İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ AKADEMİK KURUL TOPLANTISI KIRGIZİSTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ 5 ŞUBAT 2013
DEK A NLIK Prof. Dr. Muhsin HALİS Dekan Doç. Dr. Ali ELEREN Dekan Yardımcısı Bilimsel Faaliyetler, İnsan Kaynakları, İş Dünyası ve Toplumla İlişkiler, Kalite Geliştirme ve Altyapının Geliştirilmesi Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Dekan Yardımcısı Eğitim-Öğretim, Mevzuat, Öğrenci Disiplin Faaliyetleri, Destek Hizmetleri
FAKÜLTE YÖNETİM KURULU Prof. Dr. Muhsin HALİS (Başkan) Prof. Dr. Cusup PİRİMBAEV (İktisat B. Bşk.) Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR (Finans ve Bankacılık B.Bşk.) Doç. Dr. Turusbek ASANOV (Maliye B. Bşk. ) Doç. Dr. Ali ELEREN (D. Yardımcısı ) Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER (İşletme B. Bşk.) Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER (Üye) Dr. Altınbek COLDOŞEV (Uluslararası İ. B.Bşk.) Dr. Nurlan İSMAİLOV (D. Yardımcısı )
GÜNDEM Eğitim-Öğretim Yılının Bahar Yarıyılının Planlanması 2. İdari ve Akademik Faaliyetlerin Planlaması 3. Üniversite Üst Yönetimi İle İşbirliği (Komisyon Çalışmaları) 4. Dilek ve Temenniler
Eğitim-Öğretim Yılının Planlanması a. Eğitim-Öğretim faaliyetleri b. Öğretim Kadrosu c. Fiziki ve Teknik Altyapı d. Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik e. Eğitim Programını Geliştirme Çabaları f. Bilimsel Faaliyetler g. İş Dünyası ve Toplumla İşbirlikleri h. Uluslararası İlişkiler
a. Eğitim-Öğretim faaliyetleri Bölümlerimiz İşletme İktisat Uluslararası İlişkiler Maliye Finans ve Bankacılık
b. Öğretim Kadrosu Bölüm Adı Kadro Türü Prof. Doç. Y. Doç. Ö. Gör. Ar. Gör. TOPLAM İşletme Bölümü T. Zamanlı YZ /DSU İktisat Bölümü T. Zamanlı YZ /DSU Maliye Bölümü T. Zamanlı YZ /DSU U. İlişkiler Bölümü T. Zamanlı YZ /DSU -1-3 Finans ve Bankacılık T. Zamanlı YZ /DSU Toplam ( )
Prof. Dr. Muhsin HALİS Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Doç. Dr. Ali ELEREN Doç. Dr. Şenol ÇAVUŞ Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER Yrd. Doç. Dr. Feyyaz YILDIZ Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Öğr. Gör. Dr. Azamat MAKSÜDÜNOV Öğr. Gör. Dr. Seyil NACİMUDİNOVA Arş. Gör. Murat ABDILDAEV Arş. Gör. Adilya YAMALTDİNOVA İşletme Bölümü Öğretim Elemanları Öğretim elemanı kadro sayısal olarak değişmedi Akademik nitelik arttı. Yönetim ve Organizasyon Dalında ve Üretim Yönetim ve Pazarlama Dalında 1’er olmak üzere toplam iki adet yardımcı doçent kadrosu talebi yapılmıştır.
İktisat Bölümü Öğretim Elemanları Prof. Dr. Cusup PİRİMBAYEV Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR Doç. Dr. Damira CAPAROVA Yrd. Doç. Dr. Aziz BOSTAN Öğr. Gör. Dr. Cunus GANİEV Prof. Dr. Turar KOYÇUYEV Prof. Dr. Turar KOYÇUYEV Prof. Dr. Cumabek CAİLOV Prof. Dr. Cumabek CAİLOV Doç. Dr. Cıpar AYTUGANOVA Doç. Dr. Cıpar AYTUGANOVA Doç. Dr. Baatırbek DUULATOV Doç. Dr. Baatırbek DUULATOV Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN Öğr. Gör. Dr. Kalıbek ÇOROYEV Öğr. Gör. Dr. Kalıbek ÇOROYEV Araş.Gör. Damira BAYGONUŞEVA Araş.Gör. G. Afşin RAVANOĞLU Araş.Gör. Zamira ÖSKÖNBAYEVA Araş.Gör. Aynura TURDALIYEVA Araş.Gör. Burulça SULAYMANOVA Uzman: Uzman: Nina DOROVSKIH Tam zamanlı kadromuzdan Doç. Dr. Yalçın KARAGÖZ Türkiye’ye dönüş yapmıştır. Bahar Yarıyılında Türkiye’den Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN DSÜ olarak online ders verecektir. Akademik nitelik arttı.
Maliye Bölümü Öğretim Elemanları Prof. Dr. Metin KARADAĞ Doç. Dr. Turusbek ASANOV Öğr. Gör. Dr. Kamalbek KARIMŞAKOV Öğr. Gör. Dr. Raziya Abdiyeva Prof. Dr. Damira BEKTENOVA Doç. Dr. Rayhan KURMANBEKOVA Doç. Dr. Asılcan KEŞIKBAEV Araş. Gör. Kadırbek SULTAKEEV Araş. Gör. Dastan ASEINOV Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak değişmedi. Finans ve Bankacılık Dalında 1 adet yardımcı doçentlik kadro talebi yapılmıştır. Akademik nitelik arttı.
Uluslar İlişkiler Bölümü Öğretim Elemanları Yrd. Doç. Seyit Ali AVCU Yrd. Doç. Dr. Yaşar SARI Yrd. Doç. Dr. Murat Bürkan SERBEST Ögr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr. Gör. Dr. Zakir ÇOTAEV Öğr. Gör. Dr. Aydın İDİL Doç. Dr. Asan ORMUŞEV Öğr. Gör. Dr. Orozbek MOLDALİEV Öğr. Gör. Dr. Samagan MIRZAIBRAIMOV Öğr. Gör. Dr. Dinara MURZAEVA Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak ve nitelik olarak değişmedi. DSÜ statüsünde 1 doçent ve 1 öğretim elemanı Dr. kadromuza alındı.
İdari Personel Dağılımı Birim Adıİdari Fakülte SekreteriAshat CAYLOOBAYEV Dekan SekreteriIrisgül ESENTUROVA İşletme (B. Sekreteri) Gülzat KEREZBEKKIZI Finans ve Bankacılık (B.Sekreteri) Maliye (B. Sekreteri) Tolkun CUMAKUNOVA U. İlişkiler (B. Sekreteri) İktisat Bölüm SekreteriElmira KUPSURALIYEVA
c. Fiziki ve Teknik Altyapı İİBF Derslik ve Laboratuvarlar Bölüm Adı DerslikLaboratuvar Adet (Derslik No) m2m2 KapasiteAdetm2m2 İşletme Bölümü İktisat Bölümü Maliye Bölümü U. İlişkiler Bölümü Finans ve Bankacılık Bölümü A , ,10 A , , , , , , , , , bilgisayar184,36 TOPLAM , ,46
İİBF’DE BİLGİSAYAR SAYISI Öğrenci Laboratuvar25 İdari Masaüstü 7 Akademik Masaüstü33 Ders Laptop + Projeksiyon7 + 7 Uzaktan Eğitim (Akıllı Sınıf) 1 Bilgisayar Laboratuvarı 25 bilgisayar
Lise Son Sınıfı Öğrencilerine Tanıtım Ziyaret Edilecek Liseler 70, 61, 64, 5, 6, 13, ……………. TANITIM KOMİSYONU Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Öğr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr.Gör. Dr. Zakir ÇOTAYEV Öğr. Gör. Dr. Kamal KARIMŞAKOV Öğr.Gör. Dr. Azamat MAKSUDUNOVÖğr. Gör. Dr. Cunus GANİYEV d. Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik
TANITIM PROGRAMI Fakülte Tanıtım Programları yapılacak Tanıtım grupları. Öğretim elemanlarından ve Öğrencilerinden oluşan gruplar Bişkek'te bulunan başarılı liselere ziyaretler planlanıyor Özel ve kamu sektöründen paydaşlarla toplantılar yapılıyor Danışma kurulları oluşturuldu Üniversite - Aile işbirliği kurulu oluşturudu
Neden Tanıtmalıyız? Üniversitemizin Misyonunun ne olduğunu, Başka üniversitelerle olan farklarını, Ücretsiz eğitim verdiğini Burs verdiğini, Barınma olanakları sağladığını, Fiziki imkanlarının mükemmelliğini, Yolsuzluk ve rüşvete bulaşmadığını, Güncel teknolojik eğitim araçları kullanıldığını, Türkiye’de staj imkanı, Uluslararası üniversiteler ile işbirliği sayesinde çift diploma, ÇAP ve Yan Dal1 ile birden fazla diploma imkanı
İİBF KONTENJAN TOPLAM TC (TC ÖSS) K.C. Yabancı Manas ÖSS GRANT İşletme Bölümü İktisat Bölümü Bankacılık ve Finans Maliye U. İlişkiler Bölümü TOPLAM d. Öğrenci Bilgileri
Üniversitemizdeki 4 Yıllık Fakülteler İçinde Bölümlerimizin Tercih Edilirliği NoBölüm Tercih Sayısı 1 Finans ve Bankacılık Bölümü İşletme Bölümü İktisat Bölümü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Gazetecilik Bölümü Çin Dili ve Edebiyatı Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Sosyoloji Bölümü Türkoloji Bölümü Kırgızca- Türkçesi Mütercim Tercümanlık Uluslararası İlişkiler Bölümü 246
Bölümler Puan Sıralaması ( ) Bölüm Puan Türü CARİ YILÖNCEKİ YIL minmaxminmax 1. Finans ve Bankacılık Sayısal İktisatSayısal ,35182,67 3. Bilgisayar Müh.Sayısal154, Uygulamalı Mat.Sayısal148, Uluslararası İlişkiler Eşit Ağ İşletmeSayısal
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrenci Sayıları Bölüm AdıSınıflara Göre Öğrenci Sayıları TOPLAM HazırlıkI.II.III.IV. İşletme Bölümü İktisat Bölümü Maliye Bölümü U. İlişkiler Bölümü Bankacılık Finans TOPLAM
BÖLÜMLER Tam zamanlı YZ / DSÜ Ortalama İşletme 15,9615,0 İktisat 19,88,513,6 Maliye 22,71118,2 Uluslararası İlişkiler 15,5712,1 Finans ve Bankacılık HAFTALIK DERS YÜKÜ ( )
YILLARA VE BÖLÜMLERE GÖRE MEZUN SAYILARIMIZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILLARI İktisat İşletme Maliye U. İlişkiler Yıl Toplamı TOPLAM
Bölüm f. Bilimsel Faaliyetler) Bölümler Yayın Toplamı SSCI U.arasıUlusal Kitap Seminer Araştırma Projesi Makale Bildiri Makale Bildiri İşletme İktisat Maliye Ulus. İlişkiler Yayın Türü TOPLAMI * Geçtiğimiz eğitim ve öğretim yılındaki toplam yayın sayısı
g. Sempozyum ve Konferanslar Avrasya Ekonomileri Kongresi Ekim 2013 Girişimcilik Sempozyumu 5 Haziran 2013 İktisat, Finans ve Bankacılık Sempozyumu Öğrenci Konferansı
Devam Eden Araştırma Projelerimiz Kırgızistan’da Özel Sektörün İhtiyaçlarına Yönelik Sertifikalı Eğitim Programlarının Geliştirilmesi ve Pilot Uygulama Kırgız Halkının Yatırım Araçları Tercihi ve Yatırım Davranışının Davranışsal Finans Teorisi Kapsamında Araştırılması 1990’dan bugüne Kırgız İş Değerlerindeki Değişim Kırgızistan’daki KOBİ’lerin Piyasa Rekabet Analiz Kırgızistan’daki Yabancı Girişimcilerin Başarıları Kültürel Uyum Yetenekleri İle Açıklanabilir mi? Kırgızistan'ın Rekabetçi Sektörlerinin Belirlenmesi ve Kalkınmanın Stratejik Alanlarını Belirleme
KOMİSYONLARDA GÖREVLER 1. Eğitim Komisyonu 2. Etik Komisyonu 3. Bilim, Sanat, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Komisyonu 4. Akademik Yapılanma Daimi Komisyonu 5. Öğretim Elemanı Planlama, Temin Ve Seçme Komisyonu 6. Kitap Temin Komisyonu 7. İç Değerlendirme ve Gözetim Ekibi 8. KTMÜ (Ulusal) Yeterlilikler Komisyonu 9. Bologna Eşgüdüm Komisyonu 10. Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Bilgilendirme, 11. Yönlendirme Ve Motivasyon Komisyonu 12. KTMÜ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu 13. Fahri Akademik Unvanlar İnceleme ve Teklif Komisyonu 14. Mevzuat Geliştirme Komisyonu 15. Kantin-kafeterya İşletmeleri 16. Yurt Yönetim Kurulu 17. Satınalma Komisyonu 18. Sosyal Bilimler Dergisi Redaksiyon Komisyonu
KONFERANS VE SEMİNERLER 1. Sadece araştırma görevlileri ve lisansüstü öğrencilere akademik gelişim ve yetiştirme amaçlı seminerler (Doç. Dr. Yalçın Karagöz) 2. Tüm katılımcılara açık toplumu bilgilendirmeye yönelik konferans ve seminerler (Devam ed.) 3. Lisans öğrencilerine yönelik girişimci deneyimlerinden dersler konulu konferans ve seminerleri (Devam ed.) 4. Lisans öğrencileri için kariyer günleri programları
KONFERANS VE SEMİNERLER Seminerler tüm üniversite bazında duyurulacak Diğer bölümlerden katılım sağlanacak Üniversite dışındaki özel sektör ve STK’larının katılımı ve desteği sağlanacak
KALİTE GELİŞTİRME VE ÖZDEĞERLENDİRME
ÖZDEĞERLENDİRME Arttı Değişmedi Azaldı Girdiler: Kaynaklar Öğrenci niteliğinde beklenen düzey X Akademik personel niteliğinde beklenen düzey X İdari Personel niteliğinde beklenen düzey; X Bilgi Teknolojileri ve kaynaklarının (Bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın, vb) yeterliliği; X İş Teknolojilerinin yeterliliği; X Fiziksel olanakların yeterliliği; X Temin edilen hizmetlerin yeterliliği; X
ÖZDEĞERLENDİRME Arttı Değişm edi Azaldı Girdiler: İlişkiler Sanayi ile ilişkilerin yeterliliği;X Toplum ile ilişkilerin yeterliliği;X Kamu Kurumları ile ilişkilerin yeterliliği;X Mezunlar ile ilişkilerin yeterliliği;X Çalışanlar ile ilgili ilişkilerin yeterliliği;X Öğrenciler ile ilişkilerin yeterliliği;X Ulusal yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği; X Uluslararası yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği;X
2 Kurumsal Nitelikler ve Özellikler Arttı Değişmed i Azaldı 1)Öğrenci sayıları ve yeterliliği; LisansX Yüksek LisansX Doktora X 2 Öğretim elemanı sayıları ProfesörX DoçentX Yrd. Doçent X Öğretim Görevlisi X Araştırma görevlisi X 3)İdari personel sayıları (kadrolu ve sözleşmeli) ve yeterliliği; X 4)Çalışanların yaş ortalamaları ve yeterliliği; X 5)Çalışanların kadın-erkek personel dağılımının değerlendirilmesi ve yeterliliği; X 6)Çalışanların kıdem ortalamaları (ve yeterliliği; X 7)Akademik personelin ortalama unvan düzeyi;X 8)İdari Personelin Eğitim Düzeyi; X 9)Birimlerdeki programların sayılarıX 10) Kurumun ağırlıklı akademik alanı/alanları ve yeterliliği;X 11) Kurumun fiziksel büyüklüğü ve altyapısı (m ² ) ve yeterliliği; X
Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi +0 - Programların ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu;X Programların eğitim hedeflerinin yeterliliği;X Programların kapsamı ve niteliklerinin (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) yeterliliği; X Programların anlaşılabilirliği ve hedeflerinin açıklığı;X Programların bütünlüğünün ve devamlılığının yeterliliği;X Programların yeterliliği;X Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders notları vb.) yeterliliği;X Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliği;X Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliği;X Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin yeterliliği;X Öğrenci değerlendirme prosedür ve yeterliliği; X Yeni öğrencileri programlara hazırlama uygulamalarının yeterliliği;X Eğitimin etkinliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliği;X Programların ilgili ulusal ve uluslararası programlarla uyumundaki yeterliliği;X Uluslar arası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımının yeterliliği; X
Araştırma ve Geliştirme (Bilgi Üretme) Süreçlerinin Değerlendirilmesi 1.Araştırma çalışmalarının ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu;X 1.Araştırma olanak ve kaynakların yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmalarının yeterliliği;X 1.Araştırma önceliklerinin belirginliği;X 1.Araştırma çalışmaların bütünlüğü ve devamlılığı;X 1.Disiplinler arası Araştırma çalışmalarının yeterlilik;X 1.Uluslararası araştırma çalışmalarının yeterliliği;X 1.Uluslararası araştırma çalışmalarına katılımının yeterliliği;X 1.Araştırmayı özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği; X 1.Araştırma faaliyetlerinin önceliklere uygunluğu;X 1.Araştırma çalışmalarının hedeflerine ulaşma yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmaları ile öğretim faaliyetleri arasındaki ilişkinin yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmalarında paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği; X 1.Araştırma sonuçlarının topluma faydaya dönüşmesindeki yeterliliği; X 1.Araştırma vsonuçlarının kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterliliği;X
Faaliyet ve Süreçlerinin Değerlendirilmesi Faaliyetlerin toplumsal ihtiyaçlara uygunluğu;X Faaliyetlerin olanak ve kaynaklarının yeterliliği;X Faaliyetlerin düzeylerinin yeterliliği;X Faaliyetlerin önceliklerinin belirginliği;X Faaliyetlerin disiplinlerarası yapılabilmesindeki yeterliliği;X Faaliyetleri özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği;X Faaliyetlerin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının yeterliliği;X Araştırma çalışmaları ile faaliyetler arasındaki ilişkinin yeterliliği;X Faaliyet sonuçlarının paylaşılması ile ilgili mekanizmaların yeterliliği;X Paydaşlarla kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği;X Topluma yönelik bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerinin yeterliliği;X Faaliyetlerin topluma faydaya dönüşmesindeki yeterlilik;X Faaliyetlerin kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterlilik;X
İdari ve Destek Süreçlerinin Değerlendirilmesi +0 - Öğrenci işleri ile ilgili akademik hizmetlerin yeterliliği;X Öğrenci bilim, kültür ve sanat topluluklarının yeterliliği;X Öğrenci Kariyer planlama hizmetlerinin yeterliliği;X Staj destek hizmetlerinin yeterliliği;X
Örgütsel yapının yeterliliği; X Görev ve sorumluluk tanımlarının açıklığı; X Görev yetkilerinin yeterliliği; X Stratejilerin varlığı ve yeterliliği; X Karar verme süreçlerinin yeterliliği; X İş Süreçleri (akademik ve idari) yeterliliği; X Stratejik planlama ve izleme süreçlerinin yeterliliği; X Kalite geliştirme süreçlerinin yeterliliği; X Bilgi yönetimi süreçlerinin yeterliliği; X İnsan kaynakları süreçlerinin yeterliliği; X Öğrenci katılım süreçlerinin yeterliliği; X Yönetsel Özelliklerin (Yapısal) değerlendirilmesi
Yönetsel Özelliklerin (Davranışsal) değerlendirilmesi Ortak kültür ve değerlerin paylaşımındaki yeterlilik; X Akademik personelin memnuniyetinin yeterliliği; X İdari personelin memnuniyetinin yeterliliği; X Öğrenci memnuniyetinin yeterliliği; X Liderlik yaklaşımlarının yeterliliği; X Yönetici yaklaşımlarının yeterliliği; X Akademik personelin idari ve yönetsel özelliklerinin yeterliliği; X İdari personelin özelliklerinin yeterliliği; X Çalışanlar arasındaki iş birliği ortamının yeterliliği; X İş arkadaşlığı ve sosyal ortamın yeterliliği; X
Çıktılar/Sonuçların Değerlendirilmesi Kurumsal niteliklerle ilgili gelişmelerin yeterliliği; X Eğitim öğretim ile ilgili çıktıların yeterliliği X Araştırma ve geliştirme ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Uygulama ve hizmet faaliyetleri ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Yönetsel faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; X İdari faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Toplum ile ilgili sonuçların yeterliliği; X
FAKÜLTE VE BÖLÜM HEDEFLERİ Öğrenci niteliğini artırma Akademik personel niteliğini artırma Sanayii toplum ve kamu kurumları ile ilişkileri geliştirme Mezunlar ile ilişkileri geliştirme; Çalışanlar ile ilgili ilişkileri geliştirme; Öğrenciler ile ilişkileri geliştirme; Programları ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygun hale getirme; Uluslararası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımını artırma Araştırma çalışmalarını ulusal ve çevre ihtiyaçlarına göre tasarlama Araştırma sonuçlarını toplumsal faydaya dönüştürme; Ortak kültür ve değerleri artırma Akademik ve idari personelin memnuniyetini artırma Öğrenci memnuniyetini artırma;
PERSONEL GÖRÜŞLERİ ?????????????????? ? ? ? ? ? ? ? ? ?