Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Potansiyel müşterilere, Yer Uzantıları ile önemli anlarda ulaşın.
IIS 6.0. Giriş  Geçtiğimiz yıllarda, Microsoft güvenlik açıkları nedeniyle IIS 4/5 üstünden bir çok saldırıya uğradı.  Bu sebepten Microsoft’un geliştirdiği.
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Yıldız Teknik Üniversitesi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
‘Net-Class’ Web tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi 20 Aralık 2002.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Site Türleri ve Yapıları
Kuşağının Bilgi Davranışı
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Marie-laure Lemineur Çocuklara Yönelik Online Cinsel Sömürü ile Mücadele Programı Uluslaraarası ECPAT Ağı ÇTCS ile Mücadele Ağı Türkiye Eylül 1, 2014,
SOSYAL MEDYA.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
BBY 105 B İ LG İ N İ N ORGAN İ ZASYONU I Prof. Dr. Gülbün Baydur.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Arama Motoru Nedir?.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI ENİS TOPALOĞLU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
BBY 253 Bilgi Kullanımı ( ).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Birliğimiz ile KTÜ arasında yapılan protokolle Kamu Yönetimi ve İşletme dallarında yapılan “Uzaktan Öğretim.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Giriş: Ders tanımı ve içeriği
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Akademik disiplinin BAD etkisi Nazan Uçak Özenç. BİLGİNİN İLETİLMESİ  Bilginin en önemli özelliği iletilebilmesidir.  Bilginin aktarılmasında iletişim.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Demografik Özellikler ve Günlük Yaşamda BAD Nazan Özenç Uçak.
Teknolojinin BD üzerine etkisi Google Kuşağı (myth or reality) ?? Nazan Özenç Uçak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
SOSYAL MEDYA.
BBY 163- BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMLARI
Bilimsel Bilgiye Erişim
Bilgi Yönetiminde Kullanıcı Faktörü
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri. Bu derste...  İnternet nedir?  İnternetin kısa tarihi  İnternet adresi nedir?  Webde arama  Yer işaretleri/imleri.
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
Neden kitap okuyoruz.
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak

 Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması ve anlaşılması daha kolay  Çoklu içerik yeni bilgi gereksinimleri, yeni sorular  Farklı disiplin, bilgi kanal ve kaynaklarının bir arada araştırılması  Yeni nesil teknolojileri ve kullanıcı tatmini  Farkındalık faktörü Bilgi araç ve içerik değişiminin BAD etkisi

 Bilgi erişim şeklinde değişim  Bilgi arama araştırmaları mobil uygulamalar kullanımı üzerine  İhtiyaç duyulan bilginin özelliğinde değişim  Konuların farklı düzey ve bakış açılarıyla ele alınması gereği  Bu kullanıcıların araştırılmasında çok yönlü yaklaşımlar Mobil uygulamalar

 Farklı disiplin ve farklı kültürlerde yapılan araştırmalara ortak dille erişim  Terminoloji?  Ortak kavramlar geliştirme ihtiyacı  Sadece komşu disiplinler değil uzak disiplinler arası ortaklıklar  Yeni platformlar, farklı disiplinleri buluşturan ve bad destekleyen oluşumlar Bilgide farklılık ve BAD etkisi

 1993 sonrası doğanlar «google generation» olarak tanımlanıyor (ASIST, 2009)  «net generation», «digital natives», «millenials» olarak da tanımlanıyor.  Diğer kuşaklarla olan farkları bilgi kullanım özelliklerinde de görülüyor.  Bazı araştırmalar «generation x» ve «generation y» olarak kullanıcıları ayırıyor.  Bilgi arama davranışlarında üç nesil olarak kullanıcılar gruplandırılabiliyor. BAD ve kuşak farkı

 Google kuşağı kullanıcıları var mı? Efsane mi?  Davranış ve beklentileri nedir? Farklı mı?  Bilgi ihtiyaçları ne?  Bilgi kullanım özellikleri nasıl?  Bilgi merkez ve sistemleriyle ilişkileri nasıl?  Bilgi yöneticileri bu kullanıcıları ne kadar tanıyor ?  Bilgi sistemleri beklentileri karşılamaya hazır mı?  BAD ları araştırılıyor mu? Google kuşağı ve BAD

 Internet’in ve Web’in olmadığı bir dünyayı tanımıyorlar.  Klavyeyi kalemden daha iyi kullanıyorlar  Kağıttan değil ekrandan okumayı tercih ediyorlar  Arkadaş ve aile ile her ana her yerden temas içindeler  Bilgi aramada ilk tercihleri arama motorları, özellikle google  Üniversite öğrencilerini %89’u arama motoru, %2’si kütüphane web sayfasını kullanıyor  %93’ü arama motorlarının verdiği sonuçlardan memnun  Daha az okuyor, daha az kütüphane kullanıyor  Kitaba ve basılı ortama yabancı (OCLC, ASIS, UCL ) Google kuşağı kim??

 Bilgi sistemi kullanıcıları değişecek  Geleneksel kullanıcı sayısı azalacak  Bilgi araçları değişecek  Mobil  Taşınabilir-erişilebilir  Bilgi içeriği değişecek  İçerik sınırları bulanıklaşacak  Daha çoklu, daha interdisipliner  Tarama özellikleri etkilenecek Gelecek 10 yıl da neler olabilir?

Değerlendirme