TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL SORUMLULUK ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
AB FONLARI VE PROJE YAZIMI SEMİNERİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
“SİGORTA BİLİNÇLENDİRME VE DESTEK PROJESİ”. PROJENİN AMACI: Bu kapsamda; uluslararası bağlantıları olan  AON Risk Solutions  Marsh  Grass Savoye (Willis)
TÜBİTAK 1000 PROJESİ BİLGİLERİ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Üniversiteye Bağlı Fakülte ve Yüksekokullar  15 Fakülte  7 Yüksekokul  7 Meslek Yüksekokulu ÖZELLİKLERİ: Erciyes Üniversitesinde, 2005–2006 öğretim.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
DEÜ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TEZ YAZIM KURALLARI GEÇMİŞİ ve ÖNERİLER
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Gençlik Danışma Birimi Psk. Nuriye Genç
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü. Devlet Konservatuvarı Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Tasarım ve.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.

İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ GÖRÜNÜMÜ ÖDEVİ SEDA TÜRK.
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Değerli Kastamonu Üniversitesi Öğretim Elemanları HOŞGELDİNİZ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Mayıs 2018 Mezuniyet Töreni
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
FAKÜLTELER TAM ÜCRETLİ %75 BURS %50 BURS&İNDİRİMLİ %25 BURS&İNDİRİMLİ
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 24 Haziran 2019 Mezuniyet Töreni
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)

SUNUM AKIŞI T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016 Sunum kapsamında;  Trakya Üniversitesi’nin TÜBİTAK-ARDEB programı hakkında yürüttüğü faaliyetler hakkında kısa özet  Görüşülen kişinin unvanı,  Görüşülen kişinin görev yaptığı fakülte,  Bugüne kadar bir bilimsel araştırma projesi yapılıp yapılmadığı,  En son hangi yıl bilimsel proje yapıldığı,  Destek veya teşvik alınan kurum ya da kuruluşlar,  TÜBİTAK-ARDEB proje destek programları hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğu,  Unvana göre TÜBİTAK-ARDEB Proje Destek Programları hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğu,  TÜBİTAK-ARDEB programlarına yönelik çalışmaların etkileri, konuları incelenmiştir.

TÜBİTAK-ARDEB PROGRAMI HAKKINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER-1 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016 TÜBİTAK-ARDEB programları hakkında yapılan etkinlik ve tanıtım faaliyetleri;  Proje oluşturma ve yapım teknikleri hakkında eğitimler verilmiştir.  TÜBİTAK’ı tanıtıcı broşür dağıtımı ve okul panolarına asılmıştır.  TÜBİTAK-ARDEB web sitesi dizayn edilip güncel tutulması sağlanmıştır.  Öğretim üyelerine bilgilendirme lerinin gönderilmiştir.  Akademisyenlerin ARDEB kayıtlarını güncellemeleri sağlanmıştır.  "Proje Teşvik İkramiyeleri" ve "Proje Performans Ödülleri" hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır. TÜBİTAK-ARDEB projeleri hazırlanırken yaşanılan sorunlara yönelik alınan önlemler;  Bilgilendirme toplantıları ve eğitimlerin verilmiştir.  Danışma masası kurularak danışmanlık hizmeti verilmiştir.  Yurt içi ve yurt dışından üniversite dışından eğiticiler getirilmek suretiyle farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.  Mentörlük desteği sağlanmıştır.  Proje yazım tekniklerini anlatan seminer ve toplantılar düzenlenmiştir.

GÖRÜŞÜLEN KİŞİNİN UNVANI n% Profesör5911,5% Doçent6913,4% Yardımcı Doçent13325,9% Öğr. Gör.11622,6% Uzm. / Uzm. Dr.61,2% Arş. Gör. / Arş. Gör. Dr.8817,1% Okutman203,9% Lisansüstü Öğrenci163,1% Doktora2,4% Belirtmeyen51,0% Toplam514100,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

n% Meslek Yüksek Okulları10420,2% Tıp Fakültesi8115,8% Fen Fakültesi6312,3% Yüksek Okullar418,0% İktisadi ve İdari Bilimler F.326,2% Eğitim Fakültesi275,3% Edebiyat Fakültesi275,3% Mühendislik Fakültesi224,3% Mimarlık Fakültesi173,3% Eczacılık Fakültesi163,1% Sağlık Bilimleri Fakültesi112,1% İlahiyat Fakültesi71,4% Diş Hekimliği Fakültesi2,4% Güzel Sanatlar Fakültesi1,2% Diğer4,8% Belirtmeyen5911,5% Toplam514100,0% GÖRÜŞÜLEN KİŞİNİN GÖREV YAPTIĞI FAKÜLTE T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

EN SON HANGİ YIL BİLİMSEL PROJE YAPILDIĞI n=307n= ’ten itibaren yapılan bilimsel projelerde belirgin bir artış olmuştur. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

PROJE DESTEĞİ ALINAN KURUM YA DA KURULUŞLAR 2016 yılında TÜBAP ve TÜBİTAK projelerinde artış olmuştur. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

TÜBİTAK-ARDEB PROJE DESTEK PROGRAMLARI HAKKINDA NE KADAR BİLGİ SAHİBİ OLUNDUĞU n=514n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos yılında katılımcıların %48,1’i TÜBİTAK-ARDEB proje destek programları hakkında orta düzeyde bilgi sahibi olurken, %23,4’ü bilgi sahibi olmadıklarını belirtmiştir. Soruya yönelik ortalama ise (3,11) olarak hesaplanmıştır. Bu durumda katılımcıların çoğunlukla orta düzey bilgi sahibi oldukları saptanmıştır yılında katılımcıların %49,6’sı TÜBİTAK-ARDEB proje destek programları hakkında bilgi sahibi iken, bu oranın 2016 yılında %76,7’ye yükseldiği görülmektedir. Bu durumda 2016 yılında bilgi sahibi olanların oranında %27’lik bir artış sağlanmıştır yılında yapılan tanıtıcı ve farkındalık oluşturmaya yönelik çalışmaların, TÜBİTAK-ARDEB proje destek programlarının bilinirliğinin artmasında etkili olduğu söylenebilir.

Ortalama Profesör3,63,75 Doçent3,53,43 Yardımcı Doçent3,43,21 Öğr. Gör.3,02,95 Uzm./Uzm Dr.3,73,67 Arş Gör./Arş. Gör. Dr.3,02,65 Okutman2,12,50 Lisansüstü Öğrenci2,82,50 Doktora-3,00 Belirtmeyen-4,40 Genel Ortalama3,33,11 Unvana Göre TÜBİTAK-ARDEB Proje Destek Programları Hakkında Ne Kadar Bilgi Sahibi Olunduğu ARDEB destek programı hakkında en fazla bilgi sahibi olanlar profesörler iken en az bilgi sahibi olanlar; araştırma görevlileri ve lisansüstü öğrenciler’dir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

TÜBİTAK-ARDEB PROGRAMLARINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ETKİLERİ-1 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016 Yapılan çalışmalar ile;  2016 yılında ilk kez bilimsel araştırma projesi yapanlarda  2014 yılından itibaren gerçekleştirilen bilimsel araştırma projelerinde  En fazla bilimsel proje üretenler; profesörler ve doçentler olmuştur. Aynı zamanda öğretim görevlileri ve araştırma görevlilerinde bilim üretme potansiyeli olduğu görülmekte olup, bu durumun gelecek yıllarda yapılan bilimsel proje sayısında artış sağlayacağı söylenebilir.

TÜBİTAK-ARDEB PROGRAMLARINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ETKİLERİ-2 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016  2016 yılında 1 defa ve 5’ten fazla defa bilimsel araştırma destek ve teşvik alanların oranında  2016 yılında TÜBAP ve TÜBİTAK-ARDEB destek programlarından yararlananların oranında  Unvan arttıkça alınan teşvik veya destek sayısında  2015 yılında katılımcıların %49,6’sı TÜBİTAK-ARDEB proje destek programları hakkında bilgi sahibi iken, bu oranın 2016 yılında %76,7’ye yükseldiği görülmektedir. Bu durumda 2016 yılında bilgi sahibi olanların oranında %27’lik bir artış sağlanmıştır. Söz konusu artış 2016 yılında TÜBİTAK-ARDEB programları hakkında farkındalık düzeyinin arttığının bir göstergesidir.  yılında yapılması düşünülen bilimsel projelerin alanlara göre dağılımına bakıldığında, katılımcıların %53,5’i Fen Bilimleri, %34,6’sı Sosyal Bilimler alanında bilimsel proje yapmayı düşündüğünü belirtmiştir.

TÜBİTAK-ARDEB PROGRAMLARINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ETKİLERİ-3 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016  yılında profesörlerin %36,4’ü Tıp alanında bilimsel proje yapmayı düşünürken; doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlileri ve araştırma görevlilerinin çoğunlukla Sosyal Bilimler alanında bilimsel proje yapmayı düşündüklerini belirtmişlerdir.  Fakültelere göre bilimsel projelerde an fazla teşvik veya desteği %23 oranı ile Tıp Fakültesi, %18,3 ile Fen Fakültesi alırken, en az teşvik veya desteği %29,1 oranı ile Meslek Yüksekokullarının aldığı görülmektedir.  Proje yazım teknikleri eğitimi ve mentörlük desteği Trakya Üniversitesi mensuplarının ARDEB projelerinden daha fazla yararlanmalarını sağlamak için yürütülen çalışmalardır. Araştırma bulgularında bu yöndeki istek ve beklentilerin, üniversitede yürütülen çalışmalarla aynı doğrultuda olup, beklentilerin karşılandığı saptanmıştır.

TÜBİTAK-ARDEB PROGRAMLARINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ETKİLERİ-4 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016  2016 yılında, üniversiteden yapılan duyurulardan, arkadaşları aracılığıyla ve internet sayfasından bilgi sahibi olanların oranlarında artış sağlanmıştır.  TÜBİTAK-ARDEB programları hakkında uygulanan bilgilendirme kanallarının ( , TÜBİTAK-ARDEB web, broşür vb.) etkin bir şekilde kullanıldığı görülmekte olup, 2016 yılında bu kanallar aracılığı ile bilgi sahibi olanların oranında artış saptanmıştır.  yılında T.Ü’nin yapmış olduğu tanıtıcı ve farkındalık oluşturmaya yönelik çalışmaların, TÜBİTAK-ARDEB proje destek programlarının bilinirliğinin artmasında etkili olduğu söylenebilir.  Hazırlanan projelere yönelik danışmanlık hizmeti sunularak konunun uzmanı bilim adamları tarafından bilimsel destek sağlanması ve projenin eksik yönlerinin tespit edilerek bunların giderilmesine yardımcı olunması, T.Ü’nin araştırmacılara tanıdığı kolaylıklar olarak düşünülebilir. Söz konusu maddelerde yaşanan gelişmeler, T.Ü’nin bilimsel araştırma destek programlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalarının olumlu yansımaları olarak değerlendirilebilir.

T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016 Trakya Üniversitesi’nin yılında TÜBİTAK-ARDEB ve bilimsel araştırmaları destekleme ve geliştirilmesine yönelik gerçekleştirdiği çalışmaların olumlu yansımaları, araştırma sonucunda görülmüştür. Söz konusu çalışmaların gelecek yıllarda da titizlikle devam etmesi, alınan önlemlerin ve çabaların sonuçsuz kalmayacağının bir göstergesidir. Aynı zamanda önümüzdeki yıllarda da yapılan çalışmaların etkinliğinin ölçülmesi, akademisyen ve öğrencilerin karşılanmamış beklentilerinin tespit edilmesi ve eksikliklerin giderilmesi, Trakya Üniversitesi’nin bilim üretme kapasitesinin arttırılmasında önem arz etmektedir.