BAŞLANGIÇ TARİHİ: 01 Eylül 2014 PROJENİN SÜRESİ: 1 YIL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Advertisements

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Proje ortağı Sağnak Eğitim ve Kültür Derneği,
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Bilişim Teknolojileri Alanı
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 25 Aralık 2014-Ağrı.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) KAPANIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 20 Ağustos.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Dünya Çocuk Bilim Derneği
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
2015 Yılı Yöresel Değerler Mali Destek Programı Başvuru Sahibinin Adı KARABÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI TOBB KADIN GİRİŞİMCİLER İCRA KOMİTESİ İŞBİRLİĞİYLE.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
GÜNEŞİN ÇOCUKLARI AB’DE MESLEKİ EĞİTİM E HAYALLERİNE KAVUŞUYOR
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
MESLEK İ E Ğİ T İ MDE 3. BOYUT. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda yer alan;  "MESLEKİ GELİŞTİRME PROGRAMI"  "İŞ GÜCÜ PİYASASININ ETKİNLEŞTİRME PROGRAMI"
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
KAYSERİ OKUL SANAYİ İŞBİRLİĞİ PROTOKOLLERİ
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

BAŞLANGIÇ TARİHİ: 01 Eylül 2014 PROJENİN SÜRESİ: 1 YIL

PROJE ORTAKLARI  GAZİANTEP SANAYİ ODASI  HACI SANİ KONUKOĞLU MTAL  İPEK YOLU KALKINMA AJANSI

Proje İştirakçileri  Sanko Tekstil İşletmeleri San. ve Tic. A.Ş.  Akınal Ayakkabıcılık San. ve Tic. A.Ş.  Özpolat Makina Gıda San. ve Tic. A.Ş.  Çelikler Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti.

KÜNYESİ İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Program Otoritesi Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırılması Operasyonu kapsamında hazırlanan “Mesleki Eğitim için Oda, Okul ve Özel Sektör İşbirliği Projesi” tarihinde imzalanan sözleşme dahilinde tarihinde uygulanmaya başladı. T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın sözleşme makamı, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’nın operasyon faydalanıcısı olduğu proje; Gaziantep Sanayi Odası, İpekyolu Kalkınma Ajansı ve Hacı Sani Konukoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ortaklığında yürütülmektedir.

GEREKÇE  Gaziantep %100 özel sektör yatırımına sahip, yıllık yaklaşık 7 milyar dolar ihracat gerçekleştiren bir sanayi şehri konumundadır. 4 organize sanayi bölgesi (5. bölge kurulum sürecindedir) ve küçük sanayi siteleri ile sürekli yatırım yapan bir sanayici profiline sahip olan ilimizde sürekli artan üretim ve ihracat sanayicileri yeni personel istihdamına yönlendirmektedir.

İlimizin sanayi yapısı, demografik özellikleri, ihtiyaçlar gibi önemli unsurların göz önünde bulundurulduğu ve okul ve sanayi ortaklığı ile hazırlanmış herhangi bir strateji ve/veya yol haritası bulunmamaktadır. Okul, sanayi ve ilgili tüm oda ve STK’ların işbirliği ve mutabık kaldığı bir stratejinin hazırlanması ve uygulanması orta vadede ilimizdeki kalifiye eleman sorunun çözülmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. GEREKÇE

GEREKÇE

GENEL AMAÇLAR  Mesleki Eğitimin Kalitesinin Arttırılması, Meslek okulları ve özel sektör arasındaki işbirliği ve ilişkilerin güçlendirilmesi,  Öğrenci, öğretmen ve özel sektör boyutu ile mesleki eğitimin öneminin vurgulanması ve mesleki eğitime olan ilginin arttırılması  Meslek seçimi ve kariyer planlaması için alternatif öğrenme metotlarının hayata geçirilmesidir.

ÖZEL AMAÇLAR  Meslek okulları, özel sektör, oda ve STK’ların içerisinde bulunacağı bir ağ kurularak ortak çalışma platformunun oluşturulması,  Gaziantep Sanayi Odası bünyesinde mesleki eğitim danışma ve destek masasının kurulması,

ÖZEL AMAÇLAR  İlimizde eğitim veren meslek okullarının eğitmenler nezdinde Gaziantep sanayisi hakkında bilgilendirilmesi ve sanayi ile ilişkilerinin güçlendirilmesi,  İlimizde meslek lisesi mezunu öğrencilerin istihdam oranının arttırılması,

ÖZEL AMAÇLAR  Meslek okulları ve özel sektör işbirliği ile Gaziantep ili mesleki eğitim stratejisinin oluşturulması,  İlimizde aktif sektörler arasında olan Makine/Metal, Gıda, Tekstil ve Kimya/Plastik sektörlerinde çalışan ustabaşı ve usta öğreticilerin pedagojik ve profesyonel yeteneklerinin geliştirilmesi

SWOT ANALİZİ ÇALIŞMASI-1  Strateji belgesinin hazırlanması sürecinde ilk aşama olarak proje ortak ve iştirakçilerinin katıldığı bir SWOT analizi gerçekleştirilmiştir.  tarihinde Gaziantep Sanayi Odası’nda gerçekleştirilen SWOT analizi çalışmasında ilimizdeki mesleki eğitim çalışmalarının güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditleri tartışılmıştır.  Gerçekleştirilen SWOT analizi sonucunda strateji belgesine veri girişi sağlayan ve ilimizdeki mesleki eğitimin iyileştirmeye açık alanları aşağıdaki zayıf yönler belirlenmiştir

 Sanayicilerin meslek lisesi mezunlarını yeterli kalifikasyonda bulmaması,  Ortaöğretim mezunu öğrencilerinin meslek liselerini tercih etmemeleri,  Okullarda yeterli donanım ve motivasyon olmaması,  Meslek liselerindeki teknolojinin sanayinin çok gerisinde kalması  Öğrencinin bilgi ve becerisinin, sanayide kullanılan teknolojiden uzak olması,  Meslek liselerinin fiziksel alt yapısının yetersiz olması,  Meslek lisesinde okuyan öğrencilere gelecek vaat edilememesi, SWOT ANALİZİ ÇALIŞMASI-2

SWOT ANALİZİ ÇALIŞMASI-3  Meslek lisesi öğrencilerinin diğer öğrencilerden etkilenmesi  Ailelerin çocuklarını iş bulamaz kaygısıyla meslek liselerine göndermek istememeleri,  Öğrencilerin sadece okumak maksadıyla meslek liselerine başvurması,  Meslek liselerinin öneminin yeterince yansıtılmaması,  Öğrencilerin fabrika ortamlarında çalışmak istememeleri sebebiyle meslek liselerini tercih etmemeleri,  Toplum algısı (meslek liselerinin değersiz görülmesi)  Meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin üniversiteye girişte zorluk yaşamaları,

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  Sponsorluk Yolu ile okullardaki laboratuvar ve atölyeler modernize edilebilir ya da yenileri kurulabilir. (Özel Sektör desteği ile)  Meslek Dersleri 1. sınıftan itibaren başlatılmalıdır.  Mezun olan öğrenciler firmalara İŞKUR üzerinden yönlendirilmelidir.  Aile ve çocuk boyutu ile toplum mesleki eğitim konusunda bilinçlendirilmelidir.  Meslek liselerinde ilk 3'e giren öğrenciler doğrudan istihdam edilebilir.  İşletmelerde eğitim birimleri olmalı ve mümkünse teknik eğitim mezunu bir personel tarafından yönetilmelidir.  Rehber öğretmenlerin sanayi ve meslekler ile ilgili eğitilmesi gereklidir.

MESLEKİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI  Proje faaliyetleri arasında da yer alan “Mesleki Eğitim Çalıştayı” tarihinde gerçekleştirilmiştir.  Çalıştaya ilimizdeki meslek liselerinden öğretmenler, meslek yüksekokulları ve üniversitelerden akademisyenler ve Gaziantep Sanayi Odası üyelerinden toplam 103 kişi katılmıştır.  Çalıştayda yine ilimizdeki mesleki eğitim çalışmalarının zayıf yönlerinin tespiti ve arkasından gruplar halinde sorun analizi ve çözüm önerileri üzerine çalışılmıştır.  Çalıştayda katılımcılar tarafından belirlenen en önemli sorunlar ve çözüm önerileri şu şekilde sıralanmıştır

MESLEKİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI  Sorun 1: Mesleki Eğitime Öğrenci Alımlarında Seçici Olunmaması  Sorun 2: Başarısız öğrencilerin Mesleki Eğitime Gitmesi Gerektiği Algısı. Hedefi Olmayan Gençlerin Meslek Liselerini Tercih Etmeleri  Sorun 3: Okullarda Uygulanan Ders İçeriklerinin Sanayi İhtiyaçlarını Karşılamaması  Sorun 4: Tanıtım Ve Yönlendirmenin Eksik Olması  Sorun 5: Meslek Lisesi İdarecilerinin Meslekten Gelmemesi  Sorun 6: Meslek Lisesi Mezunlarının İstihdamına Yönelik Desteklerin Yetersiz Olması

PROJE ÇIKTILARI  Paydaşlar ve ilgili kurum kuruluşların katılımlarıyla çalıştay gerçekleştirildi. İlimizdeki mesleki eğitimi güçlü ve zayıf yönleri tartışılarak çözüm önerileri sunuldu.  “Kamu ve özel sektör anket çalışması” yapılarak mesleki eğitim ile ilgili görüşler alındı. Rapor hazırlandı.  “Gaziantep Mesleki Eğitim Strateji Belgesi” oluşturuldu.  “Danışma ve Destek Masası” bünyesinde 200’den fazla gence kariyer ve meslek seçimi konusunda bilgi ve destek verildi.  Makine/Metal, Gıda, Tekstil ve Kimya/Plastik sektörlerindeki meslekler ile ilgili bilgileri içeren “Meslek Dalları Tanıtım, Eğitim ve Kariyer Danışmanlık CD’si” hazırlanarak tüm meslek okullarına dağıtıldı. (1000 adet CD)

PROJE ÇIKTILARI  Ustabaşıları ve usta öğreticilerin kişisel ve mesleki yeterliliklerini geliştirmeye yönelik eğitimler verildi. (Toplam 132 usta öğretici)  Meslek lisesi öğretmenlerine yönelik Gaziantep sanayi yapısı ile ilgili olarak eğitimler verildi. (Toplam 502 öğretmen)  Meslek lisesi öğretmenlerine yönelik, organize sanayi bölgelerindeki firmalara teknik gezi düzenlendi. (Toplam 362 öğretmen)  Mesleki eğitimin öneminin vurgulanması ve mesleki eğitime ilgilinin arttırılmasına yönelik tanıtım materyalleri hazırlandı, dağıtıldı ve ilgili etkinliklerde kullanıldı. (3000 broşür, 500 afiş, 1500 adet not defteri, 1500 adet kalem, 50 kırlangıç bayrak)

Bazı Etkinliklerimizden Kareler