Pazarlama Çevresi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
DAĞITIM İŞLEVİ Mal veya hizmetin müşterilere, tüketicilere ulaştırılması ile ilgili tüm işlevleri içerir. Modern ekonomilerde üreticilerin tüketicilerle.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Fiyat ve Fiyatlandırma
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
DOĞAL VE BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
Makro İktisat.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Pazarlama Planlaması.
Ürün veya Hizmet Satışı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
ESRA ÖNDER İŞLETME 2.ÖĞRETİM
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Uluslararası İşletme Yönetimi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Pazarlama Çevresi

Pazarlama Çevresi Yakın Pazarlama Çevresi (Mikro Pazarlama Çevresi) Uzak Pazarlama Çevresi (Makro Pazarlama Çevresi)

Yakın Pazarlama Çevresi İşletme çalışanları Müşteriler Medya İşletme Finansal Kurumlar Toptancı ve Perakendeciler Tedarikçiler

Yakın Pazarlama Çevresi İşletmelerin yakın pazarlama çevresini, işletmelerin her gün iletişim içinde bulunduğu kişi ve kuruluşlar oluşturur.

Yakın Pazarlama Çevresi İşletmeler başarılı olabilmek için bu kişi ve kuruluşlarla olumlu ilişkiler kurmalı İşletmeler yakın çevreden gelen sinyaller ve tepkiler doğrultusunda pazarlama strateji ve taktiklerine yön vermeli, gerekirse yeni taktik ve stratejiler geliştirmeli

Yakın Pazarlama Çevresi Toptancı ve Perakendeciler Üretici işletmelerden ürünlerini büyük miktarlarda satın alırlar, depolarlar ve tüketim noktalarına taşıyarak, arzu edilen miktarlarda müşterilere sunarlar. Aracılarla iyi iletişim kuramayan işletmeler başarılı olamazlar.

Yakın Pazarlama Çevresi Tedarikçiler Tedarikçilerin işletmenin pazarlama konusundaki başarısı üzerinde önemli etkileri vardır ve işletmenin fiyat, dağıtım, tutundurma kararları üzerinde etkilidirler. Yurt içinde ya da yurt dışında mal ve hizmetlerin müşterilere tanıtılması ve benimsetilmesi açısından pazar araştırma şirketlerinin ve reklam ajanslarının önemi tartışılmaz.

Yakın Pazarlama Çevresi Medya Toplum medyada yer alan haber ve yorumlara göre işletmeler ve ürettikleri ürünler hakkında olumlu, olumsuz tutumlar oluşturur.

Yakın Pazarlama Çevresi Müşteriler İşletmeler her gün tüketici pazarında neler olduğunu takip etmek ve bu doğrultuda pazarlama stratejilerini güncellemek durumundadır.

Yakın Pazarlama Çevresi Finansal Kurumlar Finansal kuruluşlar, her işletmeyi ve her projeyi / işi finanse etmemektedirler. Yapılacak işin uygun görülmesi gerekmektedir.

Yakın Pazarlama Çevresi İşletme Çalışanları Pazarlama kararları alınırken işletme içi grupların tepkilerinin de alınması gerekmektedir. Yapılan işin yararının öncelikle iç müşterilere benimsetilmesi gerekmektedir. Çalışanlarını memnun edemeyen işletmeler, müşterilerini de memnun edemezler.

Uzak Pazarlama Çevresi Doğal çevre Sosyal ve Kültürel Çevre Demografik Ekonomik Çevre İşletme Rekabet Çevresi Teknolojik Çevre Yasal Çevre

Uzak Pazarlama Çevresi Yakın pazarlama çevresini oluşturanlara göre çok daha genel nitelikte olan faktörlerdir. Kısa dönemli kararlardan ziyade uzun dönemli kararlar üzerinde etkili olurlar.

Uzak Pazarlama Çevresi Demografik Çevre Nüfus sayısı Cinsiyet Yaş Eğitim düzeyi Gelir seviyesi

Uzak Pazarlama Çevresi Ekonomik Çevre Mal veya hizmete olan talebe, gelir de etki eder. Durgunluk ve/veya enflasyonun süreklilik kazandığı hallerde pazarlama politikaları da yeniden belirlenmelidir.

Uzak Pazarlama Çevresi Ekonomik Çevre Vergi Gelir Talep Ekonomik büyüme İstihdam Gelir Tüketim

Uzak Pazarlama Çevresi Ekonomik Çevre Üretim – Gelir – Tüketim arasındaki ilişki Üretim ve İstihdam Artışı Talep ve Tüketimde Artış Kişi ve Aile Gelirlerinde Artış

Uzak Pazarlama Çevresi Sosyal ve Kültürel Çevre Kültür, örf ve adetler mal ve hizmetlerin talebi üzerinde etkili olur. Kültür toplumun istek ve ihtiyaçlarını hem nitelik hem de nicelik açısından etkiler.

Uzak Pazarlama Çevresi Rekabet Çevresi Rekabetin söz konusu olduğu ortamlarda yapılacak iş, diğer işletmeleri yakından izlemek, güçlü ve zayıf yönlerini saptayarak, buna göre gerçekçi ve etkili pazarlama politikaları belirlemektir.

Uzak Pazarlama Çevresi Rekabet Çevresi Yakın ve Uzak Rakiplerin İncelenmesi Yakın ve Uzak Rakipler Kimler? Rakiplerin Stratejileri Artı ve Eksileri Neler? Rakipler Karşısında Nasıl Bir Strateji İzlenmeli?

Uzak Pazarlama Çevresi Yasal Çevre Politik istikrarsızlık arttıkça pazarlama planlaması yapmak güçleşir. Globalleşme ve uluslar arası ticaretin artması işletmelerin sadece kendi ülkelerindeki yasal çevreyi değil hedef aldıkları dış pazarlardaki kanun ve kuralları da bilmelidirler. Yasalar ve yönetmelikler ambalajlama ve markalamaya kadar pazarlama ile ilgili her konuda etkili olur.

Uzak Pazarlama Çevresi Doğal Çevre Ülkenin coğrafi yapısı ve iklimi turizm türlerinin yaygınlaşmasına ve turizm gelirlerinin artmasına neden olmakta, bu gelişme destekleyici alanların mal ve hizmetlerine olan talebi de artırmaktadır.

Uzak Pazarlama Çevresi Teknolojik Çevre Bir işletmenin rakiplerinden farklılaşması, lider konuma gelmesi, en azından pazardaki payını koruyabilmesi ve müşterilerinin kısa ve uzun vadeli beklentilerine cevap verebilmesi için sürekli kendini yenilemesi, teknolojiye ayak uydurmaları gerekir.