SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
GENÇ YETİŞKİNLERDE YAŞAM DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK UMUT, DAYANIKLILIK VE İYİMSERLİK Makbule Kalı Soyer Ayşin Satan 13. Ulusal.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
It’s My Life It’s My Choice
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
TEST GELİŞTİRME.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru

Eğitim Sistemimizde Müzik Dersi Uygulamaları İlköğretim müzik dersinin haftalık saati, 4. sınıftan itibaren 1’e düşmektedir. İlköğretim müzik dersinin haftalık saati, 4. sınıftan itibaren 1’e düşmektedir. Haftada bir saat olan müzik dersinde, altyapıdaki eksiklikten dolayı, nota ve kulaktan şarkı öğretimi, çalgı eğitimi konusunda öğrenci zorlanmaktadır. Haftada bir saat olan müzik dersinde, altyapıdaki eksiklikten dolayı, nota ve kulaktan şarkı öğretimi, çalgı eğitimi konusunda öğrenci zorlanmaktadır. Müzik odasının ve çalgıların olmadığı okullarda daha da vahim sonuçlarla karşılaşılmaktadır. Müzik odasının ve çalgıların olmadığı okullarda daha da vahim sonuçlarla karşılaşılmaktadır.

LGS sınavlarına hazırlık psikolojisi, kısıtlı olan ders saatlerinde öğrencinin isteksizliği gibi sorunlar sonucunda oluşan öğrencinin düşük performansı karşısında müzik öğretmeninin yapabilecekleri sınırlı ve yetersiz kalmaktadır. LGS sınavlarına hazırlık psikolojisi, kısıtlı olan ders saatlerinde öğrencinin isteksizliği gibi sorunlar sonucunda oluşan öğrencinin düşük performansı karşısında müzik öğretmeninin yapabilecekleri sınırlı ve yetersiz kalmaktadır. Müzik branş öğretmenlerinin öğrencilere yaklaşımında yeterli motivasyonu sağlayamamaları, öğrencinin dersten uzaklaşmasına, müzik etkinliklerinden soğumasına, hatta bu dersi angarya gibi görmesine neden olmaktadır. Müzik branş öğretmenlerinin öğrencilere yaklaşımında yeterli motivasyonu sağlayamamaları, öğrencinin dersten uzaklaşmasına, müzik etkinliklerinden soğumasına, hatta bu dersi angarya gibi görmesine neden olmaktadır. Eğitim Sistemimizde Müzik Dersi Uygulamaları

Gençlerde motivasyon düşüklüğü, özgüven eksikliği, bezginlik hatta acizlik duyguları had safhadadır. Destek eksikliği, yalnızlık, anlamsızlık, boşluk, suçluluk ve terkedilmişlik duygularını yoğunlukla yaşayan gençlerdeki bu sorunun kendi yeteneklerini geliştirip yaşayamadıklarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Gençlerde motivasyon düşüklüğü, özgüven eksikliği, bezginlik hatta acizlik duyguları had safhadadır. Destek eksikliği, yalnızlık, anlamsızlık, boşluk, suçluluk ve terkedilmişlik duygularını yoğunlukla yaşayan gençlerdeki bu sorunun kendi yeteneklerini geliştirip yaşayamadıklarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Eğitim Sistemimizde Müzik Dersi Uygulamaları

“Hiçlik ve anlamsızlık içerisinden, bireyin dünyadaki kendi heykelini yapması gerçekten yaratıcı bir iştir.Eğitimin bireye kendi sorumluluğunu kazandırması en önemli işlevidir” “Hiçlik ve anlamsızlık içerisinden, bireyin dünyadaki kendi heykelini yapması gerçekten yaratıcı bir iştir.Eğitimin bireye kendi sorumluluğunu kazandırması en önemli işlevidir” Mevcut durum

BU ÇALIŞMADA; Solunum ve gevşeme egzersizleri ile etkili müzik eğitimi etkinliklerinin; öğrencilerin yaşam kalitesine ve kişisel gelişimine etkisi araştırılmıştır.

YÖNTEM KISMINDA BİRAZ SONRA BİRLİKTE UYGULAMA YAPACAĞIZ.

VERİLERİN TOPLANMASI Yıl sonunda yapılan geri bildirim örneklerinden, kompozisyon çalışmalarından, anket form değerlendirmelerinden, sınıf başarı analizlerinden yararlanılarak bulgular elde edilmiştir. Yıl sonunda yapılan geri bildirim örneklerinden, kompozisyon çalışmalarından, anket form değerlendirmelerinden, sınıf başarı analizlerinden yararlanılarak bulgular elde edilmiştir.

VERİLERİN ÇÖZÜMÜ VE YORUMLANMASI Etkinlik sonunda öğrencilerin yazdıkları kompozisyonlar incelenerek öğrencilerin görüşleri gruplandırılmıştır. Etkinlik sonunda öğrencilerin yazdıkları kompozisyonlar incelenerek öğrencilerin görüşleri gruplandırılmıştır. Gruplandırılan görüşlerden yararlanılarak, 45 maddeden oluşan anket formu uzman görüşü alınarak geliştirilmiştir. Uygulamaların ardından öğrenci görüşlerini belirlemek amacı ile anket formlarını doldurmaları istenmiştir. Anket formlarından elde edilen veriler yüzde-frekans alınarak değerlendirilmiştir. Gruplandırılan görüşlerden yararlanılarak, 45 maddeden oluşan anket formu uzman görüşü alınarak geliştirilmiştir. Uygulamaların ardından öğrenci görüşlerini belirlemek amacı ile anket formlarını doldurmaları istenmiştir. Anket formlarından elde edilen veriler yüzde-frekans alınarak değerlendirilmiştir. Uygulama ve kontrol grubu arasında sınıf başarı sonuçları “ortalamalar arası karşılaştırma işlemleri; T testi ve varyans analizleri ile karşılaştırılmıştır. Uygulama ve kontrol grubu arasında sınıf başarı sonuçları “ortalamalar arası karşılaştırma işlemleri; T testi ve varyans analizleri ile karşılaştırılmıştır. Uygulamaların yapıldığı sınıflarda ders işleyen diğer branş öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak, öğrenci davranışlarındaki değişimlere ilişkin veriler toplanmıştır. Uygulamaların yapıldığı sınıflarda ders işleyen diğer branş öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak, öğrenci davranışlarındaki değişimlere ilişkin veriler toplanmıştır.

SONUÇLAR Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda; Yapılan çalışmaların ilk haftalardan itibaren öğrencilerde yapıcı davranış değişiklikleri oluşturduğu, sakinleşme nedeniyle idareci-öğretmen- arkadaş ilişkilerinde rahatlama ve disiplin suçlarında azalma olduğu yargısına varılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda; Yapılan çalışmaların ilk haftalardan itibaren öğrencilerde yapıcı davranış değişiklikleri oluşturduğu, sakinleşme nedeniyle idareci-öğretmen- arkadaş ilişkilerinde rahatlama ve disiplin suçlarında azalma olduğu yargısına varılmıştır.

SONUÇLAR Yıl sonunda yapılan geri bildirim örneklerinden, kompozisyon çalışmalarından, anket form değerlendirmelerinden, sınıf başarı analizlerinden yukarıdaki tablolarda belirtilen bulgular ışığında; öğrencinin diğer derslerde de başarı grafiğinin yükseldiği, çevreye, dünyaya, evrene bakışının değiştiği ve fark etme becerisi kazandığı sonucu elde edilmiştir. Yıl sonunda yapılan geri bildirim örneklerinden, kompozisyon çalışmalarından, anket form değerlendirmelerinden, sınıf başarı analizlerinden yukarıdaki tablolarda belirtilen bulgular ışığında; öğrencinin diğer derslerde de başarı grafiğinin yükseldiği, çevreye, dünyaya, evrene bakışının değiştiği ve fark etme becerisi kazandığı sonucu elde edilmiştir.

Etkinlik öncesinde öğretmen, dinletinin yararlarından ve bu konuda yapılmış bilimsel araştırma sonuçlarından bahseder. Etkinlik öncesinde öğretmen, dinletinin yararlarından ve bu konuda yapılmış bilimsel araştırma sonuçlarından bahseder. öğrencilerin ilgilerine göre zenginleştirir, yapılacak olan dinletinin başarı üzerindeki etkisini vurgulayarak, bu uygulamanın beyindeki sağ ve sol lobların etkileşiminde yararlı olduğunu söyler. öğrencilerin ilgilerine göre zenginleştirir, yapılacak olan dinletinin başarı üzerindeki etkisini vurgulayarak, bu uygulamanın beyindeki sağ ve sol lobların etkileşiminde yararlı olduğunu söyler.

YÖNTEM Öğrencilerin öğrenme ve uygulama isteklerini karşılamak için basit, sade ve tutarlı bir anlatım tarzının olması önemlidir. Öğrencilerin öğrenme ve uygulama isteklerini karşılamak için basit, sade ve tutarlı bir anlatım tarzının olması önemlidir.

ŞİMDİ YÖNTEMİ UYGULAYALIM Günlük sorunlarınızı ve sıkıntılarınızı unutun. Şimdi ılık bir rüzgarın sizi okşadığını düşünün. Günlük sorunlarınızı ve sıkıntılarınızı unutun. Şimdi ılık bir rüzgarın sizi okşadığını düşünün. Müzik dinleme etkinliği sırasında ağır ağır nefes vererek soluğunuzu hissetmeye çalışın, tüm kaslarınızı gevşetin. Müzik dinleme etkinliği sırasında ağır ağır nefes vererek soluğunuzu hissetmeye çalışın, tüm kaslarınızı gevşetin. Lütfen gözlerinizi kapatarak müziğe odaklanın. Lütfen gözlerinizi kapatarak müziğe odaklanın. Bu sırada dilediğiniz hayali kurabilirsiniz. Bu sırada dilediğiniz hayali kurabilirsiniz.