1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER

KAVRAMSAL ÇERÇEVE Öğrenci Merkezli Öğretim “Öğrencinin kendi öğrenme hedeflerini, bu hedeflere ulaşmasnı sağlayacak kaynakları ve etkinlikleri belirlemesini sağlayan öğretim şeklidir” (Jonassen, 2000). “Öğrenci merkezli öğretimde öğrenciler öğrenme sürecinde aktiftir ve bağımsız öğrenen rolündedir”. “Öğrenciler bağımsız öğrenen olarak bilginin yeni anlamını mevcut bilgi, deneyim ve sosyal çevrelerinde yapılandırırlar” (Neo ve Kian, 2003). 2

3 İlerlemecilik Pragmatizm Öğrenci merkezli öğretim Öğrenciyi merkeze alan yöntem ve teknikler Öğretmenin görevi Öğrencinin görevi Yapılandırmacılık

4 ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRETİMİN PLANLANMASI ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRETİMİN PLANLANMASI Öğrenme Aktivitelerinin Düzenlenmesi Ve Organize Edilmesi Öğrenme Aktivitelerinin Düzenlenmesi Ve Organize Edilmesi Gerçek görevler Verilmesi Gerçek görevler Verilmesi Önceden Öğrenilenler Önceden Öğrenilenler Grup Çalışmalarını Planlamak Grup Çalışmalarını Planlamak Düşünme Sorgulama İfade Etme Öneride Bulunma Kanıtlar Sunma Dinleme Düşünme Sorgulama İfade Etme Öneride Bulunma Kanıtlar Sunma Dinleme Gerçekçi Güncel Problemler Belirlemek Gerçekçi Güncel Problemler Belirlemek Dersin Hedefleri Dersin Hedefleri Mevcut Öğrenmelerin Belirlenmesi Mevcut Öğrenmelerin Belirlenmesi Sosyal Etkileşimleri Paylaşmak Sosyal Etkileşimleri Paylaşmak Üretken Öğrenme Ortamları Oluşturmak Üretken Öğrenme Ortamları Oluşturmak Değerlendirmeyi Planlamak Değerlendirmeyi Planlamak Amaçların ve Sonuçların Planlamamsı Amaçların ve Sonuçların Planlamamsı Hedefe Ulaşmak İçin İşe Koşulacak Beceriler Hedefe Ulaşmak İçin İşe Koşulacak Beceriler İçerik Çok Yönlü İfade Edilmeli İçerik Çok Yönlü İfade Edilmeli Yeni Öğrenielenler Yeni Öğrenielenler Öğrenmenin Gerçekleştiğinin Kontrolü Öğrenmenin Gerçekleştiğinin Kontrolü

Öğrenci merkezli öğretim anlayışında amaçların net bir şekilde ortaya koyulması daha da önemlidir. Çünkü öğretmen sınıfa rehberlik ederken bu amaçlar, öğretmene odak noktaları gösterir. Öğrenciler mevcut anlayışlarını yapılandırırken / oluştururken öğretmenler amaçlarını modife edebilirler. Fakat yine de zihinlerinde net amaçlarla derse başlarlar. 5

Bu çalışmada, öğrencilerin öğrenci merkezli öğretim yaklaşımı ve bu yaklaşıma ilişkin uygulamalar hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. AMAÇ

Alt Amaçlar Ö ğ renci Merkezli Ö ğ retim Avantaj Lisans düzeyindeki derslerde uygulamalar nasıldır? Ne İ fade Etmektedir? Dezavantaj Ö ğ retmenin Rolü Ö ğ rencinin Rolü

YÖNTEM

Model: Betimsel Tarama Modeli Çalışma Grubu: Sınıf Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf Öğrencileri 30 Öğrenci Veri Toplama Aracı: Dört Açık Uçlu Sorudan Oluşmuştur. Verilerin Analizi: İçerik Analizi kullanılmıştır. GüvenirlikGeçerlik

BULGULAR

1. Öğrenci merkezli öğretme yaklaşımı, öğrencilere göre ne ifade etmektedir?

12 Öğrenci Merkezli Öğretme Yaklaşımı Ne Değildir? Öğrenci için verilen görevleri ailenin yapması Öğrencilerin tüm öğren melerden sorumlu olması, öğretmenin süreçten tamamen uzaklaşması Öğrencinin öğretmenin yerine dersi anlatması Öğrencinin sürekli ödev yapması Öğretmenin aktif olmasını Öğretmenin bilgiyi olduğu gibi öğrenciye sunması Öğretmenin bilgiyi sunmaması

Aktif katılım Bireysel farklılıklar Öğrenmeye güdüleme Eğlenceli öğretim Yaparak-yaşayarak öğrenme Kalıcı öğrenmeler Girişimcilik Sosyal beceriler Problem çözme Düşünme ve sorgulama Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımının avantajları nelerdir?

Öğretmen, – Öğrencileri yönlendirememe (Gereksiz /eksik öğrenme) – Dersin kontrolünü kaybetme – Uygulamaktan kaçınma Öğrenci, – Kavramanın gerçekleşmemesi – Konunun dağılması – Yanlış / eksik öğrenme Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımının dezavantajları nelerdir? Yaklaşım, – Zaman Alıcı – Kalabalık Sınıflar, – Araç-Gereç Yetersizliği – Planlanma ve Uygulama Zorluğu

15 Yol gösterici / rehber (f=30) 3. Öğrenci Merkezli Öğretme Yaklaşımında Öğretmenin Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri Süreci planlama İpucu verme Öğrencinin ilgi ve ihtiyacını dikkate alma Pratik çözüm üretme Aktif katılım sağlama Dönüt-düzeltme verme Öğrenci özelliklerine uygun etkinlik hazırlama Dikkat çekme Araştırmaya teşvik

3. Öğrenci Merkezli Öğretme Yaklaşımında Öğrencinin Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri

17 4. Öğrenci Merkezli Öğretme Yaklaşımının Uygulandığı Dersler

Öğrenci Görüşleri “Uygulamalar ile bilgiye kendimiz ulaşıp, deneyimleyerek öğrendik”. “Sürecin içinde olduğumuz için etkinliklerden hem keyif aldık, hem de öğrenmelerinizin kalıcılığı arttı”. “Tartışma gerektiren, yeni bilgilerin sunumunu içermeyen ve bilgiyi öğrencinin bulmasına dönük derslerde etkin olarak kullanıldı”.

19 4. Öğrenci Merkezli Öğretme Yaklaşımının Uygulanmadığı Dersler

Öğrenci Görüşleri “Derslerde öğrenci merkezli öğretme yaklaşımı sunuluyor, ancak uygulama öğretmen merkezli yapılıyor “Çoğu derste biz sunum yapıyoruz ve bunun öğrenci merkezli yaklaşıma uygun olduğunu ve bize yararı olduğunu kesinlikle düşünmüyorum” “Derslerde pasif, dinleyen konumundaydık. Dinlediklerimizin yarısını sınavlardan sonra unuttuk. Kalıcı öğrenmeler sağlanamadı”. 20

21

Teşekkürler... Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER

Ö.M.Ö. okullarımızda ilköğretim ortaöğretim ve üniversite hangi sıklıkla ve nasıl uygulanıyor. ÖĞRENCİLER BU KONUYA İLİŞKİN KURAMSAL BİLGİYE NEREDEYSE literatüre uygun olarak vermektedir. Ancak bu bilginin bir yıl sonra uygulamaya ne derece yansıyabileceğini onların verdikleri cevaplar üzerinden projeksiyon yapmaya çalıştık. Şayet bu konuyu kuramsal düzeyde biliyorlarsa ve son soruda verdikleri cevaplar doğrultusunda neler öğrendiklerini saptanması gelecekte Bu bilgiyi öğrencilerden almak bu bilginin ne düzeyde olduğunun saptanması Eğitim fakültelerinde ÖMG derslerin içeriğine katkı sağlayacak Öğretmen adaylarının mesleklerinde kullanacakları ve kullanılması istenen bu yaklaşım bu konu hakkındaki görüşlerinin alınmasının gelecekteki uygulamaları hakkında ipucu verecektir. Bu yaklaşımın geniş bir çerçeve olmakla birlikte bu yaklaşım içinde hangi kavram kural ilke yöntem strateji teknik hakkındaki görüşleri daha sonra uygulamalarına yansıyacaktır. Bu nedenle 23