Company LOGO. I. GENEL BİLGİLER Protokol, erişim ve yönlendirme faaliyetlerini kapsamaktadır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
HOŞ GELDİNİZ.
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAHÇEŞEHİR İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
SINAVSIZ GEÇİŞ YAPABİLİRSİNİZ BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ Basım ve Yayın Teknolojileri Nedir? Neden Bu Programı Okumalısınız? Bu bölümde öğrenciler.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İLE SAMSUNG ELECTRONİCS İSTANBUL PAZARLAMA VE TİC. LTD. ŞİRKETİ ARASINDA MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ.
T.C. MAMAK KAYMAKAMLIĞI ABİDİNPAŞA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ERKEK TEKNİK ÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLE ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDA MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
PROJESİ TRABZON AKÇAABAT ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ  Okulumuz Trabzon ili Akçaabat ilçesi sınırları içerisinde bulunmaktadır,  Okulumuzda.
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
İŞKUR TEŞVİKLERİ gemlık / gtso - gtb.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Company LOGO

I. GENEL BİLGİLER Protokol, erişim ve yönlendirme faaliyetlerini kapsamaktadır.

Protokol  Eğitime %100 Destek Projesi kapsamında, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü ile Samsung Electronics arasında, 13 Ağustos 2013 Salı günü protokol imzalanmıştır.

 Eğitime destek kapsamında Eğt. Öğrt. yılında açılan Samsung Akademi ile mesleki alanda kalifiye elaman yetiştirme, mezunlarına iş istihdamı oluşturan ilimizdeki tek okuluz.  Bu çalışmamızla; öğrenciler okulumuzda kurulan tam donanımlı laboratuvarlarda diğer mesleki ve teknik liselerden farklı olarak, uygulamalı teknik eğitim alma imkânına kavuşmuştur. Ürünlerin teknik özelliklerini, tamir ve teknik destek konusunu kapsayan uygulamalı eğitimleri, alanlarında profesyonel uzman eğitmenlerden almaktadırlar. I.I. ÖZGÜNLÜK

 Akademide bilgisayar ve yan ürünleri, televizyon, ses sistemleri, beyaz eşya, cep telf. dallarında güncel teknolojilerle uyumlu, teknik ekipmanlarla donatılmış laboratuvarlarda, öğrencilerimize ve ilimizdeki 8 farklı okuldan 200 öğrenciye, 1 yıl boyunca uygulamalarla zenginleştirilmiş eğitim verilmektedir. Eğitimi tamamlayan öğrenciler, dünyanın her yerinde geçerliliği olan, bakanlığımız ve ilgili firma tarafından onaylı sertifika almaktadırlar. Mezun olmadan önce, teorik eğitimi pratik eğitimle pekiştirerek iş hayatı için önemli bir hazırlığı tamamlamaktadırlar. Okul bitiminde akademi mezunu öğrencilerimizin sponsor firma tarafından direkt olarak işe alınmaları, diğer firmalar tarafından da tercih edilmeleri çalışmamızın orijinalliği ve işlevselliği açısından önemlidir.

1.2. İhtiyaç Nedeni  Ülkemizde sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli teknik eleman eksikliği mevcuttur.  Misyonumuz, sektöre kalifiye eleman yetiştirmektir.  Nitelikli eleman açığını karşılamak ve eğitim- istihdam ilişkisini güçlendirmek için Samsung Akademi çalışmalarına ihtiyaç duyulmuştur.

 Mezun izleme sonuçlarımız değerlendirildiğinde, istihdam durumunun istenen düzeyde olmadığı, sonucu çıkmıştır.  Eğitim- istihdam ilişkisindeki problem; alanında yeterli, sektörün beklentilerine cevap verebilen kalifiye elemanın eksikliğidir.  Bilişim Teknolojileri ve Elektrik- Elektronik alanlarında uygulanmakta olan eğitim-öğretim programlarının, sektörün beklentilerini birebir karşılamaması probleminin saptanması çalışma nedenimizdir Problemin Belirlenmesi

2.1. Amaç  Nitelikli teknik elemen eksikliğini gidermek, elektrik- elektronik, haberleşme ve bilişim alanlarında, ihtiyaç duyulan nitelikli kalifiye eleman yetiştirmektir.  Okulumuzun fiziki durumunu iyileştirme, teknik donanımını arttırmak.  Samsung Mühendislik Akademisiyle yeni teknolojilere dayalı laboratuvarların kurulması, öğrencilerimize ve il içerisindeki diğer meslek liselerinden yönlendirilecek öğrencilere uygulamalı eğitim vermek. Açılacak tüm birimlerle, Sürekli Eğitim Merkezi haline gelerek başka toplumsal amaçlara hizmet. İl ve ülke çapında tercih edilen bir okul olabilmek.  Teknolojik açıdan donanımlı, güncel laboratuvarlarla, mes. ve tek. alanlardaki tüm yarışmalarda başarı kazanmak.

 Öğrencilerimize iş istihdamı sağlayarak sektörün kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla, mesleki eğitim-öğretimi gelişmiş ve etkin biçimde uygulayarak, onları iş hayatına hazırlamayı hedefledik.  Vizyonumuz, Öğrencilerimizi, teknik konulardaki yeniliklere dünya ile eşzamanlı hazırlayıp, bireysel ve kurumsal gelişime katkı sağlayarak, tercih edilen, mesleki donanımı ve fiziki şartları uygun, standardı yüksek bir okul olmaktır Hedefler

 Tasarım ve oluşumda Müdürümüz bizzat sorumluluk almış; okulun çevresel ve sosyal altyapısını hazırlayıp, şahsi girişim ve diyaloglarıyla akademiyi okulumuza kazandırmıştır. Uygulamada Müd. Baş Yrd, görevli meslek öğretmenleri çalışmakta, temizliği 1 görevli yapmaktadır Görev Dağılımı

 Eğitim görevlilerinin ilgili firma tarafından eğitime alınması, alanın, mobil cihazlar, ses ve görüntü cihazları, bilişim ürünleri, beyaz eşya laboratuvarlarının kurulması.  Mezuniyet töreni ile diplomaların verilmesi, öğrencilerin, sektörün beklentilerine cevap verip, kalifiye eleman ihtiyacını karşılamasıdır.  Eğitimler 4 gün arasındadır Plan

 Akademide, örgün eğitim de yeni teknolojilerle öğrencilerimize verilmektedir. Hafta sonu kursları, yaz dönemi eğitim çalışmaları, teknik servis elemanı yetiştirme uygulamaları yapılmaktadır 3.3. Uygulamalar

 Çalışmamızla ek binamız yenilenmiş, teknolojik olarak tam donanımlı laboratuvarlara ve alanlara kavuşmuştur. Amaçlanan nitelikte öğrencilerin yetiştirilmesi, okulumuzun vizyonuna ulaşmasına katkı sağlamaktadır.  Okulumuza, türündeki okullar arasında tercih edilen bir okul olarak saygınlık kazandırmaktadır.  Akademi, mesai saatleri dışında eğitim-öğretim veren bir çalışma olduğundan okulumuz sürekli eğitim merkezi haline gelmiş, her zaman açık, topluma hizmetin üst düzeyde yapıldığı, tanınan bir okul olmuştur.  2013 Uluslararası Robot Yarışmasında İlk kez Türkiye 1.liği, 2014 Yılında Mansiyon, 2015 Yılında Üçüncülük kazanılmıştır. Bu yarışmanın bilişim alt yapısını hazırlamada, tüm aşamalarda sorumluluk, okulumuza verilmiş, bu da ayrı bir prestij sağlamıştır Kuruma Katkıları

 Akademideki öğrencilerimiz, diğer okullardan gelen öğrencilerle, mesleki ve sosyal ilişkiler kurarak, kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar. Bilgi ve deneyimlerini diğer öğrencilerle paylaşarak mesleki bilginin aktarımına katkıda bulunmaktadırlar. Sektördeki işlerin nasıl planlanıp yürüdüğünü gözlemlemekte, mesleki alanları ile ilgili püf noktalarını daha kısa zamanda öğrenmektedirler. Çalışmamız, öğrencilerimizin teknolojik yenilikleri takibini kolaylaştırmakta, onlara yeni ufuklar açmaktadır Öğrencilere Katkıları

 Geniş, bakış açıları ile teknik gelişmeleri tüm dünya ile eş zamanlı takip edebilen öğrencilerimiz, buradan edindikleri vizyonla, yaratıcı fikirler geliştirebilmektedirler. Mes. ve teknik alanlarda yapılan bilgi ve beceri yarışmalarına katılıp başarılı sonuçler almaktadırlar. Uluslararası Robot Yarışmasındaki Türkiye birinciliği ile kariyer altyapılarına iyi bir zemin hazırlamış, okulumuzu başarıyla temsil ederek tanınmasına katkı sağlamışlardır. Bu yarışmanın bilişim altyapısını da hazırlayan öğrencilerimiz, mesleki birikim ve gelişimlerini böyle büyük organizasyonlarda uygulama fırsatına sahip olmaktadırlar.

 Akademide yetişen 1 öğrencimiz, uluslararası EBİKO’ya 2014’te katılarak bronz madalya kazanmıştır. Web’de veritabanı oluşturma, KİOSK (bilgi ekranı) imalatı, kurulumu ve bunun yönetilmesi, turnike sistemlerinin kurulup yönetilmesi, ihtiyaç duyulan programların yazılması, bilgisayarların bakım ve onarımlarının yapılması gibi çeşitli kurum- kuruluş ve organizasyonların bilişim altyapılarında aktif görev almaktadırlar. Okulumuzda da bu hizmetleri en iyi şekilde vererek, mesleki uygulama becerilerini geliştirmekte, tüm paydaşların bu hizmetlere erişimini en kısa zamanda ve en ucuz maliyetle almalarını sağlamaktadırlar.

 Öğrencilerimiz, mesleki ve teknik bakımdan, sektördeki tüm firmalar tarafından tercih edilir olmuşlardır. Alt sınıflar bu çalışmanın içerisinde yer alabilmek için, akademik ve mesleki başarılarına, devamsızlık, disiplin durumlarına daha çok dikkat etmektedirler. Bu çalışmayla her düzeydeki öğrencilerimiz, kendine bir hedef belirleyerek okulumuzun eğitim- öğretim çıtasını yükseltmektedir. LYS kazananlar, ilgili firmadan gelen burslarla desteklenmekte, diğerlerinin motivasyonunu arttırmaktadır. Akademi mezunlarımız dünyanın her yerinde geçerliliği olan sertifikayla, güçlü bir özgüvene sahip olmaktadırlar.

 Öğretmenlerimiz eğitimden geçtikleri için, mesleki-teknolojik anlamda gelişmektedirler. Bilgi ve tecrübelerini diğer paydaşlara aktararak topluma katkı sağlamaktadırlar. Sektörle daha kolay diyaloglar geliştirerek kurumumuzdan beklentilerini öğrenmektedirler. Çevre okullardan gelenler bilgi ve deneyimlerini okullarına aktarmakta, hizmet veren tedarikçilere (servis, yemek, ağırlama vb) ekonomik anlamda katkı sağlanmaktadır. Tüm paydaşlardan gelen atıl durumdaki cihazlar, eğitim- öğretim hizmetinde değerlendirilmektedir. Ekonomiye de katkı sağlanmaktadır Paydaşlara Katkıları

 Mezunların istihdamı sağlanarak sektörün kalifiye eleman ihtiyacı karşılanmaktadır. Tüm firmalar tarafından tercih edilen bir okul haline gelinmiş, öğrencilerin henüz mezun olmadan iş teklifleri almaları sağlanmıştır. Tercih edilen, mesleki donanımı ve fiziki şartları uygun, standardı yüksek bir kurum hedefine ve vizyona her geçen yıl yaklaşılmaktadır Hedeflere Ulaşma

 Çalışmamızdan önce mezun olan öğrencilerin, aynı yıl içinde işe yerleşme oranı %14 iken çalışmanın ilk yılında bile %18’e ulaşmıştır. 11. sınıfların çalışmamızda yer alacakları düşünüldüğünde oran, önümüzdeki yıllarda beklenen seviyeye ulaşacaktır Öncesinin-Sonrasının Karşılaştırılması

 Akademimiz eğitim yılında açılmıştır. Uygulamalar, hafta içi 4 gün, hafta sonları ve yaz tatillerini de kapsamaktadır 5.1. Süresi

 Çalışmamızın her aşaması, Ok. Müd, Md.Başyrd. görevli öğretmenler tarafından ayda 1 izlenip değerlendirilmekte, sektörde staj gören öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi, her ay ilgili firmalar tarafından yapılıp, okulumuza bildirilmektedir İzleme Değerlendirme

 Çalışmamız, ülkemizin ve sektörün ihtiyaçları düşünüldüğünde, devamlılığı gerekli bir çalışmadır. Tüm paydaşlarımızın teknik eğitim ihtiyaçları, teknolojik gelişmelerin anlık değişimi ve öğrencilerimizin istihdamları, sürdürülebilirliği sağlamaktadır Sürdürelebilirlik

 Mesl. liselerinin misyonu ve sektörün beklentileri gereği, çalışmamız yaygınlaştırılmaya önceliklidir. İlgili firma, diğer bölgelerdeki okullarla da benzer çalışmalar tasarlamaktadır.  Samsung Akademi Okuldan Sektöre adlı çalışmamız Eğitim-Öğretimde Yenilikçilik Ödüllerinde Türkiye Birincisi olmuştur Yaygınlaştırılabilirlik

 1739 sayılı Milli Eğit. T.Kanunu,3308 sayılı Çıraklık ve Mes. Eğt. Kanunu, 2006/11350 sayılı MEB Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı ve Ortaöğretim Kur. Yönetmeliği hükümlerine göre hazırlanmıştır. 6. Mevzuat

Protokol İmza Töreni

Company LOGO Teşekkür Ederiz