EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Farklı Kültür ve Cinsiyetler. Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı……..
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KAZA VE KADER.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
Orta Asya, İslamiyet, Anadolu ve
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Eğitsel Rehberlik.
SOSYAL DAVRANIŞ.
ŞEKİLLER.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2 28.04.2017 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2

Literatürlerin bazılarında hareketli oyunlar iki şekilde ifade edilmektedir. 1) Çocuk oyunları 2) Eğitsel oyunlar Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

1) Çocuk Oyunları: Bu grup oyunlar geleneksel oyunlardır 1) Çocuk Oyunları: Bu grup oyunlar geleneksel oyunlardır. Kuralları kişiler tarafından değiştirilemez. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2)Eğitsel Oyunlar: Bu oyunlar, genellikle eğitim amacı taşıyan, çeşitli sportif figürlerin veya mücadele esasına dayanan egzersizlerin oyunlaştırılmış şeklidir. Oyun kuralları değiştirilebilir veya yeni bir oyun uydurulabilir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Birincisi, içinde bulunduğu aile doğal ve kültürel çevre; Oyun, esas itibariyle doğumdan ölüme kadar devam eden bir olaydır. Her şey den önce çocuk için oyun, bir ihtiyaçtır. Çocuk, oynarken iki şeyin etkisindedir: Birincisi, içinde bulunduğu aile doğal ve kültürel çevre; İkincisi, genetik olarak taşıdığı zekâ, algılama, yorumlama, yaratma/üretme ve sosyal reaksiyon özellikleridir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

OYUNUN ÇOCUK GELİŞMESİNE ETKİLERİ Doç. Dr. Gülten HERGÜNER OYUNUN ÇOCUK GELİŞMESİNE ETKİLERİ Oyun, genel olarak çocuğu birçok yönden etkiler ve gelişmesine katkıda bulunur. Oyunların türlerine göre etkileri farklılık gösterirken genel etkileri şu şekilde sıralanabilir: 1) Oyunun fiziksel gelişim ve sağlık üzerine etkisi, 2) Oyunun sosyal gelişim üzerine etkisi, 3) Oyunun psikolojik ve duygusal gelişim üzerine etkisi, 4) Oyunun zekâ gelişimi üzerine etkisi.

1) Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi Doç. Dr. Gülten HERGÜNER 1) Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi Oyunun içerisinde, özellikle mücadele oyunları içerisinde, çocuklar sürekli olarak koşmak, zıplamak, tırmanmak, çekmek, itmek, boğuşmak, taşımak kısaca vücut özellikleriyle mücadele etmek durumundadırlar. Çocuk, sahip olduğu fiziksel yetenekleriyle diğer oyunculara karşı bir yarış halindedir. Bu mücadelede çocuğun içerisine girmiş olduğu hareketlilik öncelikle solunum, dolaşım ve sindirim sistemini olumlu etkilemektedir, ayrıca iç salgı bezlerinden daha fazla salgılama yapılmasına katkıda bulunarak gelişmesini hızlanmaktadır.

Büyük ve küçük kas grupları, Solunum sistemi, Dolaşım sistemi, Hareketli oyunların, fiziksel mücadele örneği sonucu oyuna katılanlarda özellikle gelişme çağında ki çocuklarda şu sistemler gelişir. Büyük ve küçük kas grupları, Solunum sistemi, Dolaşım sistemi, Kemikler, eklem yapıları ve tendonlar, Bağışıklık, Algılama, yorumlama, karar verme ve dikkat, Sinir sistemi. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Organizmada bu sistemlerin gelişmesi kendini şu şekilde gösterir. Kuvvet gelişimi, Çabukluk gelişimi, Dayanıklılık gelişimi, Hareketlilik ve Esneklik gelişimi, Koordinasyon ve beceri gelişimi, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2) Oyunun Sosyal Gelişim Üzerine Etkisi Doç. Dr. Gülten HERGÜNER 2) Oyunun Sosyal Gelişim Üzerine Etkisi Oyun, bir grup çalışmasıdır ve kendine özgü kuralları vardır. Bu kurallara uymayanlar oyun dışında kalırlar. Bütün çocuklar kurallara uymayanlarla oyun oynamak istemezler ve onları oyun dışı bırakırlar; Böylelikle cezalandırmış olurlar. Grup oyunlarında çocuk, mensup olduğu (taraf olduğu) grubun çıkarlarını kendi çıkarlarından önde tutmak zorundadır.

3) Oyunun Psikolojik (Kişilik) Gelişim Üzerine Etkisi Doç. Dr. Gülten HERGÜNER 3) Oyunun Psikolojik (Kişilik) Gelişim Üzerine Etkisi Psikolojik gelişim ile sosyal gelişim birbirinden bağımsız değildir. Çocuk, toplumu, kuralları, meslekleri, gelenek ve görenekleri, iyi ve kötüyü, doğruyu-yanlışı öğrenirken, yani sosyal olarak gelişirken, bu öğrendikleri kendi kişiliğini de şekillendirir.

4) Oyunun zeka gelişimi üzerine etkisi Doç. Dr. Gülten HERGÜNER 4) Oyunun zeka gelişimi üzerine etkisi Oyunun zihinsel gelişime en başta gelen etkisi, öğrenmedir. Çocuk oyunda her çeşit kavramı ve nesneyi tanıyarak, kullanma özelliklerini, görevlerini öğrenir. Bu öğrenme, zihinde bir bilgi birikimi ve çalışma açısından gelişmedir. Ayrıca öğrenilen kavram ve nesnelerin ifade olarak kullanılması, kelime ve dil dağarcığına katılması, ayrı bir özelliktir ve dil gelişimini sağlamaktadır.

EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI Doç. Dr. Gülten HERGÜNER EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda oyun, hem öğretim metodu, hem de öğretim aracıdır. Temel eğitimde kişi düşünerek öğrenmez. Oyunla eğitim, beden eğitimi, spor eğitimi, sosyal bilimler ve fen bilimlerinin öğretim metodu olmasının yanı sıra, genç bireylerin toplumsal kültürü, iyiyi-kötüyü, meslekleri, sosyal rolleri, kişilik haklarını, saygı ve sevgiyi de öğrendikleri en elverişli ortamdır.