GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL
Örnek olay inceleme yöntemi, gerçek hayattan alınmış veya karşılaşılmış olması olası olan bir problemin sınıf ortamında derinlemesine çalışılmasıdır.
Yöntem için seçilecek örnek olay çok dikkat gerektirir. En iyi örnek olaylar genel bir problemi veya konuyu açıklayıcı olanlardır.
İ yi bir örnek olay, ö ğ rencinin gerçek yaşamda karşılaşabildi ğ i; ancak tam olarak belirlenmemiş olguların sınıf içinde tartışarak sonuca ba ğ lanmasını sa ğ lar.
ÖZELL İ KLER İ İ yi hazırlanmış örnek olay çalışmaları ö ğ rencilerin derse olan ilgilerini uyandırır. Ö ğ renciler örnek olay ile canlandırılacak olan karakter ve durumları kolaylıkla tanımlar ve bundan zevk alır. Ö ğ renci merkezlidir. Oldukça esnek olan bu yöntem pek çok konu alanında kullanılabilir. Yeni ö ğ renme materyallerinin sunumu sırasında kullanılır. Ö ğ renciler bildiklerini ve kavradıklarını gerçek bir olaya, duruma uygulama şansına sahip olurlar. Örnek olay incelemeleri ö ğ rencilerin üst düzey düşünme becerilerini kullanmasını sa ğ lar. Böylelikle bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaşmayı ö ğ renirler.
D İ KKAT ED İ LECEK NOKTALAR Kalabalık sınıflarda uygulanması zor bir yöntemdir. Örnek olayların ö ğ renci yaşantısına ve seviyesine uygun seçilmesi önemlidir. Örnek olay yöntemi için seçilecek en iyi konular ikilem yaratan, kritik problemleri tanımlayan veya zıtlıkları içeren türden olaylardır. Grupların oluşturdu ğ u çözüm önerileri başkan tarafından açıklanır. Tüm görüş ve öneriler toplanarak sonuç ortaya konulur.
KAYNAKÇA Ö ğ retim İ lke ve Yöntemleri, Pegem Yayıncılık.