TOPLUM İÇİNÇALIŞANLAR. TOPLUMUN TEMEL İHTİYAÇLARI VE KURUMLARI Toplum nedir? Bir arada yaşayan ve ortak değerleri olan insanların oluşturduğu bütüne Toplum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Program Tasarım Modelleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TOPLUM İÇİNÇALIŞANLAR
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
28 ŞUBAT SİVİL SAVUNMA GÜNÜ
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Terör Suçları ve Türkiye
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TOPLUM İÇİNÇALIŞANLAR

TOPLUMUN TEMEL İHTİYAÇLARI VE KURUMLARI Toplum nedir? Bir arada yaşayan ve ortak değerleri olan insanların oluşturduğu bütüne Toplum denir. Ortak değerler nelerdir? Ortak değerleri şu şekilde sıralayabiliriz. Dil birliği Amaç birliği Kültür birliği Ülke birliği

BİR TOPLUMUN TEMEL İHTİYAÇLARI NELER OLABİLİR? Toplumdaki temel ihtiyaçları;  Sağlık ihtiyacı  Eğitim ihtiyacı  Haberleşme ihtiyacı  Sosyal güvenlik ihtiyacı Olarak sıralayabiliriz.

Toplumdaki Sağlık Hizmetlerini Hangi Kurumlar Sağlar? Hastaneler Doğum Evleri Sanatoryumlar Dispanserler Sağlık Ocakları Sağlık Evleri Toplumdaki Sağlık hizmetleri sağlık kurumları tarafından sağlanır. Bu kurumlar ;

Temel bilgi ve becerilerimizi eğitim hizmeti veren kurumlarda kazanırız. Ülkemizdeki eğitim ihtiyacı eğitim kurumları tarafından sağlanmaktadır. Bu kurumlar İlköğretim,Ortaöğretim ve Yükseköğretim kurumlarıdır. Bunun dışında özel eğitim kurumları ile isteğe bağlı bilgi ve beceriler için açılan özel dershaneler,kurs eğitimi veren kurumlarda vardır. EĞİTİM HİZMETLERİNİ HANGİ KURUMLAR SAĞLAR?

Ülkemizde haberleşme hizmetleri telekomünikasyon kurumları tarafından Verilmektedir. Bir toplumdaki bilgi ve haberleşme ağının hızla gelişmesi için haberleşme Oldukça önemlidir. Haberleşmenin daha hızlı olabilmesi için nelerden yararlanabiliriz???? HABERLEŞME VE ÖNEMİ

Sosyal Güvenlik İhtiyacı ve Sosyal Güvenlik Kurumları Herkes geleceğe güvenle bakmak ve geleceğini güvence altına almak ister. Bunun için sosyal güvenlik kurumlarına ihtiyaç duyarız. Bu kurumlar sayesinde sağlık hizmetlerinden faydalanır ve emekli olunca Yine bu kurumlar sayesinde emekli maaşı alarak ihtiyaçlarımızı karşılarız. SOSYAL GÜENLİK KURUMLARI Bu kurumların başında BAĞ-KUR, SSK(sosyal sigortalar kurumu), EMEKLİ SANDIĞI gelir. Bu kurumlar devlet tarafından kurulmuştur. Bunun dışında ülkemizde son yılarda özel olarak kurulan sağlık sigortası ve Emeklilik hizmeti veren isteğe bağlı özel kurumlarda açılmıştır.

SAĞLIK KURUMLARININ HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ Sağlık kurumları sayesinde; Ücretsiz muayene olabiliriz Hasta isek tedavi olabiliriz Kadınlarımız güven içinde doğum yapabilir Anne ve çocuk sağlığı korunur Verem ve Kanser gibi hastalıklara yakalanmış kişilerin bakımı yapılır ?

EĞİTİM KURUMLARININ HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ Eğitim Kurumları temel bilgi ve becerileri kazandığımız kurumlardır. Bu kurumlar bize hem evrensel bilgileri öğretir,hem de bizi hayata hazırlar. Bu kurumlar sayesinde meslek sahibi oluruz.

HABERLEŞME VE HABERLEŞMENİN HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ Haberleşme kurumlarına aşağıdaki durumlarda ihtiyaç duyarız. AAcil durumlarda yada kaza meydana geldiğinde ilgili yerlere ulaşmak için AAfetlerde yardım istemek için YYakınlarımızla haberleşmek için HHerhangi bir konuda bilgi almak için HHerhangi bir konuyu araştırmak için Bildiğimiz gibi dünya sürekli ve hızlı bir şekilde değişiyor. Teknoloji sürekli gelişiyor.Bizlerde haberleşme ağı sayesinde bu gelişmeleri ve değişimleri takip edebiliyoruz. Haberleşme ağımız geliştikçe bilgiye ulaşmamız hem kolaylaşıyor hem de Daha hızlı oluyor. Ayrıca acil durumlarda ilgili kişiler ve kurumlar ile de çok kolay ve hızlı haberleşebiliyoruz. Bu nedenlerle haberleşme hayatımız için vazgeçilmez bir yere sahiptir. HABERLEŞMENİN ÖNEMİ

SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARININ ÖNEMİ Sosyal güvenlik kurumları insanları güvene almak için kurulmuştur. Bu kurumlar sayesinde sağlık hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanırız. Yaşlanınca emekli maaşı alırız. İşsiz kaldığımızda işsizlik maaşı alırız. Böylece kimseye muhtaç olmadan güvenle yaşarız. ?????

SİVİL TOPLUK KURULUŞLARI Devletten izin alınarak çeşitli amaçlarla sivil halk tarafından oluşturulmuş Kuruluşlara SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI denir. Sivil toplum kuruluşlarına SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ de denir. Başlıca sivil toplum örgütlerini DERNEKLER ODALAR VAKIFLAR SENDİKALAR Şeklinde sıralayabiliriz.

Özel bir amacı gerçekleştirebilmek amacıyla kurulan örgütlerdir. Derneklere CEMİYET de denir. Örneğin; Tüketicileri Koruma Derneği,Emekli Öğretmenler Derneği,Edebiyatçılar Derneği Ormancılar Cemiyeti,Türkiye Şoförler Cemiyeti,Gazeteciler Cemiyeti……

ODALAR Odaların amacı ortak serbest meslek sahibi yada ticaretle uğraşan kişileri Bir araya getirmektir. Odalar RESMİ birliklerdir. Örneğin Ticaret Odaları,Elektrik Mühendisleri Odası, Ziraat Mühendisleri Odası gibi kuruluşlar oda birlikleridir.

VAKIFLAR VE AMAÇLARI Bir hizmetin gelecekte de yürütülmesi koşulu ile taşınmaz bir malın yada Paranın resmi yolla bağışta bulunulmasını sağlamaktır. Vakıflar yardım kurumlarıdır. Kişi yada kurumlar tarafından topluma hizmet etme amacıyla kurulmuşlardır. Ülkemizdeki belli başlı vakıflar >Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı >TEV (Türkiye Eğitim Vakfı) >Türkiye Kalp Vakfı >AÇEV(Anne ve Çocuk Eğitim Vakfı) >Doğal Hayatı Koruma Derneği >TEMA(Türkiye Erozyonla Mücadele,Ağaçlandırma Vakfı) >ÇEKÜL(Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı) >İLKYAR(İlköğretim Okullarına Yardım Vakfı) >LÖSEV(Lösemili Çocuklar Vakfı) >AKUT >KIZILAY

TEV  TÜRKİYE EĞİTİM VAKFI İsteği ve yeteneği olduğu halde maddi olanakları yeterli olmayan çocukların Eğitimine katkıda bulunmayı amaç edinmiştir yılından bu yana hizmet vermektedir.Eğitime gönül vermiş aydın kişiler Ve iş adamlarının katkıları ile kurulmuştur. Vakfın amacı maddi desteğe ihtiyacı olan başarılı öğrencilere burs vermek, Okul,öğrenci yurdu açmak,eğitim ve öğretim alanlarında araştırma yapmak Milli eğitime destek olmaktır.

TGEV-TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI Kuruluş amacı temel eğitime katkı sağlamaktır yaşları arasındaki çocuklar gönüllü eğitimciler tarafından geleceğe Hazırlanır. Kuruluşun temel amacı,cumhuriyet ilkelerine bağlı,akılcı,kendine güvenen insanlar Yetiştirmektir.

TÜRK KALP VAKFI 1975 yılında bir grup hayırseverin kalp sağlığını geliştirme düşüncesi ile kurduğu bir vakıftır. Sağlık sigortasından yoksun olan insanlara Ucuz ve ücretsiz kalp muayeneleri yapmayı amaçlamıştır.

LÖSEV –LÖSEMİLİ ÇOCUKLAR VAKFI LÖSEV’in ilk amacı lösemili ve kan hastası çocukların eğitim i ve sağlık başta olmak üzere her türlü ihtiyaçlarının sağlanmasına yardımcı olmaktır. Bunun yanında kan hastalıkları konusunda ulusal düzeyde tedavi,eğitim ve araştırma kurumları Kurmak ve işletmektir.

TEMA VAKFI-(TÜRKİYE EROZYONLA MÜCADELE VE AĞAÇLANDIRMA VAKFI TEMA’nın kuruluş amacı toprak erozyonunun nedenlerini ve bunun kötü sonuçlarını Halka anlatarak toplumu bilinçlendirmektir. Vakıf özellikle ağaçlandırma konusunda pek çok etkinlik düzenler. Yeşili korumayı amaç edinmiştir.

AÇEV-ANNE ÇOCUK EĞİTİMİ VAKFI Çocuk ve çocuğun yakın çevresini desteklemek amacıyla eğitim yapan ve yardımda Bulunan bir kuruluştur. Eğitimde “fırsat eşitliğinin sağlanması” çocuğun yakın çevresinin desteklenmesi için “yaşam boyu öğrenme” ilkesine uygun olarak çalışmalarını sürdürür.

ÇEKÜL-Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı Ülkemizin doğal ve kültürel mirasını ve varlıklarını korumak ve tanıtmak amacı ile kurulmuş bir sivil toplum kuruluşudur. Bu amaçla “kent,havza,bölge,ülke” ölçeğinde projeler geliştirmektedir.

İLKYAR-İLKÖĞRETM OKULLARINA YARDIM VAKFI Özellikle köy çocuklarının eğitimine destek ve yardım amacıyla hiçbir politik kaygı Taşımadan ve insanların eşit olduğu ilkesinden yola çıkarak kurulmuştur. Köylere kitap yardımı yapmak,öğretmenler için programlar düzenlemek,özellikle köy Okullarına her türlü yardımda bulunmak amacıyla çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlerde Bulunmaktadır.

DHKD-Doğal Hayatı Koruma Derneği Ülkemizin olağan üstü bitki ve hayvan türleri ile bunların doğal yaşama alanlarının Değerinin farkına varılması,koruma altına alınması amacıyla kurulmuştur.

AKUT-ARAMA VE KURTARMA DERNEĞİ Başlangıçta dağ ve diğer doğal koşullarda doğru ve etkin arama ve kurtarma faaliyeti Düzenlerken,1997 yılında ocak ayında deprem eğitimi, haziran ayında ise sel eğitimini Alan AKUT talep edildiği takdirde resmi kurumlara da yardımcı olur duruma gelmiştir. Gönüllü çalışanları ile yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmek, uygun koşulları Sağlamak,kazazedelerin temel ilkyardım desteğini sağlamak ve can kaybını en aza İndirmeyi amaçlamaktadır.

KIZILAY Savaş alalarında yaralanan ve hastalanan askerlere ayırım gözetmeden yardım etme Arzusundan doğan Kızılay,günümüzde de her türlü doğal afet durumlarında da İnsanların yardımına koşmaktadır. Sağlık ve sosyal yardımın yanında günümüzde Uluslararası bir yardım kurumu olmuştur.

KIZILAY’IN GÖREVLERİ KIZILAY’IN GÖREVLERİ Kızılay, savaşta ve barışta amacının gerektirdiği hizmetlerle kanunların yüklediği görevleri yapar. Savaşta veya hükümetin ilan ettiği olağanüstü hallerde; Kızılay, hükümetin gösterdiği lüzum ve ihtiyaca göre cephede ve cephe gerisinde Türk Milleti ve Silahlı Kuvvetlerine amacına uygun yardımlarda bulunur. Savaş görevlerini yerine getirecek araç ve gereçlerle ilaçları sürekli kontrol altında bulundurur, bozulma ve eksilmeye mahal bırakmadan gerekenleri elden çıkarır, yerine tazelerini, yenilerini koymak suretiyle stok seviyesini korumaya çalışır, Silahlı Kuvvetlerle bağlantı kurmak ve işbirliği sağlamak için gerektiği kadar Genel Merkez Kurulu Üyesini veya duruma göre Genel Merkez Kurulu’nun atayacağı diğer görevlileri Silahlı Kuvvetler yanına delege olarak gönderir, Silahlı Kuvvetlerde görülecek bulaşıcı hastalıklara karşı açılacak mücadeleye katılır, Türk, dost ve düşman savaş tutsakları ile gözaltına alınanların ve mültecilerin değiştirilmesine ve aileleriyle haberleşmelerine, bunlara para ve eşya ulaştırılmasını sağlamaya aracılık eder, bunun için gerekli araştırma ve haberleşme örgütünü kurar, Tehlikeli bölgelerde bulunan çocukların ve korunmaları gerekenlerin hükümetin göstereceği yerlere taşınmalarına ve yerleştirmelerine yardım eder, Hükümetin isteği üzerine göstereceği yerlerde hastaneler açar.

Barışta; Hemşireler, g ö n ü ll ü hemşireler ve hasta bakıcılar, ilk yardım ve acil bakım, laboratuar, radyoloji ve gereksinim duyulacak diğer branşlarda sağlık meslek elemanı yetiştirir. Dispanserler, sağlık merkezleri ve hastaneler, ama ç larına uygun eğitim ö ğretim merkez ve kurumları, rehabilitasyon merkezleri a ç ar ve y ö netir. Kan yardımı ile kan t ü revlerini sağlayacak teşkilatı kurar, y ö netir ve teşkilatın yurt d ü zeyinde gelişmesi i ç in gereken ö nlemleri alır. Salgın hastalıklara, halk sağlığını ilgilendiren benzer afetlere ve ç ocuk ö l ü mlerine karşı m ü cadeleye katılır ve yardım eder. Barışta ve savaşta g ö revlerini yerine getirebilmek i ç in gereken ara ç ve gere ç leri hazırlar. Yoksullara yardımda bulunur. Muhta ç hastalara tedavi yardımı yapar; g üç s ü z ve fiziksel ö z ü rl ü lere noksan veya arızalı organlarının fonksiyonlarını tamamlayıcı, destekleyici veya rehabilite(iyileştirme) edici nitelikte ara ç temin etmeye ç alışır. Yangın, yer sarsıntısı, su baskını, kuraklık, kıtlık, topluca veya savaş dolayısıyla g öç ler ve benzeri olaylarda gerekli yardımlarda bulunur. Kurtarıcı ve ilk yardımcılar yetiştirir, gerekli kadroları teşkil eden ekipler kurar, her t ü rl ü ara ç -gere ç ve donanımları hazır bulundurur ve bunların ç alışma şekillerini y ö netmelikle belirler. Kızılay g ö n ü ll ü ö rg ü t ü n ü kurar. Sivil savunma planlamasına ve eğitimine yardım eder. Kızılay ’ ın tekel ve imtiyazında bulunan maddeleri, kamu yararına uygun bir anlayışla hazırlanacak y ö netmelikler uyarınca, ticari bir kuruluş gibi işletir. T ü rk Medeni Kanunu ’ na g ö re ger ç ek ve t ü zel kişiler tarafından Kızılay eliyle kurulmak istenilen vakıf ve tesisleri kabul eder ve işletir. Kızılay ’ ın amacına uygun h ü k ü met karar ve isteklerini yerine getirir.

SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE RESMİ KURUMLAR Sivil toplum kuruluşları çeşitli amaçları gerçekleştirmek amacıyla devletten izin Alınarak gönüllü kişiler tarafından kurulmuşlardır. Burada çalışan kişiler Gönüllü olarak çalışırlar Çalışmalarının karşılığında ücret almazlar Bu kuruluşların dışında başka bir meslekte daha çalışırlar. Devletin öngördüğü yöntemlere uygun olarak yapılandırılmış kuruluşlar ise Resmi kurumlardır. Resmi kurumlarda çalışanların atamaları devlet tarafından yapılır. Bu kişiler devlet adına çalışır. Geçimlerini bu işte çalışarak sağlarlar. Yaptıkları işlerin karşılığı ücret(Maaş) alırlar. SONUÇ OLARAK