ALİAĞA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Rehber Öğretmen: Sevil AYDIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
İlkokul Yeşilcan’la Zararsız Teknoloji.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
Çağımızın en güçlü kitle iletişim kaynaklarından biri olan bilgisayarlar ve yaşamımıza birden bire giren internet, bugün bilgilenme, işlem yürütme,
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Güvenli İnternet Kullanımı
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilinçli Tercih Seminerine
TV ve ÇOCUK.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
Eğitsel Rehberlik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ALİAĞA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Rehber Öğretmen: Sevil AYDIN

TELEVİZYON - İNTERNET Televizyon günümüzde en yaygın kullanılan, neredeyse her evde birden fazla bulunan, iletişim aracıdır. Faydalı mı, zararlı mı olduğu konusu tamamen televizyonunun kullanımına bağlı olarak değişmektedir. İzlenecek programlar iyi seçildiği takdirde televizyonun yaydığı az miktardaki radyasyon dışında çok da zararı yoktur. İnternet doğru kullanıldığında bilgiye en hızlı şekilde ulaşmamızı sağlar.

Televizyon öğrenmeyi kolaylaştırır, görsel hareket çocuğun dikkatini çeker, bilginin daha kolay hatırlanmasını sağlar. Ancak, sürekli televizyon izlemek çocuğu edilgen kılıp yaratıcılığını engelleyebilir.

Televizyon ve interneti çocuk eğitiminde etkili kılmak ancak siz yetişkinlerin doğru yönlendirme ve mantıklı sınırlamaları ile mümkündür.

OLUMSUZ E TKILER Yapılan araştırmalar, çocuklardaki “Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu” nun her geçen gün arttığını göstermektedir. Nedenleri incelendiğinde televizyon ve bilgisayarın önemli bir etken olduğu görülmüştür. Oyalanıyor düşüncesi ile sesimizi çıkartmadığımız çocuklarımız, televizyon ve bilgisayar başında saatlerini geçirmekteler. Böylece, küçük yaştan itibaren hızlı hareket eden objelere odaklanmayı öğrenmekte, bu durum da hareketsiz nesnelere odaklanmalarını olumsuz etkilemektedir. Yapılan araştırmalar, çocuklardaki “Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu” nun her geçen gün arttığını göstermektedir. Nedenleri incelendiğinde televizyon ve bilgisayarın önemli bir etken olduğu görülmüştür. Oyalanıyor düşüncesi ile sesimizi çıkartmadığımız çocuklarımız, televizyon ve bilgisayar başında saatlerini geçirmekteler. Böylece, küçük yaştan itibaren hızlı hareket eden objelere odaklanmayı öğrenmekte, bu durum da hareketsiz nesnelere odaklanmalarını olumsuz etkilemektedir.

OLUMSUZ E TKILER Televizyon ve internetteki programların çoğunda konuşma dili sıkça yanlış, argo ve yabancı kelimelerle, özensizce ve özenti bir şekilde kullanıldığı için çocuğun dil gelişimi olumsuz etkilenebilir.

OLUMSUZ E TKILER Araştırmalar, televizyon ve bilgisayar oyunlarının tek başına şiddete yöneltmediğini, ancak özendirdiğini ve arttırdığını göstermektedir. Şiddet, haberlerden filmlere, dizilerden oyunlara hatta çizgi filmlere dek her an her yerde hayatın bir parçası olarak yer almaktadır. Bu da şiddetin normal gibi karşılanmasına neden olmaktadır.

O LUMSUZ ETKILER Pek çok dizi, film ve çizgi filmde cinsiyet rol tanımlamaları yer almaktadır. Bu tanımlamalarda çocuklar, kız ya da erkek olarak nasıl olmaları gerektiğine ilişkin oluşturulmuş ideal tipleri görmektedir. Bu da kendi bedeniyle barışık olmama, kendini olduğu gibi kabul etmeme gibi sorunlara neden olmaktadır.

OLUMSUZ E TKILER Çocuklar televizyona soru soramadığı için bu durum çocuğun bir süre sonra olayları düşünmesini, eleştirmesini engelleyebilir yani çocukları tembelleştirir. Çocukların aşırı düzeyde televizyon izlemesi, kitap okuma, spor yapma, resim yapma, arkadaşları ile oyun oynama gibi olumlu faaliyetlerden, hatta yemek yemekten bile alıkoyabilmekte..

OLUMSUZ E TKILER Televizyon çocukların yaşamını fiziksel olarak da etkilemektedir.Televizyon karşısında uzun süre kalmak şişmanlamaya ve çocukların sürekli kendilerini yorgun hissetmelerine neden olabilir.

OLUMSUZ E TKILER Çocuğun televizyon ve bilgisayar karşısında uzun süre kalması, çevreye olan ilgisini azaltabilir, çocukların sosyalleşmesini engelleyebilmekte.. HAVA HARİKA! BİRAZ ÇIKIP DIŞARIDA OYNASANA

O LUMSUZ ETKILER Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar, çocuğun reklamda gördüğü yiyecekleri, oyuncakları istemesine neden olabilir. Bu istekler ekonomik açıdan aileye zarar verebilir.

P EKI NE YAPıLABILIR ? Akıllı işaretlere uyabiliriz.

Televizyonu kontrollü izlemeliyiz. Başına oturup saatlerce kalkmamak zaman kaybından başka bir şey değildir. İzlenilecek programlara karar verilerek onlar başladığı zaman televizyon açılabilir. İnternette kalma süresine ve bilgisayar kullanma süresine mutlaka kısıtlama getiriniz. Bilgisayarın yanına saat koyularak alarm kurulabilir.

Televizyonun sürekli açık olması yerine belirli saatlerde açık kalmalı. Örneğin yemek yerken televizyon kapatılmalı. Hatta haftada bir veya birkaç gün “TV seyretmeme günleri” belirlenebilir ve yerine yapılabilecek etkinlikler planlanabilir.

6-7 yaşına doğru onun çizgi filmlerden başka şeyler izlemesine izin verdiğinizde bazı temel bilgileri açıklayın. Örneğin, ona filmle gerçeği ayırt etmesini öğretin. Birbirleriyle kavga edenler aslında rol yapıyor, bütün bunlar aslında sana akşamları okuduğum masallar gibi gerçek olmayan şeyler, örneğin gördüğün bu kan aslında ketçap gibi…

Çocuğunuzla beraber, bilgisayar ve internet kullanımı ile ilgili makul kuralların olduğu bir liste hazırlayınız. Bu listeyi bilgisayarın yakınında her zaman görülebilecek bir yere asınız.

TV seyrederken ışık açık olmalıdır. Gözlerin daha fazla yorulmaması için aydınlık bir ortamda TV izlemek daha uygundur.

Çocuğunuzun internete girdiği bilgisayarın çocuğun odasında olmamasına, evinizin ortak kullanım alanı içinde olmasına dikkat ediniz. Evin sadece bir odasında televizyon olması yeterlidir.

Anne ve baba olarak olaylara ve görüntülere karşı abartılı tepkiler verilmemelidir. Verdiği tepkilere dikkat etmelidir. Yanlış örnek oluşturacak bir sahneyle karşılaşıldığında; “Ben bu filmi sevmedim, birbirlerine kötü davranıyorlar, ne kadar yanlış, güzel bir program değilmiş, bu yaptıklarını onaylamıyorum” vb. cümlelerle çocuğa yanlış olanın hissettirilmesi gerekmektedir.

Teknik önlemler alınız. Filtre programları, içerik sınırlandırması yapan, arama motoru filtreleri kullanınız. Çocuğunuzun internet kullanımını sık sık denetleyiniz. Hangi sitelere girdiği, hangi sohbet ortamlarında bulunduğu konusunda fikir sahibi olunuz.