BÜTÇE ÇALIŞTAYI 2017 DÖNER SERMAYE MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ BÜTÇE UYGULAMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER KANUN TASARISI TASLAĞI
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
DÖNER SERMAYE BÜTÇE MEVZUATI
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
olarak tanımlanmıştır.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
KESİN HESAP.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER KONSOLİDE ANALİZ RAPORU
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı Taşınır İşlemler Yönetim Birimi İl Konsolide.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
TDMS DE SIK KULLANILAN RAPORLAR
DÖNER SERMAYE BÜTÇE, MUHASEBE İŞLEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI MEVZUAT BİRİMİ MUSTAFA KARAKAYA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Sunum Planı 1.2. Çıkış İşlemleri : Devretme
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER BÜTÇE VE MUHASEBE DAİRE BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bütçe Çeşitleri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ 2019 YILI PRATİK BİLGİLER
Sunum transkripti:

BÜTÇE ÇALIŞTAYI 2017 DÖNER SERMAYE MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ BÜTÇE UYGULAMASI

SUNU PLANI BÜTÇE MEVZUATI BÜTÇE NEDİR BÜTÇE HAZIRLAMA İLKELERİ BÜTÇENİN HAZIRLANMASI BÜTÇE EKRAN GÖRÜNTÜLERİ BÜTÇENİN UYGULAMAYA KONMASI EK BÜTÇE İŞLETMELERİ GELİRLERİ İŞLETMELERİN GİDERLERİ KANUNİ YÜKÜMLÜLÜKLERİN AYRILMASI

Bütçe Mevzuatı 5018 sayılı kanuna dayanılarak hazırlanan 01/05/2007 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi gereğince, döner sermayeli kuruluş ve işletmelerimiz 3 yıllık bütçe hazırlamak durumundadır.

Bütçe nedir Bütçe; işletmelerin belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulanmasına ilişkin hususları gösteren ve usulüne uygun olarak yürürlüğe konulan belgedir. İşletme bütçeleri; metin kısmı ile ekli cetvellerden oluşur. Bütçeler, yılı içinde yapılacak giderler ile gelirlerden oluşur.

Bütçe hazırlama ilkeleri - 1  İşletmenin bütçe tasarısı, muhasebe yetkilisinin görüşü alınarak harcama yetkilisi tarafından gerçekleşmeye yakın, gelir ve gider tahmini yapılarak hazırlattırılır. Bütçenin onaylanabilmesi için ekinde gerekçesi de hazırlanır. Hazırlanan bütçe tasarısı en geç ekim ayı başına kadar Merkez Müdürlüğüne gönderilir.  Merkez Müdürlüğünce incelenen bütçe tasarısı Bakan onayı ile yürürlüğe girer.  Bütçeyle verilen harcama yetkisi, işletmelerin görev ve hizmetlerinin yerine getirilmesi amacıyla kullanılır.

Bütçe hazırlama ilkeleri - 2  Bütçeler, izleyen iki yılın bütçe tahminleriyle birlikte hazırlanır ve değerlendirilir.  Tüm gelir ve giderler gayri safi olarak bütçelerde gösterilir. Gelir ve gider gerçekleşmesi düşünülmeyen ancak ileride ihtiyaç olabilecek gelir ve gider kalemlerine iz değeri konur.  Belirli gelirlerin belirli giderlere tahsis edilmemesi esastır.  Bütçelerde giderlerin gelirleri aşmaması esastır. (Gelir esaslı hazırlanan döner sermaye bütçesinde, giderlerin gelirleri aşmaması esastır.)

Bütçe hazırlama ilkeleri - 3  Harcamalar bütçede yer alan ödeneklere dayanılarak gerçekleştirilir. Ödeneksiz ya da ödenek üstü harcama yapılamaz.  Döner sermaye gelirleri bütçedeki harcama kalemleri ile program hedefleri dışındaki amaçlara tahsis edilemez.  Yıl içindeki bütçe tertipleri arasındaki (bölümler arası) ödenek aktarmaları Merkez Müdürlüğünün onayı ile yapılır. ( DMİS ‘te işletme tarafından onaylanabilmektedir. )

Bütçe hazırlama ilkeleri - 4  İşletme bütçelerinin gelir ve gider tahminleri ile uygulama sonuçlarının raporlanmasında açıklık, doğruluk ve malî saydamlık ilkeleri esas alınır.  İşletmelerin tüm gelir ve giderleri bütçelerinde gösterilir.  İşletme hizmetleri, bütçelere konulacak ödeneklerle, mevzuatla belirlenmiş yöntem, ilke ve amaçlara uygun olarak gerçekleştirilir.

Bütçenin hazırlanması - 1 -Döner Sermayeli İşletme, kendi işletmesi dışında başka herhangi bir kuruluşun giderlerini, Döner Sermaye bütçesinden karşılayamaz. Örneğin bir huzurevi döner sermaye saymanlığı bütçesinden il müdürlüğü veya diğer bir kuruluşun giderlerinin karşılanması gibi. -Birden fazla kuruluşun iş ve işlemlerini yürüten döner sermaye saymanlığı, her kuruluşun gelirlerini ve giderlerini o kuruluş için hazırlanan bütçeden takip eder. Gelir durumu gözetilerek gider yapılması sağlanır sayılı kanunun 19. maddesindeki kaynak aktarımı onayı dışında herhangi bir nakit aktarımı veya borç para transferi yapılamaz.

Bütçenin hazırlanması - 2 -Bütçenin hazırlanmasında denk bütçe yapılması esastır. Tahmin edilen yıllık gelir; işletmenin ihtiyaç duyduğu/duyacağı gider kalemlerine uygun şekilde dağıtılarak yıl içinde gereksiz yere (bölüm içi/bölümler arası) ödenek aktarımı yapılmaması esastır. -İşletmelerin gerçekleşmeye yakın tahmini bütçe yapabilmeleri için cari yıl içinde gerçekleşen ilk altı aylık gelirleri ve yıl içinde gelirlerde olabilecek artışlar (örneğin huzurevi yaşlı ücret artışları gibi) hesaplanarak hazırlanması faydalı olacaktır. -Bütçe tasarısı, (Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen) döner sermaye fonksiyonlarına uygun olarak hazırlanacaktır. -Bütçenin tüm gelir ve gider kalemleri rakamlandırılacak olup, ihtiyaç duyulmayan ancak mevcut olan kalemlerin hepsine 1 TL. iz değeri konulacaktır.

Bütçenin hazırlanması - 3 -Döner Sermaye bütçesinin 800 Demirbaş Eşya ve Döşeme Alım giderlerinin harcanmasında, kuruluşun demirbaş ihtiyaçlarının mümkün olduğunca Genel Bütçe kapsamında karşılanması yönüne gidilmesi uygun olacağı düşünülmektedir. Şöyle ki; döner sermaye bütçesinden karşılanan demirbaşların tutarı bütçeye gider kaydedilemediğinden (25 hesap kodu ile muhasebeleştirildiğinden) gider kaydedilememektedir. Bu da harcama yapıldığı halde (sadece ilgili yıldan ayrılan amortisman tutarı gider kaydedilmekte olup) kȃra dönüşebilmektedir.

Bütçe Ekran Görüntüleri - 1

Bütçe Ekran Görüntüleri - 2

Bütçe Ekran Görüntüleri - 3

Bütçe Ekran Görüntüleri - 4

Bütçe Ekran Görüntüleri - 5

Bütçe Ekran Görüntüleri - 6

Bütçe Ekran Görüntüleri - 7

Bütçe Ekran Görüntüleri - 8

Bütçe Ekran Görüntüleri - 9

Bütçe Ekran Görüntüleri - 10

Bütçenin Uygulanmaya Konması Bakan tarafından onaylanarak kesinleşen bütçeler, en geç aralık ayının sonuna kadar uygulanmak üzere işletmelere gönderilir. Bütçelerin bir örneği de muhasebe yetkilisine verilir.

Ek bütçe Ek bütçe taleplerinde gelir kaynağının gösterilmesi zorunludur. Gösterilen bu kaynak, bütçede ihtiyaç duyulan ödenek kalemlerine dağıtılır. Ek bütçe cari yılı içinde hazırlanır ve onaylanır. Ek bütçenin hazırlanması ve uygulamaya konulması, bütçe hazırlanmasındaki süreç ile aynıdır.

İşletmelerin Gelirleri - 1 Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Döner Sermayeli İşletmeler Yönetmeliğinin, faaliyet alanları ile ilgili 6 ncı maddesinde sayılan Bakanlığa bağlı döner sermaye işletmelerinin faaliyet alanları şunlardır :

İşletmelerin Gelirleri - 2 a)Sosyal hizmet kuruluşlarında; koruma, bakım ve rehabilitasyon hizmeti verilenlerin ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla kurulan ve/veya bu hizmetlerden yararlanan kişilerin istihdam edildiği ve rehabilitasyon amacına yönelik her türlü atölye ve işyerlerinin işletilmesi. b)Yukarıda sayılan işletmelerce üretimi ya da satışı yapılan ürün veya hizmetlerin internet üzerinden tanıtımı, pazarlama ve satışına ilişkin işletme faaliyetlerinin yapılması. faaliyetlerinden elde edilen gelirler ile bağış ve yardımlardan ve diğer gelirlerden oluşur.

İşletmelerin Giderleri - 1 İşletmelerin giderleri aşağıda belirtilmiştir: Bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde belirtilen iş ve hizmetlere dair giderler. İşletme kadro ve pozisyonlarında istihdam edilen personele yapılan aylık, ücret ile mali ve sosyal haklarına ilişkin ödemeler. İşletmede ilgili mevzuat hükümleri uyarınca çalıştırılan; korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç çocuk, engelli, yaşlı ve diğer kişilere ödenecek ücret ve istihkaklar.

İşletmelerin Giderleri - 2 İşçi ücretleri ve toplu sözleşmelerle işçilere tanınan özlük hakları ile ilgili giderler. İşletme faaliyetleri çerçevesinde pazarlama, satış, dağıtım ile nakliye, sigorta ve benzeri giderler. Makine, teçhizat, demirbaş, taşıt bakım ve onarımı, bina küçük onarımı ve benzeri giderler. Hizmetin gereği olarak kiralanan her türlü araç, gereç ve makinenin bakımı, onarımı ve işletilmesine ilişkin giderler. İşletme hizmetleri çerçevesinde görevlendirilen personele ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ödenecek harcırahlar. Mevzuattan kaynaklanan giderler.

Kanuni Yükümlülüklerin Ayrılması Hazine Payı : Muhasebat Genel Müdürlüğü 17 nolu tebliği uyarınca Bakanlığımıza bağlı işletmelerin aylık net gelirlerinden %15 hazine hissesi ayrılacaktır. Hesaplamalar tahsilat usulüne göre olup, ilgili ayın sonunda o aya ait 600 Gelirler Hesabının alacak bakiyesinden 120 Alıcılar Hesabının ve 610 Satıştan İadeler hesabın borç bakiyesi düşüldükten sonra kalan tutar ile Gelir kalemlerinin alacak bakiyesinin toplamı Hazine Hissesinin matrahını oluşturacak olup, bu matrahın % 15 i aşağıdaki şekilde muhasebeleştirilecektir. (Bağışlar bu matraha dahil edilmeyecektir.) Bu tutar en geç takip eden ayın 20 sine kadar ilgili Muhasebe/Mal müdürlüğüne ödenecektir Genel Yönetim Giderleri/Vergi, Resim ve Harçlar/Hazine Payı Giderleri hesabına borç Ödenecek Döner Sermaye Yükümlülükleri Hesabı/Hazine Hissesi hesabına alacak

Kanuni Yükümlülüklerin Ayrılması SHÇEK Payı: 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanununun 18 inci maddesinin (k) bendi gereğince, yıllık brüt gelirinden %1 SHÇEK Payı ayıracaklardır. Yıl sonu tüm gelirlerinden 610 satıştan iadeler hesabının borç bakiyesi düşüldükten sonra kalan matrahın % 1 i SHÇEK payı olarak ayrılacak ve aşağıdaki şekilde muhasebe kaydı yapılacaktır. Takip eden yılın ocak ayının sonuna kadar ilgili Muhasebe/Mal müdürlüğüne ödenir. Yıllık bütçede tahmin edilen gelirin %1 i kadar tutar yukarıdaki gider kalemine ödenek ayrılır Genel Yönetim Giderleri/Vergi,Resim ve Harçlar/SHÇEK Payı Giderleri hesabına borç Ödenecek Döner Sermaye Yükümlülükleri Hesabı/%1 SHÇEK Payı hesabına alacak

Kanuni Yükümlülüklerin Ayrılması Merkez Hissesi: Bakanlık makamının 01/09/2015 tarih ve sayılı “Karşılıksız Kaynak Aktarımı” konulu onayı uyarınca Bakanlığımıza bağlı işletmelerin yıllık net gelirlerinden, %15 hazine hissesinin yıllık toplamı ve %1 SHÇEK Payı düşüldükten sonra kalan tutar üzerinden %5 merkez hissesi ayrılacaktır Genel Yönetim Giderleri/Vergi,Resim ve Harçlar/%5 Merkez Hissesi hesabına borç Ödenecek Döner Sermaye Yükümlülükleri Hesabı//%5 Merkez Hissesi hesabına alacak kaydedilerek, muhasebeleştirilir. Tahmin edilen gelir bütçesinden, ayrılan %15 ve %1 ödenekleri düşüldükten sonra oluşan matrah üzerinden %5 Merkez Hissesi için bütçede ödenek ayrılması gerekecektir.

BÜTÇE ÇALIŞTAYI 2017 DÖNER SERMAYE MERKEZ MÜDÜRÜLÜĞÜ Mihrali TAHTACI Merkez Saymanı