“ Organik üretim Düzenleme ve Yönetmeliklerinde bulunan organik tarım ana ilkeleri ve yöntemleri.” 834/2007 nolu Düzenleme (AT), 889/2008 nolu Düzenleme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Rekabet hukuku, mal ve hizmet piyasalarında rekabetin korunması amacına yönelik olarak oluşturulan kurallar üzerine inşa edilmiş bir hukuk dalıdır.
Advertisements

ENTEGRE MÜCADELE.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN GÜNLÜK HAYATIMIZA ETKİLERİ
KOLAYLAR Taze Meyve-Sebze Dünyası
PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
ORGANİK TARIM.
T.G.K. BUĞDAY UNU TEBLİĞİ VE T.G.K. EKMEK VE EKMEK ÇEŞİTLERİ TEBLİĞİ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
Програма за ТГС България-Турция CCI No: 2007CB16IPO008
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
VETERİNER HİZMETLERİ, BİTKİ SAĞLIĞI, GIDA VE YEM KANUNU Kanun Numarası : 5996 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 13/6/2010 Sayı :
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
GENEL HEDEF İzmir ilinde üretilen taze sebze ve meyveye zarar veren hastalık zararlı ve yabancı otlara karşı kullanılan Bitki Koruma Ürünlerinin ‘’Zirai.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. A.(300,00 TL ) İLÇE GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ A. Desteklemeler: 2014 yılında alınacak.
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
BİZİM OLDUĞU HALDE BİZİM OLMAYAN ŞEY NEDİR?
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
TÜGEM 2008.
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
Ekosistemde Enerji Akışı ve Madde Döngüleri
GÖLHİSAR VE ALTINYAYLA İLÇELERİ SÜT ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ
SANAYİ GÜBRELERİNİN OLUŞTURDUĞU KİRLİLİK
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
SEMİNER „Tarım atıklarının kompostlaştırılması yoluyla çevre korunması, atıkların sürdürülebilir yönetilmesi ve iklim değişimleriyle mücadele“ Pomoriye,
Doç. Dr. Hüseyin KARLIDAĞ
HOŞGELDİNİZ HOŞGELDİNİZ.
KONYA İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Oksijenin Yurdu Fındık, Kivi ve Bal Diyarı BRİFİNG
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
1 KKTC Süt İşletmelerine İlişkin Özel Hijyen Kuralları Halil APAYDIN Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Gıda İşletmeleri ve Kodeks Daire Başkanlığı.
Tarım Türleri Öğrenme Hedefleri Tarımın Farklı Türlerini Tanımlamak
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
biyoteknoloji ve önemi
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
FİNAL KONFERANSI Proje gerçekleştirilmesi neticelerinin sunulması Pomoriye, y. projesi AB tarafından CCI 2007CB16IPO008 nolu Bulgaristan ile.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Neşe İLOĞLU Marka Uzmanı 06/01/2017
EKOLOJİK (= ORGANİK) TARIM TANIMI, İLKELERİ
Yönlendirme Komitesi Çalıştayı Şubat 2015, Ankara Plaza Hotel AB İç Pazarına ilişkin genel resimde 2 direktif arasındaki ilişkiler ve yakınsak.
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
ORGANİK GÜBRE MEVZUATI VE TAVUK GÜBRESİNİN BİTKİSEL ÜRETİMDE KULLANIM İMKANLARI BÜGEM Yaşar ORHAN .gov.tr.
YEM KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
YEM KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
ORGANİK YUMURTA ÜRETİMİ
Çiftliğim ne kadar uygun ? Faaliyet için yeterli ari alanım var mı ?
ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ. ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ.
İYİ TARIM UYGULAMALARI NEDİR?  İnsan sağlığına zararlı maddelerin, fiziksel kalıntılar barındırmayan,çevreyi olumsuz şekilde etkilemeyen, doğal.
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
OTP kuralları ve yapılanması
EKOLOJİ VE ÇEVRE BİYOLOJİSİ-III. hafta
Devletlere ait Organik Yönetmelikler
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

“ Organik üretim Düzenleme ve Yönetmeliklerinde bulunan organik tarım ana ilkeleri ve yöntemleri.” 834/2007 nolu Düzenleme (AT), 889/2008 nolu Düzenleme ve Tarım ve Gıda Bakanlığının 22/2001 nolu Yönetmeliği Pomoriye Nikolay Tihov, Petar Kkirov “Biyoselena“ Organik Tarım Vakfı projesi AB tarafından CCI 2007CB16IPO008 nolu Bulgaristan ile Türkiye arasında sınırötesi işbirliği İPA Programı çerçevesinde mali yardım alıyor.

Tüketicılerin organik gıdayı seçtiklerinde bilmesini isteyen bu: onlar tam ödedikleri şeyi alıyorlar. Başka bir deyimle: organik ürün hakkikaten organik. Sertifikasyon: Organik tanımlamasına uygun tarım ürünlerini piyasaya sunabilmesi için şu ana kadar konvansiyonel tarımı geliştirmiş olan çiftçiler ilk önce organik tarıma asgari 2 senelik bir geçiş döneminden geçmelidir.Aynı zamanda konvansiyonel ve organik ürünleri üretmek isterlerse onlar iki etkinliği her bir üretim aşamasında açıkça farklılaştırmalı. AB Düzenlemesi, üretici ve işlemcilerden kendilerine uygulanabilir kurallara kesinlikle uymalarını gerektirir. Bunu sağlamak için, onlar özel veya kamu kuruluşları tarafından kontrole tabi tutulur. Kontrol prosedürleri başarıyla tamamladığı üreticiler sertifika alır ve ürünlerini organik olarak göstermek hakkına sahip olur.

Açıklık Açıklık Kötüye kullanma olanaklarını azaltmak ve tüketicilerin hangi ürünün organik olduğu tereddütlerini önlemek amacıyla işaretlenme ve reklam uygulamalarında dahil kullanılan bütün terimler organik olmayan ürünlerin işaretlenmesi için kullanılamaz. Bundan başka organik ürün, genetik olarak değiştirilmiş organizmaları da içerdiğini gösteren etiket kullanamaz. Düzenleme organik ürün işaretinin belirtmesi ve kullanılmasına dair sıkı kuralları içerir: Tyüketiciyi ürünün veya onun öğelerinin işbu Düzenlemenin şartlarını yerine getirdikleri yönünde telkinde bulunulması neticesinde yanıltabildiği “organik ’’, ‘’bio’’, ‘’eko’ gibi v.s. ticari markalarda veya reklamlarda kullanılan terimleri organik olmayan ürünler ve gıdalar için kullanılamaz. Tyüketiciyi ürünün veya onun öğelerinin işbu Düzenlemenin şartlarını yerine getirdikleri yönünde telkinde bulunulması neticesinde yanıltabildiği “organik ’’, ‘’bio’’, ‘’eko’ gibi v.s. ticari markalarda veya reklamlarda kullanılan terimleri organik olmayan ürünler ve gıdalar için kullanılamaz.

Endikasyonlar Endikasyonlar Size organik ürünün gerçekliğinde fazla güven vermek amacıyla Düzenleme ve Yönetmelik, organik olarak işaretlenmiş bütün ürünlerde üretim-dağıtım zincirindeki sonuncu operatörün isminin gösterilmiş olmasını gerektirir. Mesela: üreticinin, işlemcinin ve dağıtımcının adları olduğu gibi gereken kontrolü yapmış olan kurumun adı veya kodu. İşaret AB’nin organik ürünleri belirleme işareti ve AB üye ülkeleri tarafından kabullenmiş çeşitli logoların mahiyeti, “organik ’’ tanımının verdiği garantilerini tamamlamak ve tüketicilere yönelik organik ürünün ‘’görünürlüğünü’’ yükseltmek yani onun daha kolay farkedilebilmesini sağlamaktır. AB’nin organik ürünleri belirleme işareti ve AB üye ülkeleri tarafından kabullenmiş çeşitli logoların mahiyeti, “organik ’’ tanımının verdiği garantilerini tamamlamak ve tüketicilere yönelik organik ürünün ‘’görünürlüğünü’’ yükseltmek yani onun daha kolay farkedilebilmesini sağlamaktır.

Kontrol Organik üretime doğru geçiş döneminin bitmesinden sonra üreticiler ve işlemciler aşağıgaki noktalarda her sene geniş bir kontrole tabi tutulur: - Gerçekleştirilmiş alış-veriş belgeleri kontrolü, hayvanların sağlığı konusunda tutulan günlükler v.s. - Gerçekleştirilmiş alış-veriş belgeleri kontrolü, hayvanların sağlığı konusunda tutulan günlükler v.s. - Numune alması mümkün - Numune alması mümkün - Hayvanların kapalı binalarda ve açık alanlarda yetiştirilme koşullarının kontrolü - Hayvanların kapalı binalarda ve açık alanlarda yetiştirilme koşullarının kontrolü - Depolar, meyve bahçeleri, seralar ve otlakların kontrolü - Depolar, meyve bahçeleri, seralar ve otlakların kontrolü Bir operatörün riskli olarak kabllendiğinde kontrol kurumları yerinde ilaveten ziyaretler ve teftişler yapabilir. Bir operatörün riskli olarak kabllendiğinde kontrol kurumları yerinde ilaveten ziyaretler ve teftişler yapabilir. Her bir AB üye devleti organik ürünlerinin üzerinde kontrolü ve sertifikasiyonu gerçekleştiren saptanmış kontrol sistemine ve tayın edilmiş resmi kurumlar ve /veya onaylanmış özel teşkilatlarına sahiptir.

.Mevzuat organik Bitkiler, bitkisel ürünler ve menşesi bitkisel gıdaların organik üretim ile ilgili Tarım ve Gıda Bakanlığı’nın ve değişmesi tarihli 22 nolu yönetmeliği. organik 2029/91 nolu Avrupa ekonomi toplulukları düzenlemesinin iptali ve Biyolojik üretim ve organik ürünlerinin etiketlenmesi ile ilgili Konseyin tarihli 834/2007 nolu Düzenleme (AT). Organik Organik üretim, etiketlenmesi ve kontrol hakkında 834/2007 nolu Düzenlemenin uygulanmasını öngören ayrıntılı kuralların tespit edilmesi ile ilgili tarihli 889/2008 nolu Komisyonun Düzenlemesi (AT).

Organik üretim ile ilgili,Resmi gazete’nin tarihli 13. sayısında değiştirilmiş tarihli TGB ‘ın 22 nolu Yönetmelik Organik üretim ile ilgili,Resmi gazete’nin tarihli 13. sayısında değiştirilmiş tarihli TGB ‘ın 22 nolu Yönetmelik Tanımlar Tanımlar Bölüm 1 – Genel hükümler Bölüm 1 – Genel hükümler rganik Md.2(1) Bitkiler ve bitkisel ürünler organik yontemle üretilmiş sayılır eğer: Yonetmelikte gösterilmiş üretimle ilgili asgari şartlar karşılanmıştır Üretimde saadece: a) a) 1 ve 2 nolu ekte tarif edilmiş bitki koruma ürünleri, gübreler ve toprağın kalitesini artıran maddeler b) rganik b) organik yontemde üretilmiş tohum ve çoğaltım maddeleri kullanılmıştır. (2) Genetiği değiştirilmiş organizmalar veya ürünleri kullanılmamıştır

. 22 nolu Yönetmelik / İkinci Bölüm /. Madde 6 (1): Organik üretim kuralları: Bitki ve bitkisel ürünlerin organik üretim kuralları, mahsulün ekiminden en az 2 yıl önce ve çayırlar hariç uzun ömürlüler için ilk hasattan en az 3 yıl önce uygulanmalı.

22 nolu Yonetmelik – Geçiş dönemi (2) Paragraf 1)’deki süre bitkilerin ve bitkisel ürünlerin organik üretimine doğru geçiş dönemi olarak belirlenir. Geçiş döneminin başlangıcı denetim kurumu ile kontrat imzalanması anında başlar. (3) Denetim kurumu, tarım toprağının kullanım tarzına bağlı olarak par.1’deki süreyi artıra veya azaltabilir (5) Bu süre böyle belirlenir ki onun dolmasında ilgili bitki koruma maddesinin çöküşü neticesinde meydana gelen bileşiklerin kalma miktarlarının toprakta bulunmadığı garanti edilebilir.

. Yonetmelik 22 Madde 9 (1) Organık üretimde toprağın verimliliği ve organik aktivitesi şu yontemlerle desteklenir ve artırılır: 1. Uygun ekim rotasiyonu çerçevesinde baklagiller, yeşil gübre verilmesi veya derin köklü bitkiler. 2. Toprağa organik üretimi geliştiren çiftçiliklerden alınan ahır gübresi, komposta dönüşmüş ve dönüşmemiş maddeler ve hayvancılığından alınan çerçöp verilmesi.

Yonetmelik 22 (4) Bitkilerin tam baslenmesi veya toprağın kalitesinin artırılması mümkün olmadığında 1 nolu ekte yazılmış gübreler kullanılabilir (5) Ekteki gübreler yalnız ahır gübresiyle birlikte bir kombinasiyonda yıl bazında bir hektarda 170 kilo azotu geçmedikleri takdirde kullanabilir.

Yonetmelik 22 Madde 10(1) Organik üretimde zararlı, hastalıklar ve yabancı otlarla mücadele için bu önlemler alınır: Uygun tür ve çeşitlerin seçilmesi Uygun ekim rotasiyonu Toprağın uygun işlenmesi Zararlılara tabi düşmanların korunması Yabancı otların yakılması (2) Bitkiyi tehdit eden direkt bir tehlikede 2 nolu ekteki malzemeler kullanabilir

Yonetmelik 22 Madde 11 (1) Kullanılmış olan fide, tohum ve fidan organik usulde üretilmlş olursa o zaman bitki ürünleri de organik usulde üretilmiş sayılabilir. (2) Tohum ve fide bitki ürünleri, organik üretimi için anne bitkisi veya fide ebeveyn bitkilerinin organik yöntemde bir nesil zarfında uzun ömürlü ise GDO kullanılmadan iki vejetasyon devri içerisinde üretilmiş olduklarında kullanılır. (2) Tohum ve fide bitki ürünleri, organik üretimi için anne bitkisi veya fide ebeveyn bitkilerinin organik yöntemde bir nesil zarfında uzun ömürlü ise GDO kullanılmadan iki vejetasyon devri içerisinde üretilmiş olduklarında kullanılır.

Yonetmelik 22 Madde 11 ( yeni – RG sayı 13/2006) Çeşit inceleme onama ve tohum kontrolü yürütme ajansı organik usulde üretilmiş fide ve fidan çeşitlerinin elektronik veri tabanı oluşturup destekler. OrganicXseeds.bg ‘’Organik tarım’’ başlığı - OrganicXseeds.bg – Bulgaristan için organik tohum ve fide resmi veritabanı.

834/2007 nolu Düzenleme (AT) Konseyin organik tarım ve organik ürünlerinin etiketlenmesine ve 2092/91 nolu Düzenlemenin (AET) iptaline dair tarihli 834/2007 nolu Düzenlemesi (AT)

AB konseyi AB konseyi Avrupa topluluğunun oluşturulması sözleşmesini gözönünde bulundurarak, ve daha somut onun 37. maddesi, Komisyonun teklifini gözönünde bulundurarak, Avrupa Parlamentosunun kanaatini gözönünde bulundurarak (1), Aşağıdakileri gözönünde bulunduruyor: (1) Organik tarım, üretme yontemi ve hayvanların refahı için yüksek standartların uygulanması, doğal kaynakların korunması, yüksek seviyeli biyoçeşitlilik, çevre korunması ile ilgili en iyi uygulamaların birleştirildiği gıda üretimi ve tarım yonetimi için genel bir sistem olur. (1) Organik tarım, üretme yontemi ve hayvanların refahı için yüksek standartların uygulanması, doğal kaynakların korunması, yüksek seviyeli biyoçeşitlilik, çevre korunması ile ilgili en iyi uygulamaların birleştirildiği gıda üretimi ve tarım yonetimi için genel bir sistem olur. (2) Üye devletlerinden çoğunda organik tarım kesiminin payı artırılmaktadır. Son yıllarda tüketicilerin talebi artırılması önemli olur.

(3) Organik tarımı düzenleyen Topluluğun mevzuatı adil rekabet ve iç piyasasının doğru çalışmasına yönelik olmalı. (4) Komisyonun AP ve Konseyine organik tarım ve gıda ile ilgili Avrupa harekat planı hakkındaki mesajı Topluluğun standartlarını iyileştirme ve teyit etmeyi amaçlıyor. (5) Bunun için görünürlük ve tüketici güveni açısından organik tarımda uygulanabilen hedefler, ilkeler ve kurallar daha açık belerlenmeli. (6) Bu amaçla organik ürünlerin üretilmesi ve tarım ürünleri ve gıdalar üzerinde belirtilmesi ile ilgili Konseyin tarihli ve 2092/91 nolu Düzenlemesi (AET) iptal olup yeni bir Düzenleme ile değiştirilmeli.

(7) Topluluğun, bitkicilik, hayvancılık ve su kültürlerinin organik üretimi ile ilgili genel bir hukuki çerçevesi oluşturulmalı. Bu çerçeve yabani bitkilerin ve yenebilen deniz yosunları toplanması kuralları, organik tarıma geçiş ile ilgili ve işlenmiş gıdaların üretilmesi ile ilgili hükümleri de ihtiva etmeli. (8) Organik üretimin gelişmesine organik üretime daha elverişli yeni usullerin ve malzemelerin kullanılmasının teşviki ile ek yardım gösterilmeli. (9) GDO ve GDO yoluyla meydana gelen ürünler organik tarım doktrini ve tüketicilerin organik ürünler hakkındaki anlayışına ters geçer.

BÖLÜM I HEDEF, KAPSAM VE TANIMLAR Madde 1 Hedef ve kapsam Madde 1 Hedef ve kapsam Mevcut Düzenleme organik tarımın sürdürülebilirliğinin tabanını temin ederken iç piyasasının efektif çalışmasını sağlar, adil rekabet için garanti verir, tüketicinin güveni temin eder ve tüketicilerin menfaatlerini korur. Mevcut düzenlemenin hükümlerinin temelinde bulunan genel hedefler ve ilkeler işbu alanda olur : a) organik ürünlerin üretilmesi, işlenme ve dağıtımın tüm aşamaları ve üzerindeki denetim hakkında b) etiketlenme ve reklamda kullanılan organik ürünü gösteren işaretler hakkında 2. Bu Düzenleme piyasaya sunulan veya sunulacak su ürünleri dahil işbu tarım ürünleri için uygulanır: a) canlı veya işlenmemiş tarım ürünleri b) gıda için işlenmiş tarım ürünler c) besleme malzemeleri d) dikim ve ekim malzemesi

Madde 2 Tanımlar Madde 2 Tanımlar Mevcut Düzenleme için aşağıdaki tanımlar uygulanır: a) ‘’Biyolojik (organik) üretim’’ üretim, işleme ve dağıtımın her bir safhasında mevcut Düzenlemede bulunan hükümlere uygun üretim yontemin kullanılmasıdır.. b) ‘’üretim, işleme ve dağıtım safhaları’’ belirli bir organik ürünün o dahil ilk üretilmesinden onlar da dahil onun muhafaza, işlenme, nakliyat ve satışına kadar anlamına gelir... c) ‘’Organik’’ terimi biyolojik üretim neticesinde veya onunla ilgili olarak oluşturulan bir şeydir ç) ‘’operatör’’ onun tarafından denetlenen organik üretim işletmesinin çerçevesinde mevcut Düzenlemenin hükümlerinin riayet edilmesinden sorumlu tüzel veya fiziksel kişi anlamına gelir d) ‘’bitkicilik’’ iktisadi maksatla yabani bitki ürünlerin toplanması dahil tarımsal bitki ürünlerin üretilmesi anlamına gelir.

BÖLÜM II ORGANİK ÜRETİMİN HEDEF VE İLKELERİ BÖLÜM II ORGANİK ÜRETİMİN HEDEF VE İLKELERİ Madde 3 HEDEFLER Madde 3 HEDEFLER Organik üretim aşağıdaki ana hedefleri takip eder: a) a) Tarım idaresi için sürdürülebilir bir sistem oluşturmak. Bu sistem : i) tabiatın sistemleri ve döngüleri ile uymludur ve toprak, su, bitkiler ve hayvanların sihhatini ve arasındaki dengeyi iyileştirir. ii) Biyolojik çeşitliliğin yuksek seviyesine katkıda bulunur iii) Enerjiyi ve doğa kaynakları olan su, toprak, organik madde ve havayı sorumlu bir şekilde kullanır. iv) Hayvanların refahına yönelik yüksek standartlara riayet eder ve daha somut hayvanların söz konusu türe özgü davranış ihtiyaçlarını karşılar.

Madde 4 Ortak ilkeleri Madde 4 Ortak ilkeleri Organik tarım şu ilkelere dayanır a) Çevre sistemlerine dayanan ve bu sistemlerin iç doğa kaynaklarını kullanan biyolojik süreçlerin geliştirme ve idaresi. Metotları bu: İ) Canlı organizmaların ve mekanik üretim yontemlerinin kullanılması. iı) yere bağlı olan ürün ve hayvanların yetiştirmesi veya balık kaynaklarının sürdürülebilir tüketilmesi ilkesine uygun balıkçılık geliştirilmesi iii)Veteriner ürünleri hariç GDO veya GDO’dan veya onun neticesinde üretilmiş ürünlerin kullanılmasına engel oluşturur. b) Dış kaynakların kullanılmasını azaltma. c) Kimyasal yolda sentezlenmiş maddelerin yalnız istisna olarak kullanılması.

BÖLÜM III ÜRETİM HÜKÜMLERİ BÖLÜM III ÜRETİM HÜKÜMLERİ BAŞLIK 1 ÜRETİMİN GENEL KURALLARI BAŞLIK 1 ÜRETİMİN GENEL KURALLARI Madde 8 Genel şartlar Operatörler mevcut bölümde tespit edilmiş üretim hükümlerinin olduğu gibi madde 38 harf a) metninde kaydedilmiş ve uygulama hükümlerinde öngörülmüş nasihatlara riayet eder. Madde 9 GDO kullanılmasına yasak 1. Organik üretimdeki gıdalar, beslemeler, teknolojik yardımcı maddeler, bitki koruması ürünleri, gübreler, toprak iyileştiricileri, tohum, dikme malzemesi,mikroorganizmalar ve hayvanlar için GDO ve bazında üretilmiş ürünlerin kullanılması yasaktır. Madde 10 İyonizasyon radyasyon kullanılma yasağı Organik gıda ve beslemelerde olduğu gibi onlarda kullanılan maddelerinde de iyonizasyon radyasyon kullanılması yasaktır.

BÖLÜM 2 Tarım üretimi BÖLÜM 2 Tarım üretimi Madde 11 Tarım üretimine yönelik genel hükümler Madde 11 Tarım üretimine yönelik genel hükümler Bütün çiftlik organik üretime mutabık şartlara uygun olarak idare edilir. Madde 12 Bitkicilikle ilgili hükümler Madde 12 Bitkicilikle ilgili hükümler Madde 11’de öngörülmüş tarımla genel olarak ilgili olan hükümlerden başka organik tarımda aşağıdaki hükümler de uygulanır: a) Organik bitkicilikte toprakta organik maddelerin varolmasını destekleyen ve çoğaltan, toprağın dayanaklığını ve biyoçeşitliliğini artıran ve onun sıkıştırılması ve erozyonu önleyen maddeler kullanılır. b) Toprağın verimliliği ve biyolojik aktivitesi çok yullık ürün rotasyonu baklagiller ve diğer ürünler dahil ile desteklenir ve artırır. Bu ürünler yetiştirilmesinde yeşil gübreleme, mümkün olduğu kadar organik üretim neticesinde oluşturulan ve kompost haline getirilmiş organik maddeler veya ahır gübresi kullanılır. c) Biyodinamik preparatların(hazırlıkların) kullanılmasına izin var.

d) Mineral azot gübreler kullanılmasın e) Tüm bitkicilik mekanizmaları çevre kirletilmesine yol açan herşeyi önler veya minimize eder f) Zararlı, hastalıklar ve yabancı otlar tarafından meydana gelen zararların önlenmesi esas olarak doğal düşmanlar koruması yoluyla, çeşitlerin ve türlerin seçilmesi, ürün rotasyonu, tarım teknik yöntemleri ve termik yöntemler yoluyla gerçekleşir. g) Belli bir kültüre yönelik yakın tehlike durumunda bitki koruma maddeleri yalnızca madde 16 uyarınca organik tarımda kullanılmasına izin var olduğunda kullanılabilir. h) Dikim ve ekim malzemeden farklı ürünlerin üretilmesi için yalnızca organik yöntemle üretilen dikim ve ekim malzemesi kullanılır.

Madde 13 Deniz yosunları üretilmesine yönelik hükümler Madde 14 Hayvancılığa yönelik hükümler Madde 14 Hayvancılığa yönelik hükümler 1. Madde 11’de öngörülmüş tarım üretimi için genel hükümlerden başka hayvancılık için şu hükümler de uygulanır: a) hayvanların menşesine dair a) hayvanların menşesine dair b) hayvancılık uygulamaları ve yetiştirme koşullarına dair b) hayvancılık uygulamaları ve yetiştirme koşullarına dair c) üreme dair c) üreme dair d) beslemelere dair d) beslemelere dair e) hastalıkların önlenmesi ve veteriner tedavisine dair e) hastalıkların önlenmesi ve veteriner tedavisine dair f) temizleme malzemelerin ve hayvanların yetiştirildiği bina ve tesislerin temizlenmesi ve dezinfeksiyonuna dair f) temizleme malzemelerin ve hayvanların yetiştirildiği bina ve tesislerin temizlenmesi ve dezinfeksiyonuna dair

Madde 15 Madde 15 Su kültürlerinin üretilmesi hükümleri Madde 16 Tarımda kullanılan ürün ve maddelerin ve onların onaylanması kriterleri Madde 17 Organik üretime geçiş 1.Organik üretime başlanacak çiftçilikte şu hükümler uygulanır: a) a) Organik tarıma geçiş dönemi en erken, operatörün faaliyetiyle ilgili yetkili kuruma bilgi vermiş ve çiftliğini denetim sistemine geçirmiş olduğunda başlar. b) b) Organik tarıma geçiş dönemi sırasında mevcut Düzenlemenin bütün hükümleri geçerlidir

BÖLÜM IV ETİKETLENME BÖLÜM IV ETİKETLENME Madde 23 Organik tarımla ilgili terimlerin kullanılması 1.Mevcut Düzenlemeye göre belli bir ürünün organik üretim yöntemi terimlerini içerdiği yalnızca, etiketlenmede, reklam malzemelerde veya ticari evraklarında söz konusu ürün, öğeleri veya besleme malzemeleri müşteriye, ürün, öğeleri veya besleme malzemelerinin mevcut Düzenleme uyarınca olusturulduğunu gösteren terimlerle karakterize edilmişlerse, sayılabilir. Madde 24 Zorunlu işaretler Madde 24 Zorunlu işaretler 1. Madde 23 fıkra 1 uyarınca terimlerin kullanıldığı zaman : a) Etikette zaman açısından en yakın üretim veya işleme faaliyeti yapan operatörü teftiş eden denetim veya kontrol kurumunun madde 27 fıkra 10 ‘da belirlendiği gibi kod numarası yazılmış bulunur. b) Madde 25 fıkra 1’da belirlendiği Topluluğun işareti aynı şekilde paketlenmiş gıdalarla ilgili etikette koyulur.

. Madde 25 Organik tarımı belirleyen işaretler Madde 25 Organik tarımı belirleyen işaretler 1. Topluluğun organik ürünleri belirleyen işareti mevcut Düzenlemedeki şartları karşılayan ürünlerin etiketlenmesi tanıtılması ve reklamında kullanılabilir. AB çerçevesinde biyolojik logosu ve etiketine sahip organik ürünlerin üretimi ve dağıtımı kesinlikle düzenlenmiştir.

Organik üretim etiketlenme ve kontrole dair 834/2007 nolu Düzenlemenin uygulanmasına yönelik ayrıntılı kuralların tespit edilmesi ile ilgili tarihli 889/2008 nolu Komisyon’un Düzenlemesi (AT) Organik üretim etiketlenme ve kontrole dair 834/2007 nolu Düzenlemenin uygulanmasına yönelik ayrıntılı kuralların tespit edilmesi ile ilgili tarihli 889/2008 nolu Komisyon’un Düzenlemesi (AT) BÖLÜM I – GENEL HÜKÜMLER BÖLÜM I – GENEL HÜKÜMLER KONU VE KAPSAM KONU VE KAPSAM 1. Mevcut Düzenleme aşağıdakilerle ilgili ayrıntılı kuralları belirler: - organik üretim - organik üretim - etiketlenme - etiketlenme - kontrol - kontrol - 834/2007 nolu Düzenleme’nin (AT) 1.maddesi 2. fıkrasında adı geçen bütün ürünler için - 834/2007 nolu Düzenleme’nin (AT) 1.maddesi 2. fıkrasında adı geçen bütün ürünler için

DİKKATİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ ! projesi AB tarafından CCI 2007CB16IPO008 nolu Bulgaristan ile Türkiye arasında sınırötesi işbirliği İPA Programı çerçevesinde mali yardım alıyor.