İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Makroekonomi.
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YENİ TİCARET TEORİLERİ
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
İŞLETME ÇEVRESİNİN TANIMI VE ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN YÖNETİLMESİ:
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
DOĞA VE İNSAN DOĞA VE İNSAN.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İşletmeyi neden kurarız ?
MAKRO EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİLLİ GELİRİN HESABI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mühendislik Ekonomisi
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
İŞLETME nedir? İnsan ihtiyaçlarını karşılayarak isteklerini tatmin etmek üzere kurulan ve işletilen ekonomik, teknik, yasal ve sosyal nitelikleri bulunan.
Başlamak için sorular:
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
©McGraw-Hill Education, 2014
Ülkelerin Dış Ticaret Yapma Nedenleri
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
plan modelinin ana öğeleri
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ GENEL İŞLETME

İŞLETMENİN EKONOMİDEKİ YERİ yatırım üretim istihdam dış ticaret ödemeler vergiler bölgesel kalkınma

İŞLETMENİN EKONOMİDEKİ YERİ İşletmelerin faaliyet gösterdikleri piyasalar Üretim Faktörleri Piyasası Mal ve Hizmet Piyasası Üretici Tüketici

İŞLETMENİN EKONOMİDEKİ YERİ İşletmeler, üretim faktörleri yoluyla mal ve hizmet üretmeden önce bazı sorulara yanıt aramalı Ne üretilecek? Niçin üretilecek? Ne kadar üretilecek? Kimler için üretilecek?

İŞLETMENİN ÇEVRESİ İç Çevre Dış Çevre İşletmenin inisiyatifi ve müdahale alanı içerisinde olan faktörler Dış Çevre İşletmenin kendisiyle ilgili fakat kendi dışındaki faktörler

İŞLETMENİN ÇEVRESİ İşletmelerin dış çevreleri belirlenirken, derinlemesine üç farklı çevre tanımlanabilmekte Gerçek dış çevre Hükümet düzenlemeleri Rakipler Tüketiciler Algılanan dış çevre Her yönetici dış çevreyi farklı algılamakta Kimi dış çevredeki bir faktörü olumlu yorumlamakta Kimi yöneticiler de aynı dış çevredeki faktörü olumsuz algılamakta Uygulama çevresi Yöneticilerin algıladığı çevre içinde tercih ettiği alanı ifade eder

İŞLETMENİN ÇEVRESİ İşletmeler, birbiriyle ilişkili çok sayıda değişkenin karşılıklı etkileşim içinde olduğu dış çevrede faaliyet göstermekte Çevre işletmelere olumlu ya da olumsuz etki yaratabilmekte

İŞLETMENİN ÇEVRESİ İşletmelerin faaliyetlerini ve işlevlerini önemli ölçüde etkileyen dış çevre faktörleri Ekonomik çevre Milli gelir, faiz, talep, arz, tüketim ve harcama eğilimleri gibi… Doğal çevre Toprak, su, hava kirliliği, bitki örtüsü, doğal kaynakların çeşitliliği gibi… Sosyal ve kültürel çevre Nüfus yapısı, örf ve adetler, bireylerin tüketim alışkanlıkları, zevk ve alışkanlıklar gibi… Politik ve hukuki çevre Yasalar, yönetmelikler, tüzükler, kararnameler gibi… Teknolojik çevre Yeni gelişmiş teknolojinin işletme faaliyetlerine adapte edilip edilmemesi gibi… Uluslararası çevre İşletmenin yakın ve ulusal çevresini içine almakta ve işletme faaliyetlerini ülkeler ölçeğinde etkilemekte

İŞLETMENİN ÇEVRESİ İşletmelerin dış çevreleri incelendiğinde, üç boyutla karşılaşılmakta. Bunlar; İşletmenin yakın çevresi İşletme sahip ve ortakları – girişimciler İşletmede çalışanlar Tüketiciler İşletmenin ulusal çevresi Toplum Tedarikçiler Devlet Rakipler Finansal kuruluşlar Sendikalar İşletmenin uluslararası çevresi