Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
EQUIZSHOW.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
Kaldırımlar Yayalarındır
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
TEOG.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
Drama etkinlikleri planlanırken;
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Yaşlılar için felsefe George Carlin 102 yaşında (Sevimli bir ihtiyarcık) TÜRKÇEYE ÇEVİREN : ONUR AYANGİL SONUNA KADAR OKUMAZSANIZ, YAŞAMINIZDAN BİR GÜN.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Bir etnobotanik çalışma, çalışmayı yapacak olan her farklı disiplin için (antropoloji, arkeoloji, ekoloji, farmasötik botanik, farmakognozi, halk bilimi,
OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ.
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle de olsa son bulduğu bu dönem, anne ve babalar için başka sorunları da beraberinde getiriyor. Çocuklara rahatlama ve serbestlik ifade eden tatil dönemi, anne-babalar için özellikle zaman ve aktivite planlaması konusunda birçok soru işareti içeriyor.

Okul döneminde bir çocuğun gününün çok büyük bir kısmı okulda geçtiğinden anne- babalar için günü programlamak nispeten daha kolaydır. Tatil döneminde ise sabahtan akşama kadar çocuğun evde kalacak olması anne ve babaları tatili nasıl daha verimli geçirebilirim sorusuyla başbaşa bırakır.

Çocuklara yaz programı hazırlanırken; onların “çocuk olmak” ile ilgili ihtiyaçlarını göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca çocukların okul döneminden çıktıktan sonra yorgun olduklarını ve tatilin, onların enerjilerini yeniden kazanmaları için fırsat olduğu göz ardı edilmemelidir.

Çocuğunuzla birlikte oturup bir plan hazırlayın. Unutmayın en kötü plan plansızlıktan çok daha iyidir. Günün, haftanın tatilinin sonunda ulaşmayı düşündüğünüz yeni hedefler belirleyin. Yapacağınız etkinlikleri ve hedefleri çocuğunuza not ettirip zaman zaman kontrolünü sağlayınız.

Çocukların ebeveynlerinden en büyük istekleri tatil boyunca istedikleri kadar televizyon izlemek veya bilgisayar oynamak olabilir. Fakat unutulmamalıdır ki bunların kısıtlanması çocuğun okul dönemi ile ilgili değil, genel gelişim ve dikkati için gereklidir.

Yaz boyunca imkânlarınız dâhilinde çocuğunuzu yüzme,bisiklet, tenis, basketbol gibi açık havada da yapabileceği bir spora yönlendirin. Kışın okul döneminde kapalı alanda kalan ve genellikle masa başında oturan çocukların fiziksel aktiviteye ihtiyaçları vardır.

Çoğunuzla birlikte çiftliklere köylere gidebilirsiniz. Buralardaki hayvanları yakından tanıması çocuğunuza hayvan sevgisini aşılayacağı gibi bilgi ve becerisini arttırmasına katkıda bulunacaktır. Tarlalarda bağlarda bahçelerde dalından koparıp yediği meyve sebze sağlıklı olduğu gibi ayrı bir zevk verecektir.

Büyükleri ziyaret ederek, onların bilgi ve birikimlerinden çocukların yararlanmalarını sağlaya bilir, sevgi saygı ortamında kişilik gelişimlerine ve manevi değerler kazanmalarına katkıda bulunabilirsiniz.

Okula giderken zaman sorunundan birlikte yapamadığınız kahvaltılar veya kaçırdığınız yemek vakitleri olabilir. Birlikte sağlıklı beslenmek için alışveriş yapın, sevdiği yemekleri pişirin mutfakta sorumluluk almasını sağlayın.

Bunun süresi çocuğa göre değişmekle birlikte, dikkate alınması gereken nokta çok ağır bir program olmamasıdır. Anne- babalar mümkün olduğunca bu çalışmaları eğlenceli hatta oyun gibi yapmaya özen göstermelidir.

Çocuklar okul döneminde istedikleri kitapları okumaya zaman bulamayabilirler. Beraber kitapçıya gidin ve kendi isteğine uygun kitap seçmesine izin verin, aynı zamanda siz de kendinize kitap alın ve onun önünde siz de kendi kitabınızı okuyun. Bunun size verdiği keyfi çocuğunuzla paylaşın.

Sokakta oynanan oyunlar yaratıcılığı, problem çözme becerisini, sosyal ilişkileri geliştirir.