ALİ ZİYA SÜLÜNBE ORTAK EĞİTİM VE KARİYER PLANLAMA KOORDİNATÖRÜ EYLÜL 2016 ANKARA OEG 101 Ortak Eğitime Giriş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
OEG 101 Ortak Eğitime Giriş
1 - Ortak-Eğitim Modeli Nedir ?
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Hacettepe Üniversitesi Satranç Topluluğunun Amacı
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Türk-İslam Arkeolojisi
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Dünya Çocuk Bilim Derneği
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
İİBF İşletme Bölümüne Hoş geldiniz…. Bölüm Başkanı : Prof.Dr.Sevgi Ayşe Öztürk 2.kat Dahili Tel İİBF İşletme Bölümü İletişim Bilgileri Bölüm Başkan.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ. Kuruluş: 2003 Özürlüler Araştırma ve Uygulama Merkezi 2014 yılından itibaren Engelliler Uygulama ve Araştırma.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
Sunum : Uzm. Hanifi POLAT. Öğrenciler aşağıdaki belgeleri hazırlar : Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet) Öğrenci Başvuru Formu Öğrenim Protokolü (3 Adet) Öğrenim.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Kolokyuma herkes davetlidir.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
Karşılaştırmalı Eğitim
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
Makine Mühendisliği nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Eğitim-öğretim Yılı Öğrenci Uyum Programı KTÜ TIP FAKÜLTESİ
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

ALİ ZİYA SÜLÜNBE ORTAK EĞİTİM VE KARİYER PLANLAMA KOORDİNATÖRÜ EYLÜL 2016 ANKARA OEG 101 Ortak Eğitime Giriş

Ortak Eğitim Modelinde Emeği Geçenler Aziz Hatıraları ile hatırlayacağımız iki değerli insan; Kadir Bayraktar Prof.Dr.Süleyman Sarıtaş

Kadir Bayraktar( )  Ankara Sanayi Odası Genel Sekreterliğinden Üniversitemize geçmiştir.  Üniversitemizin ilk Ortak Eğitim ve Kariyer Geliştirme Koordinatörüdür.  Ortak eğitimin Sanayi alt yapısını hazırlayan değerli bir hizmet ve gönül insanıdır.  2007 Ekiminde Beyin kanaması sonucu aramızdan ayrılmıştır.  Yeri doldurulamayacak yüksek bir şahsiyettir.  Kendisi ile ben de 25 yıl çalışma fırsatı buldum ve çok şey öğrendim. “Tek hayalim ilk mezunlarımızın işe yerleştiklerini görmektir.” Kadir Bayraktar.

Prof.Dr.Süleyman Sarıtaş ( )  Amasya Gümüşhacıköy’de dünyaya geldi  Merzifon Lisesinden ODTÜ Makine Mühendisliği Bölümünü kazandı.  Yüksek Lisans Eğitimini ODTÜ Makine Mühendisliğinde tamamladı  Doktora Eğitimi için University of Manchester (İngiltere)’e gitti.  Doktorası biter bitmez Türkiye’ye döndü ve ODTÜ Gaziantep Yerleşkesinde Öğretim Görevlisi olarak göreve başladı.  Gazi Üniversitesinde Dekanlık ve Bölüm Başkanlığı yaptı.  2004 yılında Üniversitemizin Kurucu Dekanlığına atandı.  2008 yılında Ortak Eğitim ziyaretinden dönerken elim bir trafik kazası sonucu hayatını kaybetti. “Zirveler tırmanmak içindir.” Süleyman Sarıtaş.

Prof.Dr.Süleyman Sarıtaş ( ) Bilimsel Faaliyetleri: Türk Toz Metalurjisi Derneğinin Kurucusudur. Türkiye’de Toz Metal alandaki çalışmaları başlatan en önemli bilim adamıdır. Dünyada Toz Dövmecilik konusunda ilk çalışmaları yapan birkaç bilim adamından biridir. Porche 910 moturunda kullanılan biyel kolu ömür hesabı ve üretimini gerçekleştiren kişidir. Dünyada ilk kez bakteriyolojik korozyon tezini ortaya atan bilim adamıdır. “Zirveler tırmanmak içindir.” Süleyman Sarıtaş.

Prof.Dr.Süleyman Sarıtaş ( ) Kerkük-Yumurtalık petrol boru hattını kapanmaktan kurtaran ve ücret almadan tüm testlerini gerçekleştiren bilim adamıdır. Atatürk barajının tüm mekanik testlerini gerçekleştiren bilim adamıdır. Ailece isimleri uzaya yazılan saygın bir bilim ailesinin reisidir. TOBB ETÜ Ortak Eğitim Projesinin Mimarıdır. Sayısız ödül ve eser bırakmış değerli bir TÜRK Bilim adamıdır. Her iki değerli insanı saygıyla anıyoruz.

Duyurular  Sevgili Öğrenciler,Ortak Eğitimle ilgili tüm bilgiler, işleyişler, değişiklikler, öğrencilerin yapması gereken işlemler ile ilgili duyuruları adresinden izleyebilirsiniz.  Ortak Eğitim Koordinatörlüğü veya Üniversitemizin diğer bölümlerince düzenlenen ve dersimizi ilgilendiren etkinlikler, ilgili sitede yer alan “duyurular” bölümünden takip edilebilir.  Şu anda almakta olduğunuz OEG 101 Ortak Eğitime Giriş dersi 1 kredilik derstir. Bu dersten başarılı olamayan öğrenciler Ortak Eğitim uygulamasına gidemezler.

Bu Dersin Amacı  YÖK ve bünyesindeki Üniversiteler ile TOBB ETÜ arasındaki ilişkileri ve Üniversitemizin kuruluş amaç ve ilkelerini tanıma,  TOBB ETÜ’de uygulanan Ortak Eğitim çalışmaları ve uygulamalarının tanıtımı,  Ortak Eğitimde rol alacak öğrencilerin, sistemin tarafları ve tarafların üzerlerine düşen görev yetki ve sorumlulukları hakkında bilgilendirilmesi,  Teorik eğitimin gerçek iş ortamında uygulamalarla pekiştirilmesinin önem ve faydalarının kavratılması,

Dersin Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler  İş hayatının gereksinimlerini anlama ve bunları karşılayacak biçimde bir öğrenim gerçekleştirmede fırsatları kullanma becerisi,  Mesleki uygulamalar için gerekli teknikleri, yetenekleri ve araçları tanıma ile kullanma becerisi ve bu tecrübeleri kariyer geliştirmede kullanma,  Kurumsal ve kişisel iletişimin altyapısını tanıyarak etkin iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi,  İş ortamında değişik birimlerde farklı amaçları gerçekleştirmek üzere takım ruhuyla çalışabilme becerisinin geliştirilmesi,  Meslekle ilgili her türlü güncel sorunlar hakkında bilgi edinme ve anlayış geliştirilmesi.

Dersin Tanımı Dersin Tanımı:  TOBB ETÜ öğrencilerine uygulanacak Ortak Eğitimi tanıtmak, önemini benimsetmek ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek amacıyla programa konulan bu dersin içeriği aşağıdaki gibidir.

Kaynaklar  Ortak Eğitim Yönergesi  Ortak Eğitimle ilgili mevzuat,  Firmalarla yapılan Ortak Eğitim İşbirliği Belgesi ve Uygulama Sözleşmesi,  Odalarla yapılan işbirliği protokolleri,  “ “ adresinden yararlanılabilir.

İşleniş Sırasına Göre Dersin Konuları  ilk 2 hafta ortak eğitim müfredatı, son 10 hafta sosyal davranış, iş güvenliği ve işçi sağlığı, girişimcilik ve liderlik müfredatı olarak işlenecektir.  Ortak Eğitimin TOBB ETÜ için önemi  Ortak Eğitimin Hedefi, Amacı, Yararları, Uygulama Yöntemleri, Taraflar ve Tarafların Sorumlulukları  Ortak Eğitim Uygulamalarının Yasal Altyapısı  Ortak Eğitim ve Kariyer Planlama Koordinatörlüğü’nün kuruluş, amaç ve faaliyetleri

İşleniş Sırasına Göre Dersin Konuları  1-2Haftalar: A.Ziya Sülünbe- Ortak eğitimin temel dinamikleri, taraflar, yönetmelikler, işleyiş, genel kurallar,  3-12 Haftalar Rektör Danışmanı Dr. Ahmet DİNÇYÜREK- Sosyal Davranışlar, İş Sağlığı ve İş Güvenliği (Nice Ortak Sağlık Güvenlik Birimi), Girişimcilik ve Liderlik (Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Hakkı Arda TOKAT)