KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ 23.05.2005
İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde Uygulanışı 23.05.2005
Kalite Nedir? ???????? 23.05.2005
Kalite Nedir? Tanımı zor, tanıması kolay, ölçmesi imkansız (Kikchenman) Yapısal özellikler kümesinin şartları yerine getirme derecesi (ISO 9001:2000) Kullanıma Uygunluk (Juran) Şartlara Uygunluk (Crosby) Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan bir ürün oluşturma becerisi Bir yaşama biçimi ... Özaltın 23.05.2005
Kalite Nedir? Müşteri Ürün 23.05.2005
ISO Nedir? ISO (International Standardization for Organization, International Organization of Standart) İsviçre'nin Cenevre kentinde bulunmakta 90'dan fazla üye ülkeye sahip 23.05.2005
ISO 9001 nedir? Bir sistem standardıdır Mutfağın iyiliğini belgeler, yemeğin iyi olup olmadığını değil. ISO 9000 belgesi der ki : Bu mutfak dünya standardında bir mutfaktır. Bu mutfakta iyi yemek pişebilir, bu yemekler lezzetli olabilir. Özaltın 23.05.2005
ISO 9001 Serisinde Kaynaklar ISO 9001:2000 KYS Şartlar ISO 9004:2000 KYS Performans iyileştirmesi için Klavuz 23.05.2005
ISO 9001 de Temel Amaç Hata ve kusurları, azaltmak, ortadan kaldırmak ve daha önemlisi önlemektir. Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan kaliteli ürün ve hizmetlerin sağlanması. Müşteri-Tedarikçi ilişkisinin etkinliğini artırmak Yönetici-Çalışan ilişkisini artırma Verimlilik ve üretkenliği artırma 23.05.2005
Ürün Nedir? Bir prosesin sonucu Donanım Yazılım Hizmet İşlenmiş Maddeler 23.05.2005
Kalite Yönetim Sistemi Yönetimin sorumluluğu Temel Döngü Kalite Yönetim Sistemi Sürekli İyileştirme Yönetimin sorumluluğu M Ü Ş T E R İ M Ü Ş T E R İ Ölçüm analiz iyileştirme Kaynakların yönetimi m e n u i y t Ürün (ve/veya hizmet) üretilmesi ürün/hizmet Girdi Çıktı 23.05.2005 İşlem
Bizde 23.05.2005
Bizde Bu süreçlerin detayına KYS portalı içinde, linklerden SÜREÇLER olarak ulaşılır. Süreçler üzerine çalışma devam etmektedir. 23.05.2005
8 Temel Prensip Müşteri odaklılık, Liderlik, Çalışanların katılımı, Süreç yaklaşımı, Sistem yaklaşımı, Sürekli iyileştirme, Verilere dayalı karar verme, Tedarikçilere karşı çıkar ortaklığı ilişkisi. 23.05.2005
Kalite Politika ve Hedefleri Temel Yapı Kalite Politika ve Hedefleri Stratejik Seviye Anayasa KALİTE EL KİTABI Taktik Seviye Kanun PROSEDÜRLER DESTEK DOKÜMANLARI, FORMLAR, TALIMATLAR, STANDARTLAR Uygulama Seviyesi Yönetmelik 23.05.2005 KAYITLAR
Özet KALİTE; Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan bir ürün oluşturma becerisi, ISO 9001; Ürün ve müşteri odaklıdır. ISO 9001; Bir sistem standardıdır. Temel ürünümüz yazılım, hizmet Zorunlu prosedürler; Doküman Kontrolü, Kayıtların Kontrolü, İç Tetkik, Uygunsuzluk, Düzeltici faaliyet, Önleyici faaliyet. 23.05.2005
Kalite Politikamız “ Yurtiçinde ve Yurtdışında güvenirliği, kaliteli hizmeti, proje başarıları, sunulan ürün ve hizmette farklılıkları ile global marka olmak ve müşterilerimize, çalışanlarımıza kattığımız değeri sürekli ve belirgin bir biçimde arttırmak için; Yurtiçindeki ve Yurtdışındaki bankalara yazılım hizmeti sunmak, müşteri ağını genişletmek, Yurtiçindeki bankalar ve diğer kuruluşlara, özel çözümler ve dış kaynak kullanım hizmeti sunmak, Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini kaliteli hizmet ile karşılamak, 23.05.2005
Kalite Politikamız Ürünlerinde kullanmakta olduğu Java, Oracle ve benzer teknolojilerle gerçekleştirdiği büyük çaplı projeleri finans sektörünün diğer sahalarına ve finans sektörü dışına taşımak, Güvenilir, çözüm sağlayıcı, kendisini sürekli geliştiren, daha iyi hizmet, daha mutlu müşteri, daha mutlu çalışan felsefesini benimseyen bir organizasyon oluşturmak, ARGE yatırımı yaparak, ürünlerde teknolojik gelişmeleri sağlamak ve yeni teknolojiler ile yeni ürünler / yeni pazarlar yaratmak, 23.05.2005
Kalite Politikamız COBIT implemantasyonunun gerçekleştirilmesi için Şirket içi gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak, Etkin eğitimler ile personel bilgi ve beceri gelişimine imkan sağlamak, Seçkin çalışanlarımızla iş mükemmeliyetini hedefleyerek; kaliteyi ve teknolojik gelişmeleri, 15 yılı aşan iş tecrübemiz ile birleştirip müşterilere rekabetçi, güvenilir, yüksek kaliteli çözümler sunmaktır. 23.05.2005
2007 Yılı Hedefimiz Müşteri memnuniyetini arttırmak ve şirket verimliliğini yükseltmek, COBIT, IT Denetimi konusunda hizmet sağlayıcı olmak, Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde yer almak ve bu kapsamda hizmet ağımızda dikkate alındığında kısa vadede Teknokent oluşumları içerisinde yeralmak, Yazılım süreçlerinin olgunlaştırılması, sürekli iyileştirilerek etkin ve verimli hale getirilmesi ile; orta ve uzun vade şirketimizin CMMI-3 (Capability Maturity Model Integration) seviyesini belgelendirmesi amaçlanmaktadır. 23.05.2005
Uygulama http://kys.yaz.com.tr KYS portalımızdır. 23.05.2005
Uygulama Portal içinde Dokümanlarımız bölümünde Kalite Politikamız Eğitim Dış Kaynaklarımız KEK Prosedürler Süreçler Formlar Görev Tanımları Kayıtlar 23.05.2005