28.04.2017 SINIF YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON

SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Öğretim Planlaması.
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Problem Çözme Süreci.
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
MERHABA.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
MERHABA.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Eğitimde Program Geliştirme
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
eğİtİm öğretim yIlI yaz dönemİ meslekİ eğİtİm çalIşmasI
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
SINIF YÖNETİMİ.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
Bilişim Teknolojileri Dersi
Sınıf yönetimi ve disiplin
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

28.04.2017 SINIF YÖNETİMİ

Kendi kendimizi idare etmeyi öğreten yönetim en iyi yönetimdir” Goethe Kendini daima iyi idare eden bir millet, idare edilmeye ihtiyaç göstermez” JJ Rousseau

Dersin Amacı: Mesleğe yeni başlayan öğretmenin gireceği bir dersi nasıl etkin bir şekilde işleyebileceği ciddi anlamda onun kaygısına dönüşebilmektedir. Öte yandan, mesleğin içinde belki de yıllardır çalışmakta olan öğretmen açısından ise değişen veya gelişen müfredatın, insan ilişkilerinin geldiği boyutun işleyeceği derse etkisine paralel benzer bir kaygı içinde olduğu ya da olması gerektiği de açıktır. Bu nedenle özellikle öğretmen yetiştiren bir kurum olan Eğitim Fakültelerinin ilgili programlarında, öğretmen adaylarının böyle bir eğitimden geçirilmeleri zorunlu olmaktadır. İşte tam olarak Sınıf Yönetimi dersinin temel amacı da bu düşünce üzerine kuruludur.

Hafta Konular 1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar 2 Sınıf içi iletişim ve etkileşim 3 Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, 4 Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler 5 Sınıf ortamı ve grup etkileşimi 6 Sınıf yönetimi ve disiplin modelleri 7 Ara Sınav 8 Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama 9 Motivasyon 10 Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi 11 Sınıfta zamanın yönetimi 12 Sınıf organizasyonu 13 Sınıf ortamında eğitim teknolojisinin fonksiyonel kullanımı 14 Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar Sınıf ve özellikleri Sınıf yönetimi Sınıf yönetiminin boyutları Sınıf yönertimini etkileyen değişkenler Okul Aile Çevre Etkili sınıf yönetimi

Sınıf Okul ve sınıf eğitim sisteminin en temel işlevsel öğeleridir. Sınıf öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesi için öğrencilerin ve fiziksel kaynakların etkleşim içinde olduğu sosyal bir ortamdır.

Sınıf yönetimi Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek işleri yapmak için bir araya getirilen insan gücünü ve diğer kaynakları örgütleyip eşgüdümleyerek eyleme geçirme sürecidir. Yönetimin amacı, örgütü amaçları doğrultusunda yaşatmaktır. Örgütün amacı da toplumca gereksinilen ürünü üretmektir. Böylece yönetimin amacı da toplumca gereksinim duyulan ürünü üretmek olmaktadır.

Sınıf yönetimi, “sınıfta etkili bir öğrenme çevresinin oluşturulması ve eğitim – öğretim amaçları doğrultusunda yönetilmesi” olarak tanımlanabilir. Sınıf yönetimi, öğrencilere istenen özellikleri kazandırmak amacıyla, fiziksel donanımın, öğretme-öğrenme süreçlerinin, disiplinin, zamanın, ilişkilerin ve sınıftaki öğrencilerin davranışlarının yönetimidir.

Sınıf Yönetiminin Boyutları 1-Sınıfın fiziksel ortamının yönetimi. 2-Plan – program etkinliklerinin yönetimi. 3-Zaman yönetimi. 4-Sınıfta ilişki yönetimi. 5-Davranış yönetimi.

Sınıf Yönetiminin Değişkenleri 1-Okul 2-Aile 3-Çevre

Etkili Sınıf Yönetimi Öğretmenlerin liderlik rolünün ön plana çıktığı yönetim etkili sınıf yönetimi olarak adlandırılabilir.