KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

KURUMUMUZUN TARİHÇESİ Konya Bilim ve Sanat Merkezi 2007 yılında Milli Eğitim Bakanlığı onayıyla açılış iznini almış ve 2008 yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Halen 320 öğrenci eğitime devam etmektedir.

KURUMUMUZUN TÜRÜ VE ÖZELLİKLERİ Konya Bilim ve Sanat Merkezi, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı bir özel eğitim kurumudur. Amacı, İlköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin merkeze ve arkadaşlarına uyumlarını sağladıktan sonra öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve özel kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamaktır.

KURUM TANITIMI,KAPASİTESİ,BİNA DIŞTAN GÖRÜNÜM RESİMLERİ)

VERİLEN EĞİTİMLER VE KAZANIMLAR EĞİTİM ORTAMIMIZ Üstün yetenekli öğrenciler için özel araç-gereçler ile eğitim materyalleri sağlanarak özel eğitim desteği verilmesi amacıyla eğitim odaları düzenlenmiştir. Eğitim odasında öğrencilerin eğitim performansları dikkate alınarak birebir eğitim yapılır. Ancak, gerektiğinde eğitim performansı bakımından aynı seviyede olan öğrencilerle grup eğitimi de yapılmaktadır. Öğrencinin genel başarı değerlendirmesinde, eğitim odasında yapılan değerlendirme raporları da dikkate alınmaktadır.

EĞİTİM PROGRAMLARIMIZIN UYGULANIŞI Ana ve destek eğitim birimlerinde, birim türlerine göre ilgili alan ve konularda hazırlanmış programlar doğrultusunda, beceri eğitimi esas alınarak uygulanmaktadır.

EĞİTİM SÜRECİ A) Birinci dönem: Eylül, ekim, kasım, aralık ocak. B) İkinci dönem: Şubat, mart, nisan, mayıs, haziran. C) Üçüncü dönem : Temmuz, ağustos (yaz okulu, öğrenci kampları)

EĞİTİM PROGRAMLARIMIZ MADDE 16 – (1) Kayıtları yapılan ilköğretim ve ortaöğretim çağı çocuk/öğrencileri merkezlerce, A)Uyum (Oryantasyon) Eğitimi, B) Destek Eğitimi; 1) İletişim Becerileri, 2) Grupla Çalışma Teknikleri 3) Öğrenme Yöntemleri, 4) Problem Çözme Teknikleri, 5) Bilimsel Araştırma Teknikleri 6)Yabancı Dil, 7)Bilgisayar, 8)Sosyal Etkinlikler C) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF), D) Özel Yetenekleri Geliştirme(ÖYG), E) Proje Üretimi/Yönetimi alanlarında düzenlenmiş eğitim programlara alınırlar.

1- Merkezi tanıma öğretmen ve arkadaşları ile kaynaşma. - Tanışma, kaynaşma etkinlikleri 2- Merkezin misyon ve vizyonunu tanıtma. - Bilsem’i tanıtıcı görsel sunu ve toplantılar. 3- Kurum kültürü ve biz bilincini kazanma. - Bilsem, merkez kuralları, - Biz bilinci kazandırıcı etkinlikler. A- Uyum Programı

4- Öğrencilerin kişisel, sosyal ve psikolojik gelişimlerine yönelik etkinlikler. A)Kişisel Gelişim Eğitimi - Kendini tanıma, kişisel farkındalık düzeyini artırma, - Hedef belirlemenin önemi, - Yaratıcı düşünme, - Öğrencinin ailesinden, okulundan ve merkezden beklentilerinin belirlenmesi. B) Sosyal Gelişim Eğitimi - Arkadaş edinebilme ve arkadaşlıklarını sürdürebilme. - Çevresine ve sosyal olaylara duyarlılık düzeyi artırma. - Gruplar oluşturarak takım ruhunu kazanma, - Liderlik özelliği. C) Psikolojik Gelişim Eğitimi - Yaşamda başarı ve özgüven ilişkisi, - Güvenin önemi ve güvenle ilgili etkinlikler. - Özsaygı gelişim etkinlikleri

5- İletişim beceri düzeylerini belirleme İletişim etkinlik oyunları. - Ben ve sen dili - Etkili iletişim becerileri. - Kendini doğru ifade etme, - Sözlü ve sözsüz iletişim.

6- Duygusal zeka -"Empati" becerilerinin geliştirilmesi ve empatiyi günlük yaşamlarında da kullanmalarını sağlayıcı etkinlikler. - Duygularını Kontrol Etme becerisi kazanmaları ve kendi duygu, düşünce ve davranışlarını kendilerini kontrol edebilme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler.

7- Karakter gelişim eğitimi - Ahlaki değerler; Sorumluluk, adalet, hoşgörü, yardımseverlik, saygı, doğruluk-dürüstlük, sabır kavramlarını geliştirici drama ve etkinlik çalışmaları, - Öğrencilerimiz bilimin üstünlüğünü kabul eden, milli ve manevi değerlerine sahip, ülke ve milletinin refahı için her zaman her şartta hizmet etmeyi kendine ödev bilen sağlam bir karakter yapısı ile yetiştirilecektir.

B) Destek Eğitimi; 1)İletişim Becerileri, 2)Grupla Çalışma Teknikleri 3)Öğrenme Yöntemleri, 4) Problem Çözme Teknikleri, 5) Bilimsel Araştırma Teknikleri 6) Yabancı Dil, 7) Bilgisayar, 8) Sosyal Etkinlikler

C) Bireysel yetenekleri fark ettirici program( BYF ) 1- Bilişsel ( zihinsel )beceriler 2- Sosyal beceriler 3- Devinişsel (psikomotor) beceriler 4- Kişisel beceriler 5- Duyuşsal beceriler

1- Bilişsel( Zihinsel) Beceriler A- Düşünme Becerileri Yaratıcı düşünme Eleştirel düşünme Yansıtıcı düşünme Analitik düşünme B- Problem çözme C- Öğrenme Becerileri Yürütücü Biliş Becerisi (Öğrenmeyi Öğrenme) Bilimsel süreç Araştırma D- Karar verme E- Araştırma ve anlamlandırma

2- Sosyal Beceriler A- Grupla Çalışma - Liderlik -İnovasyon ( Yeni fikirler geliştirmek) B- İletişim - Empati - Farklılıklara değer verme - Stres yönetimi

3- Devinişsel Beceriler (Psikomotor ) - Küçük kas becerileri - Beceri geliştirme (Bilimsel Süreç becerileri, robot yapımı, elektronik devre yapımı…)

4-Kişisel Beceriler - Kendini tanıma - Zamanı kullanma - Bağımsız çalışma - Kişisel gelişim

5-Duyuşsal Beceriler -Değerler eğitimi -Bizi biz yapan sosyal,kültürel,ahlaki değerlerin işlenmesi.

Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYG) D) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYG) -Öğrencilerin herhangi bir disiplinde ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazanmaları sağlanır. - Öğrencilerin bireysel ilgi ve yeteneklerinin farkında olmalarını, kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlayacak eğitim bu dönemde verilir. -Öğrencilere özel, yoğunlaşmış, derinleştirilmiş bir eğitim verilir.

E) Proje Üretimi/ Yönetimi - Öğrencilerin kendi seçecekleri projeler doğrultusunda çalışmaları, geliştirdikleri çözüm uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınır. -Proje konularının belirlenmesi, seçilmesi ve sonuçlarının değerlendirilip geliştirilmesinde çevredeki iş yeri, yerel yönetimler, gönüllü kurum ve kuruluşlar ve üniversitelerden yardım alınır. -Ulusal ve uluslararası her tür yarışma ve proje takip edilir. Öğrencilerimizin bu tür etkinliklere katılması için gerekli rehberlik ve motivasyon sağlanır.

İLETİŞİM: Tel: Adres: Pirebi mah.Gür Sokak No: 1 Meram (Muhacir Pazarı Civarı)

DETAYLI BILGI IÇIN Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü