Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Advertisements

GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Lojistik Yönetimi Ders – I
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Master in Advanced European and International Studies.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
ORGANİZASYON.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
TABAKALAŞMA VE SINIF.
ÖRGÜTLER VE AĞLAR.
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ŞEBEKE ORGANİZASYONLAR
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Değişim Mühendisliği, Stratejik İşbirlikleri, Öğrenen Örgütler, Sanal Örgütler.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
Arzum ‘Her i ş in bir Arzum'u vardır.’. * Tarihçe * Yönetim Yapısı * İş letmenin Sahipleri * Vizyon-Misyon * Ürünleri * Rakipleri * Sosyal Sorumluluk.
TUR İ ZM FAKÜLTES İ GASTRONOM İ VE MUTFAK SANATLARI BÖLÜMÜ.
Pazarlama İlkeleri.
2014 Değerlendirme 25 Şubat 2015.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
İşletmelerde Dış Kaynak Kullanımı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ürün veya Hizmet Satışı
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler

Temel Yetenek- Core Competence Bir i ş letmeyi di ğ erlerinden ayıran, i ş letmenin vizyonunu gerçekle ş tirmede temel rol oynayan, rakiplerce kolaylıkla taklit edilemeyen bilgi, beceri ve yetenekler Her i ş letme kendine has bir yetenek geli ş tirmelidir. Temel yetenek ile ili ş kili olmayan i ş ler dı ş salla ş tırılmalıdır. Sonuç: yalınla ş ma, üst yönetimin stratejiye daha çok kafa yorması.

Hangi özellikleri ta ş ır İş letmenin kısa ve uzun dönemli ya ş amı için temel nitelikte Taklidi zor (tarih, kültür, marka), maliyetli Rakipler tarafından kolayca görünmeyen Hem maddi hem de maddi olmayan, entelektüel sermaye, örgütsel ö ğ renme becerisi gibi kaynaklar İş letme açısından (vizyon, misyon) vazgeçilmez Bilgi, kaynak ve süreçlerin karması Temel nihai ürünlerin kullanımında kullanılabilen Kararlarda temel rol oynayan Ürünün kendisi de ğ il onu üretmek için gerekli olan bilgi ve beceri Core competence; core product

Dı ş kaynaklardan yararlanma Partnership; outsourcing Hukuki ortaklık de ğ il, farklı mekanlardaki örgütler arasında, üretimin çe ş itli safhalarında, tamamlayıcı ve sürekli i ş birli ğ i Partnership: tedarikçileri ve mü ş terileri de hesaba katıyor. Özyetkinlik dı ş ındaki faaliyetlerin dı ş salla ş tırılması Ta ş eron, fason üretim birer örnek Örnekler: temizlik, servis, yemek, güvenlik, ça ğ rı merkezleri 80lerde üretim süreçleri; 90larda bilgi teknolojileri; 2000lerde tüm fonksiyonlar

Nereden çıktı Japon rekabeti (keiretsu: tedarik zinciri yönetimi) Fazlaca gerçekle ş tirilen dikey entegrasyonun artık rekabet avantajı sa ğ lamaması Tedarikçilere bakı ş açısının maliyet odaklı anlayı ş tan ili ş ki a ğ ı mantı ğ ına geçi ş Bilgi teknolojilerinin tedarik ili ş kilerine etkisi Elektronik veri transferi (EDT) Kurumsal kaynak planlaması (IRP) Uluslararası ticaret rejiminde de ğ i ş im: neoliberalizm

Kritik kaynak ba ğ ımlılıkları ile ili ş kisi dolayısıyla olu ş turaca ğ ı ya da giderece ğ i kritik belirsizlikler önemli Yöneticilerin karara ba ğ lamak durumunda oldukları bir konu olarak i ş lem maliyetleri önemli Ba ş arılı olması için stratejik algı önemli (kısa dönemli bir yönetsel operasyon de ğ il) Firma kültürünün de desteklemesi gerekiyor

Olumlu yönleri Maliyet avantajı Uzmanlık bilgisinden yararlanma Esnek üretim Temel yeteneklere odaklanabilme Teknolojik geli ş meleri takip edebilme Olumsuz yönleri Ta ş ıma giderleri Denetim fonksiyonu Kendine rakip yaratma Çalı ş anlar üzerindeki olumsuz etkiler Etik konular Ucuz emek için çocuk eme ğ inin kullanımı? Ba ş ka ülkelerde ucuz emek arayı ş ı? Çevreye zararlı süreçlerin ba ş ka ülkelere kaydırılması?

Ş ebeke örgütler Di ğ er uygulamalardan ayrı dü ş ünülemez Bir ürün ya da hizmeti üretebilmek için gerekli olan i ş ve faaliyetlerin ve bunun için gerekli olan kaynakların tek bir i ş letme yerine farklı i ş letmelerde yaygın olması Esnekle ş me ihtiyacının sonucu olarak ortaya çıkmı ş Cooperation-competition bir arada: co-opetition Etkin ileti ş im ve bilgi payla ş ma düzeni çok önemli

Türleri Dahili Dengeli Dinamik Dahili ş ebeke Faaliyetler ayrı, kaynaklar tek bünyede, ana ş irket yönetici konumunda İ li ş kiler mü ş teri ili ş kisi Piyasa mekanizması mantı ğ ı i ş letilmeye çalı ş ılıyor, daha uygun mamul/hizmet dı ş arıdan alınabilir Örn bazı holdingler Uygulamada: piyasa mekanizması mantı ğ ı i ş letilemeyebiliyor

Dengeli ş ebeke Burada kaynaklar da tamamen ba ğ ımsız (yönetim ve sahiplik açısından) i ş letmelerin bünyesinde Koordinatör i ş levi gören bir lider i ş letme söz konusu Örn otomotiv sanayiinde yan sanayi uyg; yemek, servis, güvenlik hizm ili ş kileri Dinamik ş ebeke Lider i ş letme yok Herhangi bir i ş letmenin koordinatörlü ğ ünde çalı ş ılıyor Örn ortak giri ş imler (joint-venture)

Olası ba ş arısızlık nedenleri Dahili Kaynakların piyasanın öngördü ğ ü oranda arttırılmaması ve performans de ğ erleme yapılmaması Piyasa mekanizması yerine emir-komutanın çalı ş ması Dengeli Lider firmaya a ş ırı ba ğ ımlılık ve piyasadan kopu ş A ş ırı yardımla ş manın yaratıcılı ğ ı azaltması Dinamik Uzmanlık alanlarının çok daralması, ba ş ka firmaların ş ebekeye girmesi Firmalar arası piyasa ş artları dı ş ına çıkan ili ş kilerin olu ş ması