GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SINIF YÖNETİMİ.
ROL OYNAMA.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Problem Çözme Süreci.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
MERHABA.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
PEER SUPPORT TEAM.
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Düşünme Türleri ve Becerileri
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
+ Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ VE MATERYAL TASARIMI DOÇ.DR.HAT İ CE AKKOÇ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Sembolik Düşünce Nedir
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
Öğretimin Uyarlanması
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROBLEM ÇÖZME.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
Aktif Öğrenme Teknikleri Köşelenme
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL

Örnek olay inceleme yöntemi, gerçek hayattan alınmış veya karşılaşılmış olması olası olan bir problemin sınıf ortamında derinlemesine çalışılmasıdır.

Yöntem için seçilecek örnek olay çok dikkat gerektirir. En iyi örnek olaylar genel bir problemi veya konuyu açıklayıcı olanlardır.

İ yi bir örnek olay, ö ğ rencinin gerçek yaşamda karşılaşabildi ğ i; ancak tam olarak belirlenmemiş olguların sınıf içinde tartışarak sonuca ba ğ lanmasını sa ğ lar.

ÖZELL İ KLER İ İ yi hazırlanmış örnek olay çalışmaları ö ğ rencilerin derse olan ilgilerini uyandırır. Ö ğ renciler örnek olay ile canlandırılacak olan karakter ve durumları kolaylıkla tanımlar ve bundan zevk alır. Ö ğ renci merkezlidir. Oldukça esnek olan bu yöntem pek çok konu alanında kullanılabilir. Yeni ö ğ renme materyallerinin sunumu sırasında kullanılır. Ö ğ renciler bildiklerini ve kavradıklarını gerçek bir olaya, duruma uygulama şansına sahip olurlar. Örnek olay incelemeleri ö ğ rencilerin üst düzey düşünme becerilerini kullanmasını sa ğ lar. Böylelikle bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaşmayı ö ğ renirler.

D İ KKAT ED İ LECEK NOKTALAR Kalabalık sınıflarda uygulanması zor bir yöntemdir. Örnek olayların ö ğ renci yaşantısına ve seviyesine uygun seçilmesi önemlidir. Örnek olay yöntemi için seçilecek en iyi konular ikilem yaratan, kritik problemleri tanımlayan veya zıtlıkları içeren türden olaylardır. Grupların oluşturdu ğ u çözüm önerileri başkan tarafından açıklanır. Tüm görüş ve öneriler toplanarak sonuç ortaya konulur.

KAYNAKÇA Ö ğ retim İ lke ve Yöntemleri, Pegem Yayıncılık.