Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
AYKOME 2015 PERFORMANS RAPORU. AYKOME YÖNETMELİĞİ OLUŞTURULDU Van Büyükşehir Belediyesi ve İlçelerinin sınırları içerisinde kentsel altyapı hizmetleri.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
DESTEK EĞİTİM ODASI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
OKUL SANAY İ İ ŞB İ RL İĞİ T.C. MALATYA VAL İ L İĞİ MALATYA İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
OKUL SANAY İ İ ŞB İ RL İĞİ T.C. MALATYA VAL İ L İĞİ MALATYA İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
TEOG SINAVI.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016

Raylı Sistemler Sektöründe Kalifiye İnsan Kaynağı İhtiyacının Karşılanması Projesi

Eskişehir İli sınırları içinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu meslek ve endüstri meslek programlarının son sınıfında okuyan öğrencilerinin öncelikli olarak raylı sistemler sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda eğitilmesi ve istihdamlarının sağlanmasıdır.

sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, sayılı Mesleki Eğitim Kanunu, sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun Hükmünde Kararname, 4.MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği.

17 Eylül 2015 tarihinde imzalanan işbirliği protokolüne göre, projenin tarafları:  Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü(ESMEM)  Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.(TÜLOMSAŞ)  Türkiye İş Kurumu(İŞKUR) İl Müdürlüğü  Eskişehir Sanayi Odası(ESO)  Raylı Sistemler Kümelenmesi Derneği(RSK)

İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Yükümlülükleri 1.Proje kapsamında Mesleki Eğitim Programını TÜLOMSAŞ ile birlikte hazırlamak, 2.Proje kapsamında öğrenci seçme sınavı yapmak ve ilgili kurumlarla programı uygulamak ve değerlendirmek, 3.İlgili mevzuata göre iş ve işlemleri yürütmek, 4.Projede görev alacak öğretmenleri belirlemek ve görevlendirmek.

TÜLOMSAŞ’ın Yükümlülükleri 1.Raylı Sistemler Kümelenmesi Derneği tarafından oluşturulan öğrenci kontenjan listesini her yıl nisan ayı sonuna kadar ESMEM’e bildirmek, 2.Mesleki Eğitim Programını ESMEM ile birlikte hazırlamak, 3.Programa göre hazırlanan ders notlarını öğrencilere dağıtmak, 4.Programda görev alacak TÜLOMSAŞ eğiticilerini belirlemek ve görevlendirmek.

TÜLOMSAŞ’ın Yükümlülükleri 5.Yıllık eğitim planını(konular,eğiticiler,öğrenciler,eğitim takvimi vb.)hazırlamak ve ESMEM’e onaya sunmak, 6. Eğitim ortamını ve eğitim araçlarını hazırlamak, 7.Proje kapsamında TÜLOMSAŞ’ta öğrencilerin eğitimini ve takibini yapmak, 8.Programa katılan öğrencilere ESMEM ile birlikte haziran ayında değerlendirme sınavı yapmak.

Türkiye İş Kurumu(İŞKUR) İl Müdürlüğünün Yükümlülükleri 1.Programı tamamlayan öğrencilere iş arama becerileri semineri vermek, İŞKUR’a kayıtlarını almak, 2.Mezun öğrencileri İŞKUR kurs ve programlarından yararlandırmak ve istihdamlarını sağlamak.

ESO’nun Yükümlülükleri 1.Raylı Sistemler Kümelenmesi Derneği ile birlikte firmaların insan kaynağı ihtiyacını belirlemek, 2.ESO tarafından öğrencilere verilecek burs miktarını belirlemek ve organizasyonunu yapmak.

Raylı Sistemler Kümelenmesi Derneğinin Yükümlülükleri 1.Proje çalışma komisyonunun başkanlığını yürütmek, proje faaliyetlerini izlemek, değerlendirmek ve iyileştirmek, 2.ESO ile birlikte firmaların insan kaynağı ihtiyacını belirlemek, 3.ESO ve Firma burslarını toplamak ve öğrencilere dağıtmak, 4. Proje ile ilgili farkındalık oluşturmak ve bilgilendirme toplantıları yapmak.

Projenin süresi 5 yıldır.

Projede yer alan her bir öğrenciye eğitim öğretim yılı için 8 ay süreyle 120 TL’si ESO, 120 TL’si firmalardan karşılanmak üzere 240 TL ödeme yapılacaktır.

1.Eskişehir’de Raylı Sistemler Sektörüne kalifiye teknik eleman ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla TÜLOMSAŞ Genel Müdürü mesleki ve teknik lise öğrencileri için proje hazırlanması görüşünü açıklamıştır(Haziran 2015). 2.Proje önerisi Raylı Sistemler Kümelenmesi Yönetimi ve Eskişehir Valiliği tarafından uygun görülmüştür(Haziran 2015).

3. Eskişehir Valisi,ESO Yönetim Kurulu Başkanı,TÜLOMSAŞ Genel Müdürü,İl Milli Eğitim Müdürü, İŞKUR İl Müdürü ve RSK Yönetim Kurulu Başkanından oluşan “Proje Yönetim Kurulu “ ile koordinasyonu ve sekreteryası RSK tarafından yapılmak üzere TÜLOMSAŞ,ESMEM ve İŞKUR İl Müdürlüğünün dahil olduğu “ Proje Uygulama ve İzleme Komisyonu” oluşturulmuştur. Kurul ve Komisyon proje prosedürünün hazırlanması, burs organizasyonunun yapılması, katılımcı kuruluşların görev tanımlarının hazırlanması ve iş-zaman planının çıkarılması için toplantı ve çalışmalar yapmıştır(Temmuz, Ağustos, Eylül 2015).

4. RSK tarafından ESO’ya üye tüm firmalara gönderilen mektup ile kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasına yönelik projenin içinde yer alıp almayacakları ve projede yer alacakların ilgili alan/dallardaki talepleri belirlenmiştir(Ağustos 2015). 5.Komisyonda yer alan mesleki ve teknik lise okul müdürleri, 12. Sınıf öğrencilerinin seçim esaslarını ve takvimini hazırlamıştır. Bu kapsamda her bir alan/daldan talep edilen öğrenci sayısının 3 katı öğrenci, okullarda o alan/dalda öğrenim gören öğrenci sayısı dikkate alınarak ve öğrencilerin 11. sınıftaki yıl sonu başarı puanına göre yazılı mesleki sınava alınmıştır. Sınav sonuçları her okula asil ve yedek liste hazırlanarak gönderilmiştir (Eylül 2015).

sayılı Mesleki Eğitim Kanunu ve MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre mesleki ve teknik liselerde görevli ilgili alan/dal öğretmenleri ve TÜLOMSAŞ mühendis ve usta öğreticileri işbirliğinde 8 dalın 12. sınıf mesleki eğitim programı hazırlanmıştır. Burs verilen öğrencilerin eğitim gördüğü dallarda her okuldan en az 1 öğretmen eğitim programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinden sorumlu olmuştur (Eylül 2015). 7. Proje Yürütme Kurulu, işbirliği protokolünü hazırlamış ve Protokol imza töreni yapılmıştır. 80 öğrenci ile firmalar eşleştirilmiştir(Eylül 2015).

8. Eğitim programı TÜLOMSAŞ’ta uygulanmaya başlamıştır(Ekim 2015). 9. TÜLOMSAŞ’ta mesleki eğitim sonu öğrencilerin değerlendirilmesi(Haziran 2016). 10.Mesleki eğitim programını başarıyla bitirenlerin istihdamı(Temmuz, Ağustos 2016). 11.Projenin etki değerlendirmesinin yapılması(Temmuz, Ağustos 2016). 12. Projenin iyileştirilerek sürdürülmesi(sürekli).

İşbirliği Protokolü İmza Töreni

Proje Açılış Töreni