KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
BÖLÜM 2: DRAMA NE DEĞİLDİR? DRAMANIN AMAÇLARI DRAMANIN GELİŞİMİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
YARATICI DRAMA MÜNİRE AKGÜL.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Müzede Yaratıcı Drama.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yaratıcı Dramanın Öncüleri Dr. Gökçe Karaman Benli
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı

SÜREÇSEL DRAMA NEDİR? Çeşitli durum ve oluşumlardan geçerek, yaşantı kaynaklı gelişen ve rol oynama, doğaçlama başta olmak üzere farklı canlandırma teknikleriyle yazma ve konuşma etkinlikleriyle geliştirilen veya sonuçlandırılan bir drama yaklaşımıdır.

Süreçsel Dramanın Temel Özellikleri Her öykünün daima bir öncesi vardır anlayışı süreçsel drama yaklaşımının formülü gibidir.

Süreçsel drama da öğretmen ve öğrenciler çeşitli sorular sorarak gidişatı belirlerler daha sonra grup karakterlerin kendi problemleriyle uğraşacakları bir kurgusal dünya yaratırlar. Problem çözme, öğrenme için önemlidir.

Süreçsel drama da doğrusal olmayan bir anlatım söz konusudur Süreçsel drama da doğrusal olmayan bir anlatım söz konusudur. Doğrusal gitmeyen her bir öykü farklı bir öyküyü ve anlamın oluşmasını sağlar.

Süreçsel drama çalışmanın amacı ve gidişatına göre farklı zaman dilimlerine gereksinim duyar. Süreçsel drama da oyunculuk becerisi veya var olan bir öykünün yeniden canlandırılmasına daha az önem verilir.

Bu çalışmalarda katılımcıların aldığı aktif rollerde canlandırdıkları karakterler değil, sergiledikleri tutumlar ön plandadır. Birbirinden bağımsız canlandırmalar yerine tematik bir araştırma söz konusudur.

Disiplinler arası bir bağın kurulması önemlidir. Yazılı bir metne dayanmayan olay ya da deneyimleri içerir. Süreçsel drama yaklaşımında bir iç izleyici söz konusudur. Katılımcıların farklı bakış açıları kazanmalarına ve bu çerçevedeki değişime önem verilir. Doğaçlama tüm süreç içinde etkin bir şekilde yer alır.

Katılımcılardan gösteriye dönük bir oyun hazırlamak yerine onlardan süreci tartışmaları ve kurgusal dünyayı keşfetmeleri beklenir. Katılımcılar, tüm süreci başka seyirciler için değil, sadece kendileri için ve kendilerine yönelik anlam oluşturmak için gerçekleştirirler.

Sonuçlar öngörülemez, süreç içinde keşfedilir. Etkinlik sürecinde bir tür “metin” ya da “senaryo” oluşturulur. Lider drama sürecinin hem içinde hem de dışında aktif olarak çalışır.

DOROTHY HEATHCOTE ve GAVİN BOLTON’un Süreçsel Drama Anlayışı Dorothy Heathcote’a göre drama bir öğrenme ortamı olarak görülmelidir. Gavin Bolton’a göre de anlam oluşturmak, anlamak için bir araç olarak değerlendirilmelidir. Bu her iki görüş, yaratıcı drama alanına farklı bir yaklaşım getiren ‘’süreçsel drama’’ yaklaşımını ortaya çıkarmıştır.

Heathcote ve Bolton, dramadaki spontanlık ve doğaçlama üzerinde durmuşlar ve zaman içerisinde dramanın çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak için öğretmenlerin öğrenme ortamlarını çok iyi yapılandırmaları gerektiği gerçekliğini savunmuşlardır.

Bolton ve Heathcote evrensel değerler için uğraş vermişlerdir Bolton ve Heathcote evrensel değerler için uğraş vermişlerdir. Heathcote için drama, dünyayı değiştirmek için önce kendinden başla ilkesinden kaynaklı olarak bireyselden evrensele geçiş olarak tanımlanır.

Süreçsel dramada soru sorma ve problem çözme, yaşayarak öğrenme, öğretmenin role girmesi ve rolden çıkması (yansıtmak) gibi kavramlar bulunmaktadır.

Bolton, dramada taklide kesinlikle karşıdır. Heathcote göre soru sorma ve problem çözme vazgeçilmezdir. Bolton’un “yaşayarak” kavramına bakışının temelinde “sosyal iletişim” vardır. Ona göre biriyle konuşurken fikirlerimizi savunurken bildiğimizi daha iyi öğreniriz ya da tam tersi olur.

CECİLY O’NEİLL’in Süreçsel Drama Anlayışı Cecily O’Neill’e göre süreçsel drama imgesel bir dünya yaratır. Katılımcılar tarafından bu dünya işlenir, kurgusal roller ve durumlar yaratılır. Süreç ilerledikçe durumlar karmaşıklaşır, çözüm yolları aranır. Katılımcılarla yaratılan bu kurgusal dünyanın devamı doğaçlamalarla sağlanır.

Ona göre süreçsel drama her şeyle başlayabilir (mimik, durum, yer, öykü, fikir, imge, nesne, karakter hatta bir oyun) o, bunlara ön metin demiştir. Bu metnin içinde öğrenciyi dramatik dünyaya götürecek bir itki (itici kuvvet) olmalıdır. Bu metin hakkında öğrenciler düşüncelerini yansıtmalı, sorular üretmeli, temalar oluşturmalı ve drama dünyasına adım atmalıdır.

O’Neill’a göre “yaşayarak” demek olayın kontrolünü elde tutmak demektir. Yani katılımcılar sürece hakim olmalı ve süreci düzenlemelidir. O’Neill’a göre süreçsel drama, bir metni takip etmeksizin gerçek yaşamdan, bir sorun ya da durumu bir temayı sanatsal yollara başvurarak keşfetmek için kullanılır.

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER….