Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

YAYIN TARAMA VE VERI TABANLARI Tacettin İnandı. Kapsam Veri tabanı Sınıflandırmalar İndeksler Atıflar.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
Önem Testleri. Örnekleme yoluyla sağlanan bilgiden hareketle; Kliniklerde hasta hayvanlara uygulanan yeni bir tedavi yönteminin eskisine kıyasla bir farklılık.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ [ سورة الزمر ] Doktora ve Master Çalışmaları Hakkında Genel Mülahazalar.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Tez hazırlarken yapılan 10 hata. tezdanismani.net
Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bölüm 3: Eleştirel Kaynak İnceleme, Hipotez ve Strateji Geliştirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Program Tasarım Modelleri
Tez Veri Girişi Ulusal Tez Merkezine, Tez Döneminde olan ve Danışmanı ile Tez konusunu belirleyip, Enstitümüzün onayından geçen tüm öğrenciler giriş yapmak.
EBSCO Discovery Service (EDS) Daha İsabetli Sonuç Listeleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Etkili Öğretmen Kimdir?
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Verimli ve Doğru Çalışma
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Personel Eğitimi Konunuzu buraya yazın.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Literatür Değerlendirme Kriterleri
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar. Çünkü yaptıkları ya tekrar olacak ya da eksik bilgi şeklindedir.  Literatür taraması (ya da önceki çalışmalar) adı altında literatür birleştirilir ve eleştirilir. Yapılan çalışmaların güçlü ve zayıf yönleri belirterek bu zamana kadar bu çalışmalar ne kattı ne katamadıyı gündeme getirmek.  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar. Çünkü yaptıkları ya tekrar olacak ya da eksik bilgi şeklindedir.  Literatür taraması (ya da önceki çalışmalar) adı altında literatür birleştirilir ve eleştirilir. Yapılan çalışmaların güçlü ve zayıf yönleri belirterek bu zamana kadar bu çalışmalar ne kattı ne katamadıyı gündeme getirmek.

Literatür taramasının önemi-2  Literatür taramaları çalışma alanındaki teorilere yakınlık, çalışmanızı alandaki bilgi temeline konumlandırmak için gerekli. Ayrıca literatür taraması tezininzin deseni için de alacağınız kararlarda yardımcı olur.  Tümevarımsal çalışmaların önemli bir dinamiği de çok iyi ve geniş bir literatür taramasıdır. Bu şekilde sağlam bir kuram oluşturulur. Sadece o alanla ilgili değil yakın alanlarla da ilgili okumalı.  Literatür taraması belirli bir konuyla ilgili önemli düşünceleri ve araştırmaları birleştiren, sentezleyen ve eleştiren anlatım yazılarıdır.  Literatür taramaları çalışma alanındaki teorilere yakınlık, çalışmanızı alandaki bilgi temeline konumlandırmak için gerekli. Ayrıca literatür taraması tezininzin deseni için de alacağınız kararlarda yardımcı olur.  Tümevarımsal çalışmaların önemli bir dinamiği de çok iyi ve geniş bir literatür taramasıdır. Bu şekilde sağlam bir kuram oluşturulur. Sadece o alanla ilgili değil yakın alanlarla da ilgili okumalı.  Literatür taraması belirli bir konuyla ilgili önemli düşünceleri ve araştırmaları birleştiren, sentezleyen ve eleştiren anlatım yazılarıdır.

Literatür Taraması  Konuyla ilgili genel ve esaslı tartışmalardan haberdar olunmalı.  Ana kaynaklar, konuyla ilgili ikincil kaynaklar ve son olarak da makale türü çalışmalar  Konuyla ilgili genel ve esaslı tartışmalardan haberdar olunmalı.  Ana kaynaklar, konuyla ilgili ikincil kaynaklar ve son olarak da makale türü çalışmalar

Literatür taramasının işlevi  1. önceki çalışmaları öğrenmek  2. sizin yapacağınız çalışma nasıl bir boşluk dolduracak  3. sizin çalışmanızın önemini gösterecek  4.çalışmanın sınırlarını belirler.  Literatür taraması:  1. tezinizin ana tartışmasını ortaya koyduğunuz ya da ispat ettiğiniz bölüm değildir.  1. önceki çalışmaları öğrenmek  2. sizin yapacağınız çalışma nasıl bir boşluk dolduracak  3. sizin çalışmanızın önemini gösterecek  4.çalışmanın sınırlarını belirler.  Literatür taraması:  1. tezinizin ana tartışmasını ortaya koyduğunuz ya da ispat ettiğiniz bölüm değildir.

Literatür taramasının çerçevesi nasıl olmalı: Uzunluk ve içerik sorunu  Uzunluk: her şeyi yazmaktan sakınınız. Danışmanla uzunluğunu tartışabilirsiniz fakat çok uzaltılmamalı.  Kısa, öz ve yoğunlaştırılmış olmalı  İçerik:  1. mevcut (anahtar) çalışmaların özeti  2. bu çalışmaların eleştirel değerlendirilmesi  3. içerik şu sorulara cevap vermeli:  3.1. bu alanda önceden neler yapıldı  3.2. başkaları bu konuda ne dedi  3.3. benim çalışmamla ilgileri nedir?  3.4. benim çalışmamla farkları nelerdir.  Uzunluk: her şeyi yazmaktan sakınınız. Danışmanla uzunluğunu tartışabilirsiniz fakat çok uzaltılmamalı.  Kısa, öz ve yoğunlaştırılmış olmalı  İçerik:  1. mevcut (anahtar) çalışmaların özeti  2. bu çalışmaların eleştirel değerlendirilmesi  3. içerik şu sorulara cevap vermeli:  3.1. bu alanda önceden neler yapıldı  3.2. başkaları bu konuda ne dedi  3.3. benim çalışmamla ilgileri nedir?  3.4. benim çalışmamla farkları nelerdir.

Araştırma Tarihi Literatür taramasına nereden başlanılmalı: Her araştırmanın bir öncesi vardır 1.Üniversite kütüphanesindeki 1.1. dijital veri tabanlarını 1.2. katalogları 1.3. kitapların indexlerini 1.4. Araştırılacak konularla ilgili öncelikli tarama yapılacak eserlerin tertibi: Uluslararası ve ulusal hakemli dergilerdeki makaleler Edit kitaplardaki makaleler Konferans kitapcıkları Eleştirel tanıtımlar Tezler Hakemli olmayan dergiler ve web Literatür taramasına nereden başlanılmalı: Her araştırmanın bir öncesi vardır 1.Üniversite kütüphanesindeki 1.1. dijital veri tabanlarını 1.2. katalogları 1.3. kitapların indexlerini 1.4. Araştırılacak konularla ilgili öncelikli tarama yapılacak eserlerin tertibi: Uluslararası ve ulusal hakemli dergilerdeki makaleler Edit kitaplardaki makaleler Konferans kitapcıkları Eleştirel tanıtımlar Tezler Hakemli olmayan dergiler ve web

Literatür taramasının yazılması (organizesi)  Daha öncekilerin ne dediğini sistematik bir şekilde özetlemek manasına gelen literatür taraması:  Çok ciddi bir okuma  Çok ciddi bir not alma  Daha önce yapılan tartışmaları özetleme  Ana bulguları özetleme  Kayda değer eleştirileri iktibas etme  İlginç noktaları uyumlu bir şekilde çıkarmak  Bütün bunları yazıya dökerken dağınık notlar şeklinde değil bilakis derli toplu bir makale tarzında yazılmalı.  Taranan literatür bir mantık silseli içerisinde sentez edilmeli  Daha öncekilerin ne dediğini sistematik bir şekilde özetlemek manasına gelen literatür taraması:  Çok ciddi bir okuma  Çok ciddi bir not alma  Daha önce yapılan tartışmaları özetleme  Ana bulguları özetleme  Kayda değer eleştirileri iktibas etme  İlginç noktaları uyumlu bir şekilde çıkarmak  Bütün bunları yazıya dökerken dağınık notlar şeklinde değil bilakis derli toplu bir makale tarzında yazılmalı.  Taranan literatür bir mantık silseli içerisinde sentez edilmeli

Literatür taraması bölümünün genel yapısı 1.Arkaplan bilgileri: 1.1. konunun takdimi 1.2. literatürün kapsamını belirtin 1.3. klasik ve modern malzemenin taranması 1.4. kendi çalışmanızın içeriğini açıklayın ve nerede duracağını söyleyiniz. 2. Teori (çalışmanıza doğrudan ya da dolaylı etkisi olacak teorileri özetleyin) 3. Literatür tarama araçları 3.1. tercihinizle ilgili delil getirmelisiniz 3.2. delillerinizin güvenilirliği ve geçerliliğini gösterin 3.3. örneklerin tanımı 4. Özet (literatür taramasının sonunda özet olmalı) Çalışmanızla ilgili tam bir arkaplan bilgisini verdiğinizden emin olmalısınız. 1.Arkaplan bilgileri: 1.1. konunun takdimi 1.2. literatürün kapsamını belirtin 1.3. klasik ve modern malzemenin taranması 1.4. kendi çalışmanızın içeriğini açıklayın ve nerede duracağını söyleyiniz. 2. Teori (çalışmanıza doğrudan ya da dolaylı etkisi olacak teorileri özetleyin) 3. Literatür tarama araçları 3.1. tercihinizle ilgili delil getirmelisiniz 3.2. delillerinizin güvenilirliği ve geçerliliğini gösterin 3.3. örneklerin tanımı 4. Özet (literatür taramasının sonunda özet olmalı) Çalışmanızla ilgili tam bir arkaplan bilgisini verdiğinizden emin olmalısınız.

Literatür taramasında özet  1. bu konu nasıl çalışılmış  2. konuyla ilgili neler bulunmuş  3. bulgular arasında en çok hangi noktalara dikkat çekilmiş  4. konuyla ilgili anahtar kavramlar nasıl kullanılmış  Ayrıca:  1. taranan literatür nasıl bir çalışma  2. nerede ve kim(ler) tarafından yapılmış  3. kapsam alanı  4. bulguları (deskriptif mi yoksa sayısal bilgiler mi veriyor)  5. sizin çalışmanızla olan ilişkisi  1. bu konu nasıl çalışılmış  2. konuyla ilgili neler bulunmuş  3. bulgular arasında en çok hangi noktalara dikkat çekilmiş  4. konuyla ilgili anahtar kavramlar nasıl kullanılmış  Ayrıca:  1. taranan literatür nasıl bir çalışma  2. nerede ve kim(ler) tarafından yapılmış  3. kapsam alanı  4. bulguları (deskriptif mi yoksa sayısal bilgiler mi veriyor)  5. sizin çalışmanızla olan ilişkisi

Sentez Sentezlemek: sadece diğerlerinin ne yaptıklarını sırayla özetlemek anlamına gelmemeli 1.Önceki çalışmaların vurguladığı önemli noktaları göstermek 2.Benzerlikleri ve farklılıkları göstermek 3.Ortak noktaları tespit etmek 4.Uygulanan metotlarını eleştirebilirsiniz 5.Boşluklar gösterilmeli 6.Örnek çalışmaya dikkat çekilmeli 7.Bütün bunları tartışırken sizin perspektifiniz çerçevesinden yapılmalı. Taramada sizin düşünceleriniz rehber alınmalı Sentezlemek: sadece diğerlerinin ne yaptıklarını sırayla özetlemek anlamına gelmemeli 1.Önceki çalışmaların vurguladığı önemli noktaları göstermek 2.Benzerlikleri ve farklılıkları göstermek 3.Ortak noktaları tespit etmek 4.Uygulanan metotlarını eleştirebilirsiniz 5.Boşluklar gösterilmeli 6.Örnek çalışmaya dikkat çekilmeli 7.Bütün bunları tartışırken sizin perspektifiniz çerçevesinden yapılmalı. Taramada sizin düşünceleriniz rehber alınmalı

Eleştirel değerlendirme  1. yazar tarafından ortaya konan ana fikir nedir  2. bu ana fikiri hangi delillerle desteklemekte  3. yazarla hem fikir misiniz  4. yazar bu fikirle başka bir görüşe cevap mı vermektedir  5. tartışmanın altında yatan temel teori ya da model nedir  6. argumanın kuvvetli ve zayıf yönleri ve sınırları nelerdir.  1. yazar tarafından ortaya konan ana fikir nedir  2. bu ana fikiri hangi delillerle desteklemekte  3. yazarla hem fikir misiniz  4. yazar bu fikirle başka bir görüşe cevap mı vermektedir  5. tartışmanın altında yatan temel teori ya da model nedir  6. argumanın kuvvetli ve zayıf yönleri ve sınırları nelerdir.