir.

18- İcra İflas yasasının 110.maddesinde yapılan değişiklik ile haciz süreleri kısaltmış olup, alacaklı aleyhine bir durum doğurmuştur. Örnek : Yapılan takipte bir araç haczi neticesinde borçlu ile yapılan taahhüt anlaşması neticesinde eğer taksit anlaşması 6 ayı aşarsa bu kez iyiniyetli alacaklı aleyhine bir durum doğacaktır.Araç üzerindeki haciz kalkacağı gibi buna ilişkin tüm masraflarda alacaklı üzerine yüklenecektir.